• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

[Paddo's + wiet + salvia] Slechte combinatie

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dosering
+/- 2 gram gedroogde kaalkopjes
2 trekjes 10x Salvia extract (gerookt)
Aantal trekjes Sensi Star wiet.
Gewicht
69 kg
Leeftijd
23

Ik had al wel eens iets gelezen over een combinatie van paddo's en salvia en dacht van 'ach ja, laat ik dat ook eens proberen en kijken wat voor effect dat geeft'. Ik heb al ervaring met salvia en genoeg ervaring met paddestoelen.

Ik nam de paddo's tussen 21.00 en 21.30.
Effect kwam mooi op en een uur of anderhalf uur later besloot ik om op bed te gaan liggen.
Het was erg prettig en zag zoals elke keer weer de meest geniale beelden en probeerde sommige dingen vast te leggen door wat te schetsen.

Rond 23.30 vond ik wel dat het wat sterker mocht worden allemaal, dus pakte ik de wiet er bij.
Toen zag ik ook het kokertje Salvia extract staan en dacht van 'ach, waarom ook niet, dan is dat ook maar op' en pakte dat ook. Na de wiet gerookt te hebben begon ik aan de Salvia.

Een kwartiertje later: "Holy shit, wat een vreemd effect is dit." Ik wilde weer muziek luisteren zoals voor al deze activiteit maar besloot om toch gewoon in stilte te gaan liggen.

10 minuten later, rond 23.50, schrok ik ineens op uit een diepe trans. Ik hapte naar adem. "Oh mijn god", dacht ik, "mijn hart is gestopt." ik probeerde met mijn hand te voelen maar voelde niks. "Maar dit kan helemaal niet, anders zou ik er al niet meer zijn." bedacht ik me direct daarna. Dit was echt vreselijk eng, vooral ook omdat ik me ineens besefte dat een gedeelte van mij als persoon het niet echt uitmaakte of mijn hart nou klopte of niet. Wat een onverschilligheid om het leven ineens!
Ik besloot dat de Salvia te veel overheerste, ik merkte vrij weinig van de paddo's.
Alleen dat de paddo's alles wat de Salvia vormde visueel maakte als ik m'n ogen dicht had, maar op een vreselijk vieze manier. Zo ging ik ineens door een grot met allemaal ribbels die uit vlees, tanden en wit/grijs haar bestond. Alles werd eng en duister gemaakt door het associatie effect van de paddo's op het dissociatieve effect van de salvia.
Ik besloot om toch maar weer muziek op te zetten maar ondervond al snel dat de muziek weinig effect had, door de Salvia luisterde ik helemaal niet meer naar de muziek. Ik hoorde het wel, maar ik ervaarde er niks meer van.
Ik belde een vriend op om me gerust te stellen, hij was gelukkig nog niet naar bed. Hij vertelde me wat ik inmiddels zelf ook wel weer besefte; dat het niet mogelijk is dat je hart zomaar stopt van dit soort dingen.
Ik voelde me zo stom, hoe kwam ik op het stomme idee om die salvia er bij te nemen?
Hij stelde voor om anders even wat te gaan doen, als afleiding, dus ik ging achter m'n computer zitten.
Daar vond ik wat meer rust door wat met mensen te praten via chats en fora. Een vriendin liet me een nieuwe tekening van haar zien. Ik keek er naar, ik zag dat het goed getekend was, maar ik vond er niks aan... Ik besefte ook direct dat dit door de salvia kwam en legde dit ook uit, gelukkig is ze zelf ook wel eens met dit soort dingen bezig. Ze vertelde dat ze salvia ook niet zo leuk vond, dat kon ik alleen maar be-amen en legde haar ook uit hoe dat komt.

Het enige wat ik hier door geleerd heb is namelijk dat ik nu het verschil weet tussen dissociatieven en psychedelica. In de meest letterlijke zin zorgt een dissociatief er voor dat je afbrokkelt en oplost in het niets, dat alle banden in elk opzicht met de wereld om je heen worden verbroken. En psychedelica zorgen er juist voor dat je op gaat in alles om je heen, vandaar ook de ervaringen dat iedereen één is en dat soort dingen die veel mensen wel zullen herkennen. Daarom deed muziek me ook niks meer, omdat ik zo uit mezelf was, ik was ook toeschouwer van m'n eigen lichaam. Wat er met m'n lichaam gebeurde boeide me verder niks.

Het was wel erg fijn om contact te hebben met mensen via het internet. Dat zorgde er wel voor dat de tijd wat sneller ging, want ik wilde niks liever dan dat dit effect op hield.

Rond een uur of 3 a half 4 besloot ik om weer naar bed te gaan. Volgens mij viel ik niet lang daarna in slaap (godzijdank). Rond 11 werd ik wakker van geluiden buiten, maar ik wilde verder slapen. Ik werd opnieuw wakker rond 14.00 en om 14.30 besloot ik om er uit te gaan, te douchen en te ontbijten. Bij het ontbijt nam ik fruit en wat thee. Maar ik merkte dat het effect nog steeds aanwezig was.

Zelfs tijdens het typen van dit bericht (18.00) merk ik nog dat het effect nog aanwezig is. Ik verwacht dat het morgen wel weg is, tenminste dat hoop ik van harte.

Conclusie: Als je er zelf aan denkt om ooit eens paddo's en salvia te combineren, niet doen! Het is niet leuk, niet leerzaam en het geeft geen enkel inzicht. Ik snap nu ook waarom veel mensen Salvia minder interessant vinden dan psychedelica. Maar deze mening is ook vooral ontstaan door een slechte combinatie en een slechte ervaring die daar uit is ontstaan. Salvia en paddo's gaan niet samen!
Ik vond het vooral zonde van de paddo's, want als ik de salvia niet had genomen had het een mooie trip kunnen worden.

kaasbaas

Badass junkie
Whoaw, klinkt zeer intens! Ik heb ben een salvia trip ook voor vele uren daarna een zeer onverschillig gevoel gehad, gelukkig was ik daar al van af toen ik de volgende dag opstond. Maar zo heb je wel weer ervaring en wijsheid opgedaan :).

Ik hoop dat je je snel beter voelt!

P.S. Goed geschreven en prettig om te lezen.

Cooper

Bewuste gebruiker
De salvia kan idd maken dat je even helemaal weg bent. Toen ik het had gebruikt,
was mijn geest heel ergens anders dan mijn lichaam, dat niet meer leek te bestaan.
Toen zag ik heel kort twee cartoon-achtige kinderen naar mij kijken.

Het was te kort om eng te zijn, misschien maar beter ook, want ik houd
eigenlijk niet zo van lange, intense hallucinaties.

Elohtibbar

Badass junkie
Salvia is inderdaad raar spul, ik vind het zelf ook geen fijn effect, maar wel nuttig om eens te hebben geprobeerd.

Toch vind ik niet helemaal dat je niks hebt geleerd; je hebt nu wel heel helder het verschil gezien en gevoeld tussen dissociatieven en psychedelica. Zelfs een nare trip is achteraf leerzaam, is mijn ervaring.

alcoholist

Wijs gebruiker
dat met die trans en je hart hb ik ook een keer gehad,ik kon helemaal niet meer echt gemakkelijk rustig blijven,heletijd op mn hart letten,en voelen,heel erg eng ja

spacelord

Wijs gebruiker
Damn klinkt idd als een beangstigende trip. Ik heb wel eens truffels gecombineerd met salvia maar om de een of andere rede voelde ik enkel de truffels. Salvia heeft geen effect bij me. Ik heb al bijna elk extract gekocht (veeeel teveel geld aan weggegooid) en zelfs 30X deed me totaal nix buite dat de kamer wat scheef stond en ik wat duizelig was.

Geef mij maar een portie sappige zwammetjes en n stick das chill van begin tot eind :stoned:

Bovenaan