Oxycodon terugval

Tur4x

Belezen gebruiker
Beste leden,

Ik ben 6 maanden clean geweest van oxycodon, door een operatie ten gevolge van een infectie heb ik het helaas weer 6 weken gebruikt.

Mijn laatste inname moment was 7 maart 15:30 uur, een goede 73 uur geleden dus.

6 maanden geleden een lang afbouw traject achter de rug gehad, afgebouwd van 240 naar 0 in 5 maanden tijd.

Nu ik weer 6 weken gebruikt heb voelt het net alsof ik weer net begon met afbouwen.

Feitje: tijdens het afbouwen ben ik, in overleg met de arts, accuut gestopt bij 50 mg, dit omdat ik zo heftig reageerde op ook maar de kleinste verandering. Dan maar even door de zure appel dacht ik. Het ineens stoppen deed net zoveel pijn als elke week 5mg.

afijn, nu dus weer 73 clean maar bah wat voel ik mij toch een partij ellendig zeg. Ik slaap weer heel slecht en heb weer heel veel last van mijn rug/schouder ( wat ik herken als afkick verschijnsel )

nu vroeg ik me af, hoe lang duurt het ongeveer voor ik me nu beter ga voelen? Dit vraag ik omdat ik het een half jaar niet heb gebruikt en nu relatief kort (6 weken) weer heb gebruikt.

toen ik 6 maanden begon met afbouwen had ik 3 jaar gebruikt en toen was het heftiger dan nu!

graag reacties, alvast bedankt!

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Ik kan er zelf niet teveel over zeggen, maar op hoeveel oxycodon per dag zat je nu voordat je gestopt bent?

Verder wil ik je in ieder geval sterkte en succes wensen. Het kan een zware weg zijn, maar jij hebt deze strijd al eens gewonnen, dus ik hoop dat je daar in ieder geval kracht uit kan halen!

Tur4x

Belezen gebruiker
@HierEnDaarEenFuifje : Ik zat op 3 inname momenten, 15, 20 en 20. In totaal dus 55mg per dag.

Ik heb de strijd inderdaad al eens gewonnen, dat was geen gemakkelijke en nu ik cold turkey ben gestopt zit er geen verschil in de heftigheid ervan. Ik ben best wel teleurgesteld en vind het jammer dat ik de teller weer op 0 moet zetten.

Het feit dat ik na 6 maanden clean zijn nog steeds last had van mijn rug en het koud hebbe , heeft me mede doen besluiten dat ik de oxycodon weer heb aangenomen in het ziekenhuis. Nu zal ik pas in oktober 2021 zitten waar ik zat.

Naja, je moet op je bek gaan om te leren zegt men. Ik heb het recept meteen stop laten zetten sinds 7 maart, ik heb me 3 dagen behoorlijk beroerd gevoeld maar sinds gister voel ik vooruitgang.

Ik zit nu op bijna 90 uur zonder.

grun

Experimenterende gebruiker
Denk dat het voor iedereen anders is. Probeer het van moment tot moment te bekijken.
Sterkte en succes!

Tur4x

Belezen gebruiker
@grun dat is zeker waar. Overdag ben ik nu alleen nog een beetje misselijk en koud, dit alles trekt compleet weg naarmate de dag vordert.

Ik slaap alleen ontzettend slecht sinds maandag op dinsdag. Gister lag ik om 22:30 in bed en om 00:22 klaarwakker, te draaien en te woelen, drukke gedachtes, rugpijn...

Ik hoop dat dat snel voorbij is!

grun

@grun dat is zeker waar. Overdag ben ik nu alleen nog een beetje misselijk en koud, dit alles trekt compleet weg naarmate de dag vordert.

Ik slaap alleen ontzettend slecht sinds maandag op dinsdag. Gister lag ik om 22:30 in bed en om 00:22 klaarwakker, te draaien en te woelen, drukke gedachtes, rugpijn...

Ik hoop dat dat snel voorbij is!
Misschien is een helpende gedachte dat alles tijdelijk is, hoe permanent het ook mag lijken.

Tur4x

Belezen gebruiker
@grun oh ja zeker, ik sla me hier wel doorheen. Nog een paar dagen! Ik heb alleen enorme stres en angst dat het slapen heel lang gaat duren voordat dat goed komt.

Tur4x

Belezen gebruiker
Deze mag naar de prullenbak hoor... vrij weinig reacties, ik denk dat ik hem in de verkeerde categorie heb geplaatst.

of kan hij verplaatst worden naar de juiste categorie?

inmiddels 17 dagen clean

Purplext

Badass junkie
Deze mag naar de prullenbak hoor... vrij weinig reacties, ik denk dat ik hem in de verkeerde categorie heb geplaatst.

of kan hij verplaatst worden naar de juiste categorie?

inmiddels 17 dagen clean
Hey, wat vervelend voor je. Ik zou je graag advies geven, maar heb geen verstand van oxycodon verslaving...

Misschien dat @De Zandman je meer kan vertellen?

Ik wens je in ieder geval veel sterkte en hoop dat je nog meer reacties gaat krijgen van mensen die wel meer weten hierover.

De Zandman

DF-koning
Indien gewenst, kan ik je als ex oxcycodon afhankelijke, er veel over vertellen.
Dat kan ook per pb.
Als je dat liever hebt.
Ik hoor het wel.

Paaseieren

Wat enorm goed dat je inmiddels al zolang clean bent! Wat vond jij het allermoeilijkste aan het afkicken?

Tur4x

Belezen gebruiker
Wat enorm goed dat je inmiddels al zolang clean bent! Wat vond jij het allermoeilijkste aan het afkicken?

Bedoel je dit bericht voor mij?

Ik ben er 6 maanden afgeweest en toen weer 6 weken gebruikt.

het moeilijkste aan afkicken was voor mij het missen van die warme deken, overal zin in hebben, altijd vrolijk.

Tur4x

Belezen gebruiker
Hoelang de afkickverschijnselen van oxycodon aanhouden is onduidelijk. Het belangrijkste is om medisch advies te vragen bij je (huis)arts.
Ik heb reeds een traject via verslavingszorg gehad. Toen een half jaar clean en toen na een medische indicatie weer 6 weken gebruikt, toen meteen gestopt. Dat is nu alweer een paar weken terug.

Geen gravings oid, intussen ben ik ook gestopt met quetiapine ( in overleg met de huisarts afgebouwd ). Inslapen is een probleem, dat duurt heel erg lang.

Het enige nadeel dat ik nu nog ervaar is dat ik het in de ochtend zo koud heb.

voor de rest gaat het prima

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Klinkt goed. Top dat je met beide middelen bent gestopt inmiddels!

Hoe voel je je? Is er iets te doen tegen die kou? Een warm bad/warme douche? Meer kleding? Meer dekens?
Gok dat je dit soort dingen al geprobeerd hebt, maar toch.

Goed bezig

Tur4x

Belezen gebruiker
Klinkt goed. Top dat je met beide middelen bent gestopt inmiddels!

Hoe voel je je? Is er iets te doen tegen die kou? Een warm bad/warme douche? Meer kleding? Meer dekens?
Gok dat je dit soort dingen al geprobeerd hebt, maar toch.

Goed bezig

Ik voel me voor de rest super goed, nergens last van. Gewoon lekker mezelf. Die kou.. tja, het wordt heel langzaam minder. Ik heb ook schildklier problematiek, het is dus moeilijk afwegen waar de kou door komt.

Wat ongelofelijk goed dat je zo lang clean bent geweest! En dat je nu weer opnieuw bent gestopt. Wat betreft het beter voelen na het gebruiken dat kan verschillende dingen afhangen. Ik vond dat dit artikel over Oxycodon wel handige informatie had en ook goed aangaf wat alle bijwerkingen + afkickverschijnselen kunnen zijn.
Je zei dat je eerder accuut was gestopt bij 50 mg. Was dat deze keer weer het geval? Ik weet namelijk wel dat je bij accuut stoppen met Oxycodon een vergrote kans hebt op afkickverschijnselen zoals hartkloppingen, rillingen, onrust, misselijkheid en een soort koortsige kou. En ook slaapproblemen en pijn in het lichaam kunnen daarbij horen. Als dit aanhoudt zou ik zeker medische hulp zoeken. Succes nog!

Bovenaan