Problemen met xtc

saabjeaapje31

Experimenterende gebruiker
Hallo ik ben 31 en gebruik sinds een half jaar vaak xtc. Eigenlijk te vaak. Het begon met 1x p maand maar dat werd al gauw wekelijks. Nu heb ik t afgelopen weekend 2 dagen achter elkaar gebruikt. Maar nu heb ik dus een probleem. Ik heb een psychiatrisch verleden en slik antidepressiva al zo n 12 jaar . Altijd als ik xtc gebruik laat ik die dag mn aantidepressiva weg. Maar heb dus het volgende; als ik xtc gebruik heb ik een soort van controleangst. Ik durf mezelf niet helemaal over te geven ad xtc. Ik heb dus een depressieve stoornis en slik ds antideppressiva. Ik krijg wel een lekker los gevoel maar dat gevoel van hemelse extase zoals sommigen weleens bescgrijven dat heb ik niet. Ik denk dat ik een soort controle hou en die wil ik niet verliezen weet niet wat er dan gebeurt en ga ik misschien rare dingen doen? Het speelt natuurlijk wel mee dat ik antideppressiva gebruik. Maar toch heb ik het gevoel dat die angst om me helemsaal over te geven ad xtc diep van binnen zit in mij en ik wou dat ik die controle weg kon krijge. Maar dat lukt dus niet hoeveel ik oik gebruik. Hebben hier meer mensen last van ? Graag ervaringen en/ of reacties. Gr

onlypills

Waar moet ik beginnen... Je wilt graag een zorgeloze high hebben van MDMA en dat lukt niet? Volgens mij geef je het antwoord zelf al in je verhaal. Om een goede high te krijgen van MDMA moet toch wel voldaan worden aan de volgende twee voorwaarden:
1. Je moet minimaal in een redelijke stemming zijn als je het gebruikt (is toch wel een stemmingsversterker)
2. Je serotinine voorraad moet op peil zijn

Je voldoet niet aan de eerste voorwaarde, aangezien je antidepressiva slikt. Je bent niet in een goede stemming en als dat wel het geval is, wordt dat kunstmatig veroorzaakt door de antidepressiva.

Je voldoet zeker niet aan de tweede voorwaarde. Zoals je zelf al aangeeft gebruik je veel te vaak en geef je je lichaam niet de kans om je serotininevoorraad weer op peil te brengen. Je zal dus nooit een echt goede high krijgen van de MDMA. Verder moet gezegd worden dat als je zovaak gebruikt, je waarschijnlijk ook al tolerantie hebt opgebouwd.
Als laatste punt moet gevraagd worden wat voor antidepressivum je slikt. Is dit een SSRI (google maar)? Als dit het geval is, dan wordt de concentratie serotinine in je bloed en in de synapsspleet al verhoogd door dit medicijn. Op het moment dat je XTC gaat slikken zal dit nog wel verder verhogen, maar je gaat hier natuurlijk minder van merken dan mensen die een 'normale' serotinine concentratie hebben.

Ik denk dat iedereen van nature wel een bepaalde controle wil houden bij het gebruik van een nieuwe drug. Alleen bij gebruik, wordt het effect op een gegeven moment zo heftig dat verzet geen zin meer heeft en men zich er dus aan over geeft. Als dat bevalt, dan is het niet moeilijk om jezelf bij de volgende keer dat je gebruikt weer volledig over te geven. Ik vermoed dat de MDMA waarschijnlijk nooit heftig genoeg is geweest om dat moment waarbij je jezelf wel moet overgeven is bereikt. Dat tezamen met een matige stemming veroorzaakt dat je altijd tegen dat moment aan blijft hikken.

Als laatste nog even een waarschuwing. XTC verbruikt serotinine en kan je depressie versterken. Het gebruik van XTC tijdens een depressie wordt daarom ook sterk afgeraden, maar dat wist je hopelijk al.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Je hebt nog met wel meer middelen problemen toch?

Ontopic: Het meeste is volgens mij al gezegd door onlypills.

Anyway, als het echt waar is wat je allemaal dit forum schrijft moet je denk ik professionele hulp zoeken, of als je die al hebt, jezelf beter laten helpen.

Hier kun je natuurlijk wel je verhaal kwijt en er zijn hier vast mensen die je een beetje op weg kunnen helpen met bepaalde problemen.

Succes en sterkte!

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Goede reactie van onlypills.

Daarnaast er ook even op letten dat je nu een soort roofbouw pleegt op je eigen plezier.
Door zo vaak X te nemen ga je echt knalhard tolerantie opbouwen. dan heb je steeds meer en meer nodig. waar je eerst een heel feestje lekker ging op 1 pil heb je er dan al snel 4 nodig op een nacht voor het zelfde effect. Vervelende is dat depressieve gevoel door de hoge inname in de week erop zwaarder zal zijn en dat is nou net niet wat jij kunt gebruiken.
Zelf ook periode wekelijks gedaan, en dit aan lijve ondervonden. Nu is xtc gebruik bij mij weer terug op 1 keer in de 3 maanden omdat het echt uit de klauwen begon te lopen. dat spul is zo verschikkelijk lekker dat het zonde is om het door tolerantie te laten overschaduwen.

Lion1973

Belezen gebruiker
d1g1tal1s zei:
Goede reactie van onlypills.

Daarnaast er ook even op letten dat je nu een soort roofbouw pleegt op je eigen plezier.
Door zo vaak X te nemen ga je echt knalhard tolerantie opbouwen. dan heb je steeds meer en meer nodig. waar je eerst een heel feestje lekker ging op 1 pil heb je er dan al snel 4 nodig op een nacht voor het zelfde effect. Vervelende is dat depressieve gevoel door de hoge inname in de week erop zwaarder zal zijn en dat is nou net niet wat jij kunt gebruiken.
Zelf ook periode wekelijks gedaan, en dit aan lijve ondervonden. Nu is xtc gebruik bij mij weer terug op 1 keer in de 3 maanden omdat het echt uit de klauwen begon te lopen. dat spul is zo verschikkelijk lekker dat het zonde is om het door tolerantie te laten overschaduwen.

thumbs up onlypills

ik heb net hetzelfde gehad en nog erger. ik wou constant met dat gevoel rondlopen. What goes up, must come down, en die was heftig en lang, heel lang.

nu doe ik het nog enkele keren per jaar, gezellig thuis.

saabjeaapje31

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb besloten om voorlopig vd xtc af te blijven. Ik probeer er nu zo n 2mnd tussen te houden. Ik slik idd een ssri(paroxetine). Ik ben 2 jaar terug in de vetslavingszorrg beland en die heeft me weten af te bouwen naar 1slaappil om de dag. Verder slikte ik niks. Ik moet wel zeggen dat ik ton nog geen x nam en veel minder andere middelen die ik nu wel neem. Ik heb niet zo n goede ervaring met de instelling waar ik toen bij zat. Brijder stichting. Ik moest in 2 mnd afbouwen en dat lukte aardig alhoewel ik 2 mnd wel wat kort vind. Even verder over de x waarschijnlijk zal het wel door mn kunstmatige stemming komen dat x niet goed werkt. Ik zal t maar moeten accepteren en de xtc voorlopig links laten liggen. Ik hou jullie op de hoogte van mn gebruik.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vind het toch frappant dat je medicijnen gebruikt om je serotonine en andere stofjes in je hersenen zo goed mogelijk te houden, aangezien je dat bij depressie vermindert aanmaakt. En dan ga je tussendoor xtc nemen, wat alles nog meer in de war gooit, leegmaakt, je depressie er zeker niet beter op maakt en je medicijnen half nutteloos.

Bovenaan