paddo vraagje

vinzzz

Newbie
hallo ik ben redelijk nieuw en weet dus zeer weinig over paddo's ik heb achter een groot bos en een groot grasveld liggen dus ik ben daar eens gaan kijke wa daar zoal te vinden viel ik zou dus willen vragen of iemand me kon zeggen of er een van deze soorten die ik gevonden heb bruikbaar is. het resultaat:

http://img11.imageshack.us/img11/7465/25389267.jpg
deze vond ik tegen een stapel redelijk oud hout aan allemaal zeer dicht opeen gepakt je kon amper aan de steeltjes vanonder en ze waren redelijk taai.

http://img10.imageshack.us/img10/4001/53875704.jpg
de bovenste rij heb ik in het grasveld gevonden, de paddestoelen linksonder heb ik in het bos gevonden ze waren redelijk hard en knakten mooi af en rechtsonder is nog iets wat ik gevonden heb.

http://img38.imageshack.us/img38/6496/64962371.jpg
deze heb ik ook in het bos gevonden ik kon ze gewoon als hele tros ineens uit de grond trekken de paddestoel links is onderweg afgevallen van de tros.

mijn vraag was nu of jullie me zouden kunnen helpen aangezien ik hier niet veel vanaf weet en nog een (dom) vraagje: mag je ze een beetje afspoelen? want er hangt redelijk veel zand aan sommigen.

P.S. ik hoop dat de fotos gelukt zijn anders probeer ik later wel opnieuw.

splifftail

Belezen gebruiker
Beste man, indien je er geen verstand van hebt, laat ze dan staan!!!!!! En zeker deze bos varianten. Kun jij je onbedwingbare pluk neigingen niet weerstaan, ga dan t weiland in, de kans dat je daar verkeerde soorten tegenkomt is veel kleiner. Degene die je nu hebt (laatste foto wrs een bundelzwammetje) kun je gerust weggooien, daarnaast is nauwkeurige determinatie van paddenstoelen vanaf een foto nauwelijks mogelijk. Weet niet wat je zoekt maar zo gaat t niet lukken. Eerst informeren, dan op zoek.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat splifftail zegt.

Waarom haal je gewoon geen truffels in de smartshop? Die hebben nagenoeg dezelfde werking als paddo's. Ze zijn nog eens beter te eten ook.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je had net zulke goede foto's kunnen maken terwijl ze nog in de grond stonden.

Je hebt deze paddestoeltjes helemaal voor niks geplukt, ze gaan je namelijk niks geven van wat je zoekt.

Lees je eerst in voor je op zoek gaat, en koop anders gewoon truffels.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
vinzzz zei:
ja ik ben maar 17 jaar en woon in belgie ik kan moeilijk ff na holland rijden snap je ?
Er zijn veel soorten paddestoelen die enorm op elkaar lijken. De een giftig de ander eetbaar, wil jij het risico lopen om in het ziekenhuis te belanden, en als je pech hebt zelf sterven? Gebruik je verstand i.p.v. op je gevoel af te gaan.

Je kan toch altijd met de trein naar Nederland reizen?

Adrenochroom

Wijs gebruiker
zijn er geen online-smartshops die truffels verkopen en gewoon naar belgenland versturen?

anders een nederlandse vriend maken en ff lief aankijken dat die jou een paar doosjes truffels stuurt misschien?

of wat lsd regelen..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Petrovic zei:
vinzzz zei:
ja ik ben maar 17 jaar en woon in belgie ik kan moeilijk ff na holland rijden snap je ?
Er zijn veel soorten paddestoelen die enorm op elkaar lijken. De een giftig de ander eetbaar, wil jij het risico lopen om in het ziekenhuis te belanden, en als je pech hebt zelf sterven? Gebruik je verstand i.p.v. op je gevoel af te gaan.

Je kan toch altijd met de trein naar Nederland reizen?

+1

vinzzz zei:

Je kunt ook laten bezorgen door webshops. Dan nog snap ik dat je ze zelf wilt zoeken, maar lees je eerst goed in en weet welke het zijn. Je hoeft de paddestoelen niet te plukken! Vandaag zie je ze en maak je paar foto's (Als ze nog in de grond staan!) en plaats je ze hier of erowid of andere site's waar ze je daar mee kunnen helpen. Word er verteld dat het idd wat zou kunnen zijn ga je de terug en ga je eens goed kijken en proberen te herkennen door middel van beschrijvingen op internet. Ben je er dan zeker van, dan pas pluk je ze. Na het plukken kunnen er nog enkele dingen gebeuren waardoor je ze nog zekerder zou kunnen herkennen ( paarse verkleuring of kleur van de sporen ed.) heb je het dan vastgesteld dat het echt de paddestoelen zijn waar je naar zoekt weeg je de juiste dosis af, (is te vinden per paddestoelen soort) en dan pas consumeer je ze.

Bovenaan