Pep pluggen de moeite waard?

Hey allemaal,
Ik ben een liefhebber van pep en heb inmiddels ruime ervaring met zowel nasaal als oraal gebruik. Ik zou graag eens willen weten of het de moeite waard is om pep te pluggen. Is de rush echt heftiger dan bij nasaal en net zo consistent als oraal? Wie heeft hier ervaring mee en zou dit willen delen? Wat is een aan te bevelen dosering, uitgaande van 60% zuiverheid? Ik heb al eea over het pluggen van pep gelezen, maar heb hier niet heel veel (serieuze) informatie over kunnen vinden.

Alvast veel dank voor jullie reacties!
Groeten,

Gerrit

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
In theorie wordt drugs zowel nasaal als rectaal opgenomen via het muscus membraan (slijmvlies) en eenmaal in de bloedstroom zou het niet meer uit moeten maken welke van de twee RoA (nasaal of rectaal) je hebt toegepast. Wanneer je pluggt is er echter wel meer opname oppervlakte en droogt het niet uit of blijft hangen zoals bij nasale toepassing wel eens het geval wil wezen. In ieder geval in die zin is rectaal toch wel meer consistent dan nasaal. Mensen noemen vaak ook dat rectaal misselijkheid aanzienlijk doet afnemen al is hier bij het gebruik van Amfetamine überhaupt geen sprake van natuurlijk.

Een 1ml spuitje van ebay is voor 10 cent zo besteld, mensen kunnen nog wel eens anaal over het onderwerp doen maar het stelt bar weinig voor. Amfetamine even oplossen in water en spuitje even afspoelen na gebruik. Je mag helemaal zelf weten hoe (on)diep je hem er in steekt, maakt allemaal niets uit.

Zelf los ik meestal 750mg Amfetamine (99%+ zuiver sulfaat) op in een 30ml neusspray met water en dan sprayt hij ongeveer (750:225=) 3,33mg Amfetamine per spray.

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie! Ik ga het binnenkort eens proberen, zodra de tijd rijp is. Welke dosering raad je aan ten opzichte van nasaal om er in 1 keer lekker in te knallen? Normaal gesproken begin ik met een dosis van + - 70 a 80 mg. Zou 50 mg prima zijn de eerste keer?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Zou 50 mg prima zijn de eerste keer?
Ik doseer dus vrij laag en ik heb ze ook wel voorbij zien komen die hoger dan dat doseren maar 50mg Amfetamine zul je wel merken gok ik. Uit gaande van 60% zuiver is dat wellicht zo'n rare dosering niet. Ik heb ook wel 200mg zuivere Amfetamine pillen voorbij zien komen maar ik had het idee dat dit voor mensen is die er ook downers naast gebruiken.

Neo-Shulginist

Badass junkie
In theorie wordt drugs zowel nasaal als rectaal opgenomen via het muscus membraan (slijmvlies) en eenmaal in de bloedstroom zou het niet meer uit moeten maken welke van de twee RoA (nasaal of rectaal) je hebt toegepast.
Juist de opname kan wel verschillen. Zo gaat bij rectale toediening een deel van de dosis wel via het first-pass metabolism, en een ander deel niet. Terwijl bij nasale inname juist alles niet via first pass metabolism gaat. Dat kan leiden tot een andere Cmax (de concentratie van amfetamine in het bloed over de tijd), maar ook tot andere (hoeveelheden) metabolieten.

Het verschil tussen rectaal en nasaal is minder groot dan het verschil tussen rectaal en oraal. Maar het maakt dus wel uit vanaf welke kant het naar binnen komt.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Zo gaat bij rectale toediening een deel van de dosis wel via het first-pass metabolism, en een ander deel niet.
Ik had altijd een beetje de maag associatie bij first pass metabolisme, zo is het mij destijds dacht ik ook uitgelegd tijdens psychofarmacologie al gok ik dat ze op school in eerste instantie ook niet uit gaan van dingen in je kont stoppen. Bij pluggen heb ik vaak het idee dat ik het in eerste instantie door mijn benen voel gaan waarbij ik met nasaal meer het idee heb dat het rechtstreeks naar de hersens gaat. Ik ga er vanuit dat je doelt op dat de lever een deel opvangt bij rectaal gebruik?

Amfetamine kwam er in ieder geval voor het overgrote deel via de urine weer uit als ik mij niet vergis, wellicht dat tryptamines bijvoorbeeld minder geschikt zijn voor deze RoA.

Neo-Shulginist

Badass junkie
De afbraak van amfetamine gaat niet zo snel nee (vandaar ook de lange werkingsduur). Ik zit ook een beetje te mierenneuken hoor, want ik raakte getriggerd door 'als het in je bloed zit maakt het geen verschil meer'. Ik denk dat je qua subjectieve effecten inderdaad niet zoveel verschil zal merken (afgezien van werkingsduur).

Ongeveer een derde van de rectaal ingenomen dosis gaat direct langs de lever via het first pass metabolism. De rest van de dosis gaat met het bloed eerst terug naar het hart, de longen, weer het hart, en dan de rest van het lichaam, waaronder de lever uiteindelijk.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Dank allen, voor jullie heldere antwoorden evenals het uiteenzetten van de wetenschappelijke doctrine achter de rectale inname van pep. Ik verwacht volgende week met jullie adviezen aan de slag te kunnen gaan.
Ik ben erg benieuwd wat je hier van vindt. Laat je in dit topic even weten hoe het was?

Inmiddels het pluggen geprobeerd. Het is de moeite wel waard, alhoewel ik er qua intensiteit van de rush iets meer van had verwacht. Bij mij had het een langere tijdsduur dan nasaal gebruik, terwijl de rush iets minder intens was. De inwerktijd was sneller dan bij oraal gebruik, circa 15 minuten. Al met al aan te raden om dit eens te proberen!

FerdFatoehaus

Badass junkie
Inmiddels het pluggen geprobeerd. Het is de moeite wel waard, alhoewel ik er qua intensiteit van de rush iets meer van had verwacht. Bij mij had het een langere tijdsduur dan nasaal gebruik, terwijl de rush iets minder intens was. De inwerktijd was sneller dan bij oraal gebruik, circa 15 minuten. Al met al aan te raden om dit eens te proberen!
Wat was je dosis?

Bovenaan