Paranoid

Petard

Experimenterende gebruiker
Voor mijn laatste trip had ik 6 maanden niet getript. Behoorlijk lang voor mijn doen. Nou zag ik ineens een heel verschil tussen hoe ik voor die trip was en hoe ik me na die trip voelde. Voorheen dacht ik dat ik gewoon zo was. Schijnbaar komen al die vage gedachten en paranoide gedachten dus van die trips. Denk ik?

Voorbeelden; Dat ik bijvoorbeeld in de bus zit en dat ik denk dat alle ramen beeldschermen zijn en dat we in werkelijkheid heel ergens anders heenrijden. Ik weet dat het niet zo is, maar de gedachte spookt gewoon door m'n hoofd. Idem dito met vrouwen vertrouwen, al bleek dat wel te kloppen :rolleyes:

Andere dingen als plots echt doodsbang zijn om dood te gaan, en niet op het moment, maar de gedachte dat je ooit doodgaat is dan echt pure hel om over na te denken.

Plotselinge opwellingen van euforie worden snel terneergeslagen door sombere gedachten en verveeldheid.

Gekke is dat ik in al die keren die ik heb getript (20x) nooit bad ben gegaan, en er schijnbaar toch deze vage dingen aan over houd.

Nou vraag ik me af of dit echt door de trips komt, en of ik nog ooit kan gaan trippen?

Heb nog wel wat tripshit liggen, (paddo's en 2cb) maar ik denk dat ik sowieso die paddo's maar verkoop. Vraag me alleen af of ik die 2cb nog kan gebruiken, iemand?

iSmokex

Bewuste gebruiker
Als je emotioneel instabiel bent en deze gedachtes hebt is het natuurlijk nooit echt verstandig om drugs te gebruiken. Maar daar 2cb een vrij lichtzinnige drugs is zal het niet veel kwaad kunnen. Natuurlijk kan het altijd fout gaan, maar met een middel als 2cb denk ik dat het relatief weinig kwaad kan.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Ik heb soms ook last van lijpe gedachtes buiten de trip. Soms heb ik het gevoel alsof het allemaal een test is. Dat de wereld een soort aquarium is waarin de mens wordt gezet om gekke dingen te doen...
Ook visueel merk ik dat ik door de trip beïnvloed ben. Tussen het trippen door gaat mijn fantasie soms de overhand nemen, waardoor ik 2 wc-rollen die naast elkaar liggen opeens ga zien als een wijnfles :confused:

Petard

soldiermoney zei:
Ik heb soms ook last van lijpe gedachtes buiten de trip. Soms heb ik het gevoel alsof het allemaal een test is. Dat de wereld een soort aquarium is waarin de mens wordt gezet om gekke dingen te doen...
Ook visueel merk ik dat ik door de trip beïnvloed ben. Tussen het trippen door gaat mijn fantasie soms de overhand nemen, waardoor ik 2 wc-rollen die naast elkaar liggen opeens ga zien als een wijnfles :confused:
Yeh yeh zulke dingen heb ik ook. Vooral dat ik overal katten denk te zien wegschieten net uit m'n beeld. Maarja... daar kan ik mee leven weet je wel. Die paranoide gedachten zijn een ander verhaal.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dit soort verschijnselen kan je volgens mij ook gewoon krijgen van wiet, daar kan je namelijk ook behoorlijk paranoïde van worden.
Als ik jou was zou ik voorlopig geen enkele drug meer aanraken/gebruiken. Probeer wat gezonder te eten en misschien helpt het ook als je wat (meer) gaat sporten of meditatie.

Frenzel

Ja, van weed.
En coke... ook zoiets.
Paranoïa lijkt me een vrij algemeen gevolg op drugsgebruik.
En drugs zijn zo verslavend omdat je depressief wordt na het stoppen en die depressie maakt vaak dat je weer opnieuw neemt.
Paranoïa wil zeggen dat je wantrouwen in andere mensen hebt, maar bij jou lijkt er meer aan de hand te zijn.
Dat je persoonlijkheid door trippen verandert, is ook een vrij normaal verschijnsel, niets om je druk om te maken, zou ik zeggen, dat heeft iedereen die tript.
Zelf pak ik trips om de verveling aan te kunnen.
In een trip verdraag ik het veel beter om stil te hangen met mijn leven en niets te doen.
En als ik dat ook blijf doen wanneer ik nuchter ben, krijg ik de creeps, dus ga ik meestal weer allerlei vormen van afleiding zoeken om zo weer naar de volgende trip toe te leven.

maxpayne

Belezen gebruiker
Ik kan mezelf soms helemaal gek maken als ik ga nadenken waarom we hier zijn. Of het heelal er altijd al was en zo niet, wat was ervoor dan? En als alles er altijd al was, waarom leef ik dan toevallig in dit moment en maak ik alles mee vanuit dit lichaam? Waar gaan we naartoe als we dood gaan? En als we nergens naartoe gaan, wat voor nut heeft het leven dan?
Toen ik veel blowde ook wel eens de gedachte gehad dat alles nep kon zijn en ik het enige bewustzijn in het universum was.

Maar dan zeg ik gewoon tegen mezelf dat ik even normaal moet doen met me hoofd :wink:

kaasbaas

Badass junkie
interessant, ik heb een tijdje anti-psychotica geslikt en heb een soort van psychose gehad (mag het officieel niet zo noemen omdat de symptomen niet vaak genoeg voor kwamen in die maand van auditieve hallucinaties, het verlies van de realiteit en andere "serieuzere symptonen").

Ik heb van tijd tot tijd nog duidelijke visuele hallucinaties zonder onder invloed te zijn van drugs - inclusief alcohol - of drugs gebruikt te hebben in die weken van te voren.
Maar juist als ik getript heb op paddo's merk ik dat mijn psychotische klachten vrijwel helemaal weg zijn voor weken.

Maar misschien zit ik dan juist dieper in mijn eigen wereldje waardoor de paranoia niet zo zeer paranoia meer voor mij is maar realiteit :tearsofjoy:. Over het algemeen voel ik me gewoon gelukkig en heb ik geen last van angsten :).

Bovenaan