Pep huid.

Hello!

Al een tijdje gebruik ik met enig regelmaat pep. Vrienden van mij klagen al vanaf het eerste gebruik over iets wat wij "pep huid" noemen. Toen ik dit zelf vorige week voor het eerst kreeg was ik erg nieuwsgierig naar de oorzaak, helaas was er op het internet niks over te vinden (bijzonder..) Dus besloot ik dit verschijnsel met jullie te delen om te kijken of andere hier ook last van hebben, wat het nou precies is en hoe dit komt! Wat je er tegen kan doen vind ik niet super interessant want het hoort er nou eenmaal bij, als ik de oorzaak ken ben ik al blij zat (maak me er niet echt zorgen om). Nog even ter informatie, de speed die we gebruiken is niet getest, en komt meestal van 2/3 verschillende vaste dealers die wel altijd goed spul leveren waar wij altijd prima op gaan. Maar ook als we speed hebben via vrienden van een onbekende dealer gebeurt dit. We snuiven en meestal 0,5 - 0,75 gram pp op een avond.

Bij pep huid wordt tijdens het gebruik, meestal al na de eerste lijntjes je huid een beetje verdoofd (logisch) daarna slaat je huid een geel uit (gele gloed), glimt en beetje en oogt heel vet. De gele kleur valt op maar mensen die jou niet kennen zien het niet. Vervolgens lijkt het net alsof je huid niet van jezelf is. Zelf merkte ik dit op bij m'n lul en m'n gezicht, ik keek naar mijn penis en herkende die niet terug van hoe hij normaal is (los van de grootte want het krimpen van de penis is iets waar ik persoonlijk niet veel last van heb) je haren worden vettig (oksel schaamhaar) en plakken aan je huid. Op het moment dat je voelt aan de huid op je wang of aan je lul is het net alsof het je eigen lichaam niet is. Het ziet er ook super glad en egaal uit. Na een tijdje is dit over je hele lichaam en herken je, je eigen lichaam niet meer! Bij mij trekt dit na een uurtje weg, bij vrienden van mij kan dit nog de hele dag en de dag er na aanhouden.

Vooral het gevoel dat de huid die je ziet niet van jezelf is vind ik interessant.. Alsof je hele huid veranderd is.. Hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen!

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ik denk dat ik wel snap waar je op doelt, al heb ik het nooit zo intens ervaren. Waarschijnlijk omdat ik nog nooit zo'n dosis heb gebruikt. Maar mijn huid voelt idd ook een beetje raar aan en ziet er een beetje anders uit wanneer ik pep heb gebruikt.

Hoe het kan zou ik niet weten...

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Fool zei:
Je gaat meer zweten->meer rotzooi blijft op je huid liggen/plakken?

Nee dat is t niet echt, heb wel vaker veel gezweet zonder pep. Het is net alsof je huid anders wordt, van rubber ofzo maar dan net niet helemaal

JohnnyDoe

Experimenterende gebruiker
Ipv een nieuw topic te openen wil ik deze toch ff een bump geven.

Nee dat is t niet echt, heb wel vaker veel gezweet zonder pep. Het is net alsof je huid anders wordt, van rubber ofzo maar dan net niet helemaal

Precies dit probleem heb ik de laatste tijd ook na het snuiven. Maakt niet echt uit wat ik dan snuif, coke/speed/keta, maar kan aan versnijding liggen want komt allemaal uit dezelfde regio. Ben ermee naar de dermatoloog geweest maar toen had ik er niet echt duidelijk last van (was net over die dag, na 2 dagen wel last ervan na snuiven) en dus zeggen ze dat ik geen huidziekte heb en er niks aan de hand is.

Iemand enig idee wat er kan zijn? Misschien iets van een allergische of sclerodermie/lupus achtige reactie?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Speed verergerd acne, de typische speed-puistenkop komt vooral voor bij tieners en begin twintigers. Bij gebruikers op latere leeftijd zie ik eigenlijk nooit echt huidproblemen. En af en toe wat coke en of keta doet mijn huid in ieder geval niks.

Als je je huid door de dokter hebt laten checken en hij zegt dat er niks aan de hand is, dan denk ik niet dat wij daar een andere mening over hebben lijkt me en al zeker niet omdat wij jou huid niet gezien hebben.

JohnnyDoe

topic uit 2015.
Yet so timeless, accurate but incomplete! :rock:

Vind het dan zonde om er een dubbel topic over te maken. Misschien krijgen de vorige posters melding dat er weer is gepost in het topic en weten ze er inmiddels meer over? Als ik de regels hiermee overtreed en in vervolg beter een nieuwe open hoor ik het graag!

@acht.zes van die puisten is zeker, daar heb ik inderdaad ook last van als ik iets te lang ben doorgegaan haha. Vooral van die grote, pijnlijke bulten op je wang of de gekste plekken :rolleyes: heb zelf ook wel een cafeïne allergie dus krijg daar sowieso al puisten van.

Dat met die rubber-achtige huid is echt een apart verschijnsel. Je krijgt die 'laag' er ook niet afgedouched of gescrubt of wat dan ook en soms blijft het 3 dagen lang zo. Vooral je vingers en gezicht voelen dan ruw maar tegelijkertijd glad aan, en oogt heel erg vet en glad maar is tegelijkertijd kurkdroog en verrimpeld.

Net als @CustomNickName zegt is het echt lastig uit te leggen haha. Ben dit topic in het verleden al 'n paar keer tegengekomen tijdens googlen naar verklaringen. Nog geen succes, maar gelukkig zit het niet (alleen) tussen m'n oren en zal er vast ooit iemand een goede verklaring voor hebben :smoke:

De dermatoloog vertelde ik ook eerlijk dat het na drugs voorkomt en toen verloor ik eigenlijk de interesse al, ging ze 20 minuten weg en kwam ze terug om foto's van mijn huid te maken (met een oude digitale camera v 2.8MP oid hahah) en later de boeken in te duiken. Voor zover ze toen kon zien was er niks vreemds (het was toen nog nét niet helemaal weggetrokken). Ook best logisch, want ze kent me verder natuurlijk niet en weet dus niet hoe mijn huid normaliter is.

In ieder geval wel een rede om het spul eerst te laten testen en anders gewoon lekker links te laten liggen :smoke:

MDMAZIING

Badass junkie
Ik heb me hele leven fucking puisten gehad. Tot de 24ste zwaar. Honderdduizend keer naar die klote huisarts voor cremetjes en pilletjes wat niks doet. Toen eindelijk naar de dermatoloog en die gaf mij Roaccutane. Wat een wondermiddel is dat voor puisten zeg. Ben puist vrij nu

Laatst bewerkt:

JohnnyDoe

Ik heb me hele leven fucking puisten gehad. Tot de 24ste zwaar. Honderdduizend keer naar die klote huisarts voor cremetjes en pilletjes wat niks doet. Toen eindelijk naar de dermatoloog en die gaf mij Roaccutane. Wat een wondermiddel is dat voor puisten zeg. Ben puist vrij nu

Precies hetzelfde hiero man! Roaccutane nooit gehad, wel differin gel en iets met Vit A. Werkt héél goed, maar kwam erachter dat ik allergieën heb voor bepaalde voeding en als ik daar weg van blijf krijg ik geen enkele puist meer. De huisarts ontkende dat dat verband heeft maar mijn en andere ervaringen bewijzen echt tegenovergesteld haha.

Maar ff back on topic:
De huid en verschijnselen wat hier in het topic bedoeld wordt staat los van acne. Snap precies wat TO bedoeld, echt een apart iets. Iemand postte hier ergens dat ie het alleen had met keta (en nogiets) en moet zeggen dat het vooral daarbij idd weer verschijnt is me opgevallen. En niet iedereen heeft er dan last van maar ik zie soms ook wel wat verschillen bij sommige andere die dan later weer normaler/gezonder ogen. Bij jezelf merk je het natuurlijk het meest op en voel je het ook echt.

Heb ergens gelezen dat je epidermis / huid barrière beschadigd kan zijn. Misschien dat de drugs dan meer 'in je huid' trekken na het snuiven ofzo? Door kapot slijmvlies bv of gewoon te veel schade aangericht aan huid (van binnenuit zegmar)

Weet het ook niet natuurlijk maar ben er wel benieuwd naar en niet de enige hahah

Laatst bewerkt:

inner_search

Badass junkie
Yet so timeless, accurate but incomplete! :rock:

Vind het dan zonde om er een dubbel topic over te maken. Misschien krijgen de vorige posters melding dat er weer is gepost in het topic en weten ze er inmiddels meer over? Als ik de regels hiermee overtreed en in vervolg beter een nieuwe open hoor ik het graag!

@acht.zes van die puisten is zeker, daar heb ik inderdaad ook last van als ik iets te lang ben doorgegaan haha. Vooral van die grote, pijnlijke bulten op je wang of de gekste plekken :rolleyes: heb zelf ook wel een cafeïne allergie dus krijg daar sowieso al puisten van.

Dat met die rubber-achtige huid is echt een apart verschijnsel. Je krijgt die 'laag' er ook niet afgedouched of gescrubt of wat dan ook en soms blijft het 3 dagen lang zo. Vooral je vingers en gezicht voelen dan ruw maar tegelijkertijd glad aan, en oogt heel erg vet en glad maar is tegelijkertijd kurkdroog en verrimpeld.

Net als @CustomNickName zegt is het echt lastig uit te leggen haha. Ben dit topic in het verleden al 'n paar keer tegengekomen tijdens googlen naar verklaringen. Nog geen succes, maar gelukkig zit het niet (alleen) tussen m'n oren en zal er vast ooit iemand een goede verklaring voor hebben :smoke:

De dermatoloog vertelde ik ook eerlijk dat het na drugs voorkomt en toen verloor ik eigenlijk de interesse al, ging ze 20 minuten weg en kwam ze terug om foto's van mijn huid te maken (met een oude digitale camera v 2.8MP oid hahah) en later de boeken in te duiken. Voor zover ze toen kon zien was er niks vreemds (het was toen nog nét niet helemaal weggetrokken). Ook best logisch, want ze kent me verder natuurlijk niet en weet dus niet hoe mijn huid normaliter is.

In ieder geval wel een rede om het spul eerst te laten testen en anders gewoon lekker links te laten liggen :smoke:
Jaren geleden ook last van gehad , volgens de dermatologe komt dit door dehydratatie , ookal drink je genoeg en voel je je niet uitgedroogd , is dit toch zo. Ja lichaam gaat meer natuurlijke oliën produceren met vettige huid die je er wel afkrijgt maar direcr weer terug komt , spuit maar eens een beetje remreiniger op je handen dan blijft het een minuutje of 5 weg..en puisten tot gevolg. Ik kreeg toen 3 maanden roacutane kuur voorgeschreven.
Het effect was uitzonderlijk ! Alles was weg en heb tot de dag van vandaag geen enkel puistje meer gehad , maar het is een hel dit middel in de zomer te nemen, het droogt je uit maar je produceert geen oliën meer , dus je mag niet in de zon komen , zeker geen drugs gebruiken (nee ook geen alcohol) want door het uitdrogen schaad je je lever en nieren , als ik een sigaret op stak voelde ik men lippen kapot springen , en liep dus ook altijd met een chapstick rond.
Als ik nu speed nog eens benuttig , heb ik dus ook alleen maar last van vettige huid en geen puisten meer .
Ik was me dan 1x Per dag extra met head and shoulders ( ja gewoon jezelf douche als anders maar inzepen met de shampoo.) , dan is het de volgende dag alweer weg :wink:

Hoop dat je hier iets aan hebt :upsidedown:
:handwaving1:

R

Revolutionair

Gast
Pep is ook zware rotzooi!
Vieze zweet en geestelijk zwaarder dan je denkt.

Met Lsd en keta voelen mijn handen altijd zo raar.
Rubber achtig..
Maar dat komt gewoon omdat ik space.
Met pep is het echt je huid.

Bovenaan