Paddotjes

IlovetheWEED

Experimenterende gebruiker
ik heb me dus al een hele tijd terug een paddokweekset gekocht ik zie dat mijn zak volledig anders is dan die van jullie bij mij staan er meedere witte lijnen op... Mijn paddotjes zijn gekomen maar blijven nu op de gelijke grote zo'n 2 cm... :( en ze beginnen nu ook nog eens allemaal zo groen zwart achtig te rotten... :( hoe komt dit? ik heb ook gezien dat ze op een warme plaats moeten staan in mijn huis is de max temp. 19° is dit dan echt niet genoeg? Of doe ik iets mis? Ik ga deze fluch in de vuilbak gooien denk ik?
Kan iemand me helpen?
Mvg

Bijlagen

• Afb0051.jpg
    Afb0051.jpg
    77,3 KB · Weergaven: 945
  • Afb0050.jpg
    Afb0050.jpg
    80 KB · Weergaven: 945
  • Afb0049.jpg
    Afb0049.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 945

Psychedelicious

Op de foto's kan ik het niet goed zien maar als er echt zwarte en groene schimmels opzitten moet je de paddo's zeker weggooien en de kweekset ook.
Schimmels komen vrijwel altijd omdat je niet steriel genoeg hebt gewerkt

Greetz psychedelicious

lolnoob

Bewuste gebruiker
Volgens mij ziet het er gewoon goed uit hoor, ik zie geen schimmel. Maar als ze echt aan het rotten zijn en niet verder groeien dan kun je ze waarschijnlijk weggooien, jammer dan. Heb je helemaal steriel gewerkt?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Bij schimmel: weggooien, latere flush zijn 99% zeker ook besmet.

Dat ze niet meer verder willen groeien kan heel erg goed door die lage temp. komen ja.
Als 19 graden je maximum is, en niet eens een constante temperatuur is dat gewoon te koud.

19 graden is opzich niet te koud, maar als dat je top is en de temp zakt s'nachts nog eens.....

Tussen wat schommelt het?(s'nachts meegerekend).
Zit je lager dan 16 graden dan is het sowiso echt te laag.

Het ziet er wel als een goede kit uit, erg goede opkomst. Jammer dat ze niet door willen groeien..

IlovetheWEED

Hoe ga ik dan steriel tewerk? Wat bedoelen jullie hiermee? Ik ga toch ng eens een flush proberen... Ga ik ze nu gwn in mn kweekkast zetten..? of op de vorige plaats? het is min. 18graden s'nachts we hebben een digitale verwarming... Grtz

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
min. 18 graden zou goed te doen moeten zijn.
Maar is het daar vlak bij het raam ook die temperatuur? Even een thermometer naast je kweekset leggen! Kan zijn dat het een stuk lager is namelijk.

Steriel betekend brandschoon.
Elke keer als je de zak opent (wat je minimaal moet doen) je handen goed wassen, het liefst met alcohol.
Maar het kan zijn dat het schoon genoeg was, maar omdat de paddo's er zo lang over doen om te groeien/al zo lang stilstaan toch gaan schimmelen.

Hoe lang staan ze nu al? (vanaf het soaken, en vanaf opkomst)

IlovetheWEED

PepTalk zei:
min. 18 graden zou goed te doen moeten zijn.
Maar is het daar vlak bij het raam ook die temperatuur? Even een thermometer naast je kweekset leggen! Kan zijn dat het een stuk lager is namelijk.

Steriel betekend brandschoon.
Elke keer als je de zak opent (wat je minimaal moet doen) je handen goed wassen, het liefst met alcohol.
Maar het kan zijn dat het schoon genoeg was, maar omdat de paddo's er zo lang over doen om te groeien/al zo lang stilstaan toch gaan schimmelen.

Hoe lang staan ze nu al? (vanaf het soaken, en vanaf opkomst)
Midden december man :( Opnieuw proberen?

poison drink

Belezen gebruiker
Ik zie eigenlijk weinig mis op de foto. Ziet er eerder uit als een heel mooi uitgekomen growbox.. Maarja als hij al 1,5 maand staat te groeien kan er wel iets mis zijn. :P Maar dit kan zoals Peptalk al zei te maken hebben met de temperatuur.

En zijn ze écht maar 2cm groot? Zien er eerder 10cm uit.

IlovetheWEED

poison drink zei:
Ik zie eigenlijk weinig mis op de foto. Ziet er eerder uit als een heel mooi uitgekomen growbox.. Maarja als hij al 1,5 maand staat te groeien kan er wel iets mis zijn. :P Maar dit kan zoals Peptalk al zei te maken hebben met de temperatuur.

En zijn ze écht maar 2cm groot? Zien er eerder 10cm uit.
ja max 4cm... maar de foto is onduidelijk ze zagen er allemaal groen zwart uit... grtz

Bovenaan