Peyote kweken

BooYa

Belezen gebruiker
ja ik ben dus misschien van zin om een peyote cactusje te kopen
http://www.azarius.net/index.php?category=2&subcategory=2&tabID=1
maar aangezien ik een leek ben in het kweken wil ik toch paar tips willen :)
kheb al wat gezocht bij meneercactus maar zou graag wat tips krijgen aangezien er niet zoveel staat bij het kweken van een cactus zelf
dus graag tips, waarschuwingen, vereisten whatever alles is welkom

Doerak

Bewuste gebruiker
Ik raad je aan "Peruvian Torch" te kweken. Deze groeit vele, vele en VELE malen sneller dan peyote. Je kunt hem oogsten en de bovenkant weer stekken. Hiermee heb je dus een eindeloze supply mescaline. Koop de zaadjes via eBay. Daa hanteren veel verkopers belachelijk prijzen: 1000 zaden (90% kans op ontkiemen) voor 5 euro ofzo.

Veel succes!

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Wil je gaan zaaien of wil je gewoon een cactus kopen en neerzetten?

Ik heb beide gedaan. Het zaaien en alles wat daarna komt vraagt heel veel aandacht. Als je een wat oudere peyote koopt (2-3 jaar) hoef je er bijna niet naar om te kijken.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
koop in een smartshop gewoon een San Pedro, lijkt op de San Pedro maar groeit sneller (20-30cm per jaar). Van 30 cm kun je behoorlijk hard trippen, je hoeft er bijna niet naar om te kijken en je kunt hem omstekken zodat ie na plukken toch blijft groeien :).

Doerak

Bewuste gebruiker
Psycho_Chrono zei:
koop in een smartshop gewoon een San Pedro, lijkt op de San Pedro maar groeit sneller (20-30cm per jaar). Van 30 cm kun je behoorlijk hard trippen, je hoeft er bijna niet naar om te kijken en je kunt hem omstekken zodat ie na plukken toch blijft groeien :).
De Peruvian Torch behoort tot de familie van de San Pedro, maar is krachtiger. Zaaien kost inderdaad wat meer moeite, maar dat vind ik zelf juist leuk. Ik stop graag veel werk in het kweken van etheogenen en het produceren van diverse geestverruimende middelen. Het gebruik wordt daardoor voor mij leuker. Je moet natuurlijk wel "groene vingers" hebben (als in: het leuk vinden om voor je etheogene planten te zorgen)

Azarius zei:
Een nieuwe cactus uit de Trichocereus familie, beter bekend als Peruvian Torch. Deze cactus werd als religieus sacrament gebruikt door slechts enkele Indianenstammen in Noord-Peru. Het is zelfs waarschijnlijk de meest krachtige en magische soort van de Trichocereus "San Pedro" familie. De stekels van deze cactus zijn bruin, maar kleuren grijs wanneer de cactus ouder wordt.

De Peruvian Torch groeit snel en eenvoudig en kan vanuit zaad gekweekt worden. Hij doet veel concessies als het gaat om ideale groeiomstandigheden, waardoor ook een beginnende kweker goed met deze soort uit de voeten kan. Onder normale omstandigheden kan de cactus 30 cm per jaar groeien. In de zomer kan hij veel licht gebruiken; een paar uur direct zonlicht en de rest van de dag indirect zonlicht is perfect. Wanneer de wortels volgroeid zijn heeft de Peruvian Torch nog slechts af en toe wat water nodig. Het is dus goed mogelijk om deze cutting te poten en te laten uitgroeien tot een veel grotere, standaard cactusgrond is hiervoor prima.
Bron: Azarius - Peruvian Torch

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Doerak zei:
Psycho_Chrono zei:
De Peruvian Torch behoort tot de familie van de San Pedro, maar is krachtiger. Zaaien kost inderdaad wat meer moeite, maar dat vind ik zelf juist leuk. Ik stop graag veel werk in het kweken van etheogenen en het produceren van diverse geestverruimende middelen. Het gebruik wordt daardoor voor mij leuker. Je moet natuurlijk wel "groene vingers" hebben (als in: het leuk vinden om voor je etheogene planten te zorgen)

Azarius zei:
Een nieuwe cactus uit de Trichocereus familie, beter bekend als Peruvian Torch. Deze cactus werd als religieus sacrament gebruikt door slechts enkele Indianenstammen in Noord-Peru. Het is zelfs waarschijnlijk de meest krachtige en magische soort van de Trichocereus "San Pedro" familie. De stekels van deze cactus zijn bruin, maar kleuren grijs wanneer de cactus ouder wordt.

De Peruvian Torch groeit snel en eenvoudig en kan vanuit zaad gekweekt worden. Hij doet veel concessies als het gaat om ideale groeiomstandigheden, waardoor ook een beginnende kweker goed met deze soort uit de voeten kan. Onder normale omstandigheden kan de cactus 30 cm per jaar groeien. In de zomer kan hij veel licht gebruiken; een paar uur direct zonlicht en de rest van de dag indirect zonlicht is perfect. Wanneer de wortels volgroeid zijn heeft de Peruvian Torch nog slechts af en toe wat water nodig. Het is dus goed mogelijk om deze cutting te poten en te laten uitgroeien tot een veel grotere, standaard cactusgrond is hiervoor prima.
Bron: Azarius - Peruvian Torch

Idd, smullen van je eigen producten is zoveel leuker, het zien groeien, ik zou bijna zeggen dat je er een band mee krijgt!

BooYa

Belezen gebruiker
euh tijd speelt niet echt rol
en het is niet echt om de cactus te eten, het is gwn omdat ik het een erg mooie cactus vind en ook omdat ik gefacineert ben door indiaanse culturen :)
@sweet_shadow: niet zaaien, enkel de cactus zelf al kopen, die van 1-2cm of 3-4cm :)

eigenlijk zou ik willen weten hoeveel water en hoeveel zonlicht dit nodig heeft
kheb ergens gelezen 1keer om de week water geven maar kweet niet in hoevere dit verandert naarmate de cactus ouder wordt :)
is het verstandig om dit binnen te planten?
en is er speciaal potgrond voor nodig?

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
gewoon binnen op je versterbank zetten en niet teveel water geven, dan word ie geel en gaat ie dood. Ik zal binnenkort even navragen hoe vaak water je hem moet geven, maar volgens mij is 1 keer per week zelfs te veel, aangezien een cactus een jaar zonder water kan (sommige soorten)

Ik weet het niet zeker, vraag het straks even na :) :wave:

BooYa

Belezen gebruiker
Psycho_Chrono zei:
gewoon binnen op je versterbank zetten en niet teveel water geven, dan word ie geel en gaat ie dood. Ik zal binnenkort even navragen hoe vaak water je hem moet geven, maar volgens mij is 1 keer per week zelfs te veel, aangezien een cactus een jaar zonder water kan (sommige soorten)

Ik weet het niet zeker, vraag het straks even na :) :wave:

alvast bedankt dage zoveel moeite wilt doen voor een kweek-leek als ik :)
ook de rest bedankt voor te reply'en natuurlijk :)

Bovenaan