Psylocibine extractie - hulp nodig !

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Hoe simpel het ook klinkt, extracties, zeker als je mooie zuivere kristallen wilt hebben, zijn behoorlijk lastig.

Herkristalliseren is ook een behoorlijke kunst, tenminste als je niet de helft van je product wil verliezen.

Weleens erover nagedacht dat die bruine drap ook gedeeltelijk in alcohol oplost, daarnaast zullen er vast wel andere stoffen oplossen in de alcohol. Dus je zult denk ik nooit een puur product krijgen.

Ook heb je geen watervrije alcohol, het water erin zal dus hoogstwaarschijnlijk in de vriezer bevriezen, daarnaast zal het water veel langzamer verdampen en misschien lost het de psilocybine zelfs beter op dan de alcohol.

En ja je kunt in principe paddo thee maken en dan het water laten verdampen, zolang je het water rustig verdampt, dus niet afkookt, zal er maar heel weinig product verdwijnen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Flip Trip zei:
Hoe simpel het ook klinkt, extracties, zeker als je mooie zuivere kristallen wilt hebben, zijn behoorlijk lastig.

Herkristalliseren is ook een behoorlijke kunst, tenminste als je niet de helft van je product wil verliezen.

Weleens erover nagedacht dat die bruine drap ook gedeeltelijk in alcohol oplost, daarnaast zullen er vast wel andere stoffen oplossen in de alcohol. Dus je zult denk ik nooit een puur product krijgen.

Ook heb je geen watervrije alcohol, het water erin zal dus hoogstwaarschijnlijk in de vriezer bevriezen, daarnaast zal het water veel langzamer verdampen en misschien lost het de psilocybine zelfs beter op dan de alcohol.

En ja je kunt in principe paddo thee maken en dan het water laten verdampen, zolang je het water rustig verdampt, dus niet afkookt, zal er maar heel weinig product verdwijnen.

Als dit dus wel mogelijk is, waarom dan moeilijk en ivm. dampen enigsinds gevaarlijke en ingewikkelder extractie gebruiken?

Als je zelf growkitje hebt, dan maakt het vrij weinig uit dat er iets van je product verdwijnt lijkt me. Je hebt dan een aantal honderd gram aan paddo's en aantal weken later weer.

Numpspa

Newbie
Met Vigilante: waarom extractie...
Maar goed: gezien dat psylocibine gemakkelijk oxideert ben je je werkzame stof nu dus kwijt.

Volgende keer dat je 25g gedroogd hebt, meteen voor gebruik fijn malen , in koffiefilter doen en halve fles aanstekergas op leegspuiten.

GEEN open vuur daarbij!

De vloeibare gas opvangen in schoon glas of pot.
Het butaangas zal snel verdampen in je glas en wat je overhoud is puur organisch extract. Reken niet op mooie kristallen; diverse andere alcoholiden in de plant komen mee... Met gemalen cannabis werkt dit echter heel goed en wordt vaak kristallijne werkzame stof verkregen. Ideaal om ook plantafval bruikbaar te maken.
Waarschuw: kleine hoeveelheid produkt werkt zeer sterk; super geconcentreerd!
psylo-extract afgesloten en donker bewaren. In zgn vacuvin-pot (met de lucht eruit!) ongvr maand.
Cannabis cristallen 3 mnd...
Maar nogmaals: waarom psylocibine extraheren?!?!
De gewilde stof krijg je met alcohol alleen zeker niet puur; vereist minstens ook een destillatieslag, wat meteen methode is om je bruine goedje te purificeren. Waarbij de kans wel groot is dat het residu psylo uit elkaar valt...
Kristallijn?: lastig.

Tigg

Belezen gebruiker
Wat ik me afvraag is: stel je maakt een extract met alcohol. Ik ga er dan even vanuit dat het eindproduct een kleine hoeveelheid alcohol met psilo erin. Je neemt dan een hoeveelheid van dit extract wat overeenkomt met 1 portie paddo's aan psilocibine en psilocine. Is je trip dan anders? Heb je nog last van misselijkheid als het begint?

Ik lees graag een tripervaring hiermee.

Misschien zou ik het zelf weleens willen proberen. Waar koop ik zo puur mogelijke alcohol die geschikt is voor consumptie?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je houd geen alcohol over ( als het goed is ). Je hebt dus ook geen consumeerbare alcohol nodig.
Waar je 'pure' alcohol kunt krijgen zou ik niet weten, misschien zelfs wel bij de drogist...?

Tigg

Belezen gebruiker
Dus je hebt dan de sterkste Wodka die ze hebben nodig? Volgens mij zit je dan tussen de 80 en 90% alchohol sterker wordt het niet.

PepTalk zei:
Je houd geen alcohol over ( als het goed is ). Je hebt dus ook geen consumeerbare alcohol nodig.
De meeste schoonmaakalcohol bevat een deel Methanol, dit is zeer giftig, en het lijkt me dus niet handig om dit te gebruiken voor de extractie.
Het lijkt me trouwens wel handig om niet alle alcohol te verdampen, omdat een vloeistof makkelijker te doseren en in te nemen is dan kristallen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tigg zei:
Dus je hebt dan de sterkste Wodka die ze hebben nodig? Volgens mij zit je dan tussen de 80 en 90% alchohol sterker wordt het niet.

PepTalk zei:
De meeste schoonmaakalcohol bevat een deel Methanol, dit is zeer giftig, en het lijkt me dus niet handig om dit te gebruiken voor de extractie.
Het lijkt me trouwens wel handig om niet alle alcohol te verdampen, omdat een vloeistof makkelijker te doseren en in te nemen is dan kristallen.

Menthanol vervliegt ook voor 100% dacht ik.
Maar ik denk zelf dat je gewoon die 99,9% ethanol moet hebben? ( en die verkopen ze niet in de drogist)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oeh dan mag ik wel oppassen voor een ban :openmouth:

Nee, ik zei het suggestief.. wist het ook niet zeker!

Flip Trip

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Tigg zei:

PepTalk zei:

Menthanol vervliegt ook voor 100% dacht ik.
Maar ik denk zelf dat je gewoon die 99,9% ethanol moet hebben? ( en die verkopen ze niet in de drogist)

Jow methanol zal nog sneller verdampen dan ethanol, maarja er zit altijd nog water in. En ik weet niet zeker hoe het met water/methanol mengsel zit, maar een water/ethanol mengsel heeft een minimum azeotroop bij ongeveer 95% ethanol. Dit betekent dus dat het kookpunt van ethanol met 5% water lager ligt dan het kookpunt van ethanol of water, je kan het dus niet afdestilleren. Je zult dan ook nooit 99,9% ethanol kunnen kopen, behalve bij chemie bedrijven misschien. Je kunt wel zelf de ethanol drogen, doe je gewoon wat gedroogd magnesiumsulfaat erbij, maarja vraag me niet hoeveel magnesiumsulfaat, heb geen zin om te rekenen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Bij dit soort dingen zou ik zowiso toch altijd oppassen met distilleren.
Maar denk dat tigg zijn vragen nu wel redelijk beantwoord heeft?!

trojan.exe

Belezen gebruiker
Tripreporter
Spor zei:
Nou, oke dan, dit is wat ik ga doen:

Eerst de boel weer aanlengen met alcohol zodat het weer vloeibaard word. Hierna alles filteren totdat het helderder is, en vervolgens alles in de diepvries plaatsen :)

oke dan, got it, als er nieuws is kom ik het vertellen.

Hey Spor ik vroeg me af of het je destijds gelukt is psilo kristalletjes te kweken en zoja of je deze uiteindelijk ook gerookt hebt?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Alcohol is niet 100% puur te verkrijgen, maximaal 94%. Je moet inderdaad wel oppassen voor de methanol, een heel klein beetje dat achterblijft kan serieuze gevolgen hebben...

Sowieso moet je niet vergeten dat psycholibine kapot gaat bij temperaturen boven de 60 graden, alcohol verdamt pas vanaf 78 graden.... volg je? Je psycholobine is sowieso kapot als je je alcohol hebt verdamt.... Dit is ook de reden dat je nooit water dat aan het koken is mag gebruiken voor je thee....

Wat ik mij wel afvraag, is psycholobine niet instabiel? Ik heb al vaak gehoord dat de psycholibine uit de paddos zelf zeer instabiel is, wat niet het geval is met de psycholobine die chemisch vervaardigd is...

Maar uiteindelijk, waarom zoveel moeite als je ook gewoon thee kunt zetten? Als je het echt niet te drinken vind kun je het gewoon mengen met cola, deed ik in het begin ook... En dat suiker de werking verminderd is een fabeltje...

trojan.exe

Belezen gebruiker
Tripreporter
Sublimo zei:
Je psycholobine is sowieso kapot als je je alcohol hebt verdamt.... Dit is ook de reden dat je nooit water dat aan het koken is mag gebruiken voor je thee...

vreemd, ik heb toch velen malen goedwerkende paddothee gezet door de paddestoelen in een pan zachtjes te laten koken
Sublimo zei:
Maar uiteindelijk, waarom zoveel moeite als je ook gewoon thee kunt zetten?

omdat je de paddokristallen zou kunnen roken/vaporizeren voor een hele korte maar zeer intense trip :)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Het zou kunnen dat het niet kapot gaat, ik sluit dat niet uit... Er zijn alleen zoveel bronnen die allemaal iets anders vertellen, en het is better be safe than sorry he :)

Het probleem is dat er weinig correcte informatie rondslingert en meer troep, ik weet wel een plaats waar ik het eventueel kan nakijken, maar dat is niet voor vandaag :) Als ik er weer ben van de week zal ik het eens opzoeken, dat is wel wetenschappelijk correcte informatie :)

En als je het perse wilt roken kun je dan niet veel beter de chemisch vervaardigde vorm pakken? Weet je tenminste dat je goed bezig bent :)

trojan.exe

Belezen gebruiker
Tripreporter
Sublimo zei:
En als je het perse wilt roken kun je dan niet veel beter de chemisch vervaardigde vorm pakken? Weet je tenminste dat je goed bezig bent :)

waarom vind jij dan dat je dan goed of beter bezig bent? :)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Omdat je dan tenminste weet dat je iets fatsoenlijks hebt, als je maar een klein foutje maakt bij je extractie kun je er ook een hoop troep bij hebben zitten wat je dan weer je longen in pompt... Ik bedoel als je weet hoe het moet, oke dan is er niks aan de hand, maar als je het fout doet... Ik heb al extracties gezien waar het afval leek op de actieve stof... Het was daar gewoon een kwestie van de juiste pakken... Ik zou gewoon graag 100% zeker willen weten dat ik het juiste rook :)

trojan.exe

Belezen gebruiker
Tripreporter
in een chemisch vervaardigd goedje kunnen natuurlijk net zo goed substanties zitten waarvan je dat niet wilt.
het laten testen van je spul kan een oplossing daarin bieden. tot dan weet je sowieso niks 100% zeker :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Paddo's ( en dus ook psylocibine) testen ze niet.

Maar nog een reden waarom je ''home-made'' gebruikt tegen over chemisch vervaardigd:

Ik weet niemand die mij dat spul kan leveren, wel ken ik mensen die mij paddenstoelen kunnen verkopen. De overige producten die je nodig hebt voor extractie kun je ook makkelijk vinden.

Bovenaan