Oxynorm VS oxycontin

Hardcore_frk

Badass junkie
Je hebt helemaal gelijk.
Hoe had ik al jouw onderbouwingen nou kunnen missen...en je bronnen zijn ook al zo talrijk.

Maar even goede vrienden
Gr haha
Volgens mij heeft hij wel enigszins gelijk. Opiaten tasten, van wat ik ervan denk te weten, het lichaam nauwelijks aan.

De degradatie van het lichaam van junkies, is vooral te wijten aan hun levensstijl (slecht eten, slecht slapen, slechte lichamelijke verzorging, slechte spuithygiëne etc.). Dan ga ik er wel vanuit dat het om zuivere oxycodon en zuiver heroïne zou gaan. Versnijdingsmiddel kan natuurlijk van alles zijn!

L

Lid 152247

Gast
Volgens mij heeft hij wel enigszins gelijk. Opiaten tasten, van wat ik ervan denk te weten, het lichaam nauwelijks aan.

De degradatie van het lichaam van junkies, is vooral te wijten aan hun levensstijl (slecht eten, slecht slapen, slechte lichamelijke verzorging, slechte spuithygiëne etc.). Dan ga ik er wel vanuit dat het om zuivere oxycodon en zuiver heroïne zou gaan. Versnijdingsmiddel kan natuurlijk van alles zijn!
Kijjk, met zo'n post kan ik mee

Fighter1980

Experimenterende gebruiker
Het verschil tussen oxycodon en heroine is dat het twee totaal verschillende stoffen zijn die totaal anders werken

Het verschil is dat oxycodon gemaakt word uit thebaine en kwa potentie ongeveer eve sterk is als heroine.

Alleen thebaine: Thebaïne is een opiumalkaloïde met als brutoformule C₁₉H₂₀NO₃. Het komt in kleine hoeveelheden voor in opium. Thebaïne is chemisch verwant aan morfine en codeïne. Het heeft echter geen sederend maar een stimulerend effect en kan in hoge doses strychnine-achtige krampen
Hierdoor beschouwen de meeste mensen oxycodon meer als een energieopwekkende opiaat vergeleken heroine.

En heroine dat is morfine, alleen dan bewerkt via een chemisch proces wat alleen al heel slecht is, niet goed gereinigt hoeft te zijn, en ook nog eens met meerdere middelen versneden zult worden wanneer het ze vaste vorm heeft waardoor je kan zeggen dat heroine de meest schadelijke opiaat voor je lichaam is.
Tevens is heroine wat dus eigenlijk morfine 2.0 is de meest recreatieve opiaat omdat morfine/heroine de meest euforische/gelukkige high geeft van alle opiaten die er zijn.

Maar oxycodon is ook zeker geen ontschuldig middel ondaks het schoner is omdat het door farmaceuten gedaan word en is wel minder euforisch maar meer energiek dan hero dus bijde kunnen ze eve duivels/slopend zijn uiteindelijk.
Waarom ik kort reageerde gister op het verhaal inclusief de foto's van druggebruikers van een Mrloverdj, was omdat ik aan het afbouwen ben van de door de huisarts begeleide afbouw oxycodon. Ik voel me klote. Ten eerste wil ik de huisarts "sarcastisch" bedanken dat hij mij dit voor dit spektakel, gezien ik zelf niet wist dat het in principe een domme zet was een patiënt met een gebruikersverleden (15 jaar geleden weliswaar), ongeacht de extreme pijn, dit middel voor te schrijven.
Opvallend is ook de onwetendheid rondom tramadol of oxycodon tot 'het gevaar van voorgeschreven opiaten' doordrong bij huisartsen, toen het veelvuldig in de pers kwam in 2020 en mijn huisarts ineens wakker werd. Ik zelf had mijn verantwoordelijkheid moeten nemen, maar de pijn oversteeg alles.
Na het lezen van het verhaal van Mrloverdj werd mij duidelijk hoeveel vooroordelen er heersen onder niet echte ervaringsdeskundigen mbt heroine tov oxycodon bijv. Wanneer ik de mugshots weer ergens zie en deze worden gebruikt als zijnde feiten, dan vind ik persoonlijk dat de moderator hier moet ingrijpen. Onjuistheden als feiten weergeven op een perfect forum als dit is fout. En moet niet mogen. De foto's zijn bijvoorbeeld niet altijd van heroïne gebruikers. In Amerika wordt heroïne veelvulldig versneden met fentanyl. In Nederland soms met troep , maar zeker niet met fentanyl. In Nederland wordt door gebruikers gekookte coke gerookt, wat veel en veel slechter is dan heroïne voor het lichaam. Weliswaar niet lichamelijk verslavend , maar zeer slecht voor zowel het lichaam als het uiterlijk. Met heroïne, weliswaar normaal gebruik , niet shotten , niet grote hoeveelheden en niet in combi met gekookte coke roken, goed eten, douchen en gewoon werken of whatever, zorgt ervoor dat niemand het hoeft te zien. Er zijn genoeg die het doen ,veel geld hebben, een baan en een gezin. Tevens ga je er na 2 jaar niet uitzien als een vergaan gebakje. De mugshots zijn vaak van crystal meth gebruikers ,die heroïne bij gebruiken om rustig te worden. Of crackgebruikers, of combigebruikers. Maar opiaatgebruikers kunnen heel onherkenbaar zijn, mits begij gezond leven en geen troep als crystal meth of drank of crack als verslaving erbij gebruiken. Ja dan ga je er niet knapper uitzien. Het prototype heroinegebruiker sterft uit. Degene die het doen worden nog amper herkent. Het is soms zelfs een zakenman, acteur, etc. Shotten gebeurt ook bijna niet meer. Begin er niet aan. De euforie van heroïne is niet vergelijkbaar met die van oxy. Heroïne is geestelijk veel verslavender. Maar het verhaal van mrloverdj is typisch van iemand die niet weet waarover hij praat

Fighter1980

Heroïne, oxycodon, oxynorm.

Het zijn allemaal opiaten. De een wat sneller schadelijk voor je gezondheid en de ander wat makkelijker af te bouwen.

Maar als je maar een paar keer oxycodon hebt gebruikt, en je overweegt nu al oxycodom recreatief van je moeder of Heroïne...

Dat is niet alleen een goede indicator hoe verslavingsgevoelig opioiden zijn, maar vooral hoe verslavingsgevoelig jij er voor bent.

En met jou miljoenen anderen wereldwijd.
Dus als je het echt wilt doen. Neem een keer oxycodon en kijk de maand erop hoe het met je cravings gaat.

Nogmaals..in 10 dagen kan je verslaafd raken, waar je ook 10 maanden over kan doen om af te kicken.

De vraag is ook..wanneer ben ik verslaafd? Velen zeggen als je op het punt bent beland dat je niet meer zelfstandig kan stoppen, ik denk dat de verslaving al begint als je de 1e cravings niet kan weerstaan en je jezelf voorhoud dat dit tijdelijk is.

Wat je niet kent kan je ook niet missen.
Hoogstens nieuwsgierigheid, maar dat is een stuk makkelijker te beteugelen.
10 dagen versus 10 maanden afkick bij oxys? Terwijl heroïne 10 dagen ,5 tot 7 dagen afkick is? Is dit nu waar. Want dan iedere oxygebruiker beter overstappen op het bruine griezelige goedje toch?

Paranoize.

Badass junkie
10 dagen versus 10 maanden afkick bij oxys? Terwijl heroïne 10 dagen ,5 tot 7 dagen afkick is? Is dit nu waar. Want dan iedere oxygebruiker beter overstappen op het bruine griezelige goedje toch?
Oxycodon en heroine zijn alsnog heel verschillend en heroine is een stuk recreatiever maar heel erg onzuiver tegenwoordig. En afkick van heroine en oxycodon zijn allebij ong evening 1-2 weken bij methadon een maand omdat methadon 24-36 uur werkt en een lange halfwaardetijd heeft kortom dus lang in het bloed blijft en oxycodon/ heroine over het algemeen maar 4-6uur werken met een veel kortere halfwaardetijd dat bepaald over t algemeen hoelang de ontwenningsverschijnselen zullen duren.

tess69

Voor recreatief, snelwerkende oxycodon(ocynorm) zonder tolerantie geeft 20mg je wel een redelijke high. Je kunt ze ook voor pijnklachten bewaren ipv recreatief te gebruiken... Anders kan je net zo goed één keer heroine kopen en dat wegsnuiven. Maarja dat is mijn mening xd
ik lees veel over gebruik heroine, ik stam nog uit de tijd dat dit achter het station gebeurde en 1 x gebruiken i verslaafd zijn... hoorde we maar recreatief gebruik van heroine bestaat ?

tess69

ik lees veel over gebruik heroine, ik stam nog uit de tijd dat dit achter het station gebeurde en 1 x gebruiken i verslaafd zijn... hoorde we maar recreatief gebruik van heroine bestaat ?
alle antwoorden staan hier al zie ik nu

Bovenaan