Opzettelijk triggeren?

ILoveRCs

Wijs gebruiker
Leuke momenten kun je zeker nog beleven, ook zonder een drankje.
Inderdaad zeker met je eens. Weet al niet meer waarom ik die link legde..

Dikgedrukt vindt je kneuserig?? Gezien je lach emoji interpreteer ik het maar als sarcasme, maar ik vind het niet echt grappig.
Nee, totaal niet.. de eerste zin van de volgende alinea is niet relevant aan de opsomming. ik denk gewoon dat als ik nooit aan de drugs/alcohol was gegaan dat ik nog steeds die nerd/loser/kneus (hoe je t ook wil noemen) van vroeger was die nooit z'n zolderkamer afkwam en alleen maar zat te gamen of programmeren. door drugs en drank ben ik veel socialer geworden, ben ik naar feestjes gegaan en heb ik meer ontdekt in het leven ipv alleen maar achter de pc te zitten.

En als je nou eens je energie gaat steken in die activiteiten vinden en uitvoeren?

Ja goed punt, het komt ook omdat ik op t moment al een half jaar werkloos ben, dan begint de verveling er toch wel flink in te hakken merk ik. ook met sporten/activiteiten en hobbies.. tijd om weer aan de bak te gaan over paar maanden. met zoveel vrije tijd, veel te veel tijd om slechte dingen zoals drugs te doen.

Je ziet, waar je naar kijkt. De wereld is hoe jij er naar kijkt. Richt je je aandacht op de mooie dingen die er wel degelijk zijn, als je dankbaar bent voor de dingen die je wel hebt, dan ziet je wereld er heel anders uit. Dat er slechte dingen in de wereld gebeuren zijn geen excuus om jouw eigen wereld ook maar slecht te maken. Maak de wereld nou maar een stukje mooier, door zelf je beste beentje voor te zetten.

Inderdaad, over t algemeen doe ik dat ook wel. ben ook zeker dankbaar voor de dingen die ik heb. Mijn wereld ziet er over t algemeen prima uit, heb vrij weinig last van dingen. ik was weer lekker aan het spammen zoals gewoonlijk door de broma ontremming + stims + alcohol. Daardoor kwam dit naar boven en was ook beetje negatief. Maar goed laten we wel eerlijk zijn, de wereld hoe je die individueel interperteeerd kan drastisch verschillen van de daadwerkelijke situatie. t is maar net hoe je er in staat. ik laat mn leven er iig niet door leiden, alhoewel dat mss wel zo overkwam. maar je beste beentje voor zetten doet hooguit iets voor jouzelf, voor de rest van de wereld heeft het geen enkele impact.. mooie gedacht maar is gewoon niet waar. geen enkel individu kan de wereld mooier maken tenzij die er miljarden tot biljoenen uit liefdadigheid aan zou besteden, en wie doet dat nou.

Nogmaals; die verandering zit in jou, je houdt jezelf alleen maar klein en voor de gek met middelenmisbruik.
Ik heb het zelf in de hand hoe oud ik ongeveer kan worden op basis van drugsgebruik inderdaad. maar geniet liever intens en word minder oud dan me altijd inhouden en minimaal genieten en veel ouder worden.

Met die mindset gaat jouw wereld er in ieder geval gegarandeerd op achteruit.
"De wereld gaat er toch alleen maar op achteruit, met de dag word alles slechter," wat ik zei is idd wel erg negatief en ben ik t nu ook niet helemaal mee eens, het is dan idd mijn wereld (denkwijze), niet in het algemeen.

Maar de huidige staat van de wereld, kapitalisme, waar alles om geld en macht draait uiteindelijk. Wat niet zomaar zal veranderen + dat alles voor ons bepaald word wat zogenaamd goed is (waarvan vaak t tegeonvergestelde waar is), waar we geen enkele impact op hebben realistisch gezien. Democratie stort in, refendums betekenen ook niks. Zie ik het realistischer in dat de wereld er op achteruit gaat ipv op vooruit.

Afgezien van bedrijven die over lijken gaan, kennen wij als burgers gelukkig wel echte waarden zoals gezondheid, liefde en geluk!

Note to self: ik moet echt een stoppen in bepaalde staten op drugsforum te zitten... of ik ratel aan een stuk door en schrijf een betoog in 10 min, of ben 2 uur kwijt aan replies en dan nog klopt t waarschijnlijk niet als ik t volgende dag terug lees...

Bovenaan