• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

paddo's : opperste verwarring

Zaterdag met mijn vriend naar Sluis gereden om een portie Mexikaantjes. Mijn vriend zou tripsitten. De vorige (en eerste) keer had ik twee halve porties gegeten, met een paar uren tussen en toen had ik maar flauwtjes getript.
De bedoeling was om nu de hele portie ineens te verorberen en zodoende voldoende hard naar mijn goesting te trippen. In het bijzonder te halucineren.
We reden naar Cadzand en parkeerden op een gezellige parking in het groen. Ik versnipperde de paddo’s in een aardbeienyohurtje en werkte alles flink kauwend naar binnen. Ik had ’s middags een lichte maaltijd (zonder vlees) gegeten en het was 15u toen ik de paddo’s at.
We gingen wandelen aan zee. Er zat een strakke wind, maar het was niet echt koud. Er waren wel wat mensen, maar het was niet druk.
Na een poos begon het wandelen zwaar te worden. Mijn benen werden zwaar en ik had er eigenlijk ook niet zoveel zin meer in. Ik stelde voor om terug te keren.
Ik had het gevoel dat als ik zou stoppen met wandelen dat ik nooit meer verder zou geraken. Ik spoorde mezelf constant mentaal aan om op te schieten.
Nog geen tekenen van hallucinaties of andere interessante/leuke effecten, alleen lichte ergernis van het zijn waar je niet wilt zijn, het niet weten waar je wel wilt zijn en het niet meer uit je woorden geraken. Ik had ideëen maar raakte niet verder dan stamelen. Communiceren werd moeilijk.
Ik liet mijn vriend weten dat het constante geruis van de zee en de wind me irriteerden (paddo’s haalt mijn irritatiedrempel ontzettend naar beneden!) en ik kreeg zijn Ipod. Het effect van de (trip)muziek was amazing. Ik kan moeilijk precies omschrijven wat het was. De muziek klonk mooier, dieper en vooral heel erg naar mij gericht. Elke vocal, elk instrument, elke tune nam me bij de hand op een reis doorheen de soundscape.
Ik werd er wat vrolijker van, maar mijn algemeen gevoel was toch eerder licht geirriteerd, loom en een beetje verloren (mede doordat ik amper iets gezegd kreeg).
We gingen even op een bank zitten. Ik probeerde krampachtig achter mijn vriend uit de wind te zitten. Dat viel tegen, want ik vond de ineengedoken houding dwaas en de bank hard. Met mijn ogen dicht zag ik kleurrijke moiré patronen die swingden op de muziek. Dat was gaaf. Het openen van mijn ogen gaf telkens een cultuurschok :)
We liepen terug verder. Mijn vriend vroeg “wat zou dat zijn?” Ik antwoorde (ja hoor!) “een kunstwerk, denk ik”. Ik had het ding in het heengaan gezien en me afgevraagd of het enkel kunstwerk of ook functioneel was.
We liepen erheen. Het ding voelde heel lekker. Het was gemaakt uit donkere steen die heerlijk warm aanvoelde en eigenaardig genoeg vond ik er een aangename zithouding op. Mijn vriend nam foto’s en ik trok gezichten. Ik voelde me goed. De muziek bleef me verbazen en meevoeren.
Even later kwamen we in een soort baai terecht (ik herinner me niet precies hoe we daar kwamen). Het was er aangenaam, want de baai lag uit de wind. Ik begon steeds verder weg te zakken van de realiteit. De mensen om me heen begonnen me te storen. Ik had dat de vorige trip ook. Toen wilde ik ook liefst niemand in de buurt.
Het water in de baai was azuurblauw en het mos aan de overkant op de stenen okerkleurig. De twee kleuren pasten perfekt bijeen en het geheel leek op een plaatje van een prentkaart van Kreta ofzo. Een kleine witte hond speelde met het opspattend water. De scène was perfect.
Ik wilde dat graag aan mijn vriend vertellen, maar ik kwam niet verder dan de onnozele zin “dat blauw past goed bij dat geel”
De grote zwarte ronde stenen van de pier waren heerlijk om op te lopen. Ik vond de grond heel mooi en voelde me licht als ik erover liep.
We stapten helemaal tot aan het water en had mijn vriend niet op een meter ervan gestopt, ik was er waarschijnlijk in gestapt.
Ik zette me ff aan de kant van de weg en mijn vriend ging even verder foto’s nemen. Ik zonk weg in de trip van de muziek en de prachtige patronen onder mijn oogleden.
Mijn vriend kwam ff bij me zitten. Dat was fijn. Hij kuste me. Ik denk dat ik moeite had om me op de beweging van mijn tong te concentreren en er dus een potje van maakte. Maar de korte reis aan de lippen van mijn vriend was wonderbaarlijk.
We gingen verder richting parking. Ik weet niet of ik dat zelf vroeg of ermee instemde. Eigenlijk kan ik me van het waarom van een heel stuk van de namiddag niets herinneren.
Ik sloot mijn ogen tijdens het wandelen omdat dat veel fijner was en ik zo de mensen, de gebouwen en de auto’s niet zag. Ook dat herkende ik uit mijn vorige trip : een zware afkeer voor “menselijke beschaving”.
Mijn vriend deed teken dat we een trap af moesten. Ik moest even vol ongeloof lachen. Het leek me een hele toer op met mijn ogen dicht de trap af te gaan. Na twee treden bedacht ik dat ik ook gewoon mijn ogen kon open doen. Het naar beneden gaan beviel me erg en ik liep met grote vaart de trap af. Het leek een beetje op vallen en vliegen tergelijk. Mijn vriend die het niet had zien aankomen haastte zich verwonderd achter mij van de trappen.
De confrontatie met de straat tot aan de parking was zwaar. Wat nuchter een gezellig straatje langs het water had geleken, was nu een onvriendelijk stuk asfalt. Ik liep zoveel mogelijk met mijn ogen dicht.
Ook de parking die daarvoor een gezellig kleine parking temidden van het groen had geleken, vond ik nu lelijk. Teveel asfalt en teveel auto’s (een tiental…) Naast onze auto stond een camper en daar zaten twee honden en twee mensen naast. Ik durfde haast onze auto niet meer naderen.
Mijn vriend stelde voor hem een eind verder te parkeren zodat ik niet bij die mensen in de buurt zou moeten komen, maar alleen achter blijven zonder mijn vriend zag ik ook al niet zitten. Alweer een observatie : paddo’s maken me hulpeloos.
Maar toen begon pas de tocht…
Ik weet niet hoe we precies reden. Ik weet wel dat mijn vriend zonder mijn richtingsaanwijzigen vrij hulpeloos is. Hij heeft geen gevoel voor oriëntatie en kan geen kaart lezen :)
Ik zat hoofdzakelijk met mijn ogen dicht. Elk bultje dat we over reden gaf mijn lichaam het gevoel op de sirocco te zitten (bellewaerde). Mijn adem verstokte en ik had moeite om niet misselijk te worden. Tegelijk was het ook wel een joy ride. Ik genoot nog steeds van de muziek.
Op een bepaald ogenblik voelde ik de auto een bruuske kwartslag maken en zie ik het akkerland dichterbij komen. Ik roep “hé wat doe je nu?” En dan zie ik dat we stilstaan op een parkingplaatsje aan de overkant van de weg, temidden de polders. Het leek ff of het akkerland de auto zou verzwelgen. Ik kom tot rust. Het is er mooi en ik vind mijn verkeerd inschatten van het parkeermanoeuver grappig.
Mijn vriend neemt de kaart van België ter hand en ik voel dat ik hem moet helpen. De kaart van ons land wordt echter compleet vervormd en begint te golven. De kleuren van de kaart vloeien dooreen. Het gezicht is hilarisch en ik proest het uit. Mijn bulderende lacht slaat over in tranen zonder dat ik de overgang kan verklaren. Ik ween niet lang omdat ik geen verdriet voel. Het was gewoon een golf van lachen en wenen die zich mengde en door me heen raasde.
De wolken versmelten tot constant veranderende patronen, net als de vorige keer.
De vogels zijn fantastisch. Ik voel mee met hun vlucht alsof ik zelf vlieg of op een achtbaan zit.
We rijden weer verder.
Ik weet niet waarheen of waarom.
Telkens de baan zo keert dat de zon niet meer op mij schijnt krijg ik het koud. Een koude die doet denken aan de apocalyps. Ik denk “het is hier al naar de kloten”.
Ik krijg door dat als de trip te beangstigend of zwartgallig wordt dat ik die kan stoppen door de muziek uit mijn oren te trekken. Al kost het me toch bijzonder veel moeite om die handeling te doen.
Mijn lichaam voelt, als ik mijn ogen sluit, zwaar buiten proportie. Mijn schouders die tegen de zetel leunen, voelen meters verder dan mijn benen waarop mijn handen rusten. En op hun beurt voelen mijn benen meters uiteen en helemaal niet parrallel, terwijl ze gewoon netjes gesloten voor me uit staan. Het voelt zo raar dat ik even mijn romp check om vast te stellen dat alles nog netjes normaal aaneen hangt.
In een dorpje (zo’n gezellig polderdorpje dat ik anders idylisch zou vinden, maar me nu afstoot) zijn drie mannen kartonnen dozen op een traktor (?) aan ’t laden. We kunnen er niet voorbij. Ik lees een opschrift op een doos en die is hilarisch (ik kan ze me niet herinneren). Ik probeer mijn lach te bedwingen omdat ik voel dat ik weer ga razen en niet wil dat die mannen dat zien. Mijn plezier slaat om in ergernis omdat ze niet uit de weg gaan en wij dus blijven stil staan op een plaats waar ik niet wil zijn.
Later verzeilen we in Knokke. Dat is hels. De mensen hebben een ongezonde kleur en een onvriendelijk gezicht. Er zijn overal huizen en auto’s en het verkeer schiet heel traag op. Ik probeer met mijn ogen dicht op te gaan in de muziek. Ik weet niet of het aan de muziek of aan de omgeving ligt maar ik moet regelmatig naar het volgende nummer forwarden omdat ik de weg die de muziek me op neemt niet meer leuk vind.
De kabeltjes aan de Ipod raken helemaal in de war en ik krijg ze niet uiteen. Ik snap niet hoe ik dat moet doen en bovendien lijkt het alsof mijn vingers ook helemaal in de knoop zullen raken. Wat een ellende :wink:
Uiteindelijk komen we tegen 18u op een prachtige plek op de polders, bij een weiland vol mooie paarden met veulens. De wolken doen nog steeds het effect van aquarelvegen als ik ernaar staar. Maar verder ben ik alweer nuchter aan ’t worden. Ik stap met tegenzin (ik heb het buiten koud) maar stevig op mijn benen uit en kan terug communiceren.
Mijn vriend merkt ook dat ik over de piek van de trip heen ben.
Ik heb het gevoel dat ik een moeilijke en tegelijk interessante reis heb gemaakt.
Maar ik heb (alweer!) amper gehalucineerd… terwijl dat eigenlijk wel mijn verwachting/wens was.
Nu weet ik helemaal niet wat ik moet doen.
Nooit meer paddo’s?
Meer Mexikaantjes (1.5 à 2 porties)?
Ander paddo’s (Hawaiaanse?)?
En qua setting??? Ik zou wel ergens een plaats moeten vinden waar ik de vogels zie en geen mensen of huizen of hoogspanningskabels en waar het lekker warm en knus is :)
Man man man wat een luxeprobleem :wink:

dvs

Newbie
hehe lekker report :grin: prachtig geschreven ook :wink: mss moet je de volgende keer een andere soort nemen of anders eens proberen er thee van te zetten die kan je dan op zijn beurt meenemen in een termos naar je bestemming :wink: voor mij werkt dat altijd het best en krijg ik altijd vette hallucinaties :wink: want als ik dat meng in iets is bij mij het effect ook nooit zo intens dan als ik er thee van zet :wink: en vergeet nie dat sommige mensen gewoon beter tegen de stof kunnen dan andere

groetjes

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
klinkt echt zalig, ik denk dat het nogal meevalt qua hallucinaties, maar ik raad je de hawaiiaanse aan, als je nog niet genoeg gehallucineerd hebt..

verder, super mooi reportje! :stoned:

teebo

Bewuste gebruiker
hehe, ik heb dezelfde problemen
de eerste keer heb ik het meest gehallucineerd op colombiaanse, al wist ik toen nog niet dat die subtiele veranderingen het meeste zullen zijn die ik -tot nu toe- zal bereiken.
verder heb ik ook altijd koud maar ik verzeker je, als alles dan eens perfect is zullen er toch altijd weer vele dingen je niet aanstaan.
probeer gewoon te accepteren wat je hebt en dan zal je rust bereiken. het belangrijkste is dat je dan die les geleerd hebt voor in het dagelijks leven
zeer mooi report trouwens

Robdebob

Bewuste gebruiker
Idd, van hawaiiaanse ga je harder hallicuneren (tenminste dat is mijn ervaring)
Verder een superchill reportje!

azgaza

Badass junkie
Probeer eens hawaiiaanse; die zijn visueler bij mij, en hoe vaker je tript hoe minder de verwarring word, dus gewoon vaker doen en sterkere soorten. Mooi beschreven trouwens; vooral de verwarring; dat herken ik nog wel een klein beetje van mijn eerdere trips.

Everio

Bewuste gebruiker
nadat ik je report gelezen had leek het echt net of ik weer nuchter was (alsof ik het zelf had meegemaakt) ben nu compleet nuchter

erg nicee reportje dus :grin:

heb zelf ook paar keer alleen mexicaanse gehad, de volgende keer ga ik ook op de hawaiaanse :)

JJJ

Bewuste gebruiker
Wat visuele effecten betreft kun je het beter niet overdag doen, maar als het donker is. In een schemerige omgeving zie je veel meer, zeker als je je ogen dichtdoet. Mooi geschreven :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Zo'n beetje alles is echt veel te herkenbaar, en dat van mexicaantjes!
"De mensen om me heen begonnen me te storen. Ik had dat de vorige trip ook. Toen wilde ik ook liefst niemand in de buurt."
Ik haat dat, heel erg, ik ga er binnenkort aan werken! :)

Doodkapje

Wijs gebruiker
zou het misschien kunnen dat door de yoghurt de actieve stof werd opgenomen en zo eerder afgevoerd naar de darmen dan opgenomen worden in het bloed via de maagwand? er wordt gezegd als je iets slechts hebt gegeten dat je dan melk moet drinken om te neutraliseren... maar een ideetje natuurlijk

Djo

Badass junkie
Wederom een heel leuk report Snoepietje. (Na je mdma topper!)
Jammer, dat je je toch geergerd hebt aan mensen om je heen.
Dus zou ik volgende keer lekker een rustgevend en vertrouwd plekje opzoeken.
Thuis beginnen zou dat iets zijn? Of i.v.m ouders kan dat niet?
En ik zou de hawaiaanse dan nemen, die ga ik ook nemen dit weekend.
Maar ik kreeg laatst van de Mexicaanse toch ook een partij kleurrijke visuals, misschien dat het toch Hawaaiaanse zijn geweest.
En idd trek er thee van. En wat ik toch ook vaak vind is dat die gedroogde toch beter zijn, dan de verse.
En die man van de smartshop zei, dat als je de paddo's zonder iets innam het wel iets langer kon duren voordat het werkte, maar dat je langer kan trippen, bij mij is uit ervaring het probleem, dat als ik ze zo opeet het 4 uur duurt voordat het werkt en maak ik er thee van, dan kan het binnen 10-15 minuten al zover zijn.
Reep pure chocolade kan ook versterkend werken.
Verder leest het allemaal wel heel leuk weg. :wave:

Bedankt voor de reacties!
Ik zal alles eens op een rijtje zetten en dan beslissen hoe en wat ik nog eens probeer.
Ik laat zeker weten wat het is geworden :mrgreen:

Bovenaan