Paddovervanger net zo verslavend

Lauu

Badass junkie
Paddovervangers zoals een bijzondere truffelsoort en tripknollen zijn even verslavend als paddenstoelen waarvan de gebruiker gaat hallucineren. Dat zei Don Linszen, psychiater van het Academisch Medisch Centrum (AMC) en drugsdeskundige, vandaag in het Radio1-programma Dit is de dag.

Smartshops halen sinds het verbod op paddo's de helft tot driekwart van hun omzet uit truffels en tripknollen.

De onderzoeker pleit voor betere voorlichting en een verbeterde bijsluiter bij truffels en tripknollen. Volgens Linszen geven de paddovervangers voor veel gebruikers een prettig gevoel, maar kunnen ze ook extreme angst, depressie of een psychose veroorzaken. "Niet gebruiken als er een psychische ziekte in de familie zit", aldus Linszen in het radioprogramma.

----------

Om Paddo's(etc) verslavend te noemen :tearsofjoy:

Nathaniel

Wijs gebruiker
Lauu zei:
Paddovervangers zoals een bijzondere truffelsoort en tripknollen zijn even verslavend als paddenstoelen waarvan de gebruiker gaat hallucineren.

...Niet dus?

Wat een flapdrol zeg :confused: :tearsofjoy:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Dit klopt toch gewoon. Ze zijn inderdaad even verslavend als paddo's. Namelijk niet verslavend.

Lauu zei:
De onderzoeker pleit voor betere voorlichting en een verbeterde bijsluiter bij truffels en tripknollen. Volgens Linszen geven de paddovervangers voor veel gebruikers een prettig gevoel, maar kunnen ze ook extreme angst, depressie of een psychose veroorzaken. "Niet gebruiken als er een psychische ziekte in de familie zit", aldus Linszen in het radioprogramma.

En betere voorlichting over het middel en een verbeterde bijsluiter kan ook zeker geen kwaad.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Inderdaad niet verslavend.
Ik vind ze zelfs iets minder vies, net nootjes, tot de smaak komt :P

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ze zeggen hier helemaal niet dat paddestoelen verslavend zijn. Ze zeggen dat ze gelijk qua verslaving zijn, julie vullen het zelf gewoon in. Maar zij formuleren het ook wel apart moet ik zeggen.

Immo

Badass junkie
Tja aangezien 95% van de Nederlandse bevolking alle drugs als verslavend ziet, zullen veel mensen na het lezen van dit artikel denken dat ze ook verslavend zijn. (Ja dat percentage zuig ik uit m'n duim)

BacingsPen

Badass junkie
net zo VERSLAVEND? paddo's verslavend? huh heh? ze bedoelen dat die verangers ook niet verslavend zijn??

Trouwens 2cb zou ik eerder willen opnoemen als vervanger...(ook legaal geweest ooit?!!!)

Dat is niet verslavend... maar zou je in tegenstelling tot paddos wel 2-3 keer in de week kunnen gebruiken EN met effect

dat zouden ze eens moeten onderzoeken!!!! KUT REGERING!!! Balkende, wou dat niemand hem kende!

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Waar ze dat verslavend nou weer vandaan halen? :/
Ik vind het knap :tearsofjoy:

Sowieso is het al maf dat die truffels niet gelijk ook zijn verboden

kaasbaas

Badass junkie
Pure propaganda, leugens verspreiden over de radio! Nu nog een buitenlands toeristje die zich van een brug afgooit op truffels en dan zijn truffels ook verboden. Het zijn niet de paddo's of truffels die gevaarlijk zijn, maar de persoon die ze neemt.

psych-out

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Joepie, hoelang gaat het nu nog duren voordat dit uit de winkel word gehaald :openmouth:

word er echt ziek van, de paddo's zijn ook ten onrechte illegaal gemaakt, nouja ten onrechte omdat er meisje uit een hotelkamer is gesprongen, maar ze had de paddo's met coke dacht ik gecombineert.
en ze mochte die paddo's ook niet toelaten voor verkoop in van die souvenier winkeltjes, die denken toch alleen aan winst en geven slechte/geen voorlichting.
paddo's moesten gewoon legaal blijve in de door de staat erkende smartshops.

azgaza

Badass junkie
Ik vind dit bericht zo raar dat ik er eigenlijk niet eens aandacht aan wil schenken, ten eerste 'net zo verslavend'; mja ze zijn inderdaad allebei níet verslavend, maar waarom dan verwoorden alsof ze dat wel zouden zijn, paddo's zijn niet verslavend. Niet verslavender dan een blok kaas eten.
Dan 'vervanger', het is dezelfde werkzame stof, ze zijn hem gewoon vergeten op het lijstje te zetten.

En dan nog even:
?!?!?!?!??!?! wat de fuck?!?!??!!!??!
Zo.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
J0S zei:
Pure propaganda, leugens verspreiden over de radio! Nu nog een buitenlands toeristje die zich van een brug afgooit op truffels en dan zijn truffels ook verboden. Het zijn niet de paddo's of truffels die gevaarlijk zijn, maar de persoon die ze neemt.
Ze verspreiden geen leugen, je kan ook zeggen dan cola en fanta even verslavend is terwijl het geen verslavingsfactor heeft. Ze weten het op zo manier te zeggen dat het de waarheid is alleen leest 95% van de mensen dat truffels en paddo's beide verslavend zijn. De schrijvers weten het goed aan te pakken.

Mac...

Badass junkie
Wist nog niet eens dat je wel gewoon truffels kon kopen, dacht dat die ook verboden waren.

Blij dat ik weer op df ben *zucht* (<-- deze is van verademing)

Maar goed, idd net zo verslavend ja, namelijk niet, maar dat was al gezegd geworden, dus niet meer veel aan toe te voegen en het dan toch doen, hè..

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Ik vind dit bericht zo raar dat ik er eigenlijk niet eens aandacht aan wil schenken, ten eerste 'net zo verslavend'; mja ze zijn inderdaad allebei níet verslavend, maar waarom dan verwoorden alsof ze dat wel zouden zijn, paddo's zijn niet verslavend. Niet verslavender dan een blok kaas eten.
Dan 'vervanger', het is dezelfde werkzame stof, ze zijn hem gewoon vergeten op het lijstje te zetten.

En dan nog even:
?!?!?!?!??!?! wat de fuck?!?!??!!!??!
Zo.

Ze zijn niet vergeten om de truffels van het lijstje te halen. Als reactie op de vraag waarom de truffels niet verboden zijn geworden, gaf Klink aan dat de hoeveelheid psylocibine in truffels minder was dan in paddo's en er dus minder risico aanzit.

Dit is natuurlijk onzin. Dat is hetzelfde als zeggen dat je alleen alcohol mag drinken tot 10%, terwijl je hetzelfde effect krijgt als je maar genoeg drinkt van de alcoholische dranken met een lager percentage alcohol.

Mac...

Badass junkie
TeKNoZem zei:
Mac... zei:
Ja maar het hele paddoverbod is toch één groot onzinverhaal

Nederland zelve is een grote boel onzin. Ons land is een lachertje man.

waar, maar das een ander topic.

Maar ben er bang voor dat deze beslissingen later ook niet meer terug te draaien zijn, dus stem allemaal Balkenende en we zullen in de toekomst geen soft-drugs meer legaal mogen verkopen en alle drugs zullen het land uit verbannen zijn

En ondertussen de geile pastoors zich maar vergrijpen aan kleine jongetjes.. Snap jij het nog?

Winehouse

Badass junkie
wiet is verslavender en veroorzaakt meer problemen dan paddo's
waarom maakt nederland niet alle drugs legaal?
dan kan d'r flink accijns opgeheven worden terwijl de drugs er niet duurder van worden(omdat het niet meer te maken krijgt met "HET ILLEGALE CIRCUIT")
ook zijn er meer mensen eerder dood,
waardoor er ook weer kosten bespaard worden (hoeft geen aow betaald te worden, minder ziekenhuizen bezet met ouwe oma's die een nieuwe heup krijgen)
Dan kunnen ze eindelijk diep uitademen geen gedoe meer om drugs en kan er over betere dingen worden nagedacht (wapens , kindermishandeling, verkrachtig ect ect geweld.))
dat er allemaal drugs-dode vallen maakt niet zo uit,
daar leert de nieuwe generatie mee om gaan

ofzo...

tja, peptalk

Winehouse

Badass junkie
En trouwens,
er doen veeeeeeeeel veeeel veeel vaker en veeeel veel meer mensen domme kut dingen onder invloed van alcohol dan van paddo's
Maar Nee Dat Verbieden Ze Niet
Want Er Kan Flink Accijns Op Geheven Worden
En de Ministers Houden zelf ook wel van een glaasje..

raizeredge

Wijs gebruiker
Paddo verslaaft hoe kan je daar nou verslaaft aan raken want als je het doet moetje toch effe 2 weken wachten of heb ik dat verkeerd.

cropp

Badass junkie
BlackRobBlunt zei:
cropp zei:

jij misschien niet, surprise surprise :beer:
ik heb 2 weken geleden truffels gedaan, en heb besloten dat er niets misterieus en magisch meer aan is, maar dat het gewoon een gore brok viezigheid is waar je alleen maar diaree van krijgt of van moet kotsen...

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
cropp zei:
BlackRobBlunt zei:
cropp zei:

jij misschien niet, surprise surprise :beer:
ik heb 2 weken geleden truffels gedaan, en heb besloten dat er niets misterieus en magisch meer aan is, maar dat het gewoon een gore brok viezigheid is waar je alleen maar diaree van krijgt of van moet kotsen...

Zonde man, ik moet toegeven dat ik er ook goed misselijk van kan worden, maar los daarvan heb ik er toch mn mooiste trips mee gehad.

Doerak

Bewuste gebruiker
Deze Don vreest gewoon voor zijn aandeel in het Maffia-circuit :tearsofjoy: Niet dat paddenstoelen een redelijk alternatief zijn voor cocaine, maar als je paddenstoelen verslavend noemt spoor je waarschijnlijk ook niet helemaal. Wat een mafkees...

Bovenaan