ouders en harddrugs

ricardo

Experimenterende gebruiker
hoi
wat vinden jullie er nou van als ouders harddrugs gebruiken terwijl ze de verantwoordelijkheid hebben over hun kind(eren)
en voor hun kind(eren) moeten zorgen.

ik zelf vindt dat echt niet kunnen :( vindt zoiets echt heel bizar.
onbegrijpelijk dat ouders dat doen.

graag jullie mening hierover.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik persoonlijk vind het niet echt verantwoord als ouders harddrugs gebruiken als ze nog verantwoordelijk zijn voor hun kinderen
MAAR, ik vind dat het onder bepaalde omstandigheden wel kan
dus bijvoorbeeld heeeeeel af en toe een paddestoelen of een pilletje of eens lsd ofzo maar dan dan oftewel als de kinderen al ouder zijn of dat ze op vakantie ofzo zijn
mss beetje vreemde uiteg ma ben beke stoned :stoned:

selly

ja k heb al is eerder gezegd k kan me daar heel kwaad over maken :angry:
hoe kun je als ouders zoiets doen :confused:
en dan kan je zeggen ja verslaving he nah okee maar k heb dan zoiets van neem dan geen kinderen.
(maar ja kan aan mij liggen hoor)
zoiets kan je je kind(eren) toch niej aandoen :( verslaafde ouders.
gewoon zielig voor die kinderen.

Bal0n

Badass junkie
Ligt geheel aan de situatie als je het mij vraagt. Als ouders er voor zorgen dat de zorg even wordt overgenomen door bijvoorbeeld een oppas of opa en oma, dan is druggebruik wel mogelijk.

Als ouders echter gebruiken waar kinderen bij zijn, of als ze alert moeten zijn dan is het idd echt not-done.

Wortel

Bewuste gebruiker
Hier was al in een discussie over in deranged`s topic maar die wou dat we hem daar niet meer lastig vielen :rolleyes:. Ben ook zwaar tegen drugsgebruikende ouders (op eens in zoveel tijd iets als de kinderen bij opa en oma zijn na). En las pas ook ouders die tijdens de zwangerschap drugs gebruiken: Daar ben ik zowiezo op tegen (vader en moeder). Nu za je denken vader ook? Ja vader ook hij rijd misschien wel in de auto met moeder en kind erbij!

selly

slipperman zei:
Hier was al in een discussie over in deranged`s topic maar die wou dat we hem daar niet meer lastig vielen :rolleyes:. Ben ook zwaar tegen drugsgebruikende ouders (op eens in zoveel tijd iets als de kinderen bij opa en oma zijn na). En las pas ook ouders die tijdens de zwangerschap drugs gebruiken: Daar ben ik zowiezo op tegen (vader en moeder). Nu za je denken vader ook? Ja vader ook hij rijd misschien wel in de auto met moeder en kind erbij!

drugsgebruik als je zwanger bent is helemaal gestoord :angry:
tjee hee wat bezielt dat soort mensen die dat doen kan het amper geloven :confused:
wat bizar zeg.
en als dat kindje dan geboren wordt, komt het verslaafd ter wereld en moet t afkicken nah wat erg hee :( dat kun je zo'n kleintje toch niej aandoen :smilingimp:

en ja ik vindt ook dat vader ook niej moet gebruiken idd zoiezo je kan toch niej onder invloed wous van de drugs je kind onder ogen komen ik zou dat denk ik niej kunnen
ik zou het mezelf denk ik niej kunnen vergeven, en ik zou me denk ik rotschamen dan. :cry:

Dr. Tommy

Badass junkie
als ik ga trippen dan blijft mijn vriend altijd nuchter of ze gaan uit logeren

mijn kinderen gaan ten alle tijden voor!!!!!!!!!!!

Frisko

Badass junkie
melissa zei:
ff toelichten......
mijn oudste kids zijn ieder weekend bij hun vader.......
en de jongste logeert 1 dagje per week om en om bij de ene dan bij de andere oma.....
omdat ik snachts werkte is dat zo gekomen......
nu vinden ze t gewoon gezellig......
mijn kinderen lijden absoluut niet onder mijn drugsgebruik....
ben dan ook geen heavy gebruiker die iedere dag aan de snuif zit....
tuurlijk zou t beter zijn als ik niks gebruikte,maar hallo ik heb ook nog een leven guys......
ik neem is een snuif in t weekend......
zit in de ouderraad......
breng mijn kids naar sport......
doe mijn dagelijkse boodschappen.....
kook iedere dag een warme maaltijd.....
poets t huis.......
ga naar mijn werk.........
ben dus compleet burgelijk 6 dagen per week........
vrijdagavond van 8 tot 2 is mijn tijd.......
zodat ik de volgende dagen weer verder kan met mijn rijtje.....

achjah,je moet wat hé :) :)

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Als ik vader zou zijn zou ik nooit drugs gebruiken in bijzijn van mijn kinderen, en let ik ook op dat hun opvoeding er niet onder lijdt. Wanneer dat wel zo is, is het afgelopen. Maar als ze 's avonds op bed liggen, dan kan een lekker hasj-jointje geen kwaad.

melissa

Wijs gebruiker
Frisko zei:
melissa zei:
ff toelichten......
mijn oudste kids zijn ieder weekend bij hun vader.......
en de jongste logeert 1 dagje per week om en om bij de ene dan bij de andere oma.....
omdat ik snachts werkte is dat zo gekomen......
nu vinden ze t gewoon gezellig......
mijn kinderen lijden absoluut niet onder mijn drugsgebruik....
ben dan ook geen heavy gebruiker die iedere dag aan de snuif zit....
tuurlijk zou t beter zijn als ik niks gebruikte,maar hallo ik heb ook nog een leven guys......
ik neem is een snuif in t weekend......
zit in de ouderraad......
breng mijn kids naar sport......
doe mijn dagelijkse boodschappen.....
kook iedere dag een warme maaltijd.....
poets t huis.......
ga naar mijn werk.........
ben dus compleet burgelijk 6 dagen per week........
vrijdagavond van 8 tot 2 is mijn tijd.......
zodat ik de volgende dagen weer verder kan met mijn rijtje.....

achjah,je moet wat hé :) :)

nja zo wil ik t ook weer niet bewoorden......
liever was ik compleet burgelijk.......
maar daar word aan gewerkt he :wink:

HDA

Bewuste gebruiker
Ik vind eerlijk gezegd dat beiden niet kunnen samen gaan.
Ik denk dat de kinderen onrechtstreeks wel door hebben wat er gaande is.

Nu, misschien ben ik daar heel erg conservatief in, maar voor mij is er een tijd van "jong en jkinderloos zijn" en een tijd van "ouder" zijn.

nu ben ik nog kinderloos, maar ik bereid me voor op een leven met kinderen. En dan nog liefst Quinten of Tristan en Helena (als ik mocht kiezen :grin: )

caatje

Badass junkie
drugs en papa/mama zjin, kvind t een moelijk onderwerp. Ik heb geen kids maar als ik ze zou hebben durf ik er niet mn hand voor in t vuur te steken dat ik nooit meer zou gebruiken. Mn vriendin lost t op door niet allebei tegeljk te gebruiken of door ze naar de oppas te sturen. Maar ja de "day after" is er dan ook nog he. dan ben je nog verrot en hebt vaak nergens zin. Dus op dat punt denk ik wel dat kinderen er "last" van hebben. Let op: ik heb geen kids en DENK dit. Correct me if I'm wrong

melissa

Wijs gebruiker
ik gebruik geen drugs in t bijzijn van mijn kids.......
dat vind ik wel heel verkeerd........
of mijn partner nou nuchter blijft of niet,maar ik heb t hier wel over sos he.......harddrugs dus.....
idd wat caatje zegt is waar de volgende dag komt de kleinste thuis en ben ik half bakken.......al duurt dat niet zolang,kom meestal smiddags echt wel op gang.....
maar hoe zit t dan met al die ouders die op een feestje,of gezellig op zaterdag met zijn allen bij elkaar zich klem drinken en de volgende dag een flinke kater hebben terwijl er kids rondspringen......
dat is dan op zich niet zo verschrikkelijk toch..........want alcohol is een legale harddrug......
wedden dat er voldoende forummers hier zitten die hun ouders wel is flink bezopen hebben meegemaakt.......
is er een verschil dan........
tja die is er als je een alcoholist bent die iedere dag lamzat op de bank zit

caatje

Badass junkie
tja daar heb je ook gelijk in. Daar had ik nog niet aangedacht. Maar uit mn eigen ervaring voel ik me rotter van harddrugs als van alcohol de dag erna.

melissa

Wijs gebruiker
caatje zei:
tja daar heb je ook gelijk in. Daar had ik nog niet aangedacht. Maar uit mn eigen ervaring voel ik me rotter van harddrugs als van alcohol de dag erna.

whahaha caatje

t eerste weekend dat ik zonder sos ging,nu 3 weken geleden heb ik flink gezopen.........
ik was totaal lamlendig,lees mijn posts maar bij verslaafd......
zo ziekkkkkkkkkkkkk.........
nee dan doe mij maar sos hoor
ik heb 3 dagen met een kater rondgesjouwd......
als ik sos gebruik,drink ik 2 blikjes baco en neem gemiddeld 8 lijntjes sos.
en daarna ga ik naar mijn bedje....
ik merk t slaapgebrek wel maar heb geen kater ofzo....

alcohol is gewoon rotzooi,dat heb ik nu wel weer begrepen....
niet in mate hoor

caatje

Badass junkie
maar bij mij is t dus dan andersom, met uitzondering idd als je vreselijk moet kotsen van alcohol. (defenitie vreselijk= vanm de ochten tot laat in de middag kotsen)

melissa

Wijs gebruiker
caatje zei:
maar bij mij is t dus dan andersom, met uitzondering idd als je vreselijk moet kotsen van alcohol. (defenitie vreselijk= vanm de ochten tot laat in de middag kotsen)

whahaha mag t ook van bedtijd tot laat in de ochtend :wink:
nee meid ik was ziek.....
ik was gewoon een zielig hoopje mens.....
met drugs ga je op je reserves en dat breekt de volgende dag op.....
das een ander gevoel.......
maar al slaap ik dan maar een uurtje of twee,is t bij mij weer redelijk ok.
maar met alcohol,whoehaaaaaaaaaaaa kan ik niet tegen hoor
die kater raak je zo snel niet kwijt :wink:

caatje

Badass junkie
ik kan er ook niet meer tegen. Ik wordt al ziek als ik er aan denk. 9 vd 10x gaat t final mis met me. Dus geef mij en pil, en dan ben ik wel erg afgestompt de volgende dag maar niet ziek.

melissa

Wijs gebruiker
caatje zei:
ik kan er ook niet meer tegen. Ik wordt al ziek als ik er aan denk. 9 vd 10x gaat t final mis met me. Dus geef mij en pil, en dan ben ik wel erg afgestompt de volgende dag maar niet ziek.

laat je toch wel denken he,waarom alcohol legaal is :confused: :confused:

caatje

Badass junkie
tja hahaha ach ze moeten een zondebok hebben. tis allemaal ongezond toch? zou wel lachen zijn: ipv drank schenken, coke versnijden, pillen uitdelen en als klap op de vuurpijl voor de echte die hards een shotje heroine (tussen je tenen wahahaha).

melissa

Wijs gebruiker
caatje zei:
tja hahaha ach ze moeten een zondebok hebben. tis allemaal ongezond toch? zou wel lachen zijn: ipv drank schenken, coke versnijden, pillen uitdelen en als klap op de vuurpijl voor de echte die hards een shotje heroine (tussen je tenen wahahaha).

klinkt gezellig :grin: :grin:

Dr. Tommy

Badass junkie
hmmm nu voel ik mij toch wel schuldig door deze discussie :(

moet ik nu stoppen met soms trippen en s'avonds een beetje stoned zijn als de kinderen slapen?

Mr.jiho

Wijs gebruiker
zolang je weet waar je mee bezig bent, en je verantwoordelijk kan dan als het nodig zou zijn (of iemand anders) zie ik hier geen probleem in

melissa

Wijs gebruiker
kaalkopje zei:

moet ik nu stoppen met soms trippen en s'avonds een beetje stoned zijn als de kinderen slapen?

ik vind van niet hoor kaalkopje......
ergens heeft de toppicstarter gelijk.......maar ik denk dat er dan ook ff vermeld moet worden in welke mate er gebruikt word.....
in een jointje roken zie ik al helemaal geen kwaad :rolleyes:
aangezien hier voornmlk. jongeren posten,denk ik niet dat men echt begrijpt wat t inhoud als jezelf kids hebt.......
ik ga voor de mijne door t vuur,ze zijn alles waar ik 6 dagen per week voor leef maar dat betekent niet dat je jezelf helemaal weg moet cijferen...
wat ik in mijn tijd doe is mijn ding........mijn tijd......voor mezelf waar ik me ff niet druk hoef te maken over kids,school,werk t leven alledag....
zorgen die de meeste nu nog niet kennen.......
ik vind t ook behoorlijk kwalijk als er word vermeld dat je geen kids mag hebben als je drugs gebruikt.................

minn

Badass junkie
melissa zei:
kaalkopje zei:

ergens heeft de toppicstarter gelijk.......maar ik denk dat er dan ook ff vermeld moet worden in welke mate er gebruikt word.....
aangezien hier voornmlk. jongeren posten,denk ik niet dat men echt begrijpt wat t inhoud als jezelf kids hebt.......
ik ga voor de mijne door t vuur,ze zijn alles waar ik 6 dagen per week voor leef maar dat betekent niet dat je jezelf helemaal weg moet cijferen...
wat ik in mijn tijd doe is mijn ding........mijn tijd......voor mezelf waar ik me ff niet druk hoef te maken over kids,school,werk t leven alledag....
ik vind t ook behoorlijk kwalijk als er word vermeld dat je geen kids mag hebben als je drugs gebruikt.................

ben het met je eens.
zoals hier wordt beschreven lijkt het net alsof je haast geen eigen leven meer hebt als je ouder bent,
en ouders mogen wel drinken aan het avond eten?

als ouder heb je ook nog mooi je eigen leven hoor! er zijn grenzen..
drugssgebruik als de kinderen weg zijn, daar zie ik geen problemen in..
maar ik moet wel zeggen dat het vervelend is om je moeder stomdronken te zien.. of je vader.. maar misschien is dat iets persoonlijks :)

iig,
ik vind mellisa's standpunt als n ouder prima, zolang de kinderen er maar niet onder lijden.

melissa

Wijs gebruiker
kaalkopje toch........meis......

ik begrijp wat je bedoeld hoor,werd ook ff :angry: :angry: :angry: ,en begon me toen af te vragen tja........
maar in godsnaam zeg.........
ik laat me er niet meer over uit, :rolleyes:

melissa

Wijs gebruiker
minn zei:
melissa zei:
kaalkopje zei:

ben het met je eens.
zoals hier wordt beschreven lijkt het net alsof je haast geen eigen leven meer hebt als je ouder bent,
en ouders mogen wel drinken aan het avond eten?

als ouder heb je ook nog mooi je eigen leven hoor! er zijn grenzen..
drugssgebruik als de kinderen weg zijn, daar zie ik geen problemen in..
maar ik moet wel zeggen dat het vervelend is om je moeder stomdronken te zien.. of je vader.. maar misschien is dat iets persoonlijks :)

iig,
ik vind mellisa's standpunt als n ouder prima, zolang de kinderen er maar niet onder lijden.

mij hebben ze nog nooit dronken gezien,of wat dan ook......
zelfs niet met nieuwjaar

caatje

Badass junkie
@kaalkopje, jij weet toch zelf wel of je t goed doet ja/nee. Zolang de kids er niet door vergeten worden is er toch niks aan de hand? Het is net wat melissa al eerder zei: alcohol is geaccepteerd maar niet minder erg als kinderen daar de ellende van mee zouden moeten maken. alles met mate dan is er ook geen man overboord he :wink: eerst maar eens zien wat de kinderloze onder ons er zelf van terecht brengen als t ooit zo ver mag komen dat ze zelf voor t dilemma komen te staan

melissa

Wijs gebruiker
caatje zei:
@kaalkopje, jij weet toch zelf wel of je t goed doet ja/nee. Zolang de kids er niet door vergeten worden is er toch niks aan de hand? Het is net wat melissa al eerder zei: alcohol is geaccepteerd maar niet minder erg als kinderen daar de ellende van mee zouden moeten maken. alles met mate dan is er ook geen man overboord he :wink: eerst maar eens zien wat de kinderloze onder ons er zelf van terecht brengen als t ooit zo ver mag komen dat ze zelf voor t dilemma komen te staan

mag ik u bedanken............ :wave:
dat wou ik ook nog toevoegen........
ff kijken wat de dames en heren er zelf van maken als ze straks ouders zijn........
ben benieuwd waar hun normen en waarden dan liggen.....
alhoewel ik me daar geen zorgen over maak bij hda.......

Mac...

Badass junkie
Ik vind dat ieder het voor zich moet weten. Ik zou tevens echt wel stoppen met alle drugs als ik kinderen zou krijgen, omdat ikzelf vind dat ik als ouder het goede voorbeeld zou moeten geven. Ik vind het daarom onverantwoord om drugs te gebruiken als je kinderen hebt. Je weet wat de drugs met je kan doen en de kans dat je kinderen drugs gaan gebruiken als je het zelf ook doet, want vroeg of laat komen ze er waarschijnlijk wel achter, is in mijn ogen groter. maar dat betekend niet dat ik mensen bekritiseer die het wel doen.

Bovenaan