Ouderschap en blowen

Dsire

Newbie
Een (gewetens :smilingimp: ) vraag die ik graag aan jullie voor zou willen leggen:

Ben je zelf ouder en blowend? Heb je zelf ouders blowend? Heb en ben je beiden? In je omgeving blowende ouders?
Kijk eens wat jouw ervaringen zijn:
Is blowen en ouderschap te combineren?
Is het vanzelfsprekend dat kids die zijn opgegroeid bij/rond blowende volwassenen, zelf ook gaan blowen?

Maak voor bovenstaande wel een verschil tussen een keertje blowen of dagelijks/zeer regelmatig blowen.

Wat zijn jullie ervaringen/ideeen/inzichten?

Ik kijk uit naar jullie posts!

Groetjes,
moi.

Extisi

Wijs gebruiker
Mijn ouders blowen niet. Mijn vader heeft wel geblowd.
Mijn maatje weet niet eens hoe wiet ruikt, en zegt de meest rare dingen over stoned zijn: "Ik vind het zo erg om te zien dat iemand zijn bewustzijn helemaal kwijt is en niet meer weet wat hij doet."
Nou nee mam, als je stoned bent weet je nog écht wel wat je doet...alleen gaat het iets trager.

[edit] Ik vind het wel erg als ouders blowen. Er was laatst zo'n man bij de shop, met een kindje van 3 o,i.d en dat kind moest wachten buiten de shop, later kwam hij terug met een dikke jonko op zijn lip en toen liep hij weg.
Maar ergens lijkt het me ook wel grappig :P Een jointje paffen met je paatje :P
Of je moeder die een keer stoned is :P

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Een vriend van mij blowt heel regelmatig en is vader van een jongen van 10 jaar. Zijn vriendin (die niet blowt) en hij zeggen altijd wel tegen hun zoon dat alleen domme mensen blowen, in de hoop dat hij zich er tegen gaat afzettten. In de praktijk werkt dit echter niet. Hij ziet dat zijn vader blowt en dat de vrienden van zn vader ook blowen en daarom gaat hij blowen toch zien als iets dat 'stoer' is.

Verder denk ik niet dat het vanzelfsprekend is dat het kind ook gaat blowen als een van de ouders blowt, maar dat de drempel wel een stuk lager ligt om te gaan blowen.

Om het samen te vatten vind ik dat als je als ouder(s) regelmatig blowt, dat het wel invloed zal hebben op het kind. Als je af en toe een blowtje rookt, dan kan je dit ook wel doen als je kind er niet bij is, en dan kan het volgens mij geen kwaad.

ilyas

Bewuste gebruiker
Mocht ik ooit vader worden en ik blow nog, nooit in de buurt van mijn kind tot hij 16-17 jaar is. Dan zou ik eventueel zelf willen voorstellen om het eens samen te doen.

Maar ik ben nog jong en nog niet aan kinderen toe. Later kijk ik er misschien helemaal anders naar.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Mijn ouders blowen niet, maar bij sommige vrienden van me blowen de ouders wel. En die blowen dan ook allemaal. Ik denk dat het zeker wel enige mate van effect op je kind heeft. Tenslotte ben je een voorbeeld en kinderen leren door te kijken wat de ouders doen. Monkey see monkey do. :P

Ik zou het persoonlijk niet in het bijzijn van mijn kind doen(niet dat ik die heb). Ik vind het onverantwoord en niet kunnen. Je moet je kinderen het goede voorbeeld geven.

Netzoals ik nooit zoveel zou drinken tot ik dronken of aangeschoten raak in het bijzijn van kinderen.

Je bent tenslotte volwassen en de tijd om gek te doen heb je gehad, als je je eens te buiten wil gaan is dat prima maar niet voor de neus van kinderen.

Dat je jezelf wil verpesten is prima, maar verpest anderen niet. :wink:

Gemini

Badass junkie
Mijn ouders blowen niet. Mijn moeder heeft voor haar 40e verjaardag een joint gehad van collega's. Dit was de eerste keer dat ze blowde, en ze heeft de hele avond op de wc gehangen. Ze heeft het nog altijd over die verschrrrrrrikkelijke ervaring. :P

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Gemini zei:
Mijn ouders blowen niet. Mijn moeder heeft voor haar 40e verjaardag een joint gehad van collega's. Dit was de eerste keer dat ze blowde, en ze heeft de hele avond op de wc gehangen. Ze heeft het nog altijd over die verschrrrrrrikkelijke ervaring. :P

Haha, geweldig. Mensen die nog nooit geblowd hebben en het voor het eerst doen denken altijd van, oh dat kleine dingetje rook ik wel even op. Terwijl ze vaak al aan 2 a 3 hijsen meer dan zat hebben. :P

Maar aan de andere kant positief, drugs is slecht. Je kunt het beter niet gebruiken, en het is makkelijker om het niet te doen als je denkt dat het rotzooi is en je er slecht van gaat voelen dan wanneer je het geweldig vind.

gtedbro

Bewuste gebruiker
Mijn ouders blowen ook wel, maar dat doen ze of in de schuur/als ik niet thuis ben/buiten, ik zeg altijd dat ik het niet fijn vind om in die lucht te zitten, maar de werkelijke reden is dat ik dan zelf ook zin krijg :smoke: Nouja, moet eerlijk toegeven dat ik me er soms een beetje ongemakkelijk bij voel.

Maarja, gewoon niet te vaak doen en niet in het volle zicht van je kinderen(ga het niet helemaal stiekem doen).

Zoals mijn ouders het doen vind ik het eigenlijk wel goed

Katsujinken

Experimenterende gebruiker
Ik heb zelf een kind van bijna 2 en een 2e op weg en blow af en toe, maximaal 1x per maand en meestal bij vrienden. Als ik thuis blow doe ik dat alleen 's avonds als m'n kind al op bed ligt. Zo gaat het prima samen, vind ik.

Ik was zeker niet van plan om te stoppen of drastisch te minderen en als mijn kinderen ouder worden wil ik er gewoon open over zijn. Vanaf hun 16e mogen ze dan misschien af en toe met me meedoen en vanaf hun 18e moeten ze het zelf weten.

Mijn vrouw blowt trouwens ook zeeeeer af en toe (elke paar jaar). Vorig jaar wilden we 's avonds weer eens samen blowen en net toen het leuk begon te worden begon m'n dochter te huilen. Ontroostbaar was ze. Nou dan ben je ook meteen kraaknuchter.

cropp

Badass junkie
ImmortalTech zei:
Een vriend van mij blowt heel regelmatig en is vader van een jongen van 10 jaar. Zijn vriendin (die niet blowt) en hij zeggen altijd wel tegen hun zoon dat alleen domme mensen blowen, in de hoop dat hij zich er tegen gaat afzettten. In de praktijk werkt dit echter niet. Hij ziet dat zijn vader blowt en dat de vrienden van zn vader ook blowen en daarom gaat hij blowen toch zien als iets dat 'stoer' is.

met deze theorie ben ik het niet helemaal eens, als papa blowt en hij zegt dat ie daar dom en lelijk van wordt, dan zal het wel meevallen.

vroeger mocht ik nooit aan de pak shag van mijn vader komen, gewoon afblijven zei ie, roken heb ik denk ik daarom altijd interessant gevonden.

TrippyShit

Badass junkie
Mn moeder heeft het wel is geprobeerd maar heeft niet zoveel met alcohol en helemaal niet met drugs. Leer haar regelmatig dingen :P kan er iig goed over praten thuis. Vooral met mn vader en vooral alsie een biertje op heeft :P Mn vader heeft vroeger op mijn leeftijd enzo veel geblowed en geëxperimenteerd. Tegenwoordig doet ie het 2x per jaar alsie met vrienden een weekje weg is of iets geks :P Mn vader vind het niet zo'n ramp als ik afentoe is blow. Toen ik het elke dag deed vond ie het niet leuk maar nu ik het minder doe en ook gewoon eerlijk ben heeft ie er totaal geen probleem mee. Laatst nog zat ik met wat vrienden in de tuin wat te drinken en toen wou er 1 een joint opsteken. Ik ging even vragen of het in de tuin mocht want alleen mn vader was er met vrienden. Hij vond het prima en toen ik later netjes kwam vragen of ie het een ramp vond of ik meerookte vond ie het ook prima :grin: Heb 1x met mn vader geblowed en dat vond ik wel een grappige ervaring :P Dat was dat.

Ik vind niet dat je je kinderen moet vertellen dat blowen, en andere drugs/alcohol, slecht zijn en dat je er nooit mee moet beginnen en zulke dingen. Ik ga ze niet stimuleren natuurlijk maar als ze er mee beginnen kan je er in 99% van de gevallen toch weinig aan doen. Ipv verbieden kan je het beter 'gedogen' vind ik. Als je het verbied doen ze het toch wel stiekem en heb je er alleen maar minder controle over. Als je eerlijk tegen elkaar bent en zo nu en dan een jointje roken gewoon toestaat gaat het allemaal veel makkelijker en beter. Je kan het zo makkelijk in de gaten houden. Zou mn kind het elke dag doen zou ik wel proberen in te grijpen..

Purple haze

Bewuste gebruiker
cropp zei:
ik vind niet dat je blowen en ouderschap moet scheiden, wel dagelijks of wekelijks blowen

Ga er verstandig mee om, dat geld uiteraard ook voor drinken. Als je veel blowt hebben je kinderen meer kans om dat ook te gaan doen.

DailySmoker

Dit lijkt me een slechte combinatie. Kinderen kijken op tegen hun papa of mama. Je leven wordt voor een deel beïnvloed door de opvoeding van je ouders in je eerste levensjaren. Als een jongen van 10 jaar oud zijn vader ziet blowen, maakt dat veel impact op zo'n ventje. En als ze in de pubertijd komen dan is de kans groot dat ze in aanraking komen met drugs, en omdat papa of mama het ook doet, ''waarom ik dan niet? Ik beslis zelf wel wat ik doe!''. Dat lijkt me de eerste reactie van een puberend kind?

Dus nee, ik ben er van overtuigd dat zulke zaken niet in een goede opvoeding horen.
Maar ik kan het mis hebben, ik hoor graag tegen argumenten waarom het wel in een goede opvoeding zou passen.

Evil_Eyes

Mijn vader blowt sinds dat ik een jaar of 6 was, en toen zijn vriendin ook en haar kinderen ook en daar zat ik altijd tussen. Eerst wist ik niet goed wat het was, ik zag alleen dat mn vader op vrijdagavond een stúk gezelliger was dan op zaterochtend.

Mijn moeder daarentegen is fel tegen drugs.

Ik vind dat ouders best mogen blowen, maar het liefst niet in het bijzijn van de kinderen. Ik ga ook gewoon door met blowen als ik later kinderen heb denk ik, maar dat hoeven zij niet te weten.

cropp

Badass junkie
Purple haze zei:
cropp zei:
ik vind niet dat je blowen en ouderschap moet scheiden, wel dagelijks of wekelijks blowen

Ga er verstandig mee om, dat geld uiteraard ook voor drinken. Als je veel blowt hebben je kinderen meer kans om dat ook te gaan doen.

ik zou er voor zorgen dat mijn kinderen nog niet het kleinste idee hebben van mijn gebruik, behalve met drank.

Launched

cropp zei:
Purple haze zei:
cropp zei:

ik zou er voor zorgen dat mijn kinderen nog niet het kleinste idee hebben van mijn gebruik, behalve met drank.

Ik zou precies hetzelfde doen, wat niet weet wat niet deert :grin: .

Ik ken maar drie mensen waarvan hun vader (geen van hun moeders) dagelijks blowt, en die gasten blowen alledrie dagelijks.

wave

Belezen gebruiker
Ik heb me voor mezelf wel eens afgevraagd:
stel ik krijg over een paar jaar een kind en ik vind het nog steeds leuk om te blowen, wat dan?
Ik heb het hier over verantwoordelijkheid.
Je kind kan dan misschien op bed liggen, en ik gebeurd iets verschrikkelijks zoals, weet ik veel, brand, of een enge gek met een samourai-zwaard, dan wil ik wel 'optimaal' kunnen reageren, om mijn kind zo goed mogelijk te kunnen beschermen. Ik zou het verschrikkelijk vinden, als de situatie, welke dan ook, beter had kunnen verlopen als ik niet had geblowed ten koste van mijn kind/kinderen.
Dan moet je misschien alleen blowen als het kind uit logeren is, of als een van de ouders het niet doet, of als je als ouders een dagje weg gaat ofzo?

Katsujinken

wave zei:
Ik zou het verschrikkelijk vinden, als de situatie, welke dan ook, beter had kunnen verlopen als ik niet had geblowed ten koste van mijn kind/kinderen.
Dan moet je misschien alleen blowen als het kind uit logeren is, of als een van de ouders het niet doet, of als je als ouders een dagje weg gaat ofzo?
Ja, dat probleem heb ik ook wel een beetje gehad, zeker in het begin. Dan dacht ik, ja ik moet straks wel gewoon kunnen autorijden als het nodig is. Ik ging dat na een tijdje wel wat meer relativeren. Uiteindelijk moet je als ouder niet vergeten dat je zelf ook een leven hebt. Alles draait sowieso al om het kind vanaf het moment dat het geboren is. Als je dan niet af en toe even een momentje voor jezelf opzij zet is dat niet gezond, wat mij betreft.

Er is trouwens natuurlijk wel een verschil tussen een beetje blowen en een filmpje kijken of zwaar trippend door het huis zwalken.

wave

Belezen gebruiker
"Er is trouwens natuurlijk wel een verschil tussen een beetje blowen en een filmpje kijken of zwaar trippend door het huis zwalken."

Dat is waar.
Maar het zou me soms toch niet lekker zitten misschien.

Bovenaan