Ouders en weed??

Hallo x)

Ik wou even vragen of er iemand hier ervaring heeft met ouders inlichten over je weedgebruik?
Mijn moeder weet het zo'n klein beetje, ze denkt af en toe. Maar ik ben bang voor haar reactie wanneer ze weet dat het niet bij 'af en toe' blijft. Ik voel me erg goed bij weed, en volgens mij wordt het echt tijd om eerlijk te zijn tegen haar, we hebben een heel goede band. Maar natuurlijk, ik woon in België en er wordt hier enorm kut gedaan over een beetje weed! Je wordt meteen afgestempeld als junkie eigenlijk. Ik wil dat mijn mama mij ziet als haar dochter, en niet als een junkie. Ik wil eigenlijk zelf ook proberen met kweken, dus is het echt wel nodig dat ze het weet.. Iemand raad? Dankjewell :)

Flaffie

Wijs gebruiker
Wat je hier beschreven hebt tegen je moeder zeggen.
Kan niet fout gaan als je een goede band hebt met elkaar.
Wees vooral heel open.

RockMe.

Experimenterende gebruiker
mijn vader deed er heel chill over, hij doet t zelf ook, en ik besloot er maar eens eentje op te steken toen ik naast m zat, en die van hem al op de helft was.
(hij had me net een biertje gegeven) ik zeg: ja jij geeft me hard drugs, dus zou je geen probleem moeten hebben met soft drugs huh :P
hij zegt: ik wist het. je kan niet van 19.00 tot 2.00 alleen maar bij een meertje chillen xD.

mijn moeder weet t niet, die zou flippen xD
k heb wel wiet gedroogd bij mijn moeder thuis, in mijn sokkenla xD

maar als jij een goede band hebt met je moeder zou ik het haar idd vertellen, beter dan dat ze er op een andere manier achterkomt.

Holden

Bewuste gebruiker
Ik ben er heel open over geweest tegen mijn ouders maar ze kunnen er niet bij.
En dat terwijl ik maar af en toe ééntje rook..Triestig.

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Mijn ouders keuren het af maar verbieden het niet. Was laatst bij wat vrienden (de kinderen van kennissen van mn ouders, die op vakantie waren), jointje draaien, staat mn ma plots achter me. Nja, ze deed er nogal chill over, ik zei van "'t is weekend, mag toch wel?" en stak daarna gewoon mn jointje aan :stoned:

Toen ik 15 was was het wat anders, heb mn ouders flink pissed gekregen toen ze er achter kwamen dat ik blowde. De moeder van een vriend had mn ouders gebeld. Echt fucking genaaid! Kreeg 3 weken huisarrest, viel wel mee, maar daarnaast kon ik tegen mn gratis rijbewijs en scooter wel gedag zeggen :wave:

Holden

Bewuste gebruiker
Als je 15 bent vind ik een dergelijke reactie volledig terecht..

Ik ben 22, ben bijna afgestudeerd (Toegepaste Psychologie), betaal aan mn moeder 250 euro per maand, werk in het weekend, maak het (niet vaak :grin: ) te bont,..Ik vind dat ouders in een dergelijke situatie open-minded genoeg moeten zijn om te beseffen dat je zoon oud en wijs genoeg om zn eigen keuzes te maken..

En als dat nog niet zo was..je kan er toch geen zak aan doen.

SittaMan

Belezen gebruiker
Damien0124 zei:
Toen ik 15 was was het wat anders, heb mn ouders flink pissed gekregen toen ze er achter kwamen dat ik blowde. De moeder van een vriend had mn ouders gebeld. Echt fucking genaaid! Kreeg 3 weken huisarrest, viel wel mee, maar daarnaast kon ik tegen mn gratis rijbewijs en scooter wel gedag zeggen :wave:
Precies zoals het bij mij gebeurd is, alleen deden ze er bij mij wat milder over ;P
Ze vroegen gewoon hoevaak, waar enzo ik dat deed, en dat ik het niet te vaak mocht doen.

3970

Wijs gebruiker
Mijn ouders vinden het wel ok, ze hebben het zelf ook gedaan in het recente verleden. En om het mij te verbieden zal ze niet meevallen, ben bijna 40 :tearsofjoy:

Gemini

Badass junkie
Mijn ouders vonden het bij mij niet ok, sterker nog; ze hebben het me verboden, maar ik was 14/15 toen ik veel blowde en erg opstandig. Mijn broer gebruikt ook al erg lang, maar die heeft mijn ouders pas ingelicht toen ie boven de 18 was. Ze vonden het erg jammer, maar accepteerden het en hoopten dat ie bij zou draaien. Niet dat dat is gebeurd.. maar hij is volwassen, hij moet het zelf weten.

Chemical

Belezen gebruiker
ik heb het nog niets gezegd tegen mijn ouders maar ben wel al met het voorbereidende werk bezig zoals tests laten zien enzo, vergelijken met alcohol ^^.

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
Bij mij ging het eigenlijk vrij simpel :P
me moeder vroeg aan me of ik blowde,
ik zei ja, Zij: ok.
wat een heerlijk dialoog :stoned:,
maarja het beste wat je denk ik kan doen is gewoon eerlijk weze.
als zij er zelf achter gaan komen dan heb je de kans dat ze boos kunnen worden,
maar als je gewoon eerlijk bent zullen ze waarschijnlijk veel meer begrip tonen.
maarja het hangt ook van je ouders af natuurlijk, maar bij mij werkt het zo eerlijkheid word beloond.

Succes man! :stoned:

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
Flaffie zei:
Wat je hier beschreven hebt tegen je moeder zeggen.
Kan niet fout gaan als je een goede band hebt met elkaar.
Wees vooral heel open.

het slaat nergens op, maar ik moet het gewoon even kwijt :P
wat een chille profiel foto heb jij zeg!! :stoned:

Ik heb het verteld x)!
Het ging eigenlijk best wel goed..
Niet zoals ik gepland had wel, meer per ongeluk, maarja.
Ik vroeg haar om de verwarming op mijn kamer aan te zetten, & ze stond al in mijn kamer
toen ik me herinnerde dat er nog weed lag.. Echt dom van mezelf vond ik, dus ben beginnen roepen NIET MIJN KAMER BINNEN,NI DOEN. Natuurlijk vermoedde ze iets & ze vroeg waarom niet. Toen heb ik maar eerlijk gezegd dat er weed lag, & ze vroeg me: mag ik dat eens zien?
hahaha, echt niet de reactie die ik verwacht had xD! En blijkbaar heeft ze er niet echt problemen mee, zolang het bij weed blijft. Ik zal dus maar niet over de lsd vertellen denk ik x)!
Dankjewel voor al jullie advies enzooo!

- trouwens, ik ben een meisje (voor alle verkeerde hij/zij vrouw/man vergissingen )-

Kermit

Bij mij had ze zo'n vermoeden.. ze heeft zelf nog geblowed en gekweekt dus is ze er wel chill over..
Toch heeft ze het liever niet.. maarja..

dain

Bewuste gebruiker
(na een artikel ergens te lezen over weed)
ik: Wist je dat er in California ook een soort coffeeshops zijn, met een medicard?
moeder: oh, ok dan.
ik: Zolang het een meerwaarde geeft aan je leven zeker...
moeder: Wees maar voorzichtig
ik: ah, was het zo'n subtiele hint?
*hoort vader lachen vanuit de woonkamer.

Ik denk dat dat zo wat het "vertelgesprek" was.

Ben dan ook wel meerderjarig, en ik denk dat m'n plantjes wel een aanwijzing gaven.

Amateurtje

Wijs gebruiker
Woon ook in België en inderdaad, je word meteen afgestempeld als een juknie.
Gelukkig heb ik een oudere broer die blowt, dus voor mij was het ietsje gemakkelijker om het te bekennen, ik heb best chille ouders, ze keuren het niet goed maar zolang ik mijn verstand gebrik hebben ze geen problemen met wat ik doe.

Eitjes

Newbie
nog een tip:
probeer je ouders zoveel mogelijk te vertellen,
ik heb al best wat geprobeerd, en ik vertel mijn ouders het ook gewoon allemaal, deels omdat dat gewoon fijner is, en deels dat ze kunnen ingrijpen als het fout gaat,
maar mijn ouder pakken het daar in tegen ook echt goed op, ze stimuleren het niet maar laten me gewoon mn gang gaan, en mn pa zegt af en toe; "en zoon, hou je het wel allemaal in de gaten?"
waarop ik gelukkig altijd volmondig ja kan zeggen!

cheers

dain

Bewuste gebruiker
@ amateurtje, ik ben ook gewoon een Belg hoor. Die junkterm komt meer van mentaliteit dan van land hoor.

afraidtech

Bewuste gebruiker
ben nu 25 en moet zeggen na 11 jaar bijna dagelijks geblowd te hebben, heb ik het ze afgelopen weekend maar verteld :grin: en het jammerste daarvan ze keken er geeneens van op :P.

komt mijn vader met zo'n slimme opmerking, maar hoe kom je dan aan wiet :grin:.

moet ze op ten duur ook maar andere dingen gaan opbiechten :P

Beanhead

Badass junkie
Haha nou iedereen heeft hier geluk gehad zie ik. Niet dat mijn straf zo erg was; beide mijn broers zijn verslaafd aan een aantal middelen & dus is de visie op drugs van mijn ouders nogal vertroebeld dus ze flipten al toen ik een J rookte.

Als straf belde ze mijn broer op en heeft hij een dikke drieloop met amnesia mogen rollen voor me. Te denken dat ik misschien een of twee jointen daarvoor had gerookt in totaal. Ik heb hem half in de assenbak gelegd en ben om halfzeven gaan slapen die avond haha :stoned:

dain zei:
@ amateurtje, ik ben ook gewoon een Belg hoor. Die junkterm komt meer van mentaliteit dan van land hoor.
spijtig genoeg zijn er in belgië gewoon veeeel mensen met zo'n onozele mentaliteit.
drugs zijn slecht blablabla. Als iedereen af een toe eens wat weeeed rookte, zou de wereld
er volgens mij veeel bter uitzien! :stoned:

afraidtech

Bewuste gebruiker
Beanhead zei:
Haha nou iedereen heeft hier geluk gehad zie ik. Niet dat mijn straf zo erg was; beide mijn broers zijn verslaafd aan een aantal middelen & dus is de visie op drugs van mijn ouders nogal vertroebeld dus ze flipten al toen ik een J rookte.

Als straf belde ze mijn broer op en heeft hij een dikke drieloop met amnesia mogen rollen voor me. Te denken dat ik misschien een of twee jointen daarvoor had gerookt in totaal. Ik heb hem half in de assenbak gelegd en ben om halfzeven gaan slapen die avond haha :stoned:

ik woon inmiddels niet meer thuis dus veel in te brengen heeft ie niet :grin:

Purple haze

Bewuste gebruiker
Mijn ouders weten het, maar ja, ik ben nu 25 dus ik moet het zelf weten. Gelukkig doen ze er niet al te moeilijk over zolang het maar niet de spuigaten uit loopt.

Kermit

cropp zei:
ik zou in ieder geval niet meteen over kweken beginnen, dat gaat dan wel weer erg ver...

Niet als je ouders er open voor staan en je een overeenkomst kan maken in de aard van maximum 2planten.

Kermit zei:
cropp zei:
ik zou in ieder geval niet meteen over kweken beginnen, dat gaat dan wel weer erg ver...

Niet als je ouders er open voor staan en je een overeenkomst kan maken in de aard van maximum 2planten.

Denk ik ook, ik zou best met 1plant beginnen, eerst eens proberen & ik zie later dan wel.
Ik word 17 in feb, dus denk wel dat mijn moeder het niet zooo heel erg zal vinden. Zeker niet na haar reactie op het weed roken x)!

PDD_NOS

Newbie
Hallo stoners 8D

Ben nieuw op dit forum en zal mijn ervaringen met me ouders en wiet beschrijven.
Ten eerste, mijn ouders zijn tegen roken, wiet en drugs. Dan weten jullie dat alvast x'D

SKIP deze alinea als je niet mijn geschiedenis wilt weten over blowen x'D

Ik ben begonnen met roken op me 15de, aangestoken door vrienden, zoals de meeste rokers. Hier kwam mijn moeder na paar maandjes achter, was ze niet zo blij mee D=. Een maand nadat ik 16 was geworden, hadden ik en me oude[in de zin van, dat het niet meer me vrienden zijn] vrienden intresse in wiet. We hadden er al veel over gehoord in ons dorpje, omdat het gewoon vol zit met junkies. We hadden een dag afgesproken met iemand die wiet voor ons kon regelen en draaien, dit konden wij natuurlijk nog niet. Iedereen betaalde 10 euro voor 3 joints en een deel van een tulp. Ze probeerde ons bang te maken, met dat we skeletten zouden zien lopen etc. Nadat we allemaal een joint hadden gesmoked, gebeurde er niet veel. We zeiden voor de gein dat we dus die skeletten zagen lopen etc. Maar goed wij even fietsen ergens anders naartoe, het zwembad en daar de andere 2 joints op smoken. Nu begon ik me een beetje raar te voelen, maar verder niks. Uiteindelijk wij die tulp opgesmoked, nog steeds geen bizarre gevoelens of andere dingen. Ik dacht dat me 10 euro naar de kl*te was voor niks. MAAR 5 minuten later lag ik gestrekt op de grond. 1 woord: HEERLIJK! ik pleurde zo in slaap. Ik heb daar uiteindelijk 4 uur gelegen, toen me moeder op belde dat we gingen eten. Ik dacht oke relax. Totdat bleek dat mij fietsband lek was. Die oude vrienden hadden er op gereden en zelfs over me heen gereden, maar had er niks van gevoelt. Dus ik zo stoned als ik was gewoon op me velgen naar huis gereden. gelijk aan tafel geschoven. Daar pleurde ik met me hoofd in het eten 0_o. Mijn moeder vroeg of het ging, ik zei ja alleen een beetje moe & ging naar boven. 10 minuten later stond me moeder aan me bed of ik wat had gebruikt. Toen kon ik het niet meer ontkennen en heb ik gewoon de waarheid verteld.

Ik kan me niet meer herinneren hoe me moeder reageerde op het eerste moment. Uiteindelijk de volgende dag gepraat met me moeder erover. en ik kreeg tot mijn verbazing te horen dat ze het niet erg vond als het maar in het weekend bleef. Nu 2 jaar later blow ik elke dag 1 a 2 joints. Ik zei tegen me ouders van: Als mijn schoolwerk er niet onder lijd en ik er rustig van word is het toch geen probleem? En ze stemde daarbij in, nahjah dit jaar nog maar 2 onvoldoendes gehaald dus het zit wel goed =] Daarbij heb ik PDD_NOS [ik ben licht autistisch] Dus de wiet is ook een soort van medicatie voor mij.

PDD_NOS!

JunkXL

Bewuste gebruiker
PDD_NOS zei:
Hallo stoners 8D

Ben nieuw op dit forum en zal mijn ervaringen met me ouders en wiet beschrijven.
Ten eerste, mijn ouders zijn tegen roken, wiet en drugs. Dan weten jullie dat alvast x'D

PDD_NOS!

Wiet is drugs...

SittaMan

Belezen gebruiker
JunkXL zei:
PDD_NOS zei:
Hallo stoners 8D

PDD_NOS!

Wiet is drugs...
nicotine ook...
Waarschijnlijk bedoelde hij ... en andere drug ;P

PDD_NOS

Newbie
SittaMan zei:
JunkXL zei:
PDD_NOS zei:
Hallo stoners 8D

PDD_NOS!

Wiet is drugs...
nicotine ook...
Waarschijnlijk bedoelde hij ... en andere drug ;P
Ja ik bedoelde harddrugs, maar dan ben je zo stoned dat je dat er vergeet voor te zetten :stoned:

Smookey

Newbie
mijn ouders hebben er eigenlijk geen problemen mee (:
me vader is zelf ook een gebruiker en heb gister nog samen met hem gesmoked,
Gewoon eerlijk vertellen aan je ouders, maar iedereen heeft andere ouders ...

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
zou het gewoon zeggen tegen je ouder heb ik ook gedaan .
goede band met je ouders en je kan doen wat je wilt

heb me vader aan het blowen gekregen :P

voorde rest zeg het nou maar eerlijk heb aan me ouder vertelt over blowen xtc lsd coke noem maar op zolang zei weeten dat je alles eerlijk vertelt kunnen ze niet boos worden

ar_master

Newbie
me oudss vonden et niet ok, ook veel druk van buiten.
schat de situatie in denk je in hoe je et brengt en aller belangrijkst je moet weten dat tegenwoordig veel mensen nog steeds met het beeld rondlopen dat elke blower een junkie ect...ect.
als je vaker high thuis komt en je merkt dat je ouds er lucht van krijgen is het af en toe beter om te bekenen.

Beanhead

Badass junkie
Alle soorten drugs worden hier thuis niet getolereerd omdat mijn broers beiden zwaarverslaafd zijn & dus hebben mijn ouders een beetje een fout beeld meegekregen.

Vind ik wel spijtig want ik wil het al langer voorstellen aan men ouders om gewoon een grotere hoeveelheid wiet aan te kopen aan 1€/G (hup groeiers hup). Komen we weer veel goedkoper uit & dan weten zij er ook van :)

spacebilly

Belezen gebruiker
toen ik begon met blowen moest het en zou het zo zijn dat mijn ouders het niet te weten kwamen...

k heb maandenlang mijn best gedaan om dingen achter te houden, maar dat heeft geen zin, ze komen er toch wel achter! Als ik zo terug kijk zou ik eerlijk geweest zijn tegen mijn ouders, had me een hoop moeite en problemen bespaard. Ik snap dat het moeilijk is om eerlijk tegen je ouders te zijn hierover.. ik loog altijd omdat ik bang was voor hun reactie, maarja. Je kunt het beter eerlijk vertellen dan dat ze bongs en wiet op je kamer vinden... Ik kan je vertellen: de reactie van je ouders is beter als je eerlijk bent.

gr

Bovenaan