Papaverplanten kweken

weedlover

Experimenterende gebruiker
maanzaad is idd afkomstig van papaver en daar zal dus idd papaver uit voortkomen

maar om een beetje opbrengst te hebben, heb je wel een heel groot papaverVELD nodig!

grtz

jcp

Bewuste gebruiker
Ik heb er een paar weken geleden ook wat in m'n tuin (en die van een vriend) gezaaid.
De soort die ik bestelde was Papaver Somniferium "lilac single".
Staan al aardig wat kleine sprietjes in de tuin nu!

ktja

Experimenterende gebruiker
jcp zei:
Ik heb er een paar weken geleden ook wat in m'n tuin (en die van een vriend) gezaaid.

Toevallig bij de smartshop besteld? 10 euro voor 10 gram maanzaad wat in de winkel 50 cent kost.
Bovendien is deze soort papaver ongeschikt voor het winnen van opium, hier heb je Papaver Somniferum Somniferum voor nodig. Dus niet papaver Somniferum Lilac single, de concentratie alkaloiden in die plant is erg laag, daar groeit alleen maanzaad aan :wave:

Mayan

Bewuste gebruiker
Het kan goed zijn dat het eerste jaar niets uit de grond komt, de vorst "moet" daar namelijk overgaan.
Plant ze daarom in een bakje en zet dat bakje een week in de frigo.

Ik had 100g papaverzaden besteld op Vreeken en er is niets bovengekomen.
Waren wel lekkere zaadjes nochtans, khem er een half pak van opgegeten tijdens het zaaien haha.

Ik type even over:

Zaaien: April-mei in fijn geharkte grond buiten. Iets inharken en aandrukken zodat de zaden niet bedekt worden. Bij temperaturen boven de 20°C neemt kieming af. Tijdens warm weer het zaad mengen met vochtige potgrond en 1 week in de koelkast leggen.
Met grond en al uitzaaien, kieming volgt snel.

donaldduck

Belezen gebruiker
weedlover zei:
maanzaad is idd afkomstig van papaver en daar zal dus idd papaver uit voortkomen

maar om een beetje opbrengst te hebben, heb je wel een heel groot papaverVELD nodig!

grtz

Dat valt redelijk mee, om voor een paar x zelf opium te gebruiken heb je ik denk 3 vierkante meter nodig, mischien dat dat nog veel is, je hebt niet zoveel nodig.

Judas

Wijs gebruiker
Damn, mijn ouders hebben een enorme tuin. Had daar alle borders vol papavers gezaaid. Ongelooflijk veel van die plantjes opgekomen, niet te tellen gewoon. Had het echter een poosje te druk om de tuin voor ze bij te houden en toen hebben ze tijdelijk een tuinman in dienst genoemen en die zwakzinnige boerenkinkel heeft ze er allemaal uitgewied. Die amoebe dacht dat het onkruid was. Fuck, fuck, fuck, mijn natte oogstdroom totaal in duigen.
Die oetlul is sowieso een charlatan want hij heeft ook de perzikkenboompjes gesnoeid en zonder bloesem geen vruchten. Ga hem een pijl met GHB in zijn reet schieten.

splifftail

Belezen gebruiker
ten eerste zegt de kleur van de bloem niet zoveel over de hoeveelheid alkaloiden... daar waar wij in holland blauw maanzaad kweken uit de paars-witte variant is dat in bijv Afghanistan een roodgekleurde bloem. Punt is dat de Papaver Somniferum hier in het westen gekweekt is op kleur en niet op hoeveelheid alkaloiden. Koop je dus een klein zakje met specifieke kleur dan is dit meestal een "doorgekweekte"variant.

Papaver zaad in natte doeken laten ontkiemen is onzinnig. en onnodig.

beste zaai moment is in de late winter: januari februari. Wat Mayan tipt over vorst zou ik proberen: nachtje vriezer... verder: koop blauwmaanzaad wat gebruikt wordt voor brood e.d., goedkoopste en meeste alkaloiden.

JJJ

Bewuste gebruiker
weedlover zei:
In principe is de opbrengst per plant bij papaver nog helemaal niet zo slecht. Als je de bollen 'melkt' voor pure opium heb je misschien wel veel nodig, maar als je opiumthee maakt gewoon van de zaadbollen dan merk je van 5-10 exemplaren (afhankelijk van het formaat) al best wat geloof ik.

jcp

Bewuste gebruiker
ktja zei:
jcp zei:

Toevallig bij de smartshop besteld? 10 euro voor 10 gram maanzaad wat in de winkel 50 cent kost.
Bovendien is deze soort papaver ongeschikt voor het winnen van opium, hier heb je Papaver Somniferum Somniferum voor nodig. Dus niet papaver Somniferum Lilac single, de concentratie alkaloiden in die plant is erg laag, daar groeit alleen maanzaad aan :wave:

Ik heb wel de goede soort hoor, lilac single betekend eigenlijk maanzaad...

Ondanks het verbod op de handel in opiaten en aanverwanten mag het zaad van de Papaver Somniferum wel vrij verhandeld worden. De reden hiervoor is dat het in tegenstelling tot de plant vrijwel opiaat-vrij is. Het wordt ook wel ‘Lilac single’ genoemd, maar is bij ons bekender onder de naam maanzaad.

Quote is van de site travellersgarden.nl waar ik ze ook besteld heb
... :wave:

Gr. Jcp

splifftail

Belezen gebruiker
Haha, humor.....lilac single betekend toch echt gewoon enkel-paars, oftewel de soort aanduiding voor de bloem vorm en kleur: enkelvoudig en paars... je hebt namelijk ook dubbele bloemen met meerdere kroonbladeren... hoe je nu erbij komt dat t "gewoon" maanzaad betekend is mij een raadsel... ongeschikt overigens voor opiumwinning die soort.

JJJ

Bewuste gebruiker
Bevatten niet gewoon alle somniferums genoeg opium? Ik dacht dat het verschil vooral zit in de grootte van de zaaddozen. En hoe moet ik me dat voorstellen, geven die 'slechte' soorten minder melksap, of is dat melksap minder sterk?

splifftail

Belezen gebruiker
Nee dat zeg ik niet, werkzaamheid heeft niets te maken met kleur, of grootte van zaaddozen. Gaat om hoeveelheid alkaloiden. Maar denk wel dat dit dan "gewone" P.Somniferum betreft, en dan dus geschikt. Ben dan wrs abuis en even laten afleiden door specifieke kleurcode.....

Mayan

Bewuste gebruiker
Ej maar mensen, onderschat die papaver niet he...
Daar kan je zo van in een roes gaan dat je hart gaat stilstaan he...
Dus op zich, ... ik zou er persoonlijk als bewust gebruiker eens van proeven, maar zeker niet verder in gaan. Het is me btw ook nog onbekend en heb er niet echt lust naar om het te doen.

JJJ

Bewuste gebruiker
Borrelnoot zei:
De papaver soort die je nodig hebt is de Papaver Somniferum, ookwel bekend als de klaproos (serieus, ik stond hier van te kijken, deze dingen groeien overal bij mij in de buurt!)
Even voor de duidelijkheid, de gewone klaproos (papaver rhoeas) bevat dus geen opium he. Je moet echt de grote papaverplanten hebben. En dan nog één van de twee soorten die je vaak in tuinen ziet staan. De andere soort heet papaver orientalis, google maar eens om de verschillen tussen die twee soorten te herkennen.

jcp

Bewuste gebruiker
@splifftail: wil je me dan niet weer zo laten schrikken :openmouth: :mrgreen:

Mayan zei:
ik zou er persoonlijk als bewust gebruiker eens van proeven, maar zeker niet verder in gaan.

Tja, kwestie van goede dosis bepalen, en voor de rest... een beetje opium junk heeft volgens mij meer dan een hectare nodig om zichzelf een jaar te kunnen voorzien, en aangezien mijn tuin ongeveer 2 vierkante meter is.... :grin:

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
dus eigenlijk is een opium junk iemand die op basis van draagkracht grond in afghanistan leased en de vruchten aan huis geleverd krijgt?

hens and chicks= de beste papaver om te zaaien : maximale sapproductie :meerdere bloembollen op een steel.
gewoon oogsten op moment dat blaadjes een paar dagen eraf zijn ..laten drogen , in de mixxer gooien, en met een alocohol oplossing het sap eruit toveren ..

google maar eens op "making opium from dry poppies"

alswere tijdje terug dat ik daar mee experimenteerde
de opium roes is soms wel aangenaam..maar teveel = niet lekker.

minuscuul beetje opium eens per jaar , met liters sterke thee en een paar jointjes= zalig.
( vooral als het een van die dagen is dat het gewoon te warm is om te bewegen... dan kalmeert die ope het hoofd aardig)

wat me irriteert aan ope is dat ik wel merk hoe het de gedachten soms afstompt.
heel saai.

wiet is wat dat betreft een heel ander product.

jcp

Bewuste gebruiker
:grin: Dan heb ik vroeger ook behoorlijk wat binnentuintjes ergens in nederland gehuurd voor m'n wietjes voordat ik zelf kweekte :grin:

Aparte soort die hens & chicks, ik zie iig wel waar de naam vandaan komt.

Ik heb bij mezelf en een vriend 2 tuintjes gezaaid met papaver, ik zal ook met een gedeelte van de planten proberen op jouw manier met gedroogde bollen een extractie te doen... interesting :grin:

Laatst heb ik nog eens 2 morfine pillen gehad van een vriend, 200mg/stuk (yellow submarines noem ik ze) :hearteyes:
Het is maar goed dat ik ze zelf niet kan krijgen hehe.

Soms kan het ook wel eens een avondje fijn zijn om je gedachtengang te stoppen :beer:

lolzypop

Newbie
mmaar effe voor de duidelijkheid,
kan je nou gewoon maanzaadjes planten??! :confused:
(tja kben niet zo' n tuin expert. :tearsofjoy: )

thx

lolzypop

Newbie
Borrelnoot zei:
lolzypop zei:
mmaar effe voor de duidelijkheid,
kan je nou gewoon maanzaadjes planten??! :confused:
(tja kben niet zo' n tuin expert. :tearsofjoy: )

thx

Naja, ik heb meerdere mensen horen zeggen dat het niet kan maar ook meerdere mensen horen zeggen dat het wel kan. Ook heb ik meerdere artikelen waaronder wikipedia die bevestigen dat het zo is.

Je moet niet de klaproos hebben, dat is papaver rhoas (oid) maar maanzaad komt van de slaapbol aka papaver somniferum somniferum. :smoke:

Allemaal moeilijk gedoe, maar wat ik heb begrepen van de mensen die maanzaad strooien dat wanneer je maanzaad koopt je het bij een biologische winkel moet doen. In de supermarkt of andere winkel lopen ze met chemicalien ed. te kloten waardoor je maanzaad mogelijk niet uitkomt. Ook schijnt het te zijn dat biologische soorten een hoger opiumgehalte hebben omdat ze niet alleen worden gekweekt om op te eten :wink:
Ook toen ik 200g maanzaad kocht vroeg die kerel mij een beetje argwanend of ik er iets bijzonders mee van plan was dus dat bevestigd het allemaal een beetje :grin:

Naja, ik heb al een paar handen in de tuin gestrooid dus ik merkt vanzelf of maanzaad werkt. Voor die 4 euro vind ik het 't experiment wel waard, ze komen iig wel uit dus dat is sowieso een pluspunt. Ik laat over een tijd nog wel weten of het gelukt is dan! :P

Oke maar ik had al een doosje blauwmaanzaad gekocht in een of andere natuurwinkel (200 gr voor 2 euro, OWND :tearsofjoy: ) maar die heb ik dus al een tijdje geleden gezaaid in bakken op m' n kamer met lamp erboven. (ouders vroegen al; zo zoon, hennep plantage???) :P
maar ik krijg allemaal rare sprieten van zo' n 2/3 cm met twee kleine blaadjes....?! :confused:
Er horen toch van die blaadjes optekomen die lijken op die blaadjes die je aan konijnen geeft?
nja weetje anders vertel jij maar wat er vooriets bij jou opkomt.
Hoorens :smoke:

Bovenaan