Phenibut verslaving, afkicken met baclofen?

Doppie

Newbie
Goedenavond,

Even een paar vragen, ik hoop dat iemand ze kan en wil beantwoorden voor me.

Is er iemand die weet hoeveel mg baclofen je moet nemen om de afkick van phenibut op te vangen?

Is het mogelijk om alleen met baclofen af te kicken of is diazepam echt noodzakelijk? Kan oxazepam ook?

Alvast bedankt en een fijne avond gewenst.

L

Lid 152247

Gast
Is het advies voor jezelf bedoeld?
Wat meer info is wel zo handig. Hoeveel phenibut..hoe vaak en hoelang is de dosering/verslaving..

Een benzo is niet noodzakelijk maar maakt wel een verschil in het comfort en slapen. Oxazepam kan ook maar het is toch appels met peren vergelijken. Diazepam houd je stabiel en werkt lang. Oxazepam niet en verhoogt hiermee het risico op een vervangende verslaving. Daarom gebruik je een benzo puur tijdens de afkick en niet weken om verslaving te voorkomen.

Dus ook hierin, heb je een benzo tolerantie en wst zijn je ervaringen ermee?

Doppie

Newbie
Bedankt voor je reactie en excuses, ik zal wat meer info geven.

Het is inderdaad voor mezelf.

Ik gebruik het nu ongeveer 3 maanden en neem 2 doseringen van 1.4 gram. Sochtends en savonds. Ik ben met 100 mg aan het afbouwen per dag. Ik heb hier nu baclofen liggen alleen weet niet echt hoe ik het in moet zetten qua dosering. Ik wil er het liefst in 1 keer mee kappen en als dat met baclofen mogelijk is dan doe ik dat.

En nee, ik heb geen benzo tolerantie hoor. Ben er wel bekend mee maar deed het zo nu en dan. Geen benzo verslaving gehad.

L

Lid 152247

Gast
Thanks voor je antwoord. Neem je de phenibut ook ongeveer dezelfde tijden in?
Ik zou eerst proberen af te bouwen door de dosering te verlagen.
Baclofen werkt kort net zoals ghb. Dus voor de ghb afkick is baclofen ideaal. Maar phenibit werkt langer en het verloop is minder voorspelbaar.

Ik zou als het mogelijk is, eerst naar 1 dosering phenibut per dag gaan. Dan is het veiliger om uiteindelijk over te stappen naar baclofen.

Je kan namelijk je ochtend dosering phenibut wel vervangen door baclofen die 4 a 6 uur werkt. Maar de avonddosering werkt dan nog door
Zo vervang je niet Maar gebruik je phenibut en baclofen tegelijkertijd en dat raad ik echt af.

Is dat een reële optie voor je?
Hoe gaat het slapen nu verder?

De (diaze)pam word alleen ingezet om het slapen te stabiliseren en ongewenste afkickverschijnselen zoals trillen en onrust te dempen.

Als je daar geen last van hebt is een benzo overbodig.

Goed trouwens dat je wilt stoppen! Is dit je 1e keer dat je gaat stoppen?

Doppie

Newbie
Thanks!! Ik heb enorm veel aan je antwoorden. Het is goed om even concrete feiten te lezen want ik zie door de bomen het bos niet meer.. ook omdat ik er zo snel mogelijk van af wil.

Ik neem ze inderdaad rond dezelfde tijden. En wat je zegt is waar.. phenibut werkt lang en ik merk dat de afkickverschijnselen daardoor pas een paar dagen later tevoorschijn komen. Ik probeerde vorige week sneller af te bouwen maar ik kreeg vreselijke paniekaanvallen, echt een hel. Zo erg dat ik nu bang word voor de afkickverschijnselen, zo maak je je eigen wel gek hoor.

Het slapen gaat opzich wel goed moet ik zeggen. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik die avond dosering weg hou. Ik wil er zo graag van af.. Ben het zo zat om die zure meuk door m'n strot te moeten douwen.

Dit is inderdaad de eerste keer ja maar ik ben wel erg gevoelig voor alles wat op de gaba receptoren werkt hoor moet ik eerlijk zeggen. Ik heb ook zat g gebruikt maar hoe snel tolerantie op treed bij phenibut is echt bizar.

Ik ga nu slapen, bedankt voor je reactie!

Fijne avond!

L

Lid 152247

Gast
Fijn dat je er wat aan hebt :)

Wat je zou kunnen doen is het volgende.
Huidige situatie: 2 x per dag phenibut

1e stap: 2e dosering phenibut stopzetten en tijdelijk vervangen door 1 dosering oxazepam(dus niet de hoogte maar hoe vaak je het pakt)

Zo voorkom je hopelijk paniekaanvallen en verbreek je die cirkel waarin je angst krijgt voor de angst.

2e stap: stabiel op ochtend phenibut en avond oxazepam. Probeer na max 2 dagen stabiel zijn te stoppen met de oxazepam in de avond.

De 3e stap kan je dan buigen over baclofen inzetten.

Succes, hou ons vooral op de hoogte! Je komt ook over dat je dit echt wilt.en je goed inleest, dat is een goed teken.

Doppie

Newbie
Sorry ik lees nu pas je reactie! Thanks voor je stappenplan!

Toen ik je berichtje antwoordde zat ik op 2x 1.4 op 1 dag en ben inmiddels afgebouwd naar 2x 0.5 en dat afbouwen gaat wel goed moet ik zeggen. Ervaar wel een beetje onrust en een onzeker/ongemakkelijk gevoel, zeker in een drukke omgeving. Ik ben snel overprikkeld en wat depressieve gevoelens/gedachtes maar het is allemaal te doen.

Ik wilde graag in één keer stoppen alleen het is lastig voor mij om pammetjes te regelen vandaar deze aanpak en wat je zegt.. het is inderdaad de angst voor de angst. Ik heb namelijk echt serieuze paniekaanvallen gehad als ik te snel ging maar 100mg per dag eraf is haalbaar in ieder geval. Ik denk wel echt dat een benzo de scherpe randjes eraf zou halen wat het dagelijks leven wat prettiger zou maken.

Als ik zo door ga en ik zit op 0, kan ik dan alsnog lichamelijke afkick verwachten denk je? Het maakt me zo onzeker omdat ik niet weet wat me te wachten staat ofzo. Voelt kut..

Verder probeer ik het dagelijks leven gewoon te blijven volgen. Ik focus me op mijn studie + stage en ik zoek afleiding zoals wandelen, muziek luisteren, en lekker vroeg naar m'n nest!

Snel van die zooi af! 👍🤞

L

Lid 152247

Gast
Sorry ik lees nu pas je reactie! Thanks voor je stappenplan!

Toen ik je berichtje antwoordde zat ik op 2x 1.4 op 1 dag en ben inmiddels afgebouwd naar 2x 0.5 en dat afbouwen gaat wel goed moet ik zeggen. Ervaar wel een beetje onrust en een onzeker/ongemakkelijk gevoel, zeker in een drukke omgeving. Ik ben snel overprikkeld en wat depressieve gevoelens/gedachtes maar het is allemaal te doen.

Ik wilde graag in één keer stoppen alleen het is lastig voor mij om pammetjes te regelen vandaar deze aanpak en wat je zegt.. het is inderdaad de angst voor de angst. Ik heb namelijk echt serieuze paniekaanvallen gehad als ik te snel ging maar 100mg per dag eraf is haalbaar in ieder geval. Ik denk wel echt dat een benzo de scherpe randjes eraf zou halen wat het dagelijks leven wat prettiger zou maken.

Als ik zo door ga en ik zit op 0, kan ik dan alsnog lichamelijke afkick verwachten denk je? Het maakt me zo onzeker omdat ik niet weet wat me te wachten staat ofzo. Voelt kut..

Verder probeer ik het dagelijks leven gewoon te blijven volgen. Ik focus me op mijn studie + stage en ik zoek afleiding zoals wandelen, muziek luisteren, en lekker vroeg naar m'n nest!

Snel van die zooi af! 👍🤞
Hey goed zeg! Als je zo doorgaat en je zit op nul, hoef je echt niet te vrezen voor een lichamelijke afkick. Het zal misschien meer 'tussen de oren zitten' misschien voelt het spannend of zelfs enf om echt niets te gebruiken.

Zo te lezen doe je het hartstikke goed en ik zou het dus zeker zo doorzetten.

Doppie

Newbie
Daar ben ik weer!

Ik zit nu op dag 2 helemaal nuchter en ik voel me echt vreselijk depressief. Iemand die weet hoe lang dit afgrijselijke gevoel ongeveer gaat aanhouden? Ik heb gewoon geen 1 positieve emotie meer. Het slapen is vannacht goed gegaan gelukkig en probeer mijn ritme aan te houden alleen dat depressieve gevoel is heel erg overheersend.

Iemand tips of is het gewoon ff door de zure appel heen bijten😬

L

Lid 152247

Gast
Het is inderdaad door de zure appel heen biiten.
Dat je nu een depressief gevoel hebt is gek genoeg juist een goed teken! Dat betekent dat je nu op iig op stap 2 bent

1 stoppen met gebruik.
2 afkickverschijnselen dalende lijn
3 stabiliseren, het dalen is gestopt de lijn is nu stabiel
4 herstel, stijgende lijn
5 "genezen"

Je gaba receptoren moeten even herstellen. Daarnaast zijn meerdere stofjes nu betrokken.
Als je al kleine veranderingen merkt zoals slecht slapen wat verbetert, en nu beter slapen, dan ziet je al in stap 3 a 4.

Volhouden, het gaat echt goed komen!

Spyro

DF-koning
Daar ben ik weer!

Ik zit nu op dag 2 helemaal nuchter en ik voel me echt vreselijk depressief. Iemand die weet hoe lang dit afgrijselijke gevoel ongeveer gaat aanhouden? Ik heb gewoon geen 1 positieve emotie meer. Het slapen is vannacht goed gegaan gelukkig en probeer mijn ritme aan te houden alleen dat depressieve gevoel is heel erg overheersend.

Iemand tips of is het gewoon ff door de zure appel heen bijten😬
Wat toppie! Ben trots op je! Ik heb dit topic helemaal gemist, sorry. Anders had ik allang gereageerd.

Voordat mijn emoties weer normaal waren en ik weer oprecht blij kon zijn, duurde ongeveer 2-4 weken. Steeds een beetje meer…

Wel super positief dat je goed slaapt. Slaap doet wonderen! En goed en gezond eten. En tijd is de grootste heler. Hou vol, betere tijden gaan snel komen.
Misschien heeft @Spyro nog advies?
Anders excuus voor het taggen.
Is geen probleem. Doe het graag als ik er de energie op dat moment voor heb. Maak er graag wat tijd voor vrij.

Nogmaals, hou vol. Je bent al zo ver gekomen. Soms is het afkicken minder erg dan de ellende erna. You got this.

Doppie

Newbie
Dankjewel beide voor jullie positieve reacties!! Waardeer ik echt enorm! Geeft me echt nog meer motivatie om vol te houden!

Ik hoop dat ik snel weer mezelf wordt.. paar weken door de zure appel bijten, tussendoor ga ik me bezig houden met sporten, gezond eten en op tijd slapen..

Als jullie het nice vinden zal ik hier af en toe wat posten over hoe de komende weken verlopen, wat positieve feedback/advies voelt wel goed!

Nogmaals bedankt en een fijne avond!

Spyro

DF-koning
Dankjewel beide voor jullie positieve reacties!! Waardeer ik echt enorm! Geeft me echt nog meer motivatie om vol te houden!

Ik hoop dat ik snel weer mezelf wordt.. paar weken door de zure appel bijten, tussendoor ga ik me bezig houden met sporten, gezond eten en op tijd slapen..

Als jullie het nice vinden zal ik hier af en toe wat posten over hoe de komende weken verlopen, wat positieve feedback/advies voelt wel goed!

Nogmaals bedankt en een fijne avond!
Jaaaaa! Ik lees graag mee. Heb zelf ook een dagboek bijgehouden toen ik hier op het forum kwam met het afkicken van de laatste loodjes.

Super om positieve dingen te lezen. 🥰

Doppie

Newbie
Heey! Update....

Vandaag een week nuchter en ik moet zeggen.. ik voel me echt best wel goed! Eerste paar dagen was ik echt mega despressief en geïrriteerd. Het was zo erg dat ik echt het nut allemaal niet meer zag maar dat nam gelukkig redelijk snel af.

Ik moet zeggen dat ik echt veel tijd doorbreng in de natuur samen met m'n hond wat me echt goed doet. Ik wandel veel en ben sinds gister weer begonnen met krachttraining. Het voelt goed om bezig te zijn met positieve dingen.

Slapen gaat redelijk goed. Ondanks dat ik soms overdag helemaal instort van moeheid word ik toch vaak wakker maar ik val gelukkig snel weer in slaap!

Tot zover mijn eerste week. Stiekem toch wel een beetje trots!😁

Groetjessssss💃

Bovenaan