Philosofer's Stones en kweeksets legaal!!!

KoxBox

Badass junkie
Truffels en kweetsets niet verboden!
February 10th, 2009

Het is officieel! De oude, vertrouwde truffels (de philosopher’s stones), zullen niet verboden worden, en ook de kweeksetjes waaruit de liefhebber zelf kan oogsten, blijven gewoon legaal.

Dat mag gevierd worden!

Antwoorden van minister Klink op de vragen van het Kamerlid Joldersma (CDA) over hallucinogene truffels en kweeksets (2080910170).

Vraag 1: Klopt het bericht dat hallucinerende truffels en kweeksets/sporen momenteel niet onder het paddoverbod in de Opiumwet vallen?

Antwoord 1: Ja.

Vraag 2: Wat is er bekend over de gezondheidsrisico’s van hallucinerende truffels, en zijn deze risico’s vergelijkbaar met paddo’s?

Antwoord 2: Uit onderzoek van de VWA uit 2002 is gebleken dat het totaal aan psilocine in monsters van de sclerotia van de psilocybe tampanensis (truffels) ca. 0.3% bedroeg. De andere soorten paddenstoelen die door de VWA in dit kader zijn onderzocht hadden een waarde tussen de 0.5 en 0.9%. Hieruit kan worden geconcludeerd dat truffels een lagere waarde aan hallucinogene stoffen bevatten dan paddenstoelen.

Vraag 3: Zijn deze hallucinerende truffels destijds meegenomen in de risicoanalyse van paddo’s van het Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs (CAM)? Zo nee, ziet u alsnog aanleiding onderzoek te doen naar de gezondheidsrisico’s van hallucinerende truffels?

Antwoord 3: In de risicoanalyse van het CAM is niet specifiek aandacht besteed aan de truffels. Hoewel de sclerotia (truffels) andere substanties zijn dan paddenstoelen, is de werking vergelijkbaar met die van paddenstoelen. Derhalve zie ik geen reden om een nieuwe analyse te laten uitvoeren, alleen gericht op de effecten van truffels.

Vraag 4: Heeft het niet brengen onder de Opiumwet van de kweeksets/sporen van paddo’s te maken met de toegestane hoeveelheid drugs die men voor eigen gebruik in bezit mag hebben, of zijn daar andere redenen voor?

Antwoord 4: Nee, het niet brengen van kweeksets / sporen onder de Opiumwet heeft niets te maken met deze overweging. Kweeksets bestaan uit bakjes waarin zich aarde en sporen van bepaalde soorten hallucinogene paddenstoelen bevinden. Aangezien er in deze gevallen nog geen sprake is van zwamvorming vallen sporen niet onder de definitie van paddenstoelen. Pas als de sporen uitgroeien tot paddenstoelen kunnen ze effect sorteren. Om dezelfde reden valt bijvoorbeeld maanzaad ook niet onder de werking van de Opiumwet.

Vraag 5: Ziet u reden om de kweeksets/sporen alsnog onder de werking van de Opiumwet te brengen?

Antwoord 5: Nee, gelet op het antwoord bij vraag 4 zie ik geen reden om kweeksets / sporen onder de werking van de Opiumwet te brengen.

Bronnen: MushMush en Nieuwsbank

Posted in Red de Paddo | 4 Comments »
Verkoop van paddo gaat door
February 3rd, 2009

De Leidse smartshop Altered State aan de Papengracht verkoopt nog altijd hallucinogene middelen. Het gaat om een soort die niet op de lijst van sinds 1 december verboden zwammen staat.

Altered State had na het paddoverbod de verkoop van magic mushrooms stilgelegd, maar verkoopt deze soort nu legaal. Volgens eigenaar Michel Brussé gedoogt de Leidse politie de situatie. Het gaat strikt genomen niet om een paddenstoel maar om knolletjes die sommige soorten produceren. De zogenoemde sclerotia staan ook bekend als ‘tripknollen’ of Philosopher’s Stones. Brussé is terughoudend om erover te spreken, uit angst dat het middel alsnog op de lijst komt.

Volgens advocaat Paul van Oyen van de Vereniging Landelijk Overleg Smartshops (VLOS) zal dat zo’n vaart niet lopen. Meer smartshops hebben zich geworpen op de verkoop van sclerotia, zegt hij. “Het ministerie staat niet te popelen om dit middel ook op de lijst te zetten.”

Bron: Leidsch Dagblad

HAHAHAHAAA :hearteyes: :rock: :grin: :smoke: :sunglasses: :hearteyes:

Paikea

Belezen gebruiker
't Had gewoon niet illegaal moeten worden, de paddo.

Maar goed, erg mooi dat in ieder geval de truffels legaal blijven... toch nog iets.

phy

Bewuste gebruiker

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Alle belachelijkheid op ee nstokje zeg.
Goed nieuws voor ons natuurlijk..
Maar ze hebben de paddo nu tegelijkertijd illegaal, én legaal gemaakt.
Als je iets doet, doe het dan goed :/

Maarja beter natuurlijk dit ^_^

phy

Bewuste gebruiker
^Idd. maar ben nu even te blij om me dáár iets van aan te trekken. Dat komt vanzelf weer.

Praktisch gezien zijn we nu van de misbruikende toeristen af, en blijft het goedje beschikbaar voor de serieuze psychoreiziger.

win-win situatie. Als je het imcompetente geklungel erbuiten laat.

Angramar Temenos

Badass junkie
phy zei:
^Idd. maar ben nu even te blij om me dáár iets van aan te trekken. Dat komt vanzelf weer.

Praktisch gezien zijn we nu van de misbruikende toeristen af, en blijft het goedje beschikbaar voor de serieuze psychoreiziger.

win-win situatie. Als je het imcompetente geklungel erbuiten laat.

Yaaaay ^.^

phy

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Not to burst your bubble.. maar eh.. voor hoe lang?
Kom op inzichtje. Eventjes de positieve 'vibe' er in houden hee!

dat verbod komt over een paar jaar wel weer.

3970

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:

Antwoord 3: In de risicoanalyse van het CAM is niet specifiek aandacht besteed aan de truffels. Hoewel de sclerotia (truffels) andere substanties zijn dan paddenstoelen, is de werking vergelijkbaar met die van paddenstoelen. Derhalve zie ik geen reden om een nieuwe analyse te laten uitvoeren, alleen gericht op de effecten van truffels.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
3970 zei:
ExceptionalInsight zei:
Dat antwoord is gegeven door dezelfde persoon die, tegen alle adviezen in, het eerste verbod er al doorheen heeft gedrukt. Vertrouw jij dat? Ik niet. Maar ik ga met phy mee, het zal vast nog wel even op zich laten wachten. Ik denk dat de coffeeshops eerst aan de beurt zijn.

shokora

Wijs gebruiker
Hoewel ik het nog steeds fucking debiel vind dat paddo's verboden zijn is dit al weer iets omdat je het wel gewoon kunt blijven gebruiken (zeker de kweeksets zijn relaxt). Dat doet natuurlijk niet af aan het feit dat het paddoverbod nergens op slaat en terug gedraaid moet worden (weinig kans overigens).

Overigens denk ik niet dat coffeeshops heel snel weg zullen gaan, want dan gaat er echt shit de fik in.

phy

Bewuste gebruiker
En toch die je de vieze, ongewassen vingertjes gulzig uitreiken naar de coffeeshops.. Die wachten op hét moment om hun slag te slaan.

Deze vieze vingertjes kunnen op één manier gestopt worden.

Amputeren.

shokora

Wijs gebruiker
psychopsychedelic zei:
(Y)
aanklagen die kenkerlijers!!
dan hebben ze de opiumwet niet goed gelezen, ze zeggen sporen van ''paddo's''
en die staan opde lijst ja :(

1. WTF?
2. Sporen zijn niet opgenomen in de opiumwet.
3. Waar de neuk heb jij het in godsnaam over?

pawelonius

Belezen gebruiker
Ik geloof 't best, maar laatst was ik (hier in Arnhem) naar een smartshop, de sjamaan, en zei zeiden daar dat ze het niet verkopen want het valt onder dezelfde wet.

J0rrit

Badass junkie
HAHAHAHHAH: Truffels bevatten 0,3% psilocybine, paddos maximaal 0,9 %. NOU FOKKING EN? Dan eet je toch 3 keer zoveel truffels, dit slaat toch werkelijk nergens meer op.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Is het ook wel waar dan dat er 2 a 3 keer zoveel Psilocine in paddo's zitten dan in truffels? Ik heb die truffels zelf nog niet geprobeerd, maar uit de reacties van veel mensen kon ik toch wel opmaken dat ze truffels minstens even sterk vonden als paddo's..

phy

Bewuste gebruiker
mijn heftigste trips heb ik op truffels gehad.. Een de porties van truffels zijn kleiner dan paddo's (20 vs 30 gram)

dus dat ze dan 3 keer zo zwak zijn lijkt mij sterk.

Bovenaan