Paranoia

Als ik te veel coke snuif word ik erg paranoia en denk ik constant dat ik achtervolgd word. Toch wil ik dan nog graag verderfeesten op coke, en met alcohol, xanax, lorazepam neemt de paranoia wel wat af... maar ik vroeg me af of jullie nog andere manieren weten om die negatieve effecten weg te krijgen zodat je toch nog ongeremd kan feesten...

dfssdfde

Badass junkie
Misschien een inkoppertje, maar minder (vaak) coke nemen? Je wordt paranoia van coke dus neem de oorzaak weg...

Dingen erbij nemen om de paranoia te doen dalen lijkt me ook niet direct een gezonde aanpak, dus behalve minder nemen lijkt mij de enige oplossing jezelf inpraten dat er niks is om para over te zijn, dat het gewoon aan de stof ligt.

Edit na het nog eens gelezen te hebben: komt misschien wat negatief over, maar dat is zeker de bedoeling niet :)

PurpleFlower

Belezen gebruiker
Het klinkt misschien wel negatief Ivo, maar ik denk dat je in deze zeker wel gelijk hebt. Als je er zo paranoide van word dan kun je proberen of je het met wat minder ook redt. Feest ook misschien wat fijner?

Riel

Bewuste gebruiker
denk je ook dat je achtervolgd wordt zonder coke op? zo nee, dan ligt het alleen aan de coke. lekker doorfeesten.

HDA

Bewuste gebruiker
Ik had dit vroeger ook altijd... Minder (vaak) nemen is een optie, maar het is verdomd moeilijk om op het juiste moment te stoppen...

acidboy

Badass junkie
Haha ja ik werd af en toe ook zo para van coke... niet normaal. Maar op mezelf inpraten dat het alleen de coke is en dat het overgaat hielp redelijk...

Maar ik hou er sowieso niet zo van om bij veel mensen te zijn als ik gebruikt heb (dus niet op feestje e.d)..

Judas

Wijs gebruiker
Beste Doriangray,
kap er resoluut mee. Zo te horen wordt je er zo para van dat die angst niet uit te houden is zonder de heavy medicatie die je inzet.
Als je doorgaat is de kans groot dat op een dag de angst in waanbeelden zal transformeren waarin legioenen insecten onder je huid feest gaan vieren.

Ik zeg dit niet om je plezier te vergallen maar om je op de hoogte te brengen van een gegeven dat talloze coca-gebruikers op deze planeet teistert. Google er het onderwerp op na. En helaas gaan ze maar al te vaak met scherpe voorwerpen op zoek naar die denkbeeldige beestjes...

Coke is voor velen de hemel en de hel in 1 substantie.
Het is niks voor jou en evenmin voor mij. Laten we er voor knokken om op een andere manier van een feestelijk leven te kunnen genieten!

By the way, het is net zo moeilijk om van benzo's als lorazepam af te komen als van de heroine als je er eenmaal hooked aan bent. Daarnaast verliest het middel dikwijls na verloop van tijd zijn werking en kan het tegengestelde effect erdoor opgeroepen worden: ipv het dempen van de angst brengt het dan paniekaanvallen teweeg.

Sterkte ermee.

hannus

Bewuste gebruiker
ik word alleen paranoia als me coke begint uit te werken, haastig om me heen kijken, mensen schuw.
als ik eerst veel drank drink en dan aan de sos ga heb ik er helemaal geen last van, kom alleen maar in een waas waar ik aan alles en iedereen schijt heb.
dit is vaak grappig maar ook soms een inslag op je portomonee (boete's enzo)

verder blijft het een leuk spulletje, maar ben laatste tijd meer van de keta dan de sos. :hearteyes:

suzanne_k

Newbie
idd aan t einde van de soms lang durende marathon wordt ik ook beetje ongemakkelig in me doen. Dan is t materiaal ook op en kom ik een zeer trieste roes uit en wil alleen nog maar in me bedje liggen en lang slapen. Maar ik heb me vaker para gemaakt en kon die gedachte gang dan niet los laten. Maar dat was eigelijk in t begin periode van t coke gebruik. Nu tegenwoordig praat ik mezelf in dat ik mezelf gek maak en dat de coke daarvan de oorzaak is. En dat ik normaal in nuchtere toe stand ook niet paranoia eraan ben. Dus dat ik de op dat moment trieste mindplaying zelf kan onder drukken en t van me af kan zetten. Zo van ; ' jij maakt mij niet gek .. maar ik maak jouw wel gek'
Maar genoeg alcohol drinken en wat easy thinking en dan met een gematigde snelheid snuiven geeft mij t ultieme gevoel van goed eraan zijn. Misschien dat je in korte tijd te veel snuift?
Zo heb ik mezelf nog altijd weten te beschermen voor een aantal algemene mogelijke gevolgen van t cocaine zoals bijvoorbeeld belanden in een psygose. Maar gewoon niet meer snuiven zal t al allemaal niet zo ver laten komen lijkt mij. En ik ben me zelf dan ook warm aan t stomen (voor de derde poging) de coke lang zaam maar zeker geen wekelijkse bezigheid meer te laten worden. En ooit ( wat voor mij denk ik echt een hard gevecht gaat worden ) een clean leven te leide.

Bovenaan