Psychiater gezocht

Hallo,

Mijn naam is Mitch Plat en ik ben op zoek naar een psychiater.

Ik heb echt geen last van een geestelijke stoornis. Ik ben hiervan overtuigd omdat ik weet dat ik geestelijk goed in elkaar zit.

Ik had altijd heel veel vrienden (twintigtal echt goede vrienden, die veelal mij als beste vriend zagen).

Ik ben 23 jaar, zelfstandig ondernemer en financiëel op het moment ok (3000/5000 euro per maand met freelance werk).

Ik ben in het verleden (feb. 2002) door mijn ouders achter mijn rug om samen met een corrupte rechter laten opnemen in een psychiatrische inrichting. Dit omdat ik mij naar de mening van mijn ouders afsloot in mijn kamer. Dit was geenszins het geval maar ik had ten tijde een conflict met mijn ouders van dusdanig ernstige aard dat ik contact met mijn ouders geselecteerd afhield (als het echt serieus werd reageerde ik uiteraard wel, zoals bijv. wanneer een familielid was overleden).

Ik verdienden toen 3000 euro per maand en ik zou per 1 maart op kamers gaan (dit was vrijwel zeker het geval). Maar zonder dat ik ergens van afwist werd ik plotseling door een tiental agenten gearresteerd en afgevoerd naar het gesticht. Ik ging zonder moeite mee, ik vroeg uiteraard om papieren die er niet waren maar ik ging wel liggen op de brancard.

Ik heb toen 2.5 maanden ter observatie gevangen gezeten. Ik ging de gesprekken met de psychiater gewoon aan en vertelde haar dat ik onrechtmatig gevangen zat omdat ik de rechter die de Rechterlijke Machtiging had afgegeven nog nooit in mijn leven had gezien. Ze wilde mij niet geloven en deed alsof ze de ontmoetingen erg interresant vond. Ze nam afentoe een medestudent mee naar het gesprek om mij te bestuderen.

Ik heb mij zeer netjes en beleefd gedragen tijdens mijn gevangenschap maar ze wilde persee een ziekte vinden. Uiteindelijk, nadat ik een verontruste melding had gemaakt van een agressieve vader van een van de mede-patiënten die voor mijn raam langs paradeerde, werd de diagnose paranoide-schizofreen gesteld met een directe (enigste) verwijzing naar die melding. Echt heel triest. Dezelfde dag mocht ik plotseling een half uur alleen naar buiten waar ik gebruik van heb gemaakt.

Ik wilde in eerste instantie rechtmatig weg, maar volgens mijn advocaat was de enigste uitweg een casatie aanvraag die nog 3 maanden op zich zou laten wachten nadat ik er al 2.5 maanden gevangen zat. De arts-assistente die mij behandelde liet blijken dat ik niet spoedig vrij zou zijn.

Ik zag het dus als enigste uitweg.

Ik wilde werken, verder met mijn bedrijf. Ik had klanten en zakenrelaties op mij aan het wachten. Mensen die mij plotseling niet meer zagen voor lange tijd.

Na mijn ontsnapping raakte ik dakloos, en mijn ouders zorgde ervoor dat dit langer duurde als nodig.

Ik had wel geld, maar ik had door een beperking die mijn vader als mede-vennoot van mijn toenmalige v.o.f, had opgesteld geen volledige toegang. Ik raakte een aanbetaling van 800 euro kwijt op een kamer omdat ik de overige nodige 400 euro niet kon betalen. En zodoende belande ik in het bos.

Ik wist nog niet wat een uitkering was en ik had nog een automatisch inkomen van 400-500 euro per maand dus ik redde mij lange tijd zonder bijstand. Na enige tijd (jaar) raakte de bron van inkomsten uitgeput en belande ik bij gebrek aan kennis over bijstand weer op straat. Ik vestigde mij weer in het bos waar ik mijzelf lichamelijk qua voeding en beweging uitstekend onderhield (douchen deed ik om de twee dagen bij een nabijgelegen camping). Ondertussen werkte ik daar met pen en papier verder aan concepten voor mijn bedrijf en trachte ik een investeerder te vinden. Ik heb veel geleerd ma naar enige tijd werd ik gevonden door de politie die mij op basis van de verontrusting van mijn ouders ging opzoeken en lastig vallen. Ik heb hier niet op gereageerd en ging elke keer zonder weerwoord mee. Bij arrestaties, om niets, kwam een psychiater kijken die sprak met mijn ouders en mij direct liet opsluiten. Ik moet hierbij zeggen: ik had ervaren hoe psychiaters naar mij keken (op zoek naar het slechte in mij) dus ik wenste geen contact meer met een psychiater. Ik deelde dit beleefd maar cordaat mede.

Dit heeft mij soms geholpen, want: de politie was meestal aan mijn zeide. Ok, ik was dakloos maar ik gedroeg mij beleefd en niet te opvallend. Ik bevond mij meestal of midden in het bos waar ik bezig was met schrijven. Of ik bevond mij in een internet café of bibliotheek.

De drive om mij telkens te laten doen opnemen en mij zo te blijven volgen is de verontrusting van mijn ouders.

Het probleem waar ik mee zit: de meeste psychiaters hebben veel leugens en vage veronderstellingen over mij opgeschreven. Na +/- 2-3 opname weigerde ik ieder contact met de psychiater. Later ging ik wel weer discussies aan om maar een uitweg te vinden voor de langdurige onbepaalde tijd opsluiting in een isoleercel (dus echt meer als 1.5 maanden om mijn mogelijke vluchtgedrag af te wenden).

Ik ben echt heel netjes, ik wil enkel graag verder met mijn werk en ik wil graag netjes en menselijk behandeld worden.

Ik moet nu onder dwang medicatie slikken en verblijf onder die maatregel vrijwillig bij mijn ouders thuis. Ik heb nu geen problemen meer met mijn ouders. Ik kan het goed vinden met mijn ouders.

Ik accepteer dat mijn ouders zich zelf in een probleem situatie bevonden die ik begrijp (soort midlife crisis) dus ik neem het ze niet qualijk.

Ik wil graag "clean" en fit verder met mijn werk. Ik heb mijn hoofd en een goede geestelijke conditie daarvoor nodig. Met medicatie word ik vertroebeld, word ik lui, vermoeid, energieloos en onhelder. Graag wil ik weer lekker kunnen werken.

Wie weet een goede psychiater die mij zou kunnen helpen.

Ik hoop dat iemand iets weet.

Met vriendelijke groet,
Mitch Plat
[email protected]
http://www.depsychiatrie.com/

A

Anonymous

Gast
Uhm, ik denk niet dat iemand hier je kan helpen.

Ik denk dat je via het internet wel (Google: Psychiater) een hoop kan vinden.
Raar verhaal, maar ik wens je wel veel sterkte!

Dags

Bewuste gebruiker
heftig verhaal!...maar ik zou helemaal niets weten...
Misschien moet je iets van de GG&GD proberen???
iig sterkte

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
mijn moeder is psychiater, en als ik nu 1 ding weet is dat mensen niet zomaar in psychiatrie verdwijnen zonder een HEEL grondig onderzoek.
En er bestaan wel degelijk methodes om iemand grondig na te gaan.

Maar je kan gelijk hebben, er zijn hier in belgie ook alzo een gevallen opgedoken in niet officiele instellingen.

Mindless1985

Badass junkie
Zo, heavy story.

Ik herken echt heel veel van je verhaal, zoals je ouders die zo reageren. Ik heb zelf ook zulke dingen meegemaakt, maar gelukkig begin ik daar nu eindelijk grip op te krijgen. Ik had vaak ruzie met mijn ouders, die allebei niet lekker in hun vel zitten in geestelijk opzicht. Zij hebben veel structuur nodig, ze weten 3 maanden van te voren wat ze precies gaan doen, en dat vinden zij prettig. Ik heb daar helemaal niks mee, en daarom botsen we nogal. Heel veel ruzies, en zij vonden dat het mijn schuld was, en dat ik gebaat was bij structuur. Ik heb ADHD en een lichte vorm van autisme, waar ik en veel andere mensen bijna geen last van ondervinden, in ieder geval niet zoveel dat ik opgenomen zou moeten worden in een inrichting. Mijn ouders hamerden er op dat ik gestructureerd zou moeten leven omdat dat 'beter' voor mij zou zijn. Ik heb het speciaal voor hun geprobeerd omdat ik van ze hield, maar het werkte gewoon niet. Ze hebben me toen ik 16 was op laten nemen in een jeugd inrichting en ik heb het toen gewoon over me heen laten komen, terwijl ik ondertussen naar manieren zocht om te kijken of ik er niet iets aan kon doen. Ik heb contact gehad met advocaten en psychiaters, mensen die veel wisten van de rechten van ouders en de rechten van kinderen, en iedereen vertelde me hetzelfde. Tot je 18 bent kun je er niks aan doen. Mijn ouders wilden niet dat ik thuis woonde dus ze probeerden me zoveel mogelijk in een gesticht te houden, waar ik in totaal meer dan een jaar doordeweeks heb gezeten. Tot m'n 18e, toen ben ik keihard terug gaan vechten. Rechtzaken zodra m'n ouders me weer in zoiets probeerden te krijgen, zo snel mogelijk voor eigen inkomsten gezorgd, nu ben ik nog geen maand 19 en woon ik op mezelf, werk 32 uur per week als programmeur, kom makkelijk rond en doe een thuis studie. Ik heb nog wel contact met mijn ouders, maar dat loopt meestal uit op ruzie, dus kan ik alleen nog maar over koetjes en kalfjes met ze praten, en niks serieus. Ik heb genoeg vrienden met wie ik uitga en af en toe drugs gebruik. Ik slikte tot voor kort nog wel medicijnen tegen m'n ADHD omdat ik daar zelf wel last van had, maar alleen maar omdat ik onrustig was (op tafel trommelen, met m'n been wiebelen, allemaal irritante tics) maar daar ben ik (tijdelijk) mee gestopt omdat ik nauwelijks meer klaar kwam.

Ik ben een stuk gelukkiger dan twee jaar geleden, en ik denk dat als je er echt zelf voor staat dat je zelf alles kunt regelen (niet speciaal gericht tegen de topic starter)

Mitch: RIAGG is de grootste (denk ik) psychiatrie instelling, die heeft heel veel psychiaters in dienst waar je contact mee kunt opnemen.

BacingsPen

Badass junkie
grrrrrrrrr, ik vind het heel erg dat jij slachtoffer bent van de zogenaamde nederlandse HULPVERLENING...

:angry: :angry: :angry:

Wat heeft alles voor zin als je zelfs zulke mensen niet kunt vertrouwen?

Hoe heb je jezelf trouwens zo rustig kunnen houden, ondanks dat je zo onrechtvaardig behandeld werd? :confused:

Mindless1985

Badass junkie
SpacingBen zei:
Hoe heb je jezelf trouwens zo rustig kunnen houden, ondanks dat je zo onrechtvaardig behandeld werd? :confused:

Ik denk dat het verstandiger is daar rustig onder te blijven dan niet, aangezien ze dan alleen maar meer "bewijs" hebben dat je niet "normaal" bent.

BacingsPen

Badass junkie
Dzy zei:
SpacingBen zei:

Ik denk dat het verstandiger is daar rustig onder te blijven dan niet, aangezien ze dan alleen maar meer "bewijs" hebben dat je niet "normaal" bent.

ja, en dat is dus iets wat ik niet kan begrijpen...

We weten toch juist dat mensen ook kunnen gaan trippen (kan je in principe zien als tijdelijk gek worden.) als ze onrechtvaardig behandeld worden?

Maja, veel hoogintelligente mensen zijn ook voor gek verklaard! Dat zegt wel genoeg lijkt me he?!

caatje

Badass junkie
Dzy zei:
SpacingBen zei:

Wijs besluit. Alhoewel ik toen ik je verhaal las ook dezelfde ingeving kreeg als Sben.

Mindless1985

Badass junkie
Ik heb me daar niet goed rustig onder kunnen houden hoor, absoluut niet. Veel huilbuien, geschreeuw en gescheld tegenover m'n ouders, die psychiaters en leiding in die inrichtingen. Ik dacht dat Ben het tegen de topic starter had :P

HDA

Bewuste gebruiker
My two cents :

Een rechter gaat niet iemand in de psychiatrie opsluiten, enkel en alleen omdat iemand daarom heeft 'gevraagd' en er geen enkele aanleiding zou zijn.
Als dat écht zo is, dan moet je niet gaan zoeken naar een psychiater, maar dan zijn je rechten als mens geschonden (in grove mate)

Ik vind het daarenboven bizar dat als jouw ouders dit jou allemaal hebben aangedaan, het nu blijkbaar weer 'goed' gaat tussen jullie ? Ik geloof dat er vegevingsgezinde mensen bestaan, maar ik geloof niet echt dat er zo vergevingsgezinde mensen bestaan dat ze vergiffenis schenken nadat naasten hem zonder enige reden hebben laten opsluiten.

My two cents ?
Ik geloof niet al te veel van dit verhaal. Sorry.

pipodeclown

Experimenterende gebruiker
je doet goed werk mitch.Ik ben ook meerdere keren opgenomen geweest
zonder echte aanleiding. Bij de eerste opname besliste de psychiater na
een gesprek van 5 minuten dat ik schizofreen was, maar ik had nooit symptomen gehad, ik was alleen suf door slaapgebrek. Ik geloof ook niet
dat schizofrenie een echte ziekte is. Een goede psychiater weet ik niet.
Ik lul maar wat mee met psychiaters.Ik heb nu een goed antipsychoticum
maar ik heb veel ellende van slechte medicijnen gehad. Om rustig te worden
gebruik ik wiet en gbl.

vogel

Bewuste gebruiker
JEZUS,,, gloria jozef maria god
hoe gaat het nu met je???
mitch plat ben benieuwd laat je nog wat van je horen hier op het forum

ik heb nou zelf een goeie psychologe,,, het is fijn dat ik tegen haar veel kan vertellen en dat ze de dingen niet verdraaid opblaast of er leugens van maakt zoals andere gasten in dit vakgebied wel heben gedaan
:hearteyes: :wave:

BacingsPen

Badass junkie
vogel zei:
JEZUS,,, gloria jozef maria god
hoe gaat het nu met je???
mitch plat ben benieuwd laat je nog wat van je horen hier op het forum

ik heb nou zelf een goeie psychologe,,, het is fijn dat ik tegen haar veel kan vertellen en dat ze de dingen niet verdraaid opblaast of er leugens van maakt zoals andere gasten in dit vakgebied wel heben gedaan
:hearteyes: :wave:

Dat is mooi, het gevoel hebben dat iemand luisterd is 1 van de belangrijkste dingen die er zijn... :sunglasses:
Let wel dat een psycholoog/hulpverlener je veel zelfvertrouwen kan geven, waardoor je kunt gaan geloven dat alles weer opgelost is, en dan kan het in de praktijk ontzettend tegen vallen!

Wat deden 'die andere gasten' volgens jou dat ze van jouw verhaal leugens maakten/je verhaal verdraaide...?

DIDA

Newbie
Ik geloof niet meer in psychologen, ik heb dr niets aan gehad. Dus ik ben blij dat ik mn leven toen heb omgegooid en met een schone lei ben begonnen. Ik zit nu tenminste lekker in mn vel. Alhoewel ik nu weer wat problemen heb met mn ouders.. Maar goed dat ik dr niet meer zo vaak kom..

Knikker

Newbie
Ik vind het maar een raar verhaal maar als het echt waar is wens ik je sterkte.
Maar schizophrenen die verzinnen zulke verhalen toch ook altijd en dan gaan ze het zelf ook geloven., misschien is dat bij de topicstarter ook het geval.

BacingsPen

Badass junkie
DIDA zei:
Ik geloof niet meer in psychologen, ik heb dr niets aan gehad. Dus ik ben blij dat ik mn leven toen heb omgegooid en met een schone lei ben begonnen. Ik zit nu tenminste lekker in mn vel. Alhoewel ik nu weer wat problemen heb met mn ouders.. Maar goed dat ik dr niet meer zo vaak kom..

Zo'n verhaal hoor ik steeds vaker. Betekent dit nou inderdaad dat psychologen soms niets anders dan domme mensen zijn die makkelijk hun geld willen verdienen?

Naja, ik heb er ook geen vertrouwen in, de hulpverlening, daarom ga ik ze een handje helpen :grin:

Reacties

Best DrugsForum gebruikers! :)

Bedankt voor jullie serieuze reacties!

In eerste instantie dacht ik dat mijn bericht wat verkeerd geplaatst zou zijn op dit forum maar nu blijkt dat het bericht toch serieuze aandacht heeft gekregen.

Om wat antwoorden te geven op sommige reacties. Ik heb het mijn ouders kunnen vergeven omdat ik begrijp vanuit welke situatie zij hebben gehandeld. Ze hebben een fout gemaakt en in een wanhoopssituatie gezocht naar een uitweg voor hun eigen problemen (midlife crisis). Ze hebben het probleem bij mij neergelegd en gedaan alsof ik mijn broertje was tegenover rechter en onbevoegde hulpverlener die betrokken was bij de opname (de opname was dus echt 100% onrechtmatig). Mijn ouders hadden vroeger veel problemen met mijn broertje en zij spraken ten tijde van de opname over mij alsof ik mijn broertje was. Voordat ik het probleem werd, was mijn vader nog even het probleem (tijdens een scheidings periode ten tijde van de midlife crisis) en later werd ik het en ik heb mij daarbij neergelegd.

In de inrichting heb ik mij rustig weten te houden omdat ik gewoon rustig ben. Ik ben hoogbegaafd en had altijd veel vermogen om mij in moeilijke situaties staande te houden. Maar ik moet bekennen dat de opsluiting mij geenszins goed heeft gedaan en dat het heel er moeilijk was in het begin. Als je bijv. 3 dagen met de zelfde krant moet doen en als dat het enigste is om afleiding in te vinden in een lege ruimte dan word je best wel gek. Bij latere opsluiting in de isoleercel leerde ik mij dan ook aan om heel gestructureerd om te gaan met de tijd. Ik probeerde zeveel mogelijk te blijven liggen, en stond enkel op om te bewegen om vervolgens weer te gaan liggen (dromen). Na enige tijd kon ik het zo uithouden.

Discussies met de psychiater liepen altijd op niets uit. De psychiater beriep zich dan op het besluit van de rechter en sloot het gesprek gefrustreerd en kortaf af.

Ik ben in de inrichtingen bijv. nog nooit naar mijn werk gevraagd. Wat ik deed voordat ik werd opgenomen, of naar wat ik had meegemaakt. Dat was niet interessant.
Een rechter had bepaald dat ik opgesloten diende te worden en dus zat ik opgesloten. Ik was in het verleden reeds enkele malen ontsnapt, en dus moest ik in de isoleercel gevangen blijven.

Waar het nu werkelijk op sloeg is mij niet bekend, ik heb er wel naar gevraagd uiteraard. Het antwoord werd simpelweg niet gegeven (geen antwoord, maar aanstaren) en bij veelvuldig doorvragen werd toen verteld dat uit urine onderzoek zou zijn gebleken dat ik niet voldoende dronk!

Het was heel erg duidelijk dat het er niet toe deed wie ik was. Er werden ook veel leugens over mij opgeschreven, zo vroeg ik aan de behandelaren nadrukkelijk om mij van een gesloten pak melk te voorzien. Mijn reden hiervoor was dat ik dan zeker wist dat ik tenminste 2 liter melk binnen zou krijgen. Ik lette hier goed op, reeds voordat ik beschuldigd werd dat ik te weinig zou drinken.

Zonder mij naar die reden te vragen, schreven zij: "Dhr. Plat vertoond ernstig paranoïde-schizofrene symptomen. Hij geeft nadrukkelijk aan de behandelaren niet te vertrouwen en denkt dat zij hem willen vergiftigen door vergif in zijn drinken te doen."

Er is echt niets tegen te doen als je opgesloten zit, na aprox. 1 maand heb je de mogelijkheid om jezelf middels een klacht uit de isoleercel te bevrijden (mits je de klachtencommissie weet te overtuigen dat je geen gevaar vormt, en dat is nog best lastig als psychiaters middels psychiatrische termen en leugens het tegendeel willen bewijzen).

Ik zit nu nog steeds met een probleem, ik moet nu pillen slikken en als ik dat niet doe (en dat bij bloedcontrole duidelijk word), dan word ik opnieuw opgesloten.

Ik heb nu reeds enkele weken niet meer geslikt en ik merk dat ik weer helderder word (gelukkig). Vandaar dus dat ik op zoek ben gegaan naar een psychiater, één die tegen medicatie is want die schijnen er ook te zijn.

Ik wil jullie iig. bedanken voor de serieuze reacties, dat doet wel goed :)

Ik ben blij dat jullie open staan om zo'n vreemde praktijk in Nederland te geloven want veel mensen willen er niet eens over nadenken. Ze kijken eerder naar een mogelijk probleem die sommige mensen kunnnen veroorzaken wat natuurlijk ook zo is.

Het gaat iig. wel goed met mij, ik blow aprox. 5 tot 10 euro hash per dag en kan daar goed mee werken als zelfstandig ondernemer en ben bezig met een killer concept om het internet mee te gaan veroveren de komende jaren :)

Groetjes,
Mitch

BacingsPen

Badass junkie
HUH?

Hoe heb ik dit topic over het hoofd hebben kunnen zien? Je had in Juni al gereageerd?!

Vond het erg fijn je bericht gelezen te hebben Mitch! Ben blij dat het beter met je gaat nu :)

En mocht je hulp nodig hebben bij het veroveren van internet, ik doe het met alle plezier :wink:

Bovenaan