Oxycodon Tolerantie Na x Tijd

Hallo,

Ik vraag mij af of een tolerantie voor Oxycodon op een gegeven moment afzakt naar 0 (dus je reageert er hetzelfde op als de eerste keer dat je het gebruikte) of dat er altijd tolerantie blijft bestaan. Ik heb het in het begin van 2018 drie keer genomen in vier maanden tijd. Ik geloof dat de eerste keer 15 mg was en de keren daarop 30 mg. Zal mijn tolerantie nu, bijna drie jaar later, weer op 0 staan of blijft er altijd een soort van tolerantie over?

- Maartje

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hallo,

Ik vraag mij af of een tolerantie voor Oxycodon op een gegeven moment afzakt naar 0 (dus je reageert er hetzelfde op als de eerste keer dat je het gebruikte) of dat er altijd tolerantie blijft bestaan. Ik heb het in het begin van 2018 drie keer genomen in vier maanden tijd. Ik geloof dat de eerste keer 15 mg was en de keren daarop 30 mg. Zal mijn tolerantie nu, bijna drie jaar later, weer op 0 staan of blijft er altijd een soort van tolerantie over?

- Maartje

Na 3 jaar 0 opiaten zou dat het geval moeten zijn. Dus geen hoge doseringen, denk dat je met circa 15mg genoeg hebt.

Na 3 jaar 0 opiaten zou dat het geval moeten zijn. Dus geen hoge doseringen, denk dat je met circa 15mg genoeg hebt.

Top, bedankt. Ik vraag me af hoelang het duurt voordat je tolerantie reset naar 0. Misschien zou ik het wel over een maand of 3 weer willen doen, maar ik hou er niet van om de dosering te verhogen. Met 15 mg weet ik zeker dat het veilig is.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik snap niet dat het zoveel wordt misbruikt. Morfine vind ik dan veel fijner , of hydromorfine , fentanyl etc.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik neem ook af en toe 15 mg gecrushd. Voor de lol voornamelijk. Ik ga daar meestal niet echt overheen.
Tolerantie gaat wel weg, als je er op z'n minst een paar weken tussen laat.

Ik neem ook af en toe 15 mg gecrushd. Voor de lol voornamelijk. Ik ga daar meestal niet echt overheen.
Tolerantie gaat wel weg, als je er op z'n minst een paar weken tussen laat.

Wat merk jij van 15 mg? Ik herinner me dat ik bij 30 mg echt lekker ging. Als in euforie en gewoon een gevoel dat alles oké is. Qua bijwerkingen nooit ergens last van gehad.

transformated

Badass junkie
Zelf ben ik verslaafd geweest aan Oxycodone. Ben 3x ervan afgekickt en ben nu al een +/-9 maanden clean ervan.
De eerste 2 keren toen ik ermee gestopt was dan was ik de eerste keer 2 maanden clean en was me tolerantie maar een klein beetje gezakt want ik had toen 80mg genomen voor de eerste keer weer en ik werd er wel lekker high van maar een week later nam ik al weer +/-300mg.
De 2e maal afgekickt was ik een 4 maanden clean en was me tolerantie ook maar een klein beetje gezakt.
Als je al 3 jaar geen Oxycodone heb gebruikt dan zal je tolerantie wel gereset zijn naar 0 normaal mits je geen andere opiaten heb gebruikt. Ik zou gewoon 15mg nemen en je zal een mooie high hebben.

Wat merk jij van 15 mg? Ik herinner me dat ik bij 30 mg echt lekker ging. Als in euforie en gewoon een gevoel dat alles oké is. Qua bijwerkingen nooit ergens last van gehad.
Mijn eerste keer was 40mg. Lekkere euforie maar ik moest wel neerliggen in de zetel wants als ik recht stond was ik super misselijk en moest ik overgeven dus ben ik maar blijven neerliggen maar wat een lekker gevoel holy sh*t dat was zalig. Maar ook zo gevaarlijk helaas...

transformated

Badass junkie
Ik snap niet dat het zoveel wordt misbruikt. Morfine vind ik dan veel fijner , of hydromorfine , fentanyl etc.
Oxycodone vond ik nog altijd de fijnste maar als ik moet kiezen welke ik als 2e die ik het fijnste vond dan kies ik Morfine hcl, misschien zou ik zelf Morfine hcl ook even fijn vinden of fijner dan Oxycodone. Morfine hcl is wel de injecteerbare versie maar ik vond het bijna even zalig zoals Oxycodone misschien zelfs wat beter want met Morfine hcl was ik nog redelijk helder in me hoofd zelf op een hoge dosis vergeleken met Oxycodone op een hoge dosis dan lag ik daar in me bed of zetel met me ogen die weg draaide en zat ik in me warme bubbel weg van de wereld.

Zelf ben ik verslaafd geweest aan Oxycodone. Ben 3x ervan afgekickt en ben nu al een +/-9 maanden clean ervan.
De eerste 2 keren toen ik ermee gestopt was dan was ik de eerste keer 2 maanden clean en was me tolerantie maar een klein beetje gezakt want ik had toen 80mg genomen voor de eerste keer weer en ik werd er wel lekker high van maar een week later nam ik al weer +/-300mg.
De 2e maal afgekickt was ik een 4 maanden clean en was me tolerantie ook maar een klein beetje gezakt.
Als je al 3 jaar geen Oxycodone heb gebruikt dan zal je tolerantie wel gereset zijn naar 0 normaal mits je geen andere opiaten heb gebruikt. Ik zou gewoon 15mg nemen en je zal een mooie high hebben.

Mijn eerste keer was 40mg. Lekkere euforie maar ik moest wel neerliggen in de zetel wants als ik recht stond was ik super misselijk en moest ik overgeven dus ben ik maar blijven neerliggen maar wat een lekker gevoel holy sh*t dat was zalig. Maar ook zo gevaarlijk helaas...

Ik wil nooit meer meer dan 15 mg gebruiken. 30 was opzich ook nog wel oké maar het heeft niet veel meerwaarde om met 0 tolerantie 30 te nemen in plaats van 15.

transformated

Badass junkie
Ik wil nooit meer meer dan 15 mg gebruiken. 30 was opzich ook nog wel oké maar het heeft niet veel meerwaarde om met 0 tolerantie 30 te nemen in plaats van 15.
Mooi gezegd:wink:
15mg is meer dan genoeg zonder tolerantie.
Zelf moest je 30mg doen zonder tolerantie zit er een grote kans in dat je zelf slecht zou voelen, misselijkheid en je gaat er dan ook niet van genieten. Beter 15mg en gewoon lekker genieten:wink:🚀

Wanneer ga je de oxy nemen?

Zelf moest je 30mg doen zonder tolerantie zit er een grote kans in dat je zelf slecht zou voelen, misselijkheid en je gaat er dan ook niet van genieten. Beter 15mg en gewoon lekker genieten:wink:🚀

Heb het zo'n 5 minuten geleden ingenomen!

Ik heb nog een vraag. Is gewicht een grote factor wanneer het om Oxy gaat? Overigens voel ik mij nu zalig! Lekker relaxt en geen zorg aan de wereld. Ik voelde me sowieso de laatste tijd mentaal al gewoon goed, en dat helpt zeker veel.

transformated

Badass junkie
Ik heb nog een vraag. Is gewicht een grote factor wanneer het om Oxy gaat? Overigens voel ik mij nu zalig! Lekker relaxt en geen zorg aan de wereld. Ik voelde me sowieso de laatste tijd mentaal al gewoon goed, en dat helpt zeker veel.
Normaal speelt gewicht wel een rol dacht ik.
Goed dat de oxy lekker aanvoelt.
Veel plezier!

De Zandman

DF-koning
Ach, oxcycodon...ja ja... 300 mg een x ja nee.
Bijna men huis in de fik omdat ik in slaap was gevallen en een Hema rookworst op een klein pitje had staan...
Ik verkeerde in een zaaaaa lige roes/slaap, totdat ineens alle rookmelders met een tering herrie afdingen en ik nog geen meter meer kon zien van de rookontwikkeling van die kutworst....
Ik had een enorme tolerantie inmiddels, anders had ik dit niet overleefd!
Het was een eye opener. Jazeker!
Kappen met die zooi en dat viel niet mee, wel tegen.!

Sterretje1984

Belezen gebruiker

Volgens mij valt dat wel mee (maar dat is geen bewijs maar gevoel). Ik weeg 58 kilo en merk door tollerantie echt pas wat van 200mg ongeveer. Als ik mijn man van 90 kilo 20mg geef (als hij bijvoorbeeld eens kiespijn heeft) is hij al behoorlijk erdoor beinvloed.
Ook kreeg ik met mijn 58 kilo exact dezelfde start dosis van 2x20mg langwerkend + 4 a 6 x zo nodig 10mg snelwerkend als een kennis van +/- 85 kilo na een operatie.

Sterretje1984

Belezen gebruiker
Wat vind je fijner aan fentanyl? Ik kreeg daar helaas direct na inname via infuus gigantische galbulten van (allergische reactie) waardoor ze meteen een tegenmiddel moesten geven. Hen daarna nog 3 dagen met 1 hand en onderarm gelopen die 2x zo dik was als de andere kant omdat er vocht in bleef hangen. Anders was dat voor mij nog een alternatief voor de oxycodon geweest.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Wat vind je fijner aan fentanyl? Ik kreeg daar helaas direct na inname via infuus gigantische galbulten van (allergische reactie) waardoor ze meteen een tegenmiddel moesten geven. Hen daarna nog 3 dagen met 1 hand en onderarm gelopen die 2x zo dik was als de andere kant omdat er vocht in bleef hangen. Anders was dat voor mij nog een alternatief voor de oxycodon geweest.
Omdat het prima werkt tegen de CRPS type 2 ( zenuwpijn)

De Zandman

DF-koning
Ze moeten gewoon a l l e drugs vrij geven.
Meteen is er dan een hele hoop uit de criminelen hoek verdwenen.
En of je wel of niet aan de H ( of andere drugs gaat gebruiken, is je eigen verantwoordelijkheid.
Alleen vanwege het feit dat er internationale afspraken over gemaakt zijn, maakt dat het onmogelijk is om alle drugs vrij te geven.
Leve de criminaliteit!

Laatst bewerkt:

Amisulpride

Experimenterende gebruiker
Top, bedankt. Ik vraag me af hoelang het duurt voordat je tolerantie reset naar 0. Misschien zou ik het wel over een maand of 3 weer willen doen, maar ik hou er niet van om de dosering te verhogen. Met 15 mg weet ik zeker dat het veilig is.
Psychonaut heeft het over 1-2 weken naar baseline (0) met iedereen verschil in metabolisme

Langste dat ik ooit gestopt ben is 4 maanden en daarna was de tollerantie onveranderd hoog.

Ah, ik lees dat je wel erg hoge doseringen slikt. Ik hoorde laatst van een kennis, die soortgelijke doseringen neemt puur recreatief, dat er echt wel flink wat maanden overheen gaan voordat je echt merkt dat je tolerantie gezakt is.

Misschien was je tolerantie wel lager, maar was het gewoon nog niet dusdanig gezakt dat je het echt merkte.

Dit is ook wel de reden dat ik het op lage doseringen hou en het niet frequent ga doen. Dit spul is ook nog eens ontzettend verslavend!

Ik heb fentanyl pleisters getest 3 stuks van 12 microgram / uur.
Niets komma nul van gemerkt.
Niet bijgepakt, experiment gestopt. Acuut!

Ik denk niet dat ik ooit Fentanyl durf te gebruiken. Natuurlijk brengen drugs altijd risico's met zich mee, maar er zijn bepaalde drugs die ik nooit ga proberen.

De Zandman

DF-koning
Daarin heb je gewoon gelijk.
Maar deze dosis is zo ontzettend laag, dat het niet fout k a n gaan...
Maar ik voelde er niets van.
Tuurlijk zijn er drugs die je niet moet proberen, voor mij is dit heroïne. Dit zal ik noooit proberen.
Nooit en te nimmer.

Bovenaan