• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Paddotrip (equadoriaanse)

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Deze trip speelt zich af in de Belgische Ardennen, aan de rand van een groot bos, iets meer dan twee weken geleden.
Ik en 5 vrienden gingen kamperen, een jaarlijkse traditie, waarbij ieder jaar de “drugsvoorraad” toeneemt.
Dit jaar was er 65 gram weed, 3 porties equadoriaanse paddo’s, een aantal xtc-pillen en veel bier!

De tweede avond na aankomst gingen we de paddo’s eten, ik had er al enkele dagen naar uitgekeken, het was ook al zo lang geleden.
Ik, K, T, Y (die zijn eerste trip ging meemaken) en X gingen de drie porties verdelen en A ging tripsitter zijn, voor ons te behoeden voor de gevaren van het donkere bos :)
We hadden ’s avonds laat gegeten dus moesten we lang wachten voor we eraan konden beginnen.
Tegen 9u was het zo ver, iedereen had iets voorzien om er bij te eten, hoewel de smaak deze keer best meeviel. Toen alles op was, was het afwachten, X werd zo als gewoonlijk al zenuwachtig.
Om 9.45 zijn we het bos ingetrokken, om een willekeurig pad volgen. A wandelde eerste, en stapte stevig door. Ik voelde mijn longen al zwaarder worden.
Achter mij hoorde ik T constant lachen, als ik omkeek ging ik spontaan meelachen, om niets eigelijk.
Het pad werd steeds smaller en het bos werd dichter begroeid. Tot op en gegeven punt we uitkwamen op een weide, zo veel licht en nog nooit was de lucht zo helder geweest.
We checkte of er geen gevaarlijke beesten in de wei stonden en gingen in het gras liggen, we begonnen tegen elkaar te vertellen wat we in de kleine wolkjes zagen. Ik en K zagen tegelijk het konijn van de film ‘Donnie Darko’, Het was echt fantastisch.
Toen begonnen de paddo’s echt te werken, we werden allemaal stil en ik voelde de grond lichtjes golven als ik mijn ogen sloot.
Op een bepaald ogenblik stelde T voor om verder te wandelen, hij zei dat we hier al lang lagen.
Voor mij leken het nochtans enkele minuten. Ik, T en K gingen verder, A volgde ons.
Toen begon het echt visueel te worden. Planten leken 2-dimensioneel, precies karton in de vorm van planten uitgesneden. Geluiden werden totaal anders, er waren nog vogeltjes aan het fluiten en dit klonk fantastisch, beter dan menselijke muziek. Ook de hellingen werden steiler.
We bleven wandelen tot we op een grote baan uitkwamen, plots kwam er een politiecombi in volle snelheid voorbijgereden, ik schrok me kappot.
We gingen maar terug naar de wei waar X en Y achtergebleven waren, onderweg bleef T constant giechelen, hij moest zwaar aan het flashen geweest zijn. Normaal zou dit gegiechel mij geërgerd hebben, maar nu echt niet, ik was vollop in vrede met alles en iedereen, alles was goed. Ik zag er naar uit om X en Y terug te zien, vooral Y, wat hij allemaal beleefde tijdens zijn eerste trip?
We zagen terug de wei waar we voorheen gelegen hadden, maar X en Y waren weg
Ze moesten terug naar onze kamplaats gegaan zijn, dus we gingen ook maar terug, de weg was bijzonder lang en dichtgegroeid, ik voelde me een soort ontdekkingsreiziger, wat zou ik nog tegenkomen vanavend ? De zon was ondertussen al lang ondergegaan.
Terug aan de kamplaats, brandde het kampvuur al, heerlijk, het was echt gezellig en we lachten en gierden om alles.

Toen kwam het tweede gedeelte van de trip, die heb ik eenzaam in mijn tent meegemaakt.
Hoe ik daar ineens terechtgekomen was weet ik niet meer.
Maar dit was zot, de gedachten begonnen door mijn hoofd te stromen. Over fylosofische onderwerpen, over dingen die ik op school geleerd had, over evolutie, over het leven. Dit wisselde af met scenes die ik zag met mezelf in de hoofdrol, ik besefte dat het dingen waren die ik zelf meegemaakt had en al vergeten was.
Het begon steeds harder en harder te gaan, en er kwamen rare geometrische vormen die bewogen voor mijn ogen. Veel kleuren. Mijn gedachten werden tegen mij verteld door iemand anders.
Het was een soort trance, ik sliep niet maar was ook niet bij bewustzijn, ik was niet iets fysisch meer, er was enkel de emoties en de verwarde gedachtenlijnen

Een hele tijd later schoot ik terug wakker, ik lag ergens in een kleine ruimte, zonder enig idee hoe eruit te geraken. Ik wist niet meer wie ik was of hoe ik hier terecht was gekomen. Een besef van tijd was er al helemaal niet.
Plots hoorde ik buiten mensen mijn naam roepen, mijn naam, het duurde even voor ik doorhad dat het om mij ging.
Ok, ik had gevonden hoe eruit te geraken: een ritssluiting
ik stond recht en zag een kampvuur met duistere mensen errond, ze lachten naar mij, ik dacht dat ze mij aan het uitlachen waren, dus kroop ik terug in de tent. Toen hoorde ik dat ze goa opgezet hadden =>flashen. De mensen bleven roepen en lachen, ik kreeg schrik. Ze riepen iets van paddo’s en ik dacht: Paddo’s? Wa? Paddestoelen?
Het begon tot me door te dringen dat er buiten de trip nog een andere wereld was.
Ik hoorde Y roepen: Paddo’s, fout spul. Hij herhaalde dit enkele keren.
Ik voelde me nog steeds zweverig
Plots schoot het mij te binnen, een sigaret, dat was lang geleden, mijn verlangen was zo groot, dat ik mijn angst om buiten te gaan overwon.
Maar mijn vrees was ongegrond, buiten was niet vijandelijk, in tegenstelling, in voelde terug de warme sfeer, ondertussen herkende ik m'n vrienden terug. Ik stak een sigaret op en genoot. Een gelukkig, tevreden gevoel.

Er werden jointen gerold en iedereen vertelde wat hij had gezien en meegemaakt
X vertelde dat hij ook een zware inwendige trip had meegemaakt, ook in zijn tent. Hij had zich misselijk gevoeld en moeten spouwen, maar dat hij zich nu al veel beter voelde.
We hebben nog lang zitten napraten.

Wat me de volgende dag opviel was wat een rommel we gemaakt hadden. Mijn tent lag vol met handdoeken en kledij die ik blijkbaar uit mijn koffer heb gehaald en rondgestrooid. Buiten lagen lege flesjes bier, kapotte sigaretten, vuile borden, afval van voedsel,…

Deze trip was de hevigste en langste die ik ooit meemaakte. Ik heb er zeker van genoten, hoewel het soms toch te hard ging.
Zeker een ervaring die ik niet snel ga vergeten.

Flasher

Experimenterende gebruiker
Ik was dus X :grin: Inderdaad de heftigste trip ooit! Ik ben zeker dat als ik niet in mijn tent was gaan liggen dat ik niet had overgegeven, door de zware druk op mijn longen wou ik even gaan liggen en erna wou ik er niet meer uit.. Terwijl Y maar bleef roepen "foute spuuul!! fuck gast, ni normaaaal!!!" voelde ik me zieker en zieker. Kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat mijn portie niet voldoende gekoeld was gedurende de nacht want het zag een paar tinten blauwer dan die van de rest.

Ook raar was dat wanneer ik overgaf in mn tent dat ik me totaal niet vuil voelde, ik was blij dat het eruit was en dacht meer zoiets van "wauw, fascinerend hoe dat allemaal werkt eigenlijk". Ook had ik momenten dat de tent mij precies had opgegeten en dat de muren op me af kwamen terwijl ik allerlei vormpjes voor mijn ogen zag.

Buiten was alles veel beter, ongelooflijk hoe mooi alles was. Direct zag ik allerlei vormen in de wolken. Wat ik mij nog heriinner was een zeemeermin en springende mannetjes. Ook had ik momenten dat ik alles zag in blokjes. Te vergelijken met de videogames van 10 jaar terug. Ook ik ondervond het gegolf van de ondergrond en de dichtbegroeide omgeving. Toen we op die openplek terecht kwamen waar Deep Blue het over heeft was het net een scene van een film. Zo mooi! Toen K, T, A en C verder gingen wandelen lag ik er nog even met Y. Darna gingen we terug naar de kampeerplek maar dat duurde wel even, eerst zag ik alles fel groen, alles was dichtbegroeid en hoog en haast onmogelijk om door te geraken.

Ook toen ik me even onder de paddo's wat slechter voelde had ik zoiets van "damn ik wil terug gelukkig zijn, ik neem een pilletje". Echt veel had ik er niet van gevoeld denk ik. Ik denk dat ik me maar een 15tal minuutjes rot heb gevoeld maar zoiets blijft je langer bij omdat het zo heftig is. Heel de tijd aan het denken van "wat ben je toch een junk, je zou beter stoppen, wat moet je moeder wel niet denken" ect. Ik wou zelfs al mijn weed verdelen onder mn maten maar eens ik buiten was met mn doos had ik me al bedacht. Wel heb ik nog 30€ verkocht aan T omdat ik toch een beetje met alles wil minderen. Ik wordt 20 en heb genoeg geëxperimenteerd. Van een pilletje af en toe ben ik niet vies en soms nog misschien nog eens een llijntje sos...

Het was een lange trip en we hebben waarschijnlijk nog geen 10% verteld van wat er allemaal gebeurd is. Er is enorm veel gelachen en al bij al was het een erg fijne ervaring, maar het hoeft niet meer voor mij. Misschien volgend jaar nog eens maar voor nu ben ik even uitgetript :grin:

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Haa coole reports :)

Maar dit was zot, de gedachten begonnen door mijn hoofd te stromen. Over fylosofische onderwerpen, over dingen die ik op school geleerd had, over evolutie, over het leven. Dit wisselde af met scenes die ik zag met mezelf in de hoofdrol, ik besefte dat het dingen waren die ik zelf meegemaakt had en al vergeten was.
Het begon steeds harder en harder te gaan, en er kwamen rare geometrische vormen die bewogen voor mijn ogen. Veel kleuren. Mijn gedachten werden tegen mij verteld door iemand anders.

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Hoe vergeten herinneringen terugkomen, dat vind ik echt interessant. Ik herken ook dat je zegt dat je gedachten door iemand anders tegen je verteld werden.
Ik denk toch dat die andere persoon een deel van jezelf is :)

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Nice report, lijkt me ook heel gaaf om te doen in de Ardennen, met veel oude bossen en zo. Goed ook om te lezen dat iedereen zijn eigen ding heeft gedaan: sommigen het bos in, anderen blijven zitten, kampvuurtje, maar sommigen in de tent. Ik hoop dat het een leerzame ervaring voor jullie was.

fun

Bewuste gebruiker
mooi report, in de ardennen bij een kampvuur op de paddo's...krijg zin om te gaan trippen als ik dit hoor :)

Flasher

Dat doet me eraan denken. Toen K, C, T en A nog in het bos rondliepen, kwam Y (die nog nooit getript had) als een geslagen hond naar me toe:

Y: "ohnee, iedereen ga pissed zijn op mij :("
X: "Maar nee jonge waarom denkte da nu? We zijn toch allemaal vriende"
Y: "Ja, ik weet echt ni meer wa'k allemaal in't vuur heb gesmete" (en dan moet je weten dat Y zowiezo echt hard gefascineerd is door vuur, een echte pyromaan :mrgreen:)

De tafel bleek helemaal leeg en toen ik op da moment nr dat kampvuur keek werd dat ineens een stuk groter, echt gek. Het maakte ook vrij veel lawaai. Toen ik dan nog voor te lachen zei van "ow fuck, waar zijn die gsm's?!" moest je z'n koppie zien :mrgreen:

psychonaut'86

Bewuste gebruiker
Leuk reportje idd :)

Hoe Flasher het ook zei over het :kots: in de tent...
Ik heb 3 keer Paddo's gegeten en elke keer :kots: ... denk dat het de natuurlijke reactie van mijn lichaam is. De eerste keer was bij een vriend thuis... Toen heb ik samen met 3 anderen, de hele kamer en mezelf onder :kots: maar voelde me inderdaad niet vies maar opgelucht dat het eruit was en gereinigd grinnik :tongueout:

Maar goed ik ben erachter dat het gewoon veel beter is buiten!
De tweede en de derde keer waren allebei buiten... en dat is gewoon het fijnste! Een natuurproduct gebruik je buiten want je voelt je meer een met de natuur dan je je ooit zult voelen! :grin:

Ja een beschuitje, da ben 'k van plan om de volgende keer te eten (als alles meezit woensdag :) ) 'k Had de vorige keer ook last van wat misselijkheid en dat in combinatie met een plotselinge rush van massa's informatie deed me even kokhalzen, 'k heb zelfs niet gekotst maar toch luchtte het op. Daarna was het gewoon 200% genieten. Tijdens die trip dacht 'k trouwens dat m'n woonkamer onder water stond :) ff paniek maar wel lachen daarna

Dags

Bewuste gebruiker
leuk report! herkenbaar, ik denk dat je met zo'n grote groep aan de paddo's altijd opsplitst, tot nu toe altijd gehad

RoosJe16

Gave trip ja..

Maar als ik aan paddo's en kampvuur denk krijg ik nog steeds de rillingen. Heb mijn ex er toen met stoel en al vanaf moeten halen.

Achja :rolleyes:

Tripkip

Newbie
Altijd leuk om je trip terug te lezen vanuit het perspectief van een medetripper. :mrgreen: Ik ben dus K in dit verhaal en ik heb nogal gemengde gevoelens meegenomen uit deze trip.

Het was de 5de keer dat ik paddo's had genomen en ik heb er altijd al verschillende ervaringen mee gehad. de één wat leuker als de ander. Deze keer was het veel intenser als de laatste keer. Dit had wrs te maken met het feit dat het equadoriaanse waren (meestal mexicaanse genomen). Ik had een nogal bedrukkend gevoel over mijn lichaam, een grote "bodyload" als het ware. De één gedachte na de andere overviel mij en meestal hadden ze ook niets met elkaar te maken. Hierdoor heb ik mijn trîp ook vooral "in mijn eigen gedachtewereld" doorgebracht.

Na een half uur na inname begon ik de shroomies al te voelen. Ik denk dat ik de eerste was en wou daarom meteen het bos gaan "ontdekken".
Na een tijdje gingen de anderen er ook mee akkoord. Wat we daar hebben meegemaakt is al genoeg besproken geweest door C en X. Het enige wat ik daar nog wil aan toevoegen is hetgeen we hebben meegemaakt aan de rand van het bos met A, C en T.
Doorheen de hele dag zijn er miss 3 auto's die langs de weg aan de rand van het bos voorbijrijden. Toen wij daar aan kwamen kwam er toch geen combi voorbij zeker!!! Dat was even schrikken :flushed: stel je voor dat ze stopten. dan konden wij in ons "beste" frans even uitleggen wat we daar aant doen waren. Dit zou nog eens een aardig tafereel opleveren :P .

Toen we trug aan het kamp kwamen begon de trip nog harder te werken. de "bodyload" nam nog harder toe en voordat ik het wist zaten C en X al in hun tent. We zaten toen nog met A, T, en Y aan het kampvuur en Y zei de zotste dingen, dat ging van "paddo's, fout spul!!, PADDOMOMENT tot "Waar is mijn water?, ik heb mijn water nodig!!!!" en dit leek wel een vicieuze cirkel te zijn want hij bleef het maar herhalen en herhalen. Niet dat mij dit stoorde, want ik had op dat moment toch niets zinnigs te zeggen. Ook kwam ik erachter dat kleine dingen je trip zeer knn beïnvloeden; zo moet je bv is een keer goed zuchten tijdens een trip, dit zorgt er precies voor dat alle gesprekken stil vallen. ik zou niet weten hoe dit komt of dat dit altijd het geval is, maar het is gewoon iets wat ik toen heb vast gesteld . T zat ook constaant te gichelen en te "genieten" van hoe Y zijn toestand zo goed kon verwoorden. Ik was juist hetzelfde aan het doen, maar kon moeillijk volgen omdat ik zo in mijn eigen wereld was gekeerd. De ene gedachte na de andere volgde zich op en toen ik mijn ogen sloot vormde zich er geometriche vormen, soort gelijk het spelleke "Snake" van op de GSM dat voortdurend kronkelde en van kleur veranderde, meestal van groen, naar rood om vervolgens paars te worden. Hierdoor wou ik eventjes in mijn tent gaan ligeen om in stilte te genieten van deze vertoning.

Dit brengt mij dan ook tot het derde deel van mijn trip. X en C lagen al lang in hun tent en ik wou ook eens voor mijzelf zien wat hier zo speciaal aan was. Maar ook hier was ik vrij snel afgeleid. ik zag de vormen voor mijn ogen nog veel beter, maar hoorde vaak de stem van C; Die was zwaar aan het trippen in zijn tent want ik hoorde altijd maar dezelfde woorden met een korte tussenpauze. deze woorden waren "Wat?" "Heuh?" en "Nee" :). Toen ik iemand hoorde spauwen dacht ik natuurlijk ook dat het C was. later kwam ik dan ook te wten dat het X was :)

Uiteindelijk ben ik dan maar terug uit mijn tent gekropen en zag nog steeds T, Y en A aan het kampvuur zitten. Nadien kwam ook C ff piepen en zag een knuffelhaai op de tafel liggen die X had meegepakt om op te flashen tijdens de trip. Hij bestuurdeerde de haai om ze nadien op nonchalante manier terug weg te gooien. Toen de trip gedaan was zag hij de haai terug en beweerde hij dat hij die haai nog nooit had gezien. :confused: )

Toen de trip na 4 uur uitgewertk was hebben we nog veel zitten vertellen en nagenieten met een paar goede joints. een paar uur later zijn we dan maar met zen allen gaan slapen.

Conclusie: Het was me een avondje wel. veel zwaarder en intenser als de vorige keren. alhoewel ik er wel op bepaalde momenten heb van genoten waren er ook momenten dat ik me zwaar kut voelde. Dit doet me denken dat de paddo's voor mij verleden tijd zijn en ik er niet meer terug aan begin. miss wel is een keer een andere soort uitproberen maar equadoriaanse waren mij iets wat te hard. maja, we zien volgende jaar wel of de zin er nog is :wave:

ps: wrs wel :wink:

ZI09

Bewuste gebruiker
Erg gave report :mrgreen:

Flasher zei:
Dat doet me eraan denken. Toen K, C, T en A nog in het bos rondliepen, kwam Y (die nog nooit getript had) als een geslagen hond naar me toe:

Y: "ohnee, iedereen ga pissed zijn op mij :("
X: "Maar nee jonge waarom denkte da nu? We zijn toch allemaal vriende"
Y: "Ja, ik weet echt ni meer wa'k allemaal in't vuur heb gesmete" (en dan moet je weten dat Y zowiezo echt hard gefascineerd is door vuur, een echte pyromaan :mrgreen:)

De tafel bleek helemaal leeg en toen ik op da moment nr dat kampvuur keek werd dat ineens een stuk groter, echt gek. Het maakte ook vrij veel lawaai. Toen ik dan nog voor te lachen zei van "ow fuck, waar zijn die gsm's?!" moest je z'n koppie zien :mrgreen:
Prachtig :mrgreen:

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Vette reports

Leuk dat andere mensen in deze trip ook een reportje maken :grin:

Paddo's kunnen gewoon vet heftig zijn ja, ik heb ook altijd na het gebruik ervan even zoiets als: Hmmm, voorlopig even niet meer...

Ceko

Belezen gebruiker
Mooie reports van jullie samen! Lijkt me echt vet om eens in de zoveel tijd lekker in een bos te chillen met die dingen. Maar dan wel in de zomer ofzo.

Misschien een newbie vraag, maar wat is flashen nu eigenlijk? Heeft dat iets met paddo's te maken of is dat iets Belgisch?

Ik moest trouwens ook keihard lachen om die mobieltjes in het vuur en die persoon die de hele tijd riep dat paddo's "FOUTE BOEL!!!" waren :)

Bovenaan