Paddokweekset: grappig

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Voor de lol heb ik laatst een extreem simpele paddokweekset gekocht. Ik wilde weleens zien hoe die paddestoeltjes groeiden. Na 1 dag zat er in het midden een klein wit laagje op het oppervlak. Na 9 dagen was er verder niets veranderd, maar na 11 dagen waren er ongeveer 7 minipaddestoeltjes verschenen :grin: . Nu (4 dagen later) zijn ze al een stuk groter, echt ongelooflijk hoe snel ze groeien. Ik heb er nu zo'n 14 geteld.

De foto's zijn wat onduidelijk omdat de set in een plastic zak staat met vocht op de zijkanten.

Minipaddestoeltjes (paar dagen geleden):

Foto's die ik net gemaakt heb:

Echt leuk voor een keer, maar de volgende keer moet ik het helemaal zelf doen vind ik want hier heb ik niets van geleerd (behalve dan dat de paddestoeltjes heel hard groeien). Ze moeten trouwens nog even doorgroeien voor ik kan oogsten. Ik ben benieuwd :)

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Is dat zo'n kweeksetje van azarius toevallig? zo ja, dan had ik wel verwacht dat er wat meer zouden groeien :(
Verder zien ze er wel erg leuk uit, hopelijk krijg je er meer bij de 2e 'flush'

Eet smakelijk alvast :P

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Haha bedankt! Ja het komt bij Azarius vandaan. Hmm er is inderdaad nog veel ruimte over waar niks groeit, maar ik hoop dan maar dat zich daar later nog iets gaat ontwikkelen :)

heartcore

Experimenterende gebruiker
Ik weet niet of het mogelijk is met een kweekset maar na een eerste flush, is het vaak een goed idee om een dunk te doen. Dit wil zeggen dat je je 'cake' 12-24 uur onder water, in de koelkast zet. Mijn ervaring is dat dit zorgt voor dramatisch grote tweede flushed. Meer dan 24 uur is niet aan te raden hoewel ik wel eens cakes ben vergeten en die 48+ uur hebben overleefd.

Houdt er wel rekening mee dat de kans op besmettingen wat groter wordt na een dunk.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
heartcore, bedankt voor de tip. Zoiets stond inderdaad ook in de handleiding van de set :)

caatje, ik ga ze zeker proberen, maar pas over een tijdje want ik heb net een trip achter de rug.

Het staat er nu zo bij:

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb ze vandaag geplukt. Het resultaat is ongeveer 90 gram. Ik vind het niet gek :grin:. De grootste weegt ongeveer 13 gram. Ik heb helaas niet zo'n geweldige weegschaal dus erg nauwkeurig is het niet.

Ik heb de set klaargemaakt voor de tweede ronde... ik ben benieuwd.

Net voor het plukken:

Hempy

Bewuste gebruiker
hmm, mij hebben ze verteld dat je ze beter kan plukken voordat de hoeden volledig openzijn, er hangt dan nog een vliesje aan, dus knippen voordat deze vliesje scheurt..

kameraad van mij had van 1 kweekset 350 gram, die we gisteren hebben opgegeten hij had ze ook wat laat geknipt, we hebben 5 en een halve portie thee van gezet en met 3 opgedronken, maar weinig tot niets gevoeld.. (dit was gisteren :d)

matthijs

Badass junkie
De sterkte zal wel flink verschillen zeker...?
Je weet vantevoren nooit hoe sterk de portie is die je binnenkrijgt.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Hmm ik denk dat het inderdaad beter is om ze eerder te plukken Hempy. Nu heb ik 'last' van sporen. Weet niet of dat zo erg is. Maar meestal zie je ook idd dat Mexicaanse paddo's verkocht worden voordat ze een open hoed hebben. Volgende keer beter.

Wat betreft de sterkte, dat wordt afwachten. Misschien probeer ik er aankomend weekend een paar. Vreemd dat je niks voelde van zo'n grote portie Hempy.

heartcore

Experimenterende gebruiker
Oogsten:

Het is inderdaad het beste te oogsten voordat het membraan wat de hoed met de steel verbindt, openscheurt. Op dat moment zijn er nog geen sporen.

Dit is vanwege twee redenenen:

1) smaak (sporen smaken nogal sterk)
2) Jonge paddo's zijn potenter dan volwassen paddo's. Zelf houdt ik ervan ze te plukken voordat ze echt zijn uitgegroeid, behalve wanneer ik natuurlijk sporenprints wil maken.

Er is nog een derde reden om te plukken voordat ze sporen produceren en dat is dat er een hardnekkig gerucht is, dat wanneer er sporen op mycelium vallen, het moeilijker wordt om te fruiten.

Hempy: Heeel vreemd dat julllie weinig tot niets hebben gemerkt. 350 gram verdeeld onder drie is ruim 100 gram, dit is een gegarandeerde full dose (mijn persoonlijke favoriete dosis ligt rond de 100 gram vers).

Ik kan me voorstellen dat je pech hebt gehad met potentie maar het zou ook kunnen dat de thee niet goed is bereid?

Shroomie

Bewuste gebruiker
Sweet_Shadow zei:
Ik heb ze vandaag geplukt. Het resultaat is ongeveer 90 gram. Ik vind het niet gek :grin:. De grootste weegt ongeveer 13 gram. Ik heb helaas niet zo'n geweldige weegschaal dus erg nauwkeurig is het niet.

Ik heb de set klaargemaakt voor de tweede ronde... ik ben benieuwd.

Net voor het plukken:

die 1ne lijkt wel iets groter of de gemiddelde paddo :grin:

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Bedankt voor de info heartcore, daar kan ik zeker wat mee! :)

Vandaag zijn er weer 3 paddestoeltjes verschenen, haah vet leuk.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb ze gisteren samen met een vriendin geprobeerd en ze werken PRIMA! We hadden allebei 3 gram genomen (het drogen is goed gelukt). Ik heb nog twee porties over en intussen groeien er al meer dan 15 nieuwe paddestoeltjes in de kweekset :grin:

Ik heb heel veel gezien met mijn ogen dicht, ontzettend veel kleuren. Misschien schrijf ik nog wel een verslagje :wave:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Netjes! :grin:

dang, ik wil echt ook zo'n bakje kopen kopen.. eerst maar wachten tot ik me loon weer krijg gestort :(

Succes met je 2e flush!

minn

Badass junkie
Wow, das bést gaaf.
Op de 3e foto ongeveer, lijken het net kleine piemeltjes. :flushed:
(ik zeg wat iedereen denkt hoor :beer: )

Veel succes ermee, er geniet ervan!

wwaazzaapp

Bewuste gebruiker
:hearteyes:
dit maakt mij togh wel een beetje nieuwschierig :flushed:
relax dat het zo lekker snel gaat, wiet bijv. duurt zooo lang :openmouth:

:wave:

Freaky high

Bewuste gebruiker
wwaazzaapp zei:
:hearteyes:
dit maakt mij togh wel een beetje nieuwschierig :flushed:
relax dat het zo lekker snel gaat, wiet bijv. duurt zooo lang :openmouth:

:wave:
inderdaag, wiet gaat traag, maarja :d bij men homie liggen ze al te drogen :tongueout: zalig!! ng ongerveer 3 weekjes wachten en puff'n maar!!!!

De jongen

Bewuste gebruiker
Waaaw. Ze zijn echt prachtig hoor.
Hoe heb je ze gedroogd???
Heb je ook foto's van de gedroogde????
Dit is echt wel heel interessant...

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
De jongen zei:
Waaaw. Ze zijn echt prachtig hoor.
Hoe heb je ze gedroogd???
Heb je ook foto's van de gedroogde????
Dit is echt wel heel interessant...

Ik zal eens wat foto's maken van de gedroogde. Info over het drogen had ik hier vandaan gehaald: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... gen#106959

Ik heb gewoon in een kartonnen doos wat velletjes keukenrol gedaan en daar de paddo's op gelegd. Deze dozen heb ik in een kast gezet met daarnaast een vochtvreter.

De jongen zei:
Een verslag zou idd leuk zijn :grin:
Practige wezentjes zij het toch...

Ik heb dat verslag nog geschreven, zie: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=4799

:)

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
2e vlucht (de helft)
net na het plukken:

2e vlucht (zelfde helft)
gedroogd:

3e vlucht
zo zag de set er vandaag uit, voordat ik de wat grotere paddestoelen geplukt had (de kleinere laat ik nog even doorgroeien):

Bovenaan