paddo's drogen

Tostini

Belezen gebruiker
ik heb geen verstand van paddo's drogen, maar kan je dat doen zonder dat je ouders het merken, ik wil het graag doen met het oog op het paddoverbod een beetje omzeilen, 1 december mag je ze niet meer kopen maar voor die tijd heb ik geen tijd om het nog te doen..
ik weet niet hoe lang ze goed blijven maar ik wil wel wachten tot de juiste gelegenheid.. zodat ik me niet in alle hoeken ga wringen om het te regelen en dat ik dan uiteindelijk met een slechte setting zit..

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik zou zeggen, doe een laag keukenpapier op je verwarming, zodat in het midden van het papier niet in contact is met de kachel zelf, maar alleen de warme lucht door het papier komt. Doe hier de Paddo's op, en doe over de paddo's nog een rol papier. Zijn binnen 30 uur droog. Zo doe ik het tenminste, en het werkt prima. De paddo's die ik op de DF meet mee had waren ook zo gedroogd :P

TrippyShit

Badass junkie
Maar dan kunnen zn ouders het misschien zien :wink:
Ik had een laatje van een tafel waar mn tv altijd op staat. Daar kijkt nooit iemand in. Leg ik altijd alle drugs neer. In dat laatje had een laagje keukenpapier, paddo's, nog een laagje keukenpapier. Het is daar donker en kamer temperatuur. Duurde wel iets langer. 4/5 dagen ofzo voordat ze echt helemaal perfect gedroogd waren. Maarja je ouders zullen het niet vinden.

Ergens in een la ofzo dus? Oja, vernieuw wel om de dag het papier! Das belangerijk!

jopio

Experimenterende gebruiker
Wat voor geur komt eraf als je ze op de verwarming legt?
En stinkt het hard?

TrippyShit

Badass junkie
Ik had ze dus niet op de verwarming. Maar volgensmij ruikt het nergens naar. Ja misschien als je er met je neus boven gaat hangen. Maar je kamer zal nergens naar gaan ruiken. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

jopio

Inderdaad ik heb ze rond half 2 vanmiddag neergelegd en ik ben net even wezen kijken en niks.
Dat is mooi :beer:

reinier-h

Newbie
ik las dat paddo's hierdoor ook krimpen moet je dan ook meer paddo's nemen/kopen vooor het zelfde effect? of maakt het krimpen helemaal niets uit voor de trip?

phy

Bewuste gebruiker
reinier-h zei:
ik las dat paddo's hierdoor ook krimpen moet je dan ook meer paddo's nemen/kopen vooor het zelfde effect? of maakt het krimpen helemaal niets uit voor de trip?

ze zullen iets minder potent worden, maar daar merk je weinig van.
30 gram verse zullen gedroogd nog maar 3 gram wegen. Maar de tripervaring zal hetzelfde zijn.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
jopio zei:
IK dacht eigenlijk dat ze gedroogd juist sterker werden :confused:

Is niet zo, gedroogd behouden ze slechts 10% van hun oorspronkelijke gewicht. De sterkte verschilt niet, de hoeveelheid wel.

phy

Bewuste gebruiker
De Sjeik zei:
jopio zei:

Is niet zo, gedroogd behouden ze slechts 10% van hun oorspronkelijke gewicht. De sterkte verschilt niet, de hoeveelheid wel.

In paddo's zitten twee werkzame stoffen: spylocybine en spylocybe. De Psylocybe overleeft het droogproces niet. Daardoor zal de potentie van de paddo iets afnemen. Maar daar merk je weinig van

jopio

TrippyShit zei:
De Sjeik zei:
jopio zei:

Wel als je de hoeveelheid van verse aanhoud :P

Ik had anderhalve portie op 1 gedroogde en een halve verse. (Ik ging helemaal uit mn dak :openmouth: )

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Angramar Temenos zei:
Ik zou zeggen, doe een laag keukenpapier op je verwarming, zodat in het midden van het papier niet in contact is met de kachel zelf, maar alleen de warme lucht door het papier komt......

Ik persoonlijk raad dit af, een langzamer gereguleerd droog process is beter voor het behoud van je kwaliteit. Tussen de 15 en 20 graden is voldoende warmte, onder de 10 is te koud.

Vaak zijn ze op deze manier in een dag of 2 al droog.
Als je denkt dat ze droog zijn laat ze dan nog even 12 uur extra liggen als je ze heel lang wil bewaren, beter zeker dan dat je mooie paddenstoeltjes dalijk wegrotten in hun zakje.

Bovenaan