Paddo kweekset hulp gevraagd

Chowi

Newbie
Hi allemaal,

Ik heb een kweeksetje Mckennaii aangeschaft ongeveer drie weken geleden. Gewoon netjes de stappen gevolgd die van de Sjamaan erbij kwamen, maar na drie weken is dit pas het resultaat.

DSC_0056.JPG
Wel wat pinheads maar die lijken niet door te zetten, bovendien begint het bovenop wat geel te verkleuren. Kan iemand hieraan aflezen wat het probleem is?

Is het zinvol om de kit nu opnieuw te soaken zodat de groei alsnog doorzet?

Alvast bedankt.

Bijlagen

• DSC_0055.JPG
    DSC_0055.JPG
    145,8 KB · Weergaven: 5

Green Dude

Belezen gebruiker
Wat is de temperatuur van de omgeving? Bij mijn kweekset merkte ik dat dit een van de belangrijkste factoren was. Ook zorgen dat er niks, maar dan ook echt niks van vocht aan je paddo's kan, dit zorgt enkel voor schimmels en andere problemen. Probeer het ook niet te veel in direct zonlicht te plaatsen, maar ook niet op een donkere plaats, een kamer waar overdag licht door een raam komt en het 's nachts gewoon donker is, is ideaal. Maar geloof me, temperatuur en vochtigheid is de key tot succes hier, als deze niet goed is, zullen je paddo's niets waard zijn.

Chowi

Newbie
Wat is de temperatuur van de omgeving? Bij mijn kweekset merkte ik dat dit een van de belangrijkste factoren was. Ook zorgen dat er niks, maar dan ook echt niks van vocht aan je paddo's kan, dit zorgt enkel voor schimmels en andere problemen. Probeer het ook niet te veel in direct zonlicht te plaatsen, maar ook niet op een donkere plaats, een kamer waar overdag licht door een raam komt en het 's nachts gewoon donker is, is ideaal. Maar geloof me, temperatuur en vochtigheid is de key tot succes hier, als deze niet goed is, zullen je paddo's niets waard zijn.
De temperatuur kan weleens te laag zijn. Deze is lastig te reguleren op mijn kamer. Ik heb dan ook een warmtemat aangeschaft. Had de growkit ook voor een (gesloten) raam staan, aan de kant van het huis waar het zonlicht niet binnenkomt weliswaar. Maar heb de plek nu veranderd. Bedankt voor de tip. Betreft het soaken, denk je dat dat nu zinvol is? Of even afwachten en kijken wat de warmtemat doet?

Ik heb 1 keer eerder gekweekt, maar dat waren Golden Teachers en dat ging allemaal vrijwel vanzelf.

Green Dude

Belezen gebruiker
Temperatuur moest bij mijn paddos rond de 23 graden zijn, vermoed dat 24 a 25 zelfs nog iets beter is, maar dit is inderdaad niet altijd makkelijk onder controle te houden. Met soaken zou ik misschien nog even wachten, op je eerste foto zie ik niet meteen iets verkeerd, denk dat ze gewoon even op zich laten wachten. Soaken vind ik sowieso zeer moeilijk. Na een grote oogst had ik eenmaal gesoaket en toen zijn er slechts nog enkele paddos naar boven gekomen. Weet niet wat er toen was misgelopen want had de handleiding perfect gevolgd.

Chowi

Newbie
Temperatuur moest bij mijn paddos rond de 23 graden zijn, vermoed dat 24 a 25 zelfs nog iets beter is, maar dit is inderdaad niet altijd makkelijk onder controle te houden. Met soaken zou ik misschien nog even wachten, op je eerste foto zie ik niet meteen iets verkeerd, denk dat ze gewoon even op zich laten wachten. Soaken vind ik sowieso zeer moeilijk. Na een grote oogst had ik eenmaal gesoaket en toen zijn er slechts nog enkele paddos naar boven gekomen. Weet niet wat er toen was misgelopen want had de handleiding perfect gevolgd.
Het is toch nog helemaal goed gekomen met behulp van een warmtemat. Toen ze eenmaal begonnen met groeien ging het ook hard.

Vooral blij met die ene hele grote unit haha. Ik denk dat het niet lang meer duurt voor ik ze oogst!

Volgende keer ga ik wel wat aluminiumfolie om het bakje doen zodat alles netjes bovenop groeit..

Bijlagen

• DSC_0083.JPG
    DSC_0083.JPG
    74,4 KB · Weergaven: 14

Green Dude

Belezen gebruiker
Wow, zien er zeer goed uit inderdaad! Ik zou misschien nog een dagje wachten maar niet veel langer. Eenmaal ze hun sporen loslaten wordt alles bedekt door een vieze zwarte laag. De werking zal daarom niet minder zijn maar is toch fijner als je geen uur moet bezig zijn om die brij eraf te schrapen :wink:

Bovenaan