Overgeven.

techneu

Newbie
Bijna elke keer als ik een xtc pil neem moet ik overgeven. Niet gelijk na het nemen van de pil maar na ongeveer 1 tot 2 uur. Ik ben nog steeds niet achter de oorzaak. Het gebeurd onder alle omstandigheden, veel/weinig gegeten van te voren, veel/weinig water gedronken, in combinatie met andere drugs of alleen xtc. Ik heb van alles overwogen maar ik ben nog steeds niet achter de oorzaak. Ik ben een meisje en weeg 54 kilo, dus ik kan niet veel hebben maar het gebeurd al als ik een kwartje op heb. Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn en heeft iemand een oplossing? (medicijnen etc.)

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
XTC prikkelt het slijmvlies van de maag. Het slijmvlies in de maag kan geïrriteerd raken. De maag wil de XTC dan zo snel mogelijk lozen, hierdoor trekt de maagwand samen en kan je gaan overgeven.

Sommige mensen nemen een maagbeschermer hier tegen. Hoewel er bij ons geen bijwerkingen bekend zijn van gecombineerd gebruik van XTC en een maagbeschermer, is het af te raden deze middelen te combineren. De reden hiervoor is dat zowel XTC als een maagbeschermer voornamelijk via de lever wordt afgebroken. Dit zou kunnen betekenen de XTC vertraagd wordt afgebroken en je de effecten van de pil langer merkt. Maar zoals gezegd is overgeven / misselijkheid een bijwerking van XTC gebruik. Het is dus iets wat je eigenlijk gewoon moet accepteren. Een tip die we meegeven is altijd goed vooraf eten en vooral vetten dingen vermijden voordat je de XTC gaat innemen. Ook is het een goed idee om de dosis te verlagen.

jaapi

Belezen gebruiker
bovenstaande klopt uiteraard,

ik moet wel zeggen dat ik over maagbeschermers en xtc samen verhalen heb gehoord
over oncomfortabel lange na effecten van de xtc. Ik zou het zelf niet doen.

Verder weet ik niet uit je post op te maken hoe lang vantevoren je gegeten hebt
bij je ervaringen, als je een half uurtje vantevoren nog eens wat eet kan dat al
verschil uitmaken (positief).

gr

techneu

Newbie
Ik heb dit weekend goed gegeten van te voren (dit durfde ik lange tijd niet omdat ik liever water uitkots dan eten) en ik heb maagkauwtabletten gekocht, heb daar 5 van opgegeten gedurende de dag. Hele avond niet overgegeven, dus dat werkt waarschijnlijk! In ieder geval bedankt voor de tips.

Morningweedzor

Belezen gebruiker
Ik ken ook mensen die altijd na het eten van vet eten en later mdma moeten kotsen :wink:
Terwijl als ze gewoon minder vet eten en wat gezonder dat er dan niets aan de hand is.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Een vriendin van me heeft dat ook bijna altijd, die heeft er nog niets tegen gevonden. Ik hoor het wel vaker om me heen.

Wat misschien kan helpen is je pil vermalen tot poeder en daarna in een capsule stoppen (kan je leeg kopen bij de apotheek). Als de capsule opengaat kan het poeder zich makkelijker door je maag verdelen dan wanneer het in één deel naar binnen gaat. Daarbij is het ook relaxter innemen omdat je de smaak van pillen niet in je mond krijgt.

Noizzee

Experimenterende gebruiker
Ik heb dit ook wel af en toe eens gehad. Maar dit hing eigenlijk af van pil tot pil.. Wanneer ik een bepaalde pil gebruikte had ik hier last van terwijl bij andere totaal niet. Kan misschien wel wat in de samenstelling zitten.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Noizzee zei:
Ik heb dit ook wel af en toe eens gehad. Maar dit hing eigenlijk af van pil tot pil.. Wanneer ik een bepaalde pil gebruikte had ik hier last van terwijl bij andere totaal niet. Kan misschien wel wat in de samenstelling zitten.

Heb het zelf met pillen wel eens gehad, maar sinds ik kristallen nam heb ik nooit meer gehad. Heerlijk als het lekker puur is :grin:

Noizzee

Experimenterende gebruiker
25tolife zei:
Noizzee zei:

Heb het zelf met pillen wel eens gehad, maar sinds ik kristallen nam heb ik nooit meer gehad. Heerlijk als het lekker puur is :grin:
Heerlijk kristal :hearteyes:! Alleen spijtig dat het hier in de buurt niet zo makkelijk te verkrijgen is.

Bovenaan