Paddo's groeien: PF tek potten

cuber3

Experimenterende gebruiker
Na een jarenlange fascinatie voor paddo's wil ik nu eindelijk zelf leren groeien. Ik ben volop begonnen met materiaal te verzamelen om een goede 'shotgun fruit chamber' in elkaar te steken en met de PF tek te beginnen, maar ik vind maar nergens goede potten.

Gewoonlijk worden in Amerika half-pint wide mouth jars van Kerr gebruikt, en ze zien er inderdaad ideaal uit.

Ik dacht een dozijn van deze specifieke potten via het internet te bestellen, maar na een uur zoeken had ik nog steeds geen enkele gevonden die naar Europa levert. Na lang zoeken dan uiteindelijk wel twee gevonden die naar Europa leveren, maar de verzendkosten alleen bedraagt zo'n 45 euro.

In lokale winkels vind ik ook niet meteen potten in het juiste formaat (met de brede opening zodat de cakes er gemakkelijk uit kunnen, en ~250ml). Iemand met ervaring hier die een goede soort pot kan aanraden die ik gemakkelijk in de supermarkt of op internet kan verkrijgen?

Hartelijk bedankt :)

sky

Belezen gebruiker
Hoi,
als je van jam houdt, de potten van bonne maman zijn ideaal. Te koop bij appie.
In verschillende groottes. De binnenkant van de hals is niet vernauwd dus cakes kun je makkelijk uitstorten. Oj ja ik zou niet de grootste pot nemen, voor een cake is die wat aan de grote kant.

Mastadox

Experimenterende gebruiker
Hey Sky,

Deze potjes zijn idd moeilijk aan te komen.
Zeer moeilijk tenzij je idd astronomische bedragen gaat neertellen.
Voor PF heb ik zelf eigenlijk altijd whiskey glazen gebruikt en dan heb je geen deksel en sneller contaminatie.

Daarna ben ik van pf afgestapt en op roggen over gegaan.
Heb toen potten van Leifheid of hoe het merk heet weten te bemachtigen.
Die hebben hetzelfde deksel systeem als de potten in jou afbeelding.
Ze zijn echter niet recht en daardoor niet geschikt voor pf. Maar wel uiterst geschikt voor roggen. Dus misschien is het de overweging waard dat ook te doen.

Deze Leifheit inmaakpotten kon ik destijds in Nederland nergens krijgen.
Ik heb ze echter 2dehands bij iemand in duitsland gekocht, op een soort duitse marktplaats.
2 verhuisdozen vol inmaakpotten voor 2 tientjes.

Misschien zijn ze hedendaags weer te verkrijgen.
Mocht je deze pf geschikte potten toch weten te vinden dan hoor ik het ook graag.
Pf scheelt weer een paar stappen tegenover roggen.

Misschien zijn er meer mensen naar op zoek en kunnen we collectief bestellen.

Zwartlong

Newbie
Ik weet niet of ik hier de regels omtrent reclame verbreek, maar mocht het zo zijn dan hoop ik dat het eenmaal door de vingers gezien kan worden aangezien ik net een minuut ben geregistreerd.

Ik ben zelf net begonnen met het verzamelen van spullen voor de kweek.
Ook ik heb lang gezocht naar potten, aangezien ik weinig of geen jam eet, maar bij brouwwereld (google) verkopen ze verschillende potten en andere verpakkingen.
Ik vond daar inmaak potten (dus bestand tegen hoge temperatuur) met een opening breder dan de werkelijke inhoud voor weinig aangeboden.
Zelf heb ik er een aantal besteld en voldoen ze denk ik prima.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hallo Zwartlong,

Welkom op dit forum!

Het is gewoon toegestaan links te plaatsen, zolang ze maar een informatieve waarde, hebben en aansluiten bij de inhoud van het topic.

Een link voor een bepaalde website een aantal keer posten wordt al reclame gezien.

Random overal met links strooien beschouwen we al spam.

Maar wanneer ik google op brouwwereld, kom ik enkel brouwmarkt tegen. Bedoel je die?
http://www.brouwmarkt.nl/jam-sapmaken-c-323.html

Zwartlong

Newbie
PepTalk zei:
Hallo Zwartlong,

Welkom op dit forum!

Het is gewoon toegestaan links te plaatsen, zolang ze maar een informatieve waarde, hebben en aansluiten bij de inhoud van het topic.

Een link voor een bepaalde website een aantal keer posten wordt al reclame gezien.

Random overal met links strooien beschouwen we al spam.

Maar wanneer ik google op brouwwereld, kom ik enkel brouwmarkt tegen. Bedoel je die?
http://www.brouwmarkt.nl/jam-sapmaken-c-323.html

Peptalk, bedankt voor het welkom!

Ja, het is inderdaad brouwmarkt. Mijn fout.
Ik heb daar de hoekige inmaak potten besteld uit de Twistoff sectie.
http://www.brouwmarkt.nl/inmaakglas-ron ... -3056.html

Bovenaan