PADDO KWEEK SET - Cambodia

desiyaboy

Experimenterende gebruiker
Bij deze dus 3 Kweek Boxjes besteld bij een online winkel en nu aan het wachten tot ze binnenkomen. :hearteyes:

Het is de bedoeling een kweekverslagje te maken met foto's van de groei en tevens als beginninde grower wat bij te leren over hoe ik mijn kweek optimaal kan laten verlopen. Ben razend benieuwd of het wat word.

Zodra de setjes binnen zijn zal ik posten hoe en wat, voorlopig zou ik wat tips en info over de boxen willen aangezien dit mijn eerste keer is. Ik wil met 1 box beginnen (zal waarschijnlijk wat schoonheidsfoutjes zal maken) en de andere 2 bewaren (in de koelkast? :confused: ) om mijn fouten te verbeteren en dus een grotere oogst te bereiken. Ik heb me aardig ingelezen maar maak me toch enigsinds druk om besmetting etc. Is er hier misschien een ervaren kweker die me een beetje op weg kan helpen? :)

Tot de volgende post, wss over 2 daagjes :wave:

KoxBox

Badass junkie
De kans op besmetting bestaat maar is zeer klein imho.
Ik was wel altijd mijn handen/armen tot aan mijn elleboog als ik de zak openmaak.

Gewoon de bak (12u) soaken, in de zak plaatsen en laten staan. Als je ziet dat er maar weinig condens onstaat (dit kan je zien aan de zijkanten van de zak, die moeten voor een groot deel beslagen zijn) kan je 1-2x daags wat water bij verstuiven.
Oja, nu ik er aan denk. De sets niet in direct zonlicht plaatsen!

Als de hoedjes open gaan moet je ze plukken. Als je ze wil gaan drogen kan je ze gewoon op wat keuken/wc papier leggen op een droge en warme plaats. Op de verwarming kan, maar met dit weer zal dat niet echt een optie zijn.
Ik zou ze ook niet in de zon leggen, hoewel dit misschien geen kwaad kan maar voor het zekerste. :)

Daarna weer soaken, enz, enz...

Veel geluk!

desiyaboy

Boxen zijn inmiddels binnen :grin: Heb heel het aanrecht etc. schoongemaakt met anti bacterie shizle, en het water in de bakjes gedaan. Er stond per ongelijk bij de eerste box, warme kraan maar k heb besloten hier niks aan te doen (goeie keuze???). Heb ze nu in de doos met de deksel open en dan morgenochtend drop ik ze in de zakken :rock:

Is de tijd van 12 uur echt strikt of gaat het erom dat de bovenkant van de box een goed verspreide witte laag heeft en ik ze dus langer mag laten staan voor betere oogst?? Probeer me in te lezen, filmpjes te kijken maar wil het toch nog maar hier navragen...?? :wave:

KoxBox

Badass junkie
desiyaboy zei:
Boxen zijn inmiddels binnen :grin: Heb heel het aanrecht etc. schoongemaakt met anti bacterie shizle, en het water in de bakjes gedaan. Er stond per ongelijk bij de eerste box, warme kraan maar k heb besloten hier niks aan te doen (goeie keuze???). Heb ze nu in de doos met de deksel open en dan morgenochtend drop ik ze in de zakken :rock:

Is de tijd van 12 uur echt strikt of gaat het erom dat de bovenkant van de box een goed verspreide witte laag heeft en ik ze dus langer mag laten staan voor betere oogst?? Probeer me in te lezen, filmpjes te kijken maar wil het toch nog maar hier navragen...?? :wave:
Als het geen heet water was zal dat niet zoveel kwaad kunnen. Die 12u is een richtlijn. Of je ze nu 10u of 13u laat soaken dat maakt niet zo heel veel uit, maar het beste is niet veel langer want anders ga je ze verzuipen.

Het gaat er vooral om dat het substraat voldoende vocht heeft kunnen opnemen om de groei te kunnen stimuleren en de vochtigheidsgraad op peil te houden.

Oja, voor ik het vergeet. Het beste bedek je de zijkanten van de sets met aluminiumfolie voor je ze in de zak plaatst, zo voorkom je dat er paddenstoelen aan de zijkanten groeien waar je niet bij kan.

desiyaboy

Intoxication

Bewuste gebruiker
probeer imageshack.us es schat :) en dan tussen hier%20de%20link te zetten:wink:
btw op welke site kan ik een mooi kweeksetje kopen iemand een idee een goeie prijs - kwaliteit verhouding graag! zou het ook wel es wille doen namelijk :P
komt de postman dat dan aan je deur leveren of stopt hij het id bus of legt hij et ernaast:P want dat is wel belangrijk dat ik dat weet :grin:

KoxBox

Badass junkie
Intoxication zei:
probeer imageshack.us es schat :) en dan tussen hier%20de%20link te zetten:wink:
btw op welke site kan ik een mooi kweeksetje kopen iemand een idee een goeie prijs - kwaliteit verhouding graag! zou het ook wel es wille doen namelijk :P
komt de postman dat dan aan je deur leveren of stopt hij het id bus of legt hij et ernaast:P want dat is wel belangrijk dat ik dat weet :grin:
Azarius offcourse... http://azarius.net/smartshop/shrooms/grow_boxes/

Hij komt gewoon aan de deur, als je er niet bent stopt hij zo een papier in de bus en kan je het afhalen bij het postpunt dat op het papier vermeldt staat.

Het is zeer discreet verpakt, gewoon een doos zonder iets op.

desiyaboy

Intoxication zei:

Thnx 4 the tip:wink:
ik heb ze zelf besteld van paddosmartshop.nl. Als je er 3 koopt krijg je ze voor 25 per stuk, das bijna de helft van wat je er bij azarius voor betaalt. Goed zoeken doet wonderen :grin: Bij mij bracht de postbode 'm gewoon tot aan de deur en kreek ik m daar in m'n handen zonder ervoor te hoeven tekenen of wat dan ook.

KoxBox

Badass junkie
desiyaboy zei:
Intoxication zei:

Thnx 4 the tip:wink:
ik heb ze zelf besteld van paddosmartshop.nl. Als je er 3 koopt krijg je ze voor 25 per stuk, das bijna de helft van wat je er bij azarius voor betaalt. Goed zoeken doet wonderen :grin:
Maar leveren die ook in België?

KoxBox

Badass junkie
desiyaboy zei:
ik zal volgende keer uit me doppen kijken als ik probeer slim te doen :openmouth:
:tearsofjoy: Ik bedoelde het niet op die manier. Het was maar een vraag, omdat ik weet dat er maar weinig online shops zijn die in België leveren. :)

desiyaboy

komt er spontaan toch nog iets nuttigs van mijn topicje :sunglasses:

Hier de foto van de 3 doosjes:

ben ongelooflijk aan het kloten met die IMG functie maarja geef een klik zou ik zeggen... :wink:

3 doosjes dus had ik bedacht: De 3 manieren op mijn eerste flush een met water in de zak, een met de verstuiver om de 2/3 dagen en eentje waar ik niet aan zit. Zal ik het water eerst laten koken, afkoelen en spuiten/gieten of de SPA blauw erbij pakken?

Kijken wat eruit komt, jullie horen van me :wave: :stoned:

desiyaboy

Moeder is pedagogist dus heb haar water gepikt :grin: Handschoentjes en desinfectant komen ook van moeder af en die gebruik ik ook elke keer als ik de box openmaak..
:smoke:

desiyaboy

Zit net te lezen dat ik ze tijdens het 'soaken' in het donker had moeten zetten???? :confused:

Excuses voor de vele vragen maar ik heb me toch stress aan die box jonguh :(

KoxBox

Badass junkie
desiyaboy zei:
Zit net te lezen dat ik ze tijdens het 'soaken' in het donker had moeten zetten???? :confused:

Excuses voor de vele vragen maar ik heb me toch stress aan die box jonguh :(
Nee, dat is niet noodzakelijk. Ik heb het nooit gedaan, gewoon op tafel gezet..

Haha, geen probleem daar is dit forum toch voor. :grin:

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik zou zeggen dat het weinig uitmaakt of je water in die zak doet of niet. Het is sowieso vochtig, en met zo'n plastic zak is de luchtvochtigheid direct 100%, en dat wordt niet meer als je water onderin de zak doet. Wel vergroot je door dat stilstaande water de kans op groei van besmettingen. Ook sproeien lijkt me niet voordelig, mycelium moet volgens mij niet nat worden als het groeit, maar droog en donzig blijven. Extra vocht moet in mijn ogen alleen komen van het soaken tussendoor.

KoxBox

Badass junkie
JJJ zei:
Ik zou zeggen dat het weinig uitmaakt of je water in die zak doet of niet. Het is sowieso vochtig, en met zo'n plastic zak is de luchtvochtigheid direct 100%, en dat wordt niet meer als je water onderin de zak doet. Wel vergroot je door dat stilstaande water de kans op groei van besmettingen. Ook sproeien lijkt me niet voordelig, mycelium moet volgens mij niet nat worden als het groeit, maar droog en donzig blijven. Extra vocht moet in mijn ogen alleen komen van het soaken tussendoor.
Van dat water in de zak ben ik het eens met je. Maar als er totaal geen condens op de zak zit, en je paddenstoelen beginnen er raar uit te zien kan het geen kwaad (integendeel zelfs) om wat water te verstuiven.

Ik zeg ook niet dat je dat ALTIJD moet doen ofzo, alleen als je ziet dat het nodig is.

JJJ

Bewuste gebruiker
:) . Mijn principe is een beetje dat het kweekbakje ruim voldoende vocht bevat om de lucht in de zak compleet met vocht te verzadigen en dat er dus geen water bij hoeft. Maar als de casing begint uit te drogen dan zijn er inderdaad wel maatregelen nodig.

desiyaboy

Na hoeveel dagen zou het mycileum ongeveer over de hele doos verspreid moeten zijn? Dus ik hoef me niet druk te maken over LVheid en alleen op de temperatuur? Deze is trouwens precies 28 graden in de zak.

KoxBox

Badass junkie
desiyaboy zei:
Na hoeveel dagen zou het mycileum over de hele doos verspreid moeten zijn, of verschilt dit per persoon? Dus ik hoef me niet druk te maken over LVheid en alleen op de temperatuur? Deze is trouwens precies 28 graden in de zak.
Zorg dat je temperatuur niet té hoog wordt anders kan dat een thermische dood veroorzaken.
28° lijkt me al redelijk hoog, het ideale is rond de 23°. Maar het zal wel niet zo'n vaart lopen hoor, maar meer dan 28° lijkt me niet ideaal.

Na een 7tal dagen is het zeker volgroeid, maar dat wil niet zeggen dat heel de bovenkant wit ziet.
Bij de ene set zie je het al wat beter dan bij de andere, na 7-10 dagen zouden de eerste pins er wel moeten doorkomen.

desiyaboy

Beste boom boys - Kitjes staan nu lekker te badderen in het vocht, alledrie de zakken zijn bijna volledig beslagen en ik zie dat het mycileum aan het vermenigvuldigen is. Ze staan nu dus gewoon in mijn kamer zonder verwarming etc aangezien het buiten al heel erg warm is - 32 graden. Ik probeer de lucht hier wat kouder te krijgen met een ventilator die ver van de setjes afstaat. Alles loopt nu lekker en dat komt zeker door jullie bijdrage. Jullie horen van me als de mushies beginnen te groeien, dan maak ik elke dag een paar foto's. DANKU! :wave:

PS. Na hoeveel berichten kom ik van dat stomme 'newbie' af? :kots:

desiyaboy

Hey hey, werd vanmorgen wakker en keek (zoals elke dag) weer even naar de setjes. Nou heb ik bij de doos waar het mycileum in mijn ogen het kleinst was, al 2 kleine geile heiligen aangetroffen :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: . Nu nog wachten op de rest, foto's komen als je ze ook echt op de foto kan zien :smoke:

KoxBox

Badass junkie
desiyaboy zei:
Hey hey, werd vanmorgen wakker en keek (zoals elke dag) weer even naar de setjes. Nou heb ik bij de doos waar het mycileum in mijn ogen het kleinst was, al 2 kleine geile heiligen aangetroffen :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: . Nu nog wachten op de rest, foto's komen als je ze ook echt op de foto kan zien :smoke:

Gaat lekker snel daar! In de andere nog geen leven te bespeuren?

desiyaboy

KoxBox zei:

Nee helaas. Wel wonderbaarlijk dat degene waar ik nu welgeteld 6 vriendjes in aantref, de doos is waar ik niks mee heb gedaan. Terwijl de andere 2 die ik heb besproeid en water bij heb gedaan nog leeg zijn, snap jij 't nog :confused:

KoxBox

Badass junkie
desiyaboy zei:
KoxBox zei:

Nee helaas. Wel wonderbaarlijk dat degene waar ik nu welgeteld 6 vriendjes in aantref, de doos is waar ik niks mee heb gedaan. Terwijl de andere 2 die ik heb besproeid en water bij heb gedaan nog leeg zijn, snap jij 't nog :confused:
Jah, je moet wel maar beginnen sproeien als de paddo's beginnen te groeien en je ziet dat het niet echt opschiet...

Sorry als ik dat niet duidelijk gemaakt had.

desiyaboy

KoxBox zei:
desiyaboy zei:
KoxBox zei:

Jah, je moet wel maar beginnen sproeien als de paddo's beginnen te groeien en je ziet dat het niet echt opschiet...

Sorry als ik dat niet duidelijk gemaakt had.

Lijkt me sterk dat er schade is aangericht aangezien, als ik goed gelezen heb, de luchtvochtigheid altijd 100% is in de zak als er condens op zit? Dus zal waarschijnlijk geen verschil in zitten, slechts Nature At Work. Ben nog steeds hartstikke blij met je hulp aangezien ik helemaal geen handleiding bij de set heb gehad. Foto's komen morgen :rock:

KoxBox

Badass junkie
Nee, kwaad zal het niet kunnen. Maar meestal beginnen mensen met sproeien als ze zien dat de paddenstoelen niet echt vlot groeien, en als er veel te weinig condens op de zak zit natuurlijk.

desiyaboy

KoxBox zei:
Nee, kwaad zal het niet kunnen. Maar meestal beginnen mensen met sproeien als ze zien dat de paddenstoelen niet echt vlot groeien, en als er veel te weinig condens op de zak zit natuurlijk.

ik hou ze strenger in de gaten dan moeders met baby's :flushed:

KoxBox

Badass junkie
desiyaboy zei:
KoxBox zei:

ik hou ze strenger in de gaten dan moeders met baby's :flushed:
Herkenbaar. :grin:

desiyaboy

Heb bij de 2e box nu ook 2 pins ontdekt. Ze waren zich aan het verstoppen voor me maar van Desiyaboy kunnen Psylocibine Cubensis Cambodian natuurlijk niet winnen :grin:

Merk bij de andere doos ook al groei in de grootte dus alles loopt lekkeuuuu :hearteyes: :hearteyes:

Dit is trouwens de doos waar ik gesproeid heb met water. De box met het water in de onderkant van de zak laat nog niks van zich horen maar geduld is een schone zaak he :beer:

PS misschien wel de schoonste van allemaal als je een kweeksetje hebt staan

desiyaboy

De eerste pin ontdekt bij mijn 3e set. Althans dat denk ik dan. Hij is nog inie minie maar kleine jongens worden groot hè :grin: . Ik zal even een foto'tje maken van de eerste mushroom die ik (gister) zag. Die is binnen een dag uitgegroeid naar een CM of 2. :rock:

Bovenaan