BelowTheFlow
Wijs gebruiker
Een paar vragen over Oxycodon 5mg (normale afgifte - niet gereguleerd). De oxy gebruikt als pijnstiller ivm. een heftig ontstoken en opgezwollen testikel. De verstandige paracetamol/ibuprofen-combi werkt onvoldoende.
De HA weet dat paracetamol/ibu niet voldoende is maar heeft geen potentere pijnstilling aangerijkt. Het antibioticum zou binnen enkele dagen voor verlichting moeten zorgen.
- Na twee nachten heb ik de idee dat de oxy (bedoeld als pijnstiller) het effect van zolpidem (sederend) tegenwerkt. Kan dat logisch kloppen ?
If so, dan heb ik voor een domme combinatie gekozen.
- Na hoe veel dagen opeenvolgend oxy gebruik kan ik in de problemen komen ?
Voor komende nacht ga ik het niet nemen, omdat ik bang ben dat het mij wakker houdt (zoals de voorbije nacht) EN omdat ik voor de volgende werkdag ook iets moet bedenken.
Als vervangende pijnstiller heb ik nog diclofenak 50 mg (gewoon) en 75 mg (retard) liggen.
- Maar morgen/vrijdag moet ik wat fysieke arbeid doen (beloofd aan en vriend) en daarvoor een eindje fietsen. Dacht om juist dan voor vertrek nog wel een een oxy te gebruiken. Slimme of domme gedachte?
Mogelijk handiger het overgebleven pilletje diclofenac nemen ?
De HA weet dat paracetamol/ibu niet voldoende is maar heeft geen potentere pijnstilling aangerijkt. Het antibioticum zou binnen enkele dagen voor verlichting moeten zorgen.