Wat is er leuk aan pep..
Nja sowieso is het gewoon lekker, maar ik heb het vooral handig gevonden altijd. Ik heb er van de 6 jaar dat ik gebruik zeker 5 jaar ieder weekend gesnoven tijdens mijn werk. Ik werk in het licht en geluidwereldje en daar maken we soms weekenden van 40 uur of meer. Je kan uren doorgaan met werken, je hebt meestal goede en melige zin, je wordt niet moe en je hebt niks nodig (voor je gevoel) Bovendien wordt je lekker arrogant wat heel erg handig is als je van die vervelende zatte gasten bij je hebt staan. En daarnaast is het gewoon lekker.. zoals alle drugs
Gevolgen zoals ik ze nu zie:
Ik heb een kort termijn geheugen van niks, als je me vraagt wat ik de dag ervoor heb gedaan moet ik echt diep gaan graven om ook maar een paar dingen te kunnen opnoemen. Je vergeet alle details, alleen kernpunten doen ertoe. Bovendien ben ik toen ik begon binnen no-time 10 kilo afgevallen (was icm XTC), die ben ik tegenwoordig wel weer bijgekomen, maar je ziet weldegelijk aan me dat ik een gebruiker ben. Stand van de ogen is verandert (niet positief, altijd dikke ogen), ingevallen wangen, soms wat meer dan anders, gewoon een redelijk mager ventje geworden, maar daar valt nog wel het een en ander aan te doen. Lichamelijk heb ik nooit zo heel erg veel echt negatieve klachten achteraf, alleen tijdens het snuiven zelf merk je dat je lichaam het soms zwaar te verduren heeft. Overal pijn en kramp, donkergeel pissen, buikpijn, krampen, diarree, noem maar op. Ook het overmatig drankgebruik wat zo makkelijk is bij het snuiven speelt hierbij een grote rol.
Geestelijk, nja ik kan heel makkelijk dingen van me afzetten en daar de pep de schuld van geven. Denk bv aan para zijn.. Heb ik nu gelukkig redelijk weinig last van omdat ik bijna niet meer snuif. Maar pas op: Ik vind het nog steeds lekker, dus het zal vast nog wel regelmatig gebeuren. Ik heb geluk, ben niet aangelegd voor psychoses oid, maar andere hebben het een stuk zwaarder na 6 jaar heel regelmatig gebruiken. Ook al is het alleen maar in de weekenden.
Waar je de schade van de pep vnl merkt is in je sociale leven. Nu ik zwaar ben geminderd merk ik dat ik ineens weer veel meer contact heb met mijn vrienden. Ook heb ik altijd zeik gehad met mijn vriendinnetjes omwille van de pep, of ze het nou wisten of niet, je wordt er weldegelijk een ander mens door, dus als je ruzie hebt met je vriendin ben je zo waanzinnig ego-centrisch aangelegd dat je in principe niet meer echt voor rede vatbaar bent. Verder is ook het contact met mijn ouders en andere familie (nja dat beetje wat ik heb dan) wel verbeterd. Dat zijn in principe dingen waar geen drug tegenop kan.
Don't do drugs, drugs do you!
Nja zal wel nooit anti-drugs worden en zal voorlopig nog wel af en toe een pilletje of een lijntje nemen. J4L
Maar heb mijn lessen wel geleerd, ben blij dat ik steeds verstandiger om ga met drugs. Heb ook niet meer zo de behoefte om uit de band te springen. Af en toe een feestje is leuk, maar dat ieder weekend gebruiken was achteraf gezien toch wel een vervelende periode geweest. Maar ik kan ook niet ontkennen dat ik het toch wel ontzettend naar mijn zin heb gehad. En als ik het allemaal overnieuw kon doen, zou ik precies hetzelfde hebben gedaan. Ik heb ook mooie momenten gehad door de drugs en er zullen er nog vele komen, alleen nu verdeeld over wat langere periodes.