Peyote - Lophophora williamsii

packman

Newbie
Hey hallo,

In een opwelling heb ik een paar dagen geleden besloten dat het tijd wordt voor een nieuwe hobby.

Deze opwelling is natuurlijk zomaar gekomen, ik ben inmiddels 5 dagen gestopt met het roken van 3 gram kwaliteits hasj per dag en een paar dagen geleden bedacht ik me, dat ik me eigenlijk constant aan het vervelen was en dat als ik niet snel iets om handen heb ik binnenkort weer aan het blowen raak (zelfkennis).

nu heb ik wel verschillende hobby's waaronder pc hardware en vuurwerk. Helaas is vuurwerk seizoens gebonden en kost hardware klauwen vol met geld.

Dus bedacht ik me dat het tijd werd dat ik is uit ga zoeken of ik groene vingers heb. De vrouwelijke kant van mijn familie spendeert het grootste gedeelte van de warme dagen in de tuin (Indonesische familie) dus hopelijk heb ikzelf ook een beetje van deze "ziekte" mee gekregen.

Maar goed, tijdens de zoektocht naar de groene vingers heb ik besloten de Peyote - Lophophora williamsii cactus te gaan kweken. Ik heb hier voor gekozen omdat ten eerste cactussen makkelijk hanteerbare planten zijn. Ten tweede is peyote - Lophophora williamsii cactus het moeilijkst te kweken van mesculine cactus soorten (het moet natuurlijk wel een beetje een uitdaging zijn). Ten derde heeft deze cactus tijdens de zomer maanden ontzettend mooie bloemen met lekkere geuren.

Nu heb ik op internet al veel informatie gevonden maar veel spreekt elkaar ontzettend tegen. Zo zegt de een dat je met gewoon potgrond moet gebruiken de ander dat je speciale cactus grond moet aanschaffen weer een ander heeft het over cactus grond met kalksaltpeter en Cocos snippers. Ook zegt de een dat de cactus na 3 jaar al bruikbaar is en een ander zegt dat je de cactus minstens 15 jaar moet laten groeien voor het beste resultaat. Natuurlijk ga ik zelf ook de juiste boeken aanschaffen beurzen bezoeken etc(Gelukkig komt kerst er aan).

Maar ik vroeg me af of er hier iemand op het forum zit die ervaring heeft met kweken van deze legendarische plant.

Ook zou ik willen weten waar ik het best zaden zou kunnen halen. Je kan de zaden overal op internet bestellen voor gemiddeld 3euro voor 10 zaden. Dus ik denk dat ik bij 4 verschillende sites gewoon zaden bestel en dan met 40 zaden aan de slag ga of is er iemand die dit tegenspreekt en met iets beters komt.

Hoe dan ook, ik heb weer iets om handen waar ik me tot de late uurtjes mee bezig kan houden "research kost gelukkig (in mijn geval) veel tijd"

Zijn er leden die mij hierin kunnen adviseren? Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Packy :wave:

MrCactus

Experimenterende gebruiker
PepTalk zei:
Mr. Cactus zal z'n mond ook nog wel open trekken hier denk ik.
Inderdaad !

Tenslotte heb ik heel veel eigen ervaring met het kweken van Mescaline Cactussen.
Terwijl anderen vaak artikelen overnemen van internet, inclusief alle onjuistheden.

Ik heb inmiddels veel kweek-info over Cactussen vermeld op:
http://cactussen-kweken.expertpagina.nl .

En ook al 7 artikelen over het kweken van:
-- Mescaline Cactussen
-- Peyote Cactus
-- San Pedro Cactus
op http://www.peyote-paradise.nl (Extra info).

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tja, vele kwekers van spiritueel groen zeggen dat zaaien bij volle ( of juist nieuwe) maan het best is. Of het echt werkt...Ik denk van niet, geen merkbaar verschil bedoel ik dan.

Misschien dat het nog iets met de zwaartekracht van de maan heeft te maken, maar dat zou dat op elke locatie en seizoen op de wereld anders zijn.

MrCactus

PepTalk zei:
Tja, vele kwekers van spiritueel groen zeggen dat zaaien bij volle ( of juist nieuwe) maan het best is. Of het echt werkt...Ik denk van niet, geen merkbaar verschil bedoel ik dan.

Misschien dat het nog iets met de zwaartekracht van de maan heeft te maken, maar dat zou dat op elke locatie en seizoen op de wereld anders zijn.
Ja dat klopt waarschijnlijk wel.

Maar het artkel stelde dat gezaaide Cactussen na het kiemen van het licht (van de volle maan na twee weken - MrC) zouden kunnen profiteren.
Het is zeer de vraag of de zaailingen dit beetje licht kunnen opnemen en gebruiken voor de assimilatie.
Verder groeien planten juist in het donker, dus voor de groei helpt het niet.

Ik heb vroeger zo'n week voor bijzondere planeetstanden Cactus-zaden uitgezaaid.
Zo'n 7 dagen later gebeurde er dan iets bijzonders in de wereld.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat ik wel weet is dat cannabis totaal geen hinder ondervind van maanlicht.
Op de fotoperiode heeft het helemaal geen invloed.

Ook denk ik niet dat maanlicht zo sterk is dat het wat zou uitmaken.
+ Nog eens het feit dat ze binnen staan. Ook nog eens indirect maanlicht dus.

Maare, wat gebeurde er dan precies?

MrCactus

PepTalk zei:
1. Opengaan van Berlijnse Muur
2. Unanieme aanname van motie over Irak in de Veiligheidsraad na binnenvallen van Irak in Koeweit.
3. Vliegtuigen vielen even niet uit de lucht, ervoor en erna wel.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ach ja.. Ik ben daar veel te nuchter voor.

Elke week gebeuren er zulke dingen, die je dan terug kunt koppelen aan bepaalde handelingen.

Ik geloof er niet echt in dat het zaaien van een, toch wel speciale, cactus er voor kan zorgen dat er in een week, of 7 dagen later individu's zodanig kan manipuleren en aanzetten (of juist laten) van zulke acties.

Is in mijn ogen hetzelfde als: Stuur deze brief binnen 10 dagen door en er zal iets geweldigs in je leven gebeuren. Spam je de brief niet door naar iedereen die je kent, dan zullen er binnen 2 maanden verschrikkelijke dingen gebeuren.

Niemand stuurt die klote e-mails door, en bij iedereen gebeurt er binnen 2 maanden wel wat.
Logisch, bij iedereen gebeurt er elke 2 maanden wel iets negatiefs.

packman

Newbie
MrCactus zei:
Tenslotte heb ik heel veel eigen ervaring met het kweken van Mescaline Cactussen.
Terwijl anderen vaak artikelen overnemen van internet, inclusief alle onjuistheden.

Ik heb inmiddels veel kweek-info over Cactussen vermeld op:
http://cactussen-kweken.expertpagina.nl .

En ook al 7 artikelen over het kweken van:
-- Mescaline Cactussen
-- Peyote Cactus
-- San Pedro Cactus
op http://www.peyote-paradise.nl (Extra info).

aah bedankt mr. Cactus! Hier help je me verschrikkelijk mee :grin:

die website peyote-paradise heb jij toevallig ervaring met hun zaden?

Groetjes!

packman

Newbie
MrCactus zei:
PepTalk zei:
1. Opengaan van Berlijnse Muur
2. Unanieme aanname van motie over Irak in de Veiligheidsraad na binnenvallen van Irak in Koeweit.
3. Vliegtuigen vielen even niet uit de lucht, ervoor en erna wel.

Hey, mr Cactus,

even een vraagje van mijn kant.
De lophophora williamsii heeft vele verschillende soorten nu zag ik dat je op cactus paradise alleen de peyote kan bestellen. Weet jij misschien waar ik zaden kan vinden van de overige soorten? Ik heb overigens wel een website gevonden die veel zaden verkoopt http://www.cactusplaza.com maar misschien weet jij wat beters?

Mvg,

Packy

MrCactus

packman zei:
De lophophora williamsii heeft vele verschillende soorten nu zag ik dat je op cactus paradise alleen de peyote kan bestellen. Weet jij misschien waar ik zaden kan vinden van de overige soorten? Ik heb overigens wel een website gevonden die veel zaden verkoopt http://www.cactusplaza.com maar misschien weet jij wat beters?

Mvg,

Packy
10 Zaden van de Peyote krijg je gratis bij elke bestelling.
Lophophora diffusa hebben ze ook, maar dat staat (nog) niet op de website.

MrCactus

packman zei:
die website peyote-paradise heb jij toevallig ervaring met hun zaden?
Groetjes!
Ik heb heel veel ervaring met deze zaden, want ik ben de eigenaar van Peyote-Paradise ....
Altijd zaden van de laatste 12 maanden, waardoor de opkomst zo'n 100 % zou moeten zijn.
Daarom ook garantie op het ontkiemen van de zaden.

MrCactus

PepTalk zei:
Ach ja.. Ik ben daar veel te nuchter voor.

Elke week gebeuren er zulke dingen, die je dan terug kunt koppelen aan bepaalde handelingen.

Niemand stuurt die klote e-mails door, en bij iedereen gebeurt er binnen 2 maanden wel wat.
Logisch, bij iedereen gebeurt er elke 2 maanden wel iets negatiefs.
Tja,
1. dit was dus meer vooruit-koppelen.
2. Dit waren 1 week nadat ik zaaide Mega-gebeurtenissen,
waarvan er misschien enkele per jaar gebeuren ....

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Vooruit koppelen? Je wist dus dat de muur ging vallen?
Ik ben nog niet zo oud dat ik het echt meegemaakt hebt, maar misschien waren er toch al wel geruchten.. Een echte oorlog ( geen half slappe wapenstilstand) in Korea zou op dit moment niemand verbazen.

Maar ik zou zeggen: Keep seeding the peace!
Baat het niet, dan schaadt het niet he.

JJJ

Bewuste gebruiker
Let wel op dat het kweken van peyote je verveling niet zo makkelijk zal kunnen verdrijven :grin: . Je kunt ze zaaien, maar voordat je dan een keer van die mooie bloemen (of uberhaupt een indrukwekkend ogende cactus) kunt genieten ben je 5-10 jaar verder. Zelf zou ik willen aanraden om het eens te proberen met paddo's, en dan niet met zo'n kant en klaar kweeksetje maar gewoon vanuit sporen. Dat is een hobby die veel sneller en dynamischer is.

MrCactus

Kweken van Trichocereus soorten (San Pedro Cactus, Peruvian Torch Cactus, Achuma Cactus) is al een stuk dynamischer.
Trichocereus bridgesii (Achuma Cactus) zie je bijna groeien !

MrCactus

JJJ zei:
Let wel op dat het kweken van peyote je verveling niet zo makkelijk zal kunnen verdrijven :grin: . Je kunt ze zaaien, maar voordat je dan een keer van die mooie bloemen (of uberhaupt een indrukwekkend ogende cactus) kunt genieten ben je 5-10 jaar verder.
In het derde groei-jaar kunnen Peyote's al bloeien.

Bovenaan