Oplossingen voor slaapproblemen na opiaatafkick?

r@r@

Wijs gebruiker
Hoihoi,

Ik heb nu zelf ook weer even advies nodig, dus wie r@r@@d weet; ik hoor het graag.

Zoals jullie aan mijn posts kunnen zien, slaap ik erg laat.
Ik ben overdag hierdoor erg moe en kom 's ochtends met veel moeite mijn bed uit.
Het begint steeds meer te voelen alsof ik de avond ervoor teveel heb gebruikt, maar dan zonder de misselijkheid die ik dan vroeger had.
Ik vind dat ontzettend kut alsof ik voortdurend stoned ben ofzo.
Het stomme is dus dat ik de hele ochtend en overdag ontzettend moe, echt uitgeput ben en dan ik dan vanaf een uurtje of 9 's avonds tot een uur of 3-4 's nachts klaarwakker ben.

Oxazepam is geen optie, ik ben bang eraan verslaafd te raken, dus dat raak ik al een tijdje niet meer aan.

Ik dacht dat mijn slaapritme na een aantal weken wel weer normaal zou zijn, maar dat valt dus vies tegen (ook omdat ik nu vakantie heb en niet in de normale gekte van "wekker-douchen-aankleden-kinderen aankleden-brood smeren-pap maken-kinderen naar school-kinderopvang-racen naar werk-van werk naar kinderopvang-boodschappen-naar huis-koken-kinderen badderen-instoppen/voorlezen/knuffelen-keuken opruimen-vaatwasser vullen-laatste was draaien-droger aanzetten etc. :openmouth: zit).
Ik ben uit mijn ritme.

Ik ben nu a.s. zaterdag 10 weken clean :rock: :rockband: :rockband: , maar mijn geduld is dus zo zachtjes aan op; ik wil GVD weer slapen! :angry:

Een aantal van jullie schreef iets over melatonine.

Wie heeft er ervaring mee? Welke dosis? Is het verslavend?

Of andere (natuurlijke) middelen tegen inslaapproblemen?
Bijv. kruidenthee. Ik doel niet op drugs, dus ook geen joint ofzo...

Ik heb dit ff gegoogled, maar ik hoop dus dat er mensen zijn die hún persoonlijke ervaring kunnen vertellen.

Ik heb dit gevonden:

Melatonine is een hormoon dat bij mensen in de epifyse (pijnappelklier) geproduceerd wordt uit serotonine en in een met de tijd van de dag variërende hoeveelheid aan het bloed en het hersenvocht wordt afgegeven. Het is bij vele dieren van invloed op het slaap-waakritme en het voortplantingsritme.

Bij mensen is de natuurlijke productie van melatonine door de pijnappelklier direct gekoppeld aan de blootstelling aan licht van bepaalde receptoren in het netvlies van de ogen. Bij de aanwezigheid van blauwachtig licht (uit zonlicht of uit kunstlicht, televisie of computer) wordt de productie van melatonine geremd. Neemt de blootstelling aan licht af, dan komt de natuurlijke productie van melatonine weer op gang. Voor het lichaam is dit het signaal om de dag-activiteiten te verminderen en zich voor te bereiden op de nacht.

Melatonine heeft receptoren in de volgende weefsels:

centraal zenuwstelsel
maag-darmstelsel
cellen van het afweersysteem
hart- en vaatstelsel

[bewerken] Melatonine als geneesmiddel
Melatonine wordt in sommige landen verkocht als middel tegen jetlag en andere slaapstoornissen. In de Verenigde Staten wordt het als voedingssupplement verkocht en door miljoenen mensen gebruikt.

In Nederland is melatonine als zelfzorggeneesmiddel in zeer lage doseringen (0,1 mg, het wettelijk maximum voor producten die onder de Warenwet vallen) zonder recept bij de apotheek of drogist te verkrijgen onder verschillende merknamen of onder de stofnaam. Melatoninepreparaten met sterktes hoger dan 0,1 mg zijn in Nederland uitsluitend op recept verkrijgbaar bij de apotheek. Deze worden in de apotheek zelf gemaakt (capsules 2–10 mg) of bij een bereidingsapotheek (tabletten 1, 3 en 5 mg).

Melatonine wordt gebruikt bij:

verstoord waak-slaapritme, zoals bij jetlag en 'delayed sleep phase syndrome' (DSPS)
algemene inslaapstoornissen
slaapstoornissen bij kinderen met leerproblemen, autisme, 'cerebral palsy' of visusstoornissen, inclusief blindheid
bij personen met ADHD wordt het experimenteel toegepast, omdat in deze doelgroep slaapstoornissen vaak voorkomen
ter ondersteuning van het afbouwen van benzodiazepine-agonisten
in klinisch onderzoek als weesgeneesmiddel bij verstoord waak-slaapritme bij blinden zonder lichtperceptie (een dosering is nog niet vastgesteld)
De bijwerkingen van melatonine lijken beperkt tot sufheid overdag bij langdurig gebruik van hoge doses (zoals 3 tot 5 mg), en tot het verder naar achteren verschuiven van de slaapfase bij op een verkeerde tijd innemen van de melatonine (vóór 15.30 uur en ná 24 uur). Onderzoekers en artsen die ruim 20 jaar melatonine voorschrijven hebben tot nu toe geen schadelijke effecten waargenomen. Maar gecontroleerd onderzoek (melatonine vergeleken met placebo) ontbreekt dus nog.

Er zijn verder aanwijzingen voor gunstige effecten van melatonine op het immuunsysteem, behalve bij auto-immuun reumatoïde artritis; deze ziekte kan verergeren onder invloed van melatonine. Verder heeft melatonine antioxiderende eigenschappen die bescherming kunnen bieden tegen DNA-beschadiging en kanker.

Wie zou geen melatonine moeten gebruiken?

Mensen die lijden aan leukemie of een auto-immuunziekte als crohn of reuma zouden alleen melatonine moeten gebruiken als het effect van dit hormoon op deze ziekten beter bekend is. Dat is momenteel nog niet het geval.
Patiënten met leukemie kunnen ook geen melatonine gebruiken omdat het de ziekte alleen maar erger maakt.
Sommige artsen ontraden vrouwen met baarmoederkanker melatonine te gebruiken.
In juni 2007 is melatonine in Nederland en andere Europese landen als geneesmiddel geregistreerd onder de merknaam Circadin[1], [2].
Circadin is een tablet met verlengde afgifte (2 mg melatonine) en bestemd voor patiënten van 55 jaar en ouder met een slechte slaapkwaliteit. Sinds september 2008 is Circadin in Nederland op recept verkrijgbaar.

Het gebruik van melatonine bij jetlag wordt aanbevolen bij mensen die ten minste vijf tijdzones overbruggen (d.w.z. vijf uur tijdsverschil). Bij vluchten naar het oosten zou het effectiever zijn dan naar het westen. In een cochrane review werd het bij jetlag als 'opmerkelijk effectief' beoordeeld[3]. Een meta-analyse in het British Medical Journal uit 2006 daarentegen concludeerde: 'Er is geen bewijs dat melatonine effectief is bij het behandelen van secundaire slaapstoornissen of slaapstoornissen die het gevolg zijn van slaapbeperking, zoals jetlag en slaapstoornissen bij ploegendienst. Er is wel bewijs dat het bij kortdurend gebruik veilig is[4].' Er was bij deze meta-analyse een gering effect, dat echter niet statistisch significant was.

SAMBALBIJ

Experimenterende gebruiker
Hoi raRA

Heb je kamille al geprobeert? Dat werkt bij mij goed (het maakt je ogen slaperig en geeft een bepaalde rust) het beste is een hele sterke kop zetten dus thee(zakje) minstens 10 minuten laten trekken. Als je de smaak niet lekker vind dan doe je gewoon flink veel suiker erin en dan is het best lekker.

Ik zie geen reden waarom je dokter je geen melatonine in voldoende dosering zou kunnen voorschrijven om weer in een goed slaapritme te komen. Ik had daar ook interesse in maar ik slaap eigenlijk goed laatste tijd behalve dat ik dan erg laat naar bed gaat maar daar hou ik wel van.Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me een goed middel als het werkt ieg beter dan een benzo.

Slaap ze! \

groet,

Sambalbij

paddosofty

hoi rara ik heb er zelf ook erg last van al sins 5 me maar ik rook nog wel wiet en dat helpt me om te slapen maar sóchtens erg moe dat wel je moet ff volhouden

Yoro

Bewuste gebruiker
Ik heb melatonine alleen in de 0,1mg tabletten getest, maar daar moet je er zóóó veel van slikken voor het effect heeft, bij die grote hoeveelheden flink grote donkere pillen kreeg ik ook een wat misselijk gevoel. Bovendien ook erg prijzig dan.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het in de juiste dosering zeer zeker een goed middel kan zijn in jou geval Ra. Het is vooral je slaap ritme die verstoord is.
Juist met die melatonine kun je die herstellen door bepaalde stoffen op de juiste tijd aan te laten maken. Mijn advies zou dus zijn om maandag naar je arts te gaan en er om te vragen.
Als je duidelijk uitlegt waarom je het nodig hebt, en waarom alternatieven als benzo's geen optie voor jou zijn. Dan zie ik niet in waarom je dit niet voorgeschreven kunt krijgen.
Ik ga hetzelfde doen wanneer ik over 2 weken helemaal clean ben.
Maandag ga ik naar de verslavingsats en zal het hem al vragen, en mocht hij niet willen/kunnen dan ga ik naar mijn huisarts.
We horen het wel van elkaar of het iets opbrengt.

Ik hoop met je mee voor je goede nachtrust Ra!
Trusten, groeten, Yo

silverfish

Bewuste gebruiker
Ik kreeg via mijn huisarts (door de apotheek bereidde) tabletten van 5 mg melatonine.
Kosten: 12 euro per maand voor 30 stuks. Het helpt wel en is niet verslavend. Ik heb er om gevraagd omdat ik niet steeds weer rotzooi als oxazepam wil slikken (wat weliswaar inderdaad beter werkt maar verslavend is en dus na een maandje ook niet meer helpt omdat je tolerant raakt terwijl melatonine gewoon blijft werken; het is een lichaamseigen hormoon).

Je moet ze wel volgens een bepaald patroon innemen om ze optimaal te laten werken en daar hield ik me niet zo goed aan. Maar het helpt echt bij veel mensen.

Alleen de melatonine-tabletten die bij de drogist verkrijgbaar zijn, zijn waardeloos. Daar zit inderdaad maar 0.1 mg melatonine in ofzo, dat volstaat dus echt niet en ze zijn nog duur ook! Ik neem er 1 in met een potje slaapthee van celestial + een tablet magnesium/kalk erbij (werkt ook spier-ontspannend).
Naar de huisarts dus.
Baat het niet, dan schaadt het dit keer ook niet! :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Thanx voor alle berichten. Mijn huisarts heeft al Melatonine voorgechreven, ik ga het maandag ophalen bij de apotheek.

Ik ben net uitgeweest met mijn vriendinnetje (die bi-meid met vriendje; zij kwam Shawshank kijken van de week).

Het was erg gezellig ,eindelijk weer lekker kunnen dansen op eighties en nineties muziek! Het maakt écht verschil: 0,6 mg. Tem of helemaal niets, dat voel ik nu wel!

Enige kutte was dat ik weer een dealertje tegenkwam die luid en duidelijk (helemaal dronken, stoned en stijf van de coke) liet merken dat hij me nog kende...

Hij vroeg mijn nummer, maar dat kreeg hij lekker niet! :rock:

Ik ben een beetje dronken, ik heb 3 wijn en 1 bier op. Ik drink verder zelden, dus dat is hard aangekomen :wink:

Ga lekker slapen.

Trsute allemaal! (Enne Yoro, morgen reageer ik nog ff op jouw post).

R@r@ :wave:

SAMBALBIJ

Hoop dat het gaat werken R@ en sterk van je dat je sterk was.
Ik hoop dat ik na mn afkick ook wel wat slaap maar dan zit ik nog aan de buper(?).
Maar voor dAT ik met bruin begon zon 9 maanden geleden ben ik zowaar goed gaan slapen.

Gr. Sambal

Yoro

Bewuste gebruiker
r@r@77 zei:
Thanx voor alle berichten. Mijn huisarts heeft al Melatonine voorgechreven, ik ga het maandag ophalen bij de apotheek.

Enige kutte was dat ik weer een dealertje tegenkwam die luid en duidelijk (helemaal dronken, stoned en stijf van de coke) liet merken dat hij me nog kende...

Hoi Ra, hopelijk na je avondje op stap lekker kunnen slapen!
En dat de kater vandaag ook een beetje meevalt :wink:

idd erg knap dat je (zelfs na een paar drankjes) die dealer afgwimpeld heb.
Goed bezig meid, daar mag je jezelf erg dankbaar voor zijn! :)

Hoeveel mg/dag heb je trouwens voorgeschreven gekregen van je huisarts?
We horen het wel hé.

Groeten, Yoro. :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
idd erg knap dat je (zelfs na een paar drankjes) die dealer afgwimpeld heb.
Goed bezig meid, daar mag je jezelf erg dankbaar voor zijn! :)

Eerlijk gezegd walgde ik van zijn stoned-zijn. Niet van hem, wel van hoe hij er op dat moment aan toe was. Hij had allemaal grote verhalen over dat hij op de HRO Economie studeert nu en ik zei: "Voor hoe lang nog dan? Het gaat nou toch niet zo heel denderend goed met je." Hij hoorde me niet eens, door die kutcoke. Mijn vriendin en ik waren "prettig aangeschoten", maar hij was ver heen.
Het is goed geweest om hem zo te zien: dronken, stoned én stijf van de coke. Het schoot echt door me heen: "Jeetje, ben ik ook zo geweest?" (Ja, het antwoord gaf ik mezelf ook: "Ja R@, nog erger zelfs...").

Afstand tussen hem en mij, maar ook een grote afstand in tijd, leek het. Alsof ik hem uit een vorig leven ken. En ook alsof ik mezelf weer herkende uit een ver verleden. :flushed:

Klink ik vaag?

Hoeveel mg/dag heb je trouwens voorgeschreven gekregen van je huisarts?
We horen het wel hé.

Ik krijg 5 mg. per dag. Morgen gelijk ophalen...

Verder ga ik voor het eerst in 15 (!) jaar morgen weer sporten.
Petra (die vriendin dus) wil gaan trainen voor de marathon, maar ik zou al blij zijn als ik onze trap zou kunnen oplopen zonder het gevoel te hebben dat ik de marathon heb gelopen :wink: .

Ik dacht vroeger wel eens dat clean zijn saai is (en dát wil ik dus nooit worden), maar dat is dus niet zo. Voor iemand zoals ik, die echt een hekel heeft aan bewegen (behalve dan in bed :grin: ) is dit echt een belangrijk doel.
Zij heeft zo'n schema van 2 minuten joggen, 2 minuten lopen en dat 3x en de keer erna 3 minuten etc.
Ik zou dit al 2x eerder doen met een andere vriendin maar had elke keer een ander excuus om niet te hoeven gaan. Maar nu moet ik wel.
Ik heb longemfyseem en ik wil er alles aan doen om een gezond leven te kunnen behouden en aan sport ontkom ik niet als ik echt serieus kijk naar hoe ik mijn leven leef en vooral hoe ik het heb geleefd.

Morgenochtend om half 9 dus.
Als ik niet meer inlog, weten jullie dus dat het is omdat ik mezelf heb doodgerend tijdens de 1e, 2e of 3e ronde 2 minuten hardlopen; tja: hardlopers zijn doodlopers... :wink:

Hoi! :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
:grin: komt bekend voor, liever lui dan moe :grin:

Sterkte morgenochtend meid, ga niet te laat naar bed en probeer een paar uurtjes slaap te pakken voor je morgen aan je dodemansloop begint :grin:
Begin vooral heel rustig!!
Dan kan je lichaam langzaam weer wennen aan bewegingen buiten de slaapkamer :wink:

Trusten :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Yoro zei:
Sterkte morgenochtend meid, ga niet te laat naar bed en probeer een paar uurtjes slaap te pakken voor je morgen aan je dodemansloop begint :grin:
Begin vooral heel rustig!!
Dan kan je lichaam langzaam weer wennen aan bewegingen buiten de slaapkamer :wink:

Ja mam, bedankt mam :wink:

r@r@

Wijs gebruiker
Melatonine als inslaapmiddel na opiaatafkick

Vanavond om 23.00 uur heb ik de eerste tablet van 5 mg. ingenomen. Op internet staat 1 uur voor slapen gaan innemen, maar apotheek had op etiket "3 uur voor slapen gaan innemen" gezet. Ik ben blij dat ik het advies van de apotheek niet heb opgevolgd...

Zoals jullie aan het tijdstip van schrijven kunnen zien, het is nu half 4, is het niet echt succesvol gebleken.

Ik werd wel al heel snel slaperig, eigenlijk stoned en een beetje misselijk. Ook kreeg ik een verschrikkelijk droge mond (die bijwerking heb ik nergens op internet kunnen vinden overigens).

Maar binnen een half uur sliep ik, wat me zelfs met Oxazepam nooit is gelukt!

Maar toen begon de ellende. Mijn jongste zoon van 2 had een nare droom en bij de 1e schreeuw zat ik met een nog hardere schreeuw rechtovereind in mijn bed; normaal reageer ik daar nooit zo sterk op.

Ik viel weer in slaap, soort van licht-agressief gevoel en droomde een uurtje later heel eng. Nu ben ik sowieso al een sterke dromer (lees: nachtmerries), maar dit was heel eng, omdat het zo echt leek. Ik viel in een zwarte ruimte, van heel hoog, voelde ook echt de pijn van de val en werd met een harde schreeuw wakker.

Niet in mijn bed, maar 3 meter verder bij de deur. Dekbed volledig van me afgetrapt op de vloer, glas water omgestoten op mijn Harry Potter-boek, allemaal watervlekken op de muur en vloer en veel angst en onrust in mijn lijf. Verder heb ik een wond op mijn elleboog, geen idee hoe dat tijdens die val is gekomen.

Ook heb ik kwaad mijn man wakker gemaakt, zoals ik al zei; ik zat nog helemaal in die droom :flushed:

De angst van die nachtmerrie zat diep, want ik was a.h.w. nog half in die droom. Ik zit hier dus half stoned (zwaar gevoel, suf, zwaar hoofd) te typen.

Op internet vond ik veel tegenstrijdige berichten en er was maar 1 iemand die beschreef wat ik ook heb meegemaakt (op een forum): "In het begin veel nachtmerries...".

Ook las ik dat mensen met allergie er sneller een contra-reactie op kunnen krijgen (dus bijv. nachtmerries, agressie etc.). Ik ben idd allergisch voor stof, huismijt, katten + heb hooikoorts, dus dat sluit aan bij die uitkomsten.

Morgen slik ik dus maar een halve tablet en nu ga ik maar weer proberen te slapen en vooral niet denken aan die enge val in mijn droom.

Truste! :(

Alfa

5 mg doet niet veel bij mij. Ik neem 15-20mg en dan werkt het goed als inslaper.

Yoro

Bewuste gebruiker
Hoi Ra, het zit je ook niet mee lieverd.
Slik je die pil om juist beter te slapen, en dan is meteen de eerste nacht een drama.
Het kan natuurlijk zo zijn dat je er allergisch op reageerd dmv nachtmerries.
Toch zou ik niet meteen na de eerste nacht die conclusie trekken.
Dan zou ik inderdaad ook de dosis halveren, eens kijken wat dat komende nacht doet.
Het feit dat je er lekker vlug mee in slaap kunt vallen is toch wel prettig. :)
Van wat ik gelezen heb zaten de meesten die melatonine voor deze doeleinden gebruikten rond de dosis van 1 tot 3 mg.
Die van 5mg is misschien net te veel geweest.
Misschien dat je dan ook een stuk minder dat duffe stoned gevoel met zware hoofd krijgt.
En dan 3 uur voor het slapen gaan op het etiket?
Bij mijn weten moet 1 uur tevoren idd voldoende zijn.

Betreft de nachtmerries, ikzelf heb ze zelden, maar wanneer ik ze dan heb komen ze met vlagen.
Zeg maar een paar nachten achter elkaar, soms een week.
Ook ik zit dan letterlijk rechtop in bed en word wakker van de luide schreeuw die dan uit mijn eigen wagenwijde mond komt. vooral door middelengebruik word dit bij mij ook versterkt.
Ik heb een periode dagelijks veel bruin, meet en oxazepam gebruikt.
Die combinatie was voor mij hét recept om te dromen over de raarste dingen, leuke, maar vooral minder leuke dingen. in die periode heb ik mijn heftigste nachtmerries gehad.

Naar mijn idee kunnen middellen dus wel degelijk invloed hebben over je dromen.
Voor jou zou dat zo kunnen zijn met melatonine.
Toch is het de moeite waard om ht nog eens een nachtje te proberen, en dan kun je morgen verder kijken wat je beslist.

Ik hoop dat je tweede deel van de nacht (ochtend) beter verlopen is, en dat je alsnog die paar uur slaap te pakken hebt gekregen zonder die misselijke nachtmerries.
We horen het wel hé.

Groeten, Yoro :wave:

cropp

Badass junkie
ik heb het hele topic niet gelezen, dus vergeef me als ik nou de clown uit hang, maar blowen helpt mij altijd heerlijk in slaap.

r@r@

Wijs gebruiker
jaja zei:
Een boek van Mulisch wil ook wel eens helpen.

Sláápverwekkend, ja! :wink:
Wat leuk! Een mede- literatuurliefhebber! Maar geef mij maar (Lévi) Weemoedt, Giphart, Harry Potter of Brouwers...

r@r@

Wijs gebruiker
Toen in in oktober ging afkicken onder narcose is precies hetzelfde gebeurd (maar dan in de ziekenzaal met 2 verplegers die mij met al hun kracht moesten kalmeren, omdat ik op dat moment d8 dat ze me wilden verkrachten :flushed: ).
Het waren in mijn beleving 4 negers, heb ik niet zo fijne ervaringen mee, maar in werkelijkheid bleken het later 1 neger en 1 Surinamer te zijn, dus ik was'écht ver heen en haalde werkelijkheid, trauma's en nachtmerrie behoorlijk door elkaar. :flushed:

Conclusie was toen dat ik een contra-reactie op Dia- (of tema-?) zepam (i.c.m. narcose) had vertoond. Terwijl ik dat bij Oxa nooit heb gehad :confused: .

Ook heb ik de eerste paar jaar van mijn heroïneverslaving (in weekenden) altijd 3x kunnen doen met 1 bollletje van 10 gulden.

Ik ben kennelijk overgevoelig voor bepaalde "downers" ofzo (uppers trouwens ook, maar dat terzijde); alle medicijnen/drugs dus...

Ik ben nu net wakker! Mijn man is vanochtend weer vertrokken naar boorplatform, heeft jongste zoon naar oppas gebracht (oudsten zijn 10 dagen naar hun vader/mijn ex), ik hoop dat ik vanavond op tijd kan slapen, want mijn ritme (= van ong. 12-1 uur 's nachts tot half 8 's ochtends slapen) heb ik nog steeds niet terug.

Vol goede moed :rock: op weg naar vannacht dus... :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
het tijdstip waarop is dan nog niet helemaal zoals je zou willen, maar uiteindelijk heb je gelukkig toch nog best wat geslapen. Wat je zegt betrept de pammetjes en de dromen/nachtmerries sluit helemaal aan bij wat ik ook dacht.
Die kunnen het flink beinvloeden.

De vraag is of bij een mindere dosis melatonine die bijwerking ook weggaat.
Ik hoop het voor je, dan kun je daarmee alsnog je slaapritme weer proberen op orde te krijgen. Als ik het goed begrijp heb je nu ook een tijdje meer rust in huis, dus dat scheelt natuurlijk ook.
Ik ben erg benieuwd wat deze komende nacht gaat doen met een half pilletje.
Hopende op het gewenst effect horen we het morgen wel hé.

Groeten, Yoro :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Die nachtmerrie kwam toch niet van de Melatonine, want vannacht heb ik 3/4 pil op en ik had nergens last van.

Ik sliep weer pas om half 4 (heb me op DF bij onzin-forum uit zitten leven).

Maar vanavond ga ik zeker lekker slapen, want jongste van 2 jaar werd al om 7 uur wakker. Half 8 zat ik dus met dichte oogjes pap te maken.

't Komt goed... :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
geen nachtmerrie gehad vannacht, da's al iets! :)

enne, als je niet vroeg naar bed gaat, kun je natuurlijk ook niet vroeg slapen :wink:
Oftewel, (jaja rara, ik ga weer ff kort terugmoederen :grin: ) op tijd je melatonine achter in je keel mikken, en dan ook op tijd je nest in kruipen, en je oogjes dichtknijpen!!
Dan gaat het idd vast helemaal goed komen. :)

Sarori

Bewuste gebruiker
Ik denk r@r@, dat je met het advies van Yoro morgen weer fris en fruitig in de pap staat te roeren. Als er tenminste niet weer zo'n vreselijke nachtmerrie voorbij komt, maar dat heb je niet altijd in de hand.

Jammer dat kinderen altijd zo vroeg wakker zijn. Maar goed, die gaan ook met de kippen op stok, dus vindt je het gek :)

Mijn zus had vroeger altijd behoorlijke slaapproblemen en stortte op een gegeven moment van vermoeidheid haast in. Op een slaapcentrum heeft ze toen geleerd dat regelmaat het allerbelangrijkste is. Ze moest met name op een vast tijdstip opstaan, hoe laat het de nacht ervoor ook was geworden. Juist het ritme zorgt ervoor dat de melatonineproductie van je eigen lijf ook weer ritmisch gaat verlopen. Het heeft haar in ieder geval goed geholpen.

Succes!!

r@r@

Wijs gebruiker
Sarori zei:
Mijn zus had vroeger altijd behoorlijke slaapproblemen en stortte op een gegeven moment van vermoeidheid haast in. Op een slaapcentrum heeft ze toen geleerd dat regelmaat het allerbelangrijkste is. Ze moest met name op een vast tijdstip opstaan, hoe laat het de nacht ervoor ook was geworden. Juist het ritme zorgt ervoor dat de melatonineproductie van je eigen lijf ook weer ritmisch gaat verlopen. Het heeft haar in ieder geval goed geholpen.

Thanx voor de adviezen!

Het klopt denk ik als een bus. Mijn man heeft me namelijk de afgelopen week elke keer tot het eind van de ochtend of zelfs tot begin van de middag laten slapen (omdat ik zo laat in slaap viel).

Ik werd dan boos en riep: "Zo ben ik verdorie hélemaal uit mijn ritme!" Hij bedoelde het goed, maar met het verkeerde resultaat.

Ik verwacht dus (nu hij weer 2 weken weg is en ik elke ochtend om 7 uur gewekt wordt door de jongste) dat ik vanzelf weer goed ga slapen.

Vanavond dus maar geen Melatonine. Ze waren trouwens duur! Dertig euro voor 30 pillen! Ik heb de meest uitgebreide verzekering, maar het is maar de vraag of ik het vergoed krijg.

Groetjes! :wave:

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
2 trekjes van een joint 30 minuten voor slapen gaan

2 trekjes ;niet meer , niet minder.

visolie innemen helpt ook , maar duurt langer voor je het merkt dat je kalmer wordt ( gaat heel geleidelijk).

om te slapen gebruiken veel ex-bruinrokers een indica wietje.
het kalmeert eenbeetje.

mocht je geen middelen willen gebruiken , leer dan yoga.

r@r@

Wijs gebruiker
Afghaan-Gek zei:
2 trekjes van een joint 30 minuten voor slapen gaan
2 trekjes ;niet meer , niet minder.
visolie innemen helpt ook , maar duurt langer voor je het merkt dat je kalmer wordt ( gaat heel geleidelijk).
om te slapen gebruiken veel ex-bruinrokers een indica wietje.
het kalmeert eenbeetje.
mocht je geen middelen willen gebruiken , leer dan yoga.

Thanx voor de visolie- tip.
Yoga hielp bij mij niet (dan werd het nóg drukker in mijn hoofd omdat ik nóg krampachtiger probeerde nergens aan te denken :wink: ).

Enne... geen wiet/joint voor mij: ik ben en blijf helemaal clean! :rock:

Groetjes,
R@ :wave:

Judas

Wijs gebruiker
Een scheut kratom in een vruchtensapje en ik ben zo onder zijl heb ik van de week ontdekt. In een biertje of likeurtje werkt het nog beter. Echt super want soms sliep ik een hele week niet en benzo's verliezen bij mij snel hun effectieve werking.

Weet alleen niet of kratom veslavend is :confused:
De meningen hierover op het web lopen uiteen. Las wel dat het een verboden drug in Thailand en Australie is, maar waarom wordt niet echt duidelijk.

r@r@

Wijs gebruiker
Slapen gaat nu ook weer goed. Ik denk dat dat komt doordat ik dagenlang echt hele dagen buiten ben geweest (zwemmen, pretpark, strand etc.).

Ik slaap nu 's nachts al tussen 12 en 1, erg vroeg voor mij! En vanaf volgende week ga ik 4 dagen werken, dus dan zal het nog beter gaan!

Als ik nu zo terug kijk heeft het dus 3 1/2 maand geduurd voor ik mijn normale slaapritme na opiaten (Buprenorfine) terug heb gekregen. Mijn endorfines worden dus weer goed aangemaakt! :rock:

Heeft toch best lang geduurd, vind ik :confused:

Groetjes,

r@r@

Wijs gebruiker
Hoi allemaal,

Ik ben nu al een paar dagen niet meer hele dagen buiten en slaap nog steeds als een roosje van ongeveer twaalf tot half 8!

Voor de nog-niet-afgekickten: bij mij duurde het dus bijna 4 maanden voor ik mijn normale slaapritme weer terug had.

Dat is lang, maar het bewijst wel dat het dus weer goed kan komen!

Hoi! :wave:

speedjunky69

Bewuste gebruiker
misschien een lage dosis seroquel(quetiapine) daar slaap ik zelf erg goed op.
t nadeel is dat je dan wel weer aan de medicatie zit maarja wakker blijven is ook niet alles :(

succes iig

ThaHague

Newbie
Mischien ben ik een beetje laat maar toen ik dit zag wou ik toch mij mening geven.
Ik gebruik zelf al bijna 2 jaar Melatonine(10mg) vanwege een slaapstoornis die zich bij mij vroeg heeft ontwikkeld(ben bijna 1:sunglasses:.

De ervaring leert mij, zoals hierboven al staat, dat regelmaat het allerbelangrijkste is van het gebruik. Melatonine is niet een slaapmiddel maar een middel om je biologisch klok recht te trekken. Het is dan ook van groot belang dat je het dagelijks op hetzelfde tijd slikt. Sterker nog, als je dit een tijd lang doet merk je dat je ook een avond zonder pil goed slaapt.

Als je melatonine gebruikt moet je dat met regelmaat doen, ook als je later opblijft dan de normale tijd waarop je het inneemt! Dit dus omdat je een ritme moet kweken. Het is met melatonine ook niet moeilijk om tijdens de piek ervan wakker te blijven(als je even je ogen dicht doet val je wel in slaap)maar als je bezig bent is dit makkelijk te weerstaan. Ondanks het recept gebruik ik het ook 1 uur voor het slapen omdat dat voor mij beter werkt.

Verder vind ik het spul een wondermiddel(voor degene die een probleem met hun biologisch klok hebben). Het is niet verslavend en doet wat het moet doen. Sterkte ermee :wink:

dash

Newbie
Wat bij mij ALTIJD werkt is Trazolan. ik weet niet of het in Nederland dezelfde naam heeft maar de generische naam is Trazodone. Het is een geneesmiddel oorspronkelijk bedoelt als antidepressivum maar dan moet je er al tot drie per dag nemen. het heeft als bijwerking dat je er slaperig van wordt dus als je 1 tablet van 100 mg s'avonds inneemt slaap je de hele nacht als een roos. Dit product is totaal niet verslavend en je kan er zo mee stopen na maanden/jaren gebruik. In België wordt het regelmatig voorgeschreven aan mensen met Heroïne afkick verschijnselen. het laat je niet alleen inslapen maar regelt ook de slaap waardoor je overdag meer energie zal hebben en niet meer zal rondlopen als een oververmoeide slaapwandelaar. Dokters schrijven het ook zonder problemen voor net omdat het niet verslavend is.

Karsten

Had vroeger precies hetzelfde door omstandigheden, heb er iets van 10 maanden last van gehad totdat de psycholoog mij aanraadde om elke morgen om 9 uur op te staan, hoe laat je ook naar bed ging (ik sliep vaak pas rond een uur of 6) en dan overdag niet slapen. Na 2 weken was ik weer terug in m'n ritme en telkens als ik weer een paar dagen te laat naar bed ging dan doe ik weer hetzelfde!

crestiksa

Newbie
Oplossingen voor slaapproblemen na opiaatafkick

ik heb net even op internet zitten zoeken naar struikelen van paarden. Hier zeggen jullie dat het paard Primeval moet hebben, op een andere site lees ik dat hoefbeslag eigenlijk heel slecht is voor de voeten ivm de doorbloeding. Je zou eigenlijk de paarden zonder ijzers moeten laten lopen. Wat vind je daarvan? Je hebt ook het zgn. natuurlijk bekappen etc. ik zou graag een reactie ontvangen. mvr gr, martine

lichaams beweging helpt heel goed.
ga lekker joggen half uurtje per dag ofzo of als dat teveel is voor je half uurtje flink lopen.
langzaam opbouwen kwestie van je lichaam moe maken, en endorfines die vrijkomen bij beweging/training.

r@r@

Wijs gebruiker
ratmatje020 zei:
lichaams beweging helpt heel goed.
ga lekker joggen half uurtje per dag ofzo of als dat teveel is voor je half uurtje flink lopen.
langzaam opbouwen kwestie van je lichaam moe maken, en endorfines die vrijkomen bij beweging/training.

Haha... toen ik de 1e keer ging hardlopen was ik na 2 minuten al half dood... :wink:

Ik ben 2-3 keer per week gaan hardlopen toen (ok, hield het maar 2 maanden vol, maar toch :) )
en dan elke keer 1 minuut erbij.

HET HELPT ECHT!!! Verder dan 30 minuten ben ik niet gekomen, maar ik weet zeker dat dat ik combinatie met Melatonine (= niet verslavend) én een goede, dagbesteding heeft geholpen.

Groetjes,

joolie-ah

Belezen gebruiker
hey r@!
mijn endorfines komen idd vrij, maar niet door het hardlopen :grin:
ben alweer 40 uur wakker en me kutjes te voelen, ben al wel begonnen met melatonine op vaste tijden in te nemen, doet geen drol nu maar toch, het idee he? :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Hoi Jo :wink:

joolie-ah zei:
hey r@!
mijn endorfines komen idd vrij, maar niet door het hardlopen :grin:
ben alweer 40 uur wakker en me kutjes te voelen, ben al wel begonnen met melatonine op vaste tijden in te nemen, doet geen drol nu maar toch, het idee he? :wave:

Hoeveel neem je dan?Ik werd eerste keer(zie begin dit topic) knetterstoned ervan, maar ik heb ook van een ander gelezen dat 20 mg. pas helpt.

Misschien dosis aanpassen?

Lees topic nog even goed; er had iemand veel goede info gegeven over bijv. vaste tijden innemen etc.

Ik hoop dat je lekker kan slapen zo.

Liefs,

joolie-ah

Belezen gebruiker
lieve r@,

ik had het gelezen, dus ben er mee begonnen, ik heb 3 mg, maar daar slik ik er 5 van
dat doe ik nu pas 2 dagen hoor maar misschien heb ik er wat aan als alles wat rustiger wordt in m'n koppie.
heb vannacht een uur of 5 geslapen, toch weer wat toch?
ben wel doodmoe :(
liefs :wave:

Bovenaan