Planning gebruik

typical.us

Experimenterende gebruiker
DF'ers,

Hier en op andere fora lezen wij vaak dat mensen drugs gebruiken zonder alles zo goed mogelijk te plannen, met als gevolg dat er mogelijk ongewenste situaties optreden bijvoorbeeld aanwezig zijn van ouders, geen comfortabele plaats hebben om los te gaan en erger nog 'het maar gebruiken omdat ik toch al bezig ben' terwijl de combinatie of dosering vaak slecht (lees: te hoog) zijn.

Op fora lees je ook veel dat men de aankomende dag moet werken of belangrijke afspraken heeft...wij vragen ons daarom af of toevallig deze verhalen meer geplaatst worden of dat de gemiddelde gebruiker inderdaad niet erg nauwkeurig een planning opmaakt.

Zelf plannen wij alles tot in detail, zodat wij heerlijk comfortabel kunnen genieten zonder de volgende dag jezelf verrot van het gebruik naar het werk of school moeten slepen of je ouders er mee geconfronteerd worden. Al hebben wij van dat laatste weinig last gezien we op ons zelf wonen.

Dus; Plannen voor gebruik, waarom wel of juist niet?

reverb

Bewuste gebruiker
Helemaal met jullie eens! Goede opmerkingen!

Ik plan het gebruik altijd. Ik zoek een playlist (die ik dan weer op de avond zelf vergeet...), ik lees mij in. Informeer de vrienden omtrent gebruik. Test de middelen als het kan, etc. Neem de dag erna vrij. Maar ja, ik begrijp dan ook niet waarom iemand naar de klote wil. Je steekt toch ook niet met je ogen dicht een weg over?

Omdat ik de tijd neem, is dit soms lastig, dan wil ik wel graag een trip nemen, maar kan in de agenda geen geschikt moment vinden.... dan wordt de verleiding soms groot.
Het voordeel is dan wel, dat ik ernaar toe leef, ik beleef voorpret. Bijv. Ik weet nu al wanneer, ik wat ga nemen. Er staan voor de komende maanden alweer twee dagen gepland, een begin maart en een in mei. :)

Je spreekt in de wij-vorm. Wie is wij?
Hoe nauwkeurig is jullie planning?

harry123

Bewuste gebruiker
Pfff ligt er echt aan hoor wat ik ga gebruiken... Zoals xtc/mdma plan ik redelijk, liefst meer dan 8 weken pauze, leuk feest enzovoort. Maar zoals wiet plan ik totaal niet. En coke rn speed ook niet echt, gebruil dat eigenlijk alleen op feesten. Alle drugs die ik op feesten gebruik plan ik dus niet echt. Alleen met drugs waarmee ik een noemenswaardige kater heb zorg ik dat ik de volgende dag niks belangrijks heb.

Grtz

typical.us

Experimenterende gebruiker
reverb zei:
Helemaal met jullie eens! Goede opmerkingen!

Ik plan het gebruik altijd. Ik zoek een playlist (die ik dan weer op de avond zelf vergeet...), ik lees mij in. Informeer de vrienden omtrent gebruik. Test de middelen als het kan, etc. Neem de dag erna vrij. Maar ja, ik begrijp dan ook niet waarom iemand naar de klote wil. Je steekt toch ook niet met je ogen dicht een weg over?

Omdat ik de tijd neem, is dit soms lastig, dan wil ik wel graag een trip nemen, maar kan in de agenda geen geschikt moment vinden.... dan wordt de verleiding soms groot.
Het voordeel is dan wel, dat ik ernaar toe leef, ik beleef voorpret. Bijv. Ik weet nu al wanneer, ik wat ga nemen. Er staan voor de komende maanden alweer twee dagen gepland, een begin maart en een in mei. :)

Je spreekt in de wij-vorm. Wie is wij?
Hoe nauwkeurig is jullie planning?

Wij zijn een m/v stel (vandaar ook de 'us' in de nickname)

Wij plannen (eigenlijk hij!) een maand of twee minimaal vooruit, bij sommige feesten die verder van tevoren bekend zijn al eerder. Inderdaad leven we op deze wijze naar die dag/avond toe wat vaak toch als een leuke beloning kan worden ervaren echter is het wanneer het niet door gaat of positief verloopt ook een stuk minder leuk.

Verleiding tussendoor is soms wel groot, de reden ook dat hij alles in beheer heeft en houdt omdat ik er simpelweg te snel naar zou grijpen.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik plan het eigenlijk ook altijd. Ook inderdaad zodat ik zeker weet dat ik de dag erna heb om bij te komen of tijd genoeg op het moment zelf. Anders ga ik ondertussen weer zitten denken aan school of werk en dat zit je leuke avond (of middag) wel in de weg, mij in ieder geval wel. En ik wacht meestal wel op de juiste feestjes, ga niet zomaar overal naartoe. Daarnaast moeten m'n vrienden natuurlijk ook kunnen.

Trouwens, vind het ook wel fijn om te plannen omdat ik denk dat als ik vaker spontaan zou gaan gebruiken, op een feestje, thuis of met vrienden, dat ik het dan ook vaker ga doen. Omdat de drempel dan echt lager wordt zeg maar. Nu heb ik voor mezelf wel heel duidelijk wanneer ik iets ga nemen en dan is het makkelijk om nee te zeggen op andere momenten.
Heb ook dingen op mijn kamer liggen maar kom totaal niet in de verleiding om daar iets van te nemen of zo, ben ik denk ik niet zo gevoelig voor. Ik ken wel mensen die daar meer moeite mee hebben.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
reverb zei:
Dat vind ik ook leuk!

harry123

Bewuste gebruiker
ZERO- zei:
Ik plan het eigenlijk ook altijd. Ook inderdaad zodat ik zeker weet dat ik de dag erna heb om bij te komen of tijd genoeg op het moment zelf. Anders ga ik ondertussen weer zitten denken aan school of werk en dat zit je leuke avond (of middag) wel in de weg, mij in ieder geval wel. En ik wacht meestal wel op de juiste feestjes, ga niet zomaar overal naartoe. Daarnaast moeten m'n vrienden natuurlijk ook kunnen.

Trouwens, vind het ook wel fijn om te plannen omdat ik denk dat als ik vaker spontaan zou gaan gebruiken, op een feestje, thuis of met vrienden, dat ik het dan ook vaker ga doen. Omdat de drempel dan echt lager wordt zeg maar. Nu heb ik voor mezelf wel heel duidelijk wanneer ik iets ga nemen en dan is het makkelijk om nee te zeggen op andere momenten.
Heb ook dingen op mijn kamer liggen maar kom totaal niet in de verleiding om daar iets van te nemen of zo, ben ik denk ik niet zo gevoelig voor. Ik ken wel mensen die daar meer moeite mee hebben.

Je hoeft toch niet overal te gebruiken :grin:
Heb bijna elke maand wel 2 feestjes, soms wel meer. En toch gebruik ik op meer van de helft niet, op wat biertjes na.

Wat betreft de verleiding, die is er wel af en toe maar kan me zelf in de hand houden. Dat is maar goed ook want kan er veel te makkelijk aankomen en heb genoeg thuis.. Denk dat als ik vaker ga grbruiken en de drempel voor mij lager wordt, ik een groot probleem ga krijgen en ik jhelemaal de verkeerde kant op zou gaan

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Neen dat bedoelde ik niet. Ik ga wel vaker naar feestjes en dan gebruik ik ook niks, en ik ga sowieso iedere week stappen. Maar het is niet zo dat ik denk 'goh het is nu wel weer tijd' en het zomaar ga doen of zo omdat het uitkomt. Dan moet er wel een tof feestje zijn en m'n vrienden moeten kunnen :P Op die fiets.

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
een planning maken met lsd, truffels , alle tripmiddelen vind ik ook noodzakelijk van levens belang zelf.maar xtc, speed, coke is altijd fijn als het je zomaar overkomt en ik zal er nooit nee op zeggen. natuurlijk als je ervaren bent met die dingen. een onervaren persoon of iemand die het een eerste keer doet vind ik planning wel noodzakelijk

grtzz

MDMAAAPJE

Belezen gebruiker
Feest minimaal een maand van tevoren al bekend.
Natuurlijk van te voren met vrienden bespreken enzo.
Dag van tevoren naar de supermarkt, veel fruit halen zoals mandarijntjes en appels halen, voorgesneden fruitsalade van de AH, verse sinaasappelsap.
Licht voedsel, gewoon wat ik normaal ook in huis heb. Sneetjes brood met ham ofzo.

Op de avond zelf bij AH to GO nog even de standaard equipment, pakje kauwgom, pakje dextro. Soms nog zonnebril mee. Soms nog lolly's mee. 1 x gelukt om een heel pak chupa chupa mee te nemen. Is zeker een aanrader je hebt opeens heel veel vrienden voor een avond haha.

Voor het feest uiteraard pillen in mn boxershort. Eenmaal binnen afwachten hoe druk het is en wie er draait op het moment. Meestal rond 12 uur 1 uur drop ik een kwartje. Ik lees heel vaak dat er begonnen wordt met meteen een halfje, en na een uur nog een halfje. Heb partyflocks getest op 205mg. 1 uur een kwartje, 2 uur nog een kwartje. Meestal ga ik dan rond half 3 3 uur wel lekker heb ik de tijd niet in de gaten. Om half 4 nog een kwartje erin en dat is genoeg tot 6 uur. Dan is het precies goed, piekje van laatste kwartje om half 6 ongeveer. Omdat het het einde is ga je toch los omdat er nog allemaal knallers worden gedraaid. Om 6 uur wordt het dus minder, en onderweg naar huis wordt je moe en wordt je weer een beetje helder. Kan ik meestal meteen mn bed in.
DIT IS MIJN IDEAALBEELD :tongueout:

Het is nog bijna nooit zo gelukt, meestal wordt toch halfjes nemen en eindig ik met een totaal van 2, of als er ge-aftered wordt 3,5.. Niet kunnen slapen, dag erna nog steeds niet helder en spacemomentjes, op de dansvloer de weg kwijt zijn, hallucinaties, niet kunnen pissen etc.

Qua tijd ertussen wil ik minstens 6 weken er tussen. Is nog niet gelukt, maar daar ga ik nu echt voor. Paar paranoia momentjes gehad blaiming it on the X, zal vast tussen me oren zitten maar om mijn geweten te sussen ga ik nu echt voor de 6 weken, misschien wel 2 maanden.
Sorry voor de lange post, haha!

Devian

Newbie
Wij plannen ook.
Ruim van te voren, en eigenlijk alleen maar thuis(XTC/MDMA). Kan me dus ook niet voorstellen waarom het op feesten gebruikt word, gezien de ervaringen die wij hebben. Wil op feesten ook niet gebruiken, dit omdat de impact op het feest veels te groot kan zijn waardoor andere feesten een stuk saaier gaan lijken en daardoor hun magie verliezen.

Binnenkort een keer truffels proberen, maar ook dat thuis en ook dat lekker plannen (leuke lampjes, planten, schilderijen etc in huis halen heb ik gelezen :wink:.

Op deze manier hebben we tijdens feesten ook geen verleidingen en is het erg goed in de hand te houden hoevaak we wat doen (XTC/MDMA om de 3-4x per jaar).

(ervaring xtc thuis = complete rust voelen, diep gelukkig en helemaal in de muziek wegzinken en oh oh wat ligt de bank dan lekker en oh oh wat fijn om samen te knuffelen)

Bovenaan