problemen om high te worden..

GHABC

Newbie
Hi,

Ik zit met een vraag/probleem... Ik heb al een aantal keer (+- 12 of 13 keer) wiet gerookt, en ik ben enkel de derde of de vierde keer echt high geworden (waarbij ik veel moest lachen, grote trek in zoetigheid en een soort echt chill gevoel had) maar alle andere keren werd ik gewoon misselijk, of gebeurde er niets. Ik ben er 100% zeker van dat ik diep en lang kan inhaleren (tot in de longen en enkele seconden inhouden), maar bijna iedere keer voel ik ofwel niets of krijg ik een soort supervermoeid, draaierig en dysforisch gevoel. Mijn gedachten gaan aan een razendsnel tempo, mijn hart klopt snel en hard, ik voel me heel ongemakkelijk hoe ik ook zit of lig. Ik heb geen drang om te kotsen ofzo, ik krijg enkel een draaierig, ongelukkig gevoel en het gaat pas na een goeie 1:30 - 2:30 uur over. Ik heb er geen idee van waaraan het zou kunnen liggen.

Heel vreemd is dat ik maar één enkele keer een nice gevoel heb gekregen (high of stoned zoals het moet zijn denk ik) en op dat moment had ik niet echt op een speciale of ander emanier geïnhaleerd dan ik gewend ben. Ik heb al veel verschillende rookmethodes geprobeerd (vaporizer, kleine en grote joints, bong, waterpijp) en enkel toen ik een (te) grote trek uit een waterval-bong had ingeademd werd ik echt high. Maar toen ik het een tweede keer uit diezelfde bong probeerde werd ik gewoon terug misselijk. Ik heb weed uit 2-3 verschillende bronnen geprobeerd zonder resultaat. Weten jullie waaraan dit zou kunnen liggen? :confused:
Alvast bedankt...

Bengt

Bewuste gebruiker
Rook je je weed puur of met tabak?

Het kan ook wel aan de weed liggen, ik heb laatste tijd ook wat problemen om letterlijk high te worden, ik word meestal meer stoned.
Ligt volgens mij aan de weed.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
ja, sommige weed geeft high-effect (zoals de Haze soorten: Amnesia, mexican, super haze,...)
en andere (meestal de goedkopere) weed geeft meer een stoned effect...

de reden ligt hem in het gehalte CBD (= cannabidiol; een andere stof die naast thc in wiet voorkomt)

hier is een goei site met info over cbd/thc:

http://www.marijuanagrowing.com/article.php?sid=23

Doodkapje

Wijs gebruiker
ik word van amnesia evengoed stoned... ik word nooit high van wiet, altijd stoned. ik rook al wel 1.5 jaar puur nu en kan behoorlijk wat verzetten tot mijn spijt dus stoned worden wordt soms ook moeilijk.

ik werd vroeger van wiet ook stikmisselijk. ik pafte altijd een joint met een handvol kauwgum in mijn mond om de smaak te maskeren.

Bail

Experimenterende gebruiker
9/10 keer word ik gewoon stoned van wiet. Puur of met tabak.
Als ik samen ben met iemand waarmee ik het goed kan vinden (of dezelfde humor heeft) wordt ik of direct high of na een paar minuten stonen :wink:

Bengt

Bewuste gebruiker
Ik denk niet dat de persoon waarmee je blowt er toe doet, of je nu high of stoned wordt.

Het zal misschien wel invloed hebben op je gemoedstoestand.

MichaelMayhem

Belezen gebruiker
Bengt zei:
Ik denk niet dat de persoon waarmee je blowt er toe doet, of je nu high of stoned wordt.

Het zal misschien wel invloed hebben op je gemoedstoestand.

Ik heb het juist heel erg dat de persoon waarmee ik blow uitmaakt
Alleen word ik hoe dan ook stoned van het blowen, met vrienden waarmee ik kan lachen word ik veel vaker high.

teebo

Bewuste gebruiker
ik denk het niet, ik heb een maand moeten oefenen tegen dat ikgenoeg kon ingaleren om stoned te zijn. geduld

Shiva1982

Belezen gebruiker
Hihi, ik heb er zelf ook geen last van :mrgreen:
Maar dacht dat dat het misschien zou kunnen zijn, omdat sommige mensen ook niet reageren op andere drugs.

Bovenaan