Paarse lelie

Fightforce

Experimenterende gebruiker
Ik ben er al een jaartje of 2 actief naar op zoek, als het voorjaar begint tot eind v/d zomer.
Maar ik kan die dingen echt nergens vinden, al komen ze wel op verschillende plekken in NL voor...

Wil ze nu wel eens een keertje proberen.. iemand met tips? En ervaringen?

Greetz!

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Je kan het kopen bij een smartshop zoals Azarius. Blauwe, paarse of witte lotus is overigens haast dezelfde uitwerking schijnt.
Op Erowid staan ervaringen.
Ik had ook een serie gezien, Sacred weeds, en in 1 van die afleveringen probeerden ze ook blauwe Lotus uit.

Zelf heb ik een keer een klein zakje vers materiaal besteld hiervan. Ik vond de uitwerking niet echt geweldig. Het is sowieso vrij duur (11 euro voor een paar kopje's thee). Ik zou zelf eerder het 20x extract een keer nemen en die dan proberen te roken.

Fightforce

Stel ik vind ze een keer, kan je die dingen vers eten? En welke hoeveelheid?

Meeste ervaringen die ik lees zijn van gedroogde..

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Je kan ze vers eten, maar ik wens je succes met het vinden van de verse bloem!

In de sacred weeds aflevering stopen ze ik meen 19 verse bloemen in wijn en dat lieten ze een nacht weken. Het werkte prima dacht ik, later aten ze ook nog wat van de bloemen op en ze dachten dat dat het wel versterkte.

Zelf heb ik ooit een tijd geleden een potje gedroogde blauwe lotus gekocht om te roken. Maar ik heb nu het hele potje in een fles wijn gemieterd en een nacht laten staan. Als ik er van gedronken heb houd ik jullie op de hoogte over de uitwerkingen!

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Lelies kun je vers gebruiken. Ik weet het van gele en witte en dat zal met paarse waarschijnlijk identiek zijn. Je moet de lelies in een doek, in een pan water leggen. Het water koken, de lelies plat stampen en dan hou je een soort thee over. Beetje honing erbij en dan is t qua smaak ook wel prima te doen. Na een half uurtje zou je dan iets moeten voelen.

Overigens bevatten lelies aporfine, een stof die er om bekend staat dat ie cravings naar heroine weg kan nemen.

Fightforce

Anders doen we 't wel met witte..

Hoeveel (verse) heb je nodig voor 2 personen? 1 voor een hele pot thee ofzo?

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
Fightforce zei:
Zo dan, zo veel? :openmouth:

In sacred weeds gebruikten ze 19 verse bloemen voor een fles wijn. En dat is nog een lage dosis.
Ik zou zeggen probeer wat uit? Eerst met 6 bloemen, als het bevalt opkrikken. Naar mijn weet zijn die dingen niet giftig of gevaarlijk, maar voorzichtigheid is natuurlijk altijd gewenst met dit soort zaken.

Ik heb in een kleine karaf wijn mijn hele potje gedroogde blauwe lotus gegooid en dat opgedronken. Het gaf een half uur een klein beetje een trip achtige staat en daarna was het over, wiet daarna versterkte en highlighte het gevoel van de blauwe lotus wel.
Binnekort dus nog een wijn maken, met meer lotus!

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
In wijn kan het idd ook prima! Zo deden ze het in het oude Egypte ook. Weekje laten trekken in de wijn en tripse ^^ Overigens, als je verse lelies plukt; ze moeten wel al volop in bloei zijn en let goed op met het plukken, het mag eigenlijk niet (beschermde planten..) Om die reden ook echt alleen plukken wat je nodig bent en niet meer. En een waarschuwing voor mannen; er is een grote kans dat je ballen flink pijn kunnen gaan doen als je gele lelies gebruikt ipv witte...

jam

Bewuste gebruiker
Heeft er hier ondertussen iemand ervaring met de blauwe lotus, white lily, of roze lotus en hebben deze echt het effect zoals op azarius beschreven wordt???

Bovenaan