Psilocybe,.... or not?

Gisteren tijdens een BBQ zag ik opeens deze mooie paddo's staan,... waarschijnlijk zullen het wel niet de juiste zijn, maar om zeker te zijn toch hier maar even navragen...

enkele details die misschien van belang zijn:

Ik heb thuis een paddo growbox staan,... thai
2 weken ervoor op die exacte plaats een truffel nachtje gehouden

is dit een psilocybe soortje?

Ok bedankt :)

Idd er was mischien een optie dat ik sporen ofzo door het plukken mee naar buiten had genomen en dat zo er enkele verschenen..maar ik ken er niks van dus , dacht ik... laat ik zoveel mogelijk info geven zodat jullie mij direct gericht kunnen helpen...

vaarvoor mij dank :stoned:

Autsider

Belezen gebruiker
Het kan een psilocybe soort zijn. Die komen gemiddeld op elk grasveld voor, maar ze zijn zo zwak dat je er een paar duizend van moet eten dus eerder misselijk van de hoeveelheid paddestoeltjes :wink:

Het kan zeker niet van de truffel komen, daar is het te kort voor, klimaat in NL is wel goed voor wilde trip truffels.

http://www.mushroomexpert.com/panaeolus_foenisecii.html

Trouwens ik zou ze zeker niet zomaar eten, het kan echt vanalles zijn, maar maak er een print van, een sporen afdruk is meestal de eerste stap voor identificatie.

ik heb ze maar laten staan, leek me zonde om ze weg te doen... 24h later had moeder aarde ze al terug genomen,.. maja het waren toch niet de juist
:)

Bovenaan