Overdosis Ritalin

pepito

Bewuste gebruiker
precies als voorspelt was dus....hartkloppingen, zweten, braken, lekker hoor.

beter dan die San Pedro ns proberen; is ook een ervaring die wel prikkelt maar nix opleverd....

Usha

Belezen gebruiker
Tja.

Een kennis van me belandde door een od Ritalin in het ziekenhuis, maag leegpompen etc. Zit sindsdien verplicht in de psychiatrie. Zit er nu al 3 jaar.

Geinig. :cry:

pepito

Bewuste gebruiker
Usha zei:
Tja.

Een kennis van me belandde door een od Ritalin in het ziekenhuis, maag leegpompen etc. Zit sindsdien verplicht in de psychiatrie. Zit er nu al 3 jaar.

Geinig. :cry:
daar beland je niet zomaar, dan moet er toch echt meer latent aanwezig zijn geweest wat ritalin getriggert heeft....3 jaar.........

Usha

Belezen gebruiker
Ze had adhd en anorexia. De problemen werden erger toen ze het eerse jaar hogere studies deed, ze was bang voor alle nieuwe mensen enzo. Dus nam ze al haar ritalin in één keer in. Zelfmoordpoging dus.

Ik bedoelde eigenlijk niet dat Ritalin het had getriggerd, maar dat als je een overdosis neemt waardoor je in het ziekenhus terechtkomt, er een hele machinerie in gang schiet. Je krijgt dan te maken met politie, parket, verplichte opname,... Aangezien de psychiatrie echt niet efficient is, overal is plaatstekort en therpeuten die jou kunnen helpen moet je met een vergrootglas zoeken, kom je er maar beter niet verplicht terecht. ls je vrijwillig gaat, kan je nog weggaan als het niet helpt, maar anders zit je daar mooi. Ze heeft maanden in een 'vuilbakafdeling' gezeten, alle soorten mentale ziektes bij elkaar, geen activiteiten, één keer per week een psychiater...
Als je dan niet ziek bent word je het daar wel.

Ik zeg niet dat ze geen problemen had, ze had dat duidelijk wel, maar overmedicatie in die instelling en een veilgheidsgevoel dat ze daar heeft, maken dat ze er niet eens meer weg wil. De buitenwereld is voor haar te eng. Daardoor zorgt ze dat ze negatieve rapporten krijgt, en niet weg mag.

Als je mooi in het plaatje past van de traditionele psychiatrie, kunnen ze je helpen, maar je moet niet moeilijk doen en verschillende symptomen vertonen, dan weten ze niet wat ze met je aanmoeten.

rich29

Newbie
Het is echt niet zo dat je na een zelfmoordpoging in nederland opgenomen wordt. Dat gaat puur vrijwillig of je moet zwaar psychotisch,dan kunnen ze eventueel na veel moeite je verplicht op kunnen laten nemen ,maar dat gebeurt zelden. Het is wel zo dat als zij er mee akkoord gegaan is om opgenomen te worden op een gesloten afdeling dat ze er lastiger uit kan komen,maar wat dat aangaat is nederland een vaag land, ze grijpen beelste laat in.

Jeller

Badass junkie
Intoxicated zei:
nee, een cocaineprodukt is gewoon een mooie term om mee te smijten...

Als dit de eerste zin is die je leest op zo'n site, en ga ervanuit dat de meeste mensen nog minder van drugs e.d. weten dan wij.

Methylphenidaat, cocaineprodukt, amfetaminewerking psychotisch

Jezus Ritalin en Concerta moeten wel verschrikkelijk zijn!
ze noemen het een cocaïneproduct omdat het de zelfde werkwijze heeft als coke

speed zorgt voor heropname van dopamine, maar rilatine zorgt zoals coke alleen voor afscheiding en niet voor heropname ofzoiets

tis natuurlijk nie van de cocaplant afkomstig

g0t

Newbie
maiskorrel zei:
6 uur na de inname van de 15 pillen kreeg hij ineens een lachkick van een half uur lang.. omdat die tegen nog een maat van me zei: "Je ehbt een witte huidskleur, realiseer je je dat wel?"

Ik heb zelf adhd (en dus ook ritalin geslikt)en kan me echt helemaal niet voorstellen dat je een lachkick kan krijgen door ritalin, dat lijkt me vrij sterk...

ballie15

Belezen gebruiker
Freaky

Het zijn wel heftige middeltjes...
Als ik zie wat de concerta met mijn broertje doet.
Eerst was ie druk, maar dat heb ik liever dan de sufferd die hij nu vaak is, helemaal afgevlakt. Maar zijn schoolprestaties zijn wel beter, kan zich beter concentreren en dat is nu belangrijk voor hem.

Weet je wat goed werkt als je ADHD hebt?
Een fles rooie Fernandez leegdrinken, hou je je kop voorlopig niet.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
g0t zei:
maiskorrel zei:
6 uur na de inname van de 15 pillen kreeg hij ineens een lachkick van een half uur lang.. omdat die tegen nog een maat van me zei: "Je ehbt een witte huidskleur, realiseer je je dat wel?"

Ik heb zelf adhd (en dus ook ritalin geslikt)en kan me echt helemaal niet voorstellen dat je een lachkick kan krijgen door ritalin, dat lijkt me vrij sterk...

Maar Ritalin heeft ook een andere werking op mensen die geen adhd hebben, En heb je ooit 150 mg aan pillen ritalin genomen dan :P?

Bewild

Bewuste gebruiker
Ik heb nu ook geen adhd en zelf ook al ritalin (waarom trouwens niet gewoon relatinne zeggen zoals het in het nederlands heet :confused: ) geslikt en ik moet zeggen dat het nu toch niet echt iets is waarvan je een lachkick krijgt hoor, ik vind het nogal een stomme drug eerlijk gezegd :confused: .

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Intoxicated zei:
nee, een cocaineprodukt is gewoon een mooie term om mee te smijten...

Als dit de eerste zin is die je leest op zo'n site, en ga ervanuit dat de meeste mensen nog minder van drugs e.d. weten dan wij.

Methylphenidaat, cocaineprodukt, amfetaminewerking psychotisch

Jezus Ritalin en Concerta moeten wel verschrikkelijk zijn!

Concerta is fijn hoor, als je weet waneer je het best kunt gebruiken.

De jongen

Bewuste gebruiker
3) de piperidylbenzylaatesters ( cocaïne,Rilatine,Concerta)

Het is en blijft vuile nest. Neem het nu weer om te studeren en het veranderd je als persoon:confused:

Estans

Newbie
ik heb ritalin voorgeschreven van mijn verslavingsarts! ben 5 jaar verslaafd geweest aan speed, afkickklinieken, therapiën, elke keer vond ik het toch weer nodig om speed te gebruiken... en na 5 jaar komt mijn verslavings arts met ritalin?!
ik heb geen adhd of add.
hij zag het meer als een legale drugs zodat ik verder kan met mijn leven... maar kan vertellen, wat een ranzige troep is ritalin! ben WEL inmiddels gestopt met speed, maar vervanging is het niet. hoofdpijn, misselijk als ik het slik.
wat me opvalt hier is dat er niks word gezegt over het snuiven en daar de negatieve gevolgen van!
~ het werkt veel korter dan slikken
~ je zweet je de tiefus ~ en ik vind het ergste dat je neus en keel zwaaar naar de klote gaan, erger als bij speed of coke!
en aangezien je met 9 pille ritalin pas in de buurt komt van een klein lijntje.. raad ik echt af om te snuiven en verwacht niet de zelfde werking als speed!

of heeft iemand de zelfde werking?

wwaazzaapp

Bewuste gebruiker
FFS. Ritalin en concerta zijn qua werking bijna identiek. Alleen zorgt concerta voor een vertraagde afgifte waardoor je aan 1 pil per dag al genoeg zou moeten hebben.

kan wel maar van teveel ritalin ga je je opgefokt voelen maar als je ze slikt denk ik niet dat het heel erg is heb zelf keer 12 of 13 in 1 keer gedaan (ja vroeger was ik dom zoals alle pubers)
als je snuift is het wel echt boem veel maar het is beter om op te bouwen slikken gewoon 3 keer 5 pillen en snuiven steeds halfje bij doen snuiven is niet aan te raden is chill maar verslavend denk niet dat het ongevaarlijk is omdat je het van een dokter krijgt!

Bovenaan