Oud worden

maxrelax07

Belezen gebruiker
Ik was info aan het zoeken over Opiaten.
En toen kwam ik tegen dat mensen oud konden worden met opiaten.
Ze zijn niet slecht voor het lichaam... bij gebruik en onder controle houden van psychise :kots:
Hetzelfde gecontroleerd gebruik kan ik ook niet echt verstaan.
Kan dit?

jcutter

Badass junkie
Wees huiverig jegens horse en er word migratie ontlokt.

sceptisme werkt contradictief.

De valkuil ligt hem echter in de curiositeit :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Als ik het goed begrijp wil hij of zij weten of het slecht is voor je lichaam als je je psychische kots onder controle kunt houden. Persoonlijk denk ik dat het wel mogelijk is, zo lang het maar geen neurotische vormen aan gaat nemen, dat je je kots zeg maar kunt besturen en er rondjes mee gaat vliegen enzo. Oh wacht.. er staat psychische kots hè.. misschien een metafoor voor extreme gedachtenwatervallen, daar moet je wel mee uit kijken, verdrinkingsgevaar enzo..

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik kan me toch best goed in leven in mensen .. ik kan begrip opbrengen voor de meest idiote dingen ... Ik kan vaak zelfs begrijpen wat mensen bezighoudt, waarom ze teneergeslagen of wat dan ook zijn ...

maar echt ... hier snap ik totaal geen ene drol van :) wtf is psychische kots? komt er dan totaal geen fysieke kots aan te pas, maar heb je wel de lichamelijke convulsies? of die ook niet en echt alleen maar het gevoel en de gedachten die je normaal gesproken hebt als je kotst ? zoiets als buaah .. ouhhhhuhhhhh ... braaaaaaqaa.... en dan zoiets als nou nou dat was me wel weer een lading gal vandaag zeg? of ach ja .. die heerlijke ovenschotel van gisteren :rock:

:sunglasses: :wave:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik heb een hele tijd geleden een boek gelezen .. dat heette het tiende inzicht .. en dat was een vervolg op een boek dat de celestijnse belofte heet, van James Redfield ...

ik vond het eigenlijk best hele boeiende boeken, die zelfs een soort verklaring hadden voor drugsgebruik en dat soort zelfdestructieve bezigheden :sunglasses:

maar er kwam verder geen (psychische) kots in voor hoor :kots:

:rock:

Spor

Wijs gebruiker
Ik heb hier inderdaad wel vaker over gelezen... Dat als je het gebruik in de hand weet te houden en het kan betalen, je er heel oud mee kan worden. Stonden toen zelfs een paar bekende bij die dat ook gedaan hadden. Het is niet zoals bijvoobeeld meth, dat het je lichaam gewoon onherroeppelijk kapot maakt. Afgezien van het feit dat heroine wel heel lichamelijk verslavend is, maakt het geloof ik vooral je persoonlijke leven kapot. Alles gaat om heroine draaien, men gaat er voor liegen stelen etc. Dat is met meth ook allemaal, maar dat maakt ook nog eens je lichaam kapot.

Als met al zou ik zeggen dat het zeker mogelijk is.

Alles wat hier staat is gebaseerd op informatie die ik ooit gelezen heb. Heb er zelf totaal geen ervaring mee. Maar ik vind het wel aannemelijk klinken.

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik denk dat hij (de TS) probeert te vragen of je oud kan worden met heroïne als je je lichamelijk goed verzorgt en geestelijk ook nog eens niet verslaafd raakt.

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Oftewel hij wil weten of heroïne schadelijk is.

(let op mensen, dit is slechts mijn interpretatie van het stukje ABN-verkrachting van de topicstarter)

Spor

Wijs gebruiker
ik doel op methamfetamine :) het was om een vergelijking te trekken... No matter of en hoe goed je je verzorgd met crystal meth - het maakt je kapot.

Dit hoeft bij heroine volgens mij niet het geval te zijn. Ik zeg natuurlijk niet dat het niet schadelijk is. Maar ik geloof wel dat je met heroine oud kan worden, en met methamfetmine niet.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
tsjah het is waar,, ik kan er niet veel over zeggen maar met heroine enzo kan je inderdaad gewoon oud worden, de meeste heroine junks van nu zijn ook niet de jongste meer, de nieuwe generatie jongeren gaat tog voor de oppeppende drugs,, kijk bijv spuiten en slikken met heroine, dan loopt hij eerst met een hero junkie te kletsen en die is zeker in de 60 ofzo

Spor

Wijs gebruiker
Ik was wat aan het df surfen toen ik m zomaar opeens tegen kwam, post uit 2005:

matthijs zei:
Heroine is niet slecht voor je lichaam zolang je maar een regelmatig leven leidt en je heroine kan betalen.
Zolang je, jezelf goed verzorgd is het niet slecht boor je lichaam
Kijk naar jules deelder en bourroughs. Zijn beide verslaafd aan heroine maar kunnen nog gewoon functioneren en zijn redelijk oud

Hier doelde ik dus op... Vind het zelf redelijk aannemelijk klinken.

maxrelax07

Belezen gebruiker
Even mijn vraag herfomuleren.
Mijn vraag: is het mogelijk om ondanks je heroine gebruik,toch nog relatief oud te worden...
Hiermee bedoel ik dan dat je regelmatig leeft en normaal leeft.
Met psychische :kots: bedoel ik de verslaving en sociale problemen.
Als je al die problemen in de hand kan houden... (Dit lijkt wel onmogelijk)
Hopelijk schept dit klaarheid.
Weeral een reden om te stoppen met Latijn. Mijn vraag was geschreven na het leren van Latijnse Poêzie :rock:

PS: Heroine is a not-to do

Flameon

Badass junkie
Het is mogelijk om ondanks je heroine gebruik oud te worden. Ik werk in de verslavingswereld. Ik heb daar niet veel echt oude heroine verslaafden gezien, maar degene die wat ik zag zagen er meestal wel een stuk jonger uit dan hun kalender leeftijd. Ik praat dan over mensen die zichzelf goed verzorgen op geestelijk en lichamelijk gebied. Op heroine gebied kunnen dit echter heeeel weinig mensen, dus probeer het maar niet. Want ik heb ook de andere kant gezien, en die mensen zijn totaal afgebroken. En das echt wel het merendeel. Heroine is nooit gezond, ook al wordt er iemand 50 mee

needlefreak

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Heroine is nooit gezond, ook al wordt er iemand 50 mee
Klopt. Ik ken enkele 40tigers die al de helft van hun leven heroïne (en al de rest) gebruiken en dat zie je aan hun. Ze zien er niet gezond uit. Dat komt omdat er altijd zoveel rotzooi bij die dope zit. En de levensstijl van een junk kan ook niet echt goed zijn voor de gezondheid.

speeseend

Wijs gebruiker
Ik denk dat het Chinezen op zich niet zo schadelijk is, indien je inderdaad goede dope hebt én er niks naast gebruikt plús dat je gezond en regelmatig eet. Zo die zin is uit de vingers :sunglasses:

Het zal per individu kunnen verschillen. Van tevoren kan je niet nagaan of jij er wel oud mee wordt en hij / zij niet.

Hoe dan ook, de manier hoe je het gebruikt zal mijns inziens van grote doorslag zijn.

Grt.,

Eend

speeseend

Wijs gebruiker
I know, Naaldenman :wink: Ik doelde niet zozeer op U. ''Je en jij" staat in dit verband voorál voor mezelf en alle andere opiaat-fans.

Have fun on Hero, Need-le-Freak :wink:

Bij de weg; Hou jij een dagboek bij voor jezelf? Misschien zou je zo af en toe eens kunnen schrijven wat jou bezig houdt, when on Hero. Het is natuurlijk iets wat je zelf moet bepalen maar persoonlijk denk ik dat het misschien wel nuttig kan zijn. Voor jou én mensen met wie je dit deelt.

Groet,

Eend

speeseend

Wijs gebruiker
Flameon zei:
Het is mogelijk om ondanks je heroine gebruik oud te worden. Ik werk in de verslavingswereld. Ik heb daar niet veel echt oude heroine verslaafden gezien, maar degene die wat ik zag zagen er meestal wel een stuk jonger uit dan hun kalender leeftijd. Ik praat dan over mensen die zichzelf goed verzorgen op geestelijk en lichamelijk gebied. Op heroine gebied kunnen dit echter heeeel weinig mensen, dus probeer het maar niet. Want ik heb ook de andere kant gezien, en die mensen zijn totaal afgebroken. En das echt wel het merendeel. Heroine is nooit gezond, ook al wordt er iemand 50 mee

Okay, dat is een punt, er zijn niet veel écht oudere mensen die aan Hero verslaafd is. Nu kan je dit verschillende redenen toekennen. Ik denk dat de belangrijkste reden is, dat Hero pas in de jaren zestig opkwam in onder andere Nederland. Dus zullen er maar een paar vanuit die ''begin-tijd'' stammen. Hieronder volgt een stukje van het Jellinek wat ik wel interessant vind:

Bevolking Amsterdam

In Amsterdam waren er in 2003, 4500 heroïnegebruikers. (Bron: NDM, 2004.

80 % is man en 20 % vrouw.

1700 komen uit Nederland, 1100 uit Suriname/Antillen/Marokko of Turkije en 1700 van elders (Bron: NDM 2004).

De gemiddelde leeftijd in 2004 bedraagt 45 jaar. In 1981 bedroeg die nog 27. (Bron: GGD Amsterdam).

De levensverwachting van verslaafden die spuiten wordt geschat op 55 jaar. Van verslaafden die hun drugs roken op 65 jaar.

Sterfte Amsterdam

In 2004 overleden in Amsterdam 90 harddruggebruikers.
Het gaat hierbij niet alleen om gebruikers van heroïne maar ook van cocaïne/crack.

22 van he overleden aan een overdosis.

5 mensen overleden tengevolge van vervoer van drugs in het lichaam ('bodypackers')

De rest overleed aan andere oorzaken zoals: longproblemen, kanker, hart- en vaatziekten, Aids, levercirrose, ongevallen en geweld (Bron: Jaarcijfers 2004, AMT GGD, Amsterdam)

In Nederland schommelde tot 2001 het aantal sterfgevallen tussen de 47 en 77 gevallen per jaar (bron, NDM 2005).

BRON: KLIK HIERhttp://www.jellinek.nl/drugsvoorlichting/matrix-sub.php?m=drugsvoorlichting&r=1&s=9
http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichting/matrix-sub.php?m=drugsvoorlichting&r=1&s=9

Ach, zo zal er nog wel meer te vinden zijn, qua onderzoeken. De bevindingen lopen her en der uiteen. Maar het leeuwendeel zal Hero als een 'minder schadelijke' drug bestempelen. Het wordt al gauw als zeer gevaarlijk gezien door de problemen die er omheen bijkomen.

Gr.,

Eend

needlefreak

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
I know, Naaldenman :wink: Ik doelde niet zozeer op U. ''Je en jij" staat in dit verband voorál voor mezelf en alle andere opiaat-fans.

Have fun on Hero, Need-le-Freak :wink:

Bij de weg; Hou jij een dagboek bij voor jezelf? Misschien zou je zo af en toe eens kunnen schrijven wat jou bezig houdt, when on Hero. Het is natuurlijk iets wat je zelf moet bepalen maar persoonlijk denk ik dat het misschien wel nuttig kan zijn. Voor jou én mensen met wie je dit deelt.

Groet,

Eend

Ik lees dit nu pas. Toevallig maar ik hou al jaren dagboeken bij. Ben ik begonnen toen ik in een afkickcentrum bij m'n opname een schriftje kreeg om vrij in te schrijven. Sindsdien ben ik dit blijven doen. Soms ook wel periodes van niet. Maar ik heb toch al een serieuze stapel van die schriftjes volgeschreven en ik heb ze nog allemaal. In periodes dat ik opgenomen was, aan het afkicken was, onder invloed was van drugs, etc. Het is wel leuk om dat eens terug te lezen. Maar om het hier te posten... kweet niet... ik geef m'n ziel dan bloot en dat ga ik niet aan jullie neus hangen. :tearsofjoy:
Sommige stukken zou ik eventueel kunnen posten maar ik zie er eigenlijk het nut niet van in om zomaar willekeurig stukken tekst te posten uit het leven van een naaldenfreak. Zo belangrijk vind ik mezelf niet. :P

Vanadesse

Wijs gebruiker
Het lijkt mij wel mooi om daar wat van te lezen wat er op verschillende momenten in je om gaat. Dus als je nog eens wat stukken hebt die je niet te persoonlijk vind, mag je ze gerust posten hoor. :P

speeseend

Wijs gebruiker
Nog een paar nachtjes en dan staat er voor ons Leeuwen weer een jaartje op de teller bij.

Ik feliciteer je alvast, jaja!

Gr.,

Eend

speeseend

Wijs gebruiker
silverfish zei:
Ben ook een leeuw. Net jarig geweest, grappig, 3 leeuwen op een rij..

Oh nee, het is een complot van 't Universum... Het schept een hoop duidelijkheid voor mij, dat zeker.

Zilvervis, hierbij natuurlijk alsnog van harte gefeliciteerd.

Groetjes,

Eend

silverfish

Bewuste gebruiker
Jij ook van harte Speeseend en alle andere leeuwen hier.. Ik zag je laatsts op Opio.. lees je je posts wel eens daar?
Ik ben nog steeds van de bruin af maar gebruik nog wel tramadol en/of een lage dosis methadon (10 a 15 mg) op doktersvoorschrift. Ja, het blijft een moeizaam gezwoeg, ik voel me nooit meer 100%, lichamelijk noch geestelijk.
Maarja, toch al meer dan 6 jaar van de bruin af. Dat is ook wat waard.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
sjah dat kan ik voorlopig niet zeggen ... dat ik in mijn volwassen leven zes jaar lang van de bruin af ben geweest :)

nog gefeliciteerd allemaal ... ik was jullie als kreeft net voor ... :wave:

:wave:

Bovenaan