Oxycodon: van de retard-werking afkomen

Dag allen,

Na lang meegelezen te hebben besloten om ook maar is van mezelf te laten horen op dit forum. Ik heb Oxycodon tabletjes van Aurobindo. Retards van 5mg en 10mg. Is er een manier om van dat retard-effect af te komen? Oftewel, de verlengde afgifte tegen te gaan. Ik las ergens dat het naar binnenwerken met een glas alcohol de truc zou moeten doen. Iemand die hier meer over weet?

De Zandman

DF-koning
Dag allen,

Na lang meegelezen te hebben besloten om ook maar is van mezelf te laten horen op dit forum. Ik heb Oxycodon tabletjes van Aurobindo. Retards van 5mg en 10mg. Is er een manier om van dat retard-effect af te komen? Oftewel, de verlengde afgifte tegen te gaan. Ik las ergens dat het naar binnenwerken met een glas alcohol de truc zou moeten doen. Iemand die hier meer over weet?

Jazeker. Heel simpel. Kauw de tabletten goed fijn dan is de beschermende laag weg en werken ze direct.
En laat die alcohol maar achterwege!
Niet verstandig om samen met een opiaat te nemen, nee, dat is ronduit gevaarlijk. Niet doen, dus!

MR_CHIP

Badass junkie
opiaten combineren met alchol is echt mega dom en risicovol
ook ga ik geen advies geven om zomaar een verlengde afgifte eigenschap teniet te doen , heb je dit voorgeschreven gekregen of ?

Vrede

Newbie
Jazeker. Heel simpel. Kauw de tabletten goed fijn dan is de beschermende laag weg en werken ze direct.
En laat die alcohol maar achterwege!
Niet verstandig om samen met een opiaat te nemen, nee, dat is ronduit gevaarlijk. Niet doen, dus!
Is de snelwerkende en retard het zelfde kwa effect bij werking? Ondanks dat je hem goed fijn maalt of oplost maakt? Dan slaat hij sneller in dus geen uur opbouwend maar razend snel neem ik aan? En hoezo zeggen alle dokters niet fijnmalen of op kauwen omdat er te veel in een keer vrijkomt? Is dat omdat de Formule anders is los van de laag of is het gewoon hetzelfde Lijkt me een harde klap🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️

Bovenaan