Parfum en wiet?

Beste allemaal, ik had laatst wat joint buisjes schoongemaakt met water en zeep, dan met keukenpapier droog maken van binnen, maar toen stonk het nog steeds van binnen!
(dat komt om dat ik mn jointje altijd halverwegen weg doe en dan de volgende dag de andere helft) dus dan stink het in dat buitje naar fik! Xd... Dus na het schoonmaken dacht ik ik spuit er wat parfum in...
Daarna water in buisje, dopje erop effe goed schudden, water eruit laten lopen en weer droog maken,

Nu rook het weer prima, maar... Kan door die parfum lucht mn thc kwaliteid verminderen?

Alvast bedankt!

Mvg

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Lijkt me niet dat dat van invloed kan zijn... Maar wat maakt het uit als je buisje van de binnenkant stinkt?

SmartieAndMe zei:
Lijkt me niet dat dat van invloed kan zijn... Maar wat maakt het uit als je buisje van de binnenkant stinkt?

Niet veel, maar was van binnenkant ook vies met as enzo, xd....
Dus ik dacht maak even schoon, maar de parfum lucht kan dus geen kwaad aanrichten aan mn thc in de joint?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Lijkt me niet, geen 100% zekerheid maar kan het me niet voorstellen.. Als je het zeker wilt weten moet je er gewoon geen parfum indoen :grin:

Of gewoon lichtere joints draaien en oproken, smaakt ook beter dan een joint van een dag oud

Okee groot probleem! Ik heb net gelezen dat wiet kan bederven....
Ik wou namelijk 1jointje nog 4weekjes bewaren want dan kon ik wat relaxter smoken om (prive) omstandigheden...

Maarja ik lees dus net dat wiet kan bederven!

Is dat ook al na 4weekjes in een luchtdicht buisje?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Na 4 weken is de kwaliteit wel minder maar je kunt het gewoon nog roken hoor... Maar waarom koop je niet over 4 weken dan? Je maakt het jezelf wel erg moeilijk :mrgreen:

SmartieAndMe zei:
Na 4 weken is de kwaliteit wel minder maar je kunt het gewoon nog roken hoor... Maar waarom koop je niet over 4 weken dan? Je maakt het jezelf wel erg moeilijk :mrgreen:

Om dat ik in eindhoven woon...
En de wiet komt van Rotterdam waar die verdomde wietpas er nog niet is!
Dus het is beetje lastig voor mij om aan wiet te komen!

Ps: is de kwaliteid na 4weken in een luchtdicht buisje dat in een donker kastje op huiskamer warme licht aanzienlijk minder? Of word je er nog steeds lekker stoned van :stoned: ?

Mvg

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nee, niet eens merkbaar minder.
SmartieAndMe zei:
Na 4 weken is de kwaliteit wel minder

Why?

Een zakje halfnat 4 weken vol in de zon word misschien wat minder, maar thuis in een laatje/kastje whatever en er gebeurd helemaal niets mee hoor.
Word alleen wat droger, heeft totaal geen invloed op het effect (mits de wiet al wel goed gedroogd is natuurlijk. Tijdens evt. verder droogproces kunnen er wat cannabisoiden veranderen...

Om antwoord te geven op de beginpost: Lijkt me (als je het goed hebt uitgespoeld) geen kwaad kunnen. Sowieso niet op het effect, wellicht wel op de smaak. Maar als je de parfum niet meer ruikt proef je hem niet meer ook.

PepTalk zei:
Nee, niet eens merkbaar minder.
SmartieAndMe zei:
Na 4 weken is de kwaliteit wel minder

Why?

Een zakje halfnat 4 weken vol in de zon word misschien wat minder, maar thuis in een laatje/kastje whatever en er gebeurd helemaal niets mee hoor.
Word alleen wat droger, heeft totaal geen invloed op het effect (mits de wiet al wel goed gedroogd is natuurlijk. Tijdens evt. verder droogproces kunnen er wat cannabisoiden veranderen...

Om antwoord te geven op de beginpost: Lijkt me (als je het goed hebt uitgespoeld) geen kwaad kunnen. Sowieso niet op het effect, wellicht wel op de smaak. Maar als je de parfum niet meer ruikt proef je hem niet meer ook.

Okee, tnx! Denk wel dat de wiet goed was hoor, tijdens draaien voelde hij niet nat en er zat ook geen vocht in het zakje.... Zou regelmatig effe cheken of dat niet alsnog ontstaat in het buisje...

Mvg

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Mijn ervaring is dat wiet de eerste maanden beter word als je er over hebt.
Ik heb nog wiet gerookt die heel erg droog was en een jaar gelegen had.
Luchtdicht weg en donker, nu en dan eens luchten om een zakje te vullen en die wiet was zeker nog goed.
Het belangrijkste is dat het donker is, luchtdicht en vooral droog en dan kan het wel een eindje liggen hoor. :smoke:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Luchtdicht wegstoppen is bijna onmogelijk, maar op een donkere koele plaats in een simpel gripzakje is ruim voldoende om je wiet een hele tijd goed te houden ja.
Hasj is naar mijn ervaring nog meer bestand tegen de tand des tijds.

Dat je wiet ''beter'' word na even liggen lijkt me 'sterk'.
Als het goed is, en het droog proces is (bijna) voltooid, dan gebeurd er vrij weinig meer met de wiet en zal de potentie ervan enkel afnemen na verloop van tijd.
Is de wiet nog niet goed droog dan word er tijdens het afdrogen nog heel wat thc-a omgezet in thc, word chlorofyl afgebroken en word zetmeel omgezet in suiker. Of dit laatste daadwerkelijk te proeven is...?

Een jaar in goede conditie bewaren is wel tegen de max. aan.
Merk dat na een jaar de wiet te droog word en als je er naar kijkt al uit elkaar valt.
Groen is het dan al lang niet meer en de geur is een eindje weg, vanaf een jaar merk ik dat de potentie ook hard begint te dalen.
Bij gecurede wiet is dit niet het geval. Die is langer te bewaren dus.

PepTalk zei:
Luchtdicht wegstoppen is bijna onmogelijk, maar op een donkere koele plaats in een simpel gripzakje is ruim voldoende om je wiet een hele tijd goed te houden ja.
Hasj is naar mijn ervaring nog meer bestand tegen de tand des tijds.

Dat je wiet ''beter'' word na even liggen lijkt me 'sterk'.
Als het goed is, en het droog proces is (bijna) voltooid, dan gebeurd er vrij weinig meer met de wiet en zal de potentie ervan enkel afnemen na verloop van tijd.
Is de wiet nog niet goed droog dan word er tijdens het afdrogen nog heel wat thc-a omgezet in thc, word chlorofyl afgebroken en word zetmeel omgezet in suiker. Of dit laatste daadwerkelijk te proeven is...?

Een jaar in goede conditie bewaren is wel tegen de max. aan.
Merk dat na een jaar de wiet te droog word en als je er naar kijkt al uit elkaar valt.
Groen is het dan al lang niet meer en de geur is een eindje weg, vanaf een jaar merk ik dat de potentie ook hard begint te dalen.
Bij gecurede wiet is dit niet het geval. Die is langer te bewaren dus.

Ik heb mijn joint gewoom in een buisje lichen in het donker op kamer tempratuur...
Het hoeft niet langer als nu nog 3weken te lichen, in totaal heeft het dan 4weken gewoon gelege. Kan dat zonder dat de kwaliteid afneemt... Want anders rook ik hem wel eerder op, dan heb ik maar pech xd

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zoals ik zei, je kunt wiet zonder merkbaar verlies lang bewaren. Tot wel een jaar.
4 weken lukt dus prima, no worries.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Nadeel is wel dat als je het in een buisje bewaart, dus een half opgerookte, dan gaat het heel erg smerig naar asbak en oude verbrande zooi smaken. Echt zonde van de smaak.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zeker waar, daarom heeftie ze nu juist schoongemaakt :wink:
Ik stop ze ook vaak in een vloeiboekje, soms raken ze een beetje gekreukt maar beter dan die as smaak van een buisje ja.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik bewaarde ze voorheen ook altijd voor de dag erna bijvoorbeeld. Tegenwoordig ben ik vrij nauwkeurig met de dosis hasj/wiet die erin gaat. Ik hou eigenlijk nooit meer over. Ik draai liever twee dunne dan een dikke waar ik twee dagen mee doe...

Bovenaan