placida & olanzapine

tamara

Newbie
wie kent deze 2 medicijnen??? het schijnt dat deze twee ook worden gebruikt bij het afkicken van heroine, maar ik ken deze benamingen nergens terugvinden, ook weet ik niet wat de bijverschijnselen daar van zijn, kan iemand me daar mee helpen??

groetjes tamara

Ellesdee

Badass junkie
http://www.hulpgids.nl/medicijnen/medic ... zapine.htm

Waarvoor wordt Zyprexa gebruikt (indicatie)?
Olanzapine is bestemd voor de behandeling van schizofrenie. Olanzapine is effectief in het handhaven van de klinische verbetering bij voortgezette behandeling van patiënten die in het beginstadium reageerden op de behandeling.
Verdere informatie betreffende de klinische proeven. In een multinationale, dubbelblinde, vergelijkende studie van schizofrenie, schizoaffectieve en aanverwante stoornissen, waarbij 1481 patiënten met verschillende graad van geassocieerde depressieve symptomen betrokken waren, toonde een prospectieve secundaire analyse een statistisch significante verbetering aan (p=0,001) in de verandering van de gemoedsscore van uitgangswaarde tot eindwaarde, in het voordeel van olanzapine (-6,0) ten opzichte van haloperidol (-3,1).
Zyprexa heeft Europese goedkeuring gekregen voor de behandeling van lichte tot ernstige manische episodes.

Lenin

Belezen gebruiker
* Nog altijd verbaasd over de snelheid van antwoorden over de 'meer wetenschappelijke kantjes' van drugs :)*

Lenin

Belezen gebruiker
nee hoor :)

Ik ben altijd verrast dat er zo snel degelijk antwoord op zulke vragen komt... echt niet slecht bedoelt :( :confused:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Olanzapine = Zyprexa, een antipsychoticum... Zou goed mogelijk zijn, dat het gebruikt wordt voor het afkicken van heroïne. Je wordt er een beetej suf en onverschillig van. Ik heb het zelf een tijdje geslikt, maar niet daarvoor.

'Placida' ken ik niet. Ik kan er ook nergens wat over terugvinden... Weet je zeker dat het niet anders gespeld wordt?

Bovenaan