Opium

zommes

Badass junkie
Zijn er mensen die dit gerookt hebben en weten wat de beschikbaarheid van deze drug is? Lijkt mij veel beter dan meteeen aan de heroine te gaan :tongueout:

Seneca

Experimenterende gebruiker
Helaas, ik ben het nog nooit tegengekomen in Nederland. Volgens mij is 'rauwe' opium echt iets wat met mondjesmaat door wat excentriekelingen uit het Midden-Oosten wordt meegesmokkeld. Ik ben wel erg benieuwd, dus ik hou deze thread in de gaten.

Een voormalig docent van mij heeft het overigens ooit eens gehad toen hij jaren geleden in Egypte in het ziekenhuis terecht kwam. Daar geven ze de patienten gewoon even een lading opium zodat ze niet zo liggen te zeuren :smoke:

Je schijnt er in ieder geval opeens wel héle mooie dromen van te krijgen :mrgreen:

zommes

Badass junkie
Ja inderdaad, het is ook een medicijn.

Mijn moeder kreeg het toen ze buikgriep had in India en het had heel goed geholpen zei ze.

MetaalKonijn

Badass junkie
Ziet er zeer interessant uit.

Wil altijd nog eens op zo'n bank liggen met zo'n pijp. Net als Lambik in Suske&Wiske :P

BillyBilo

Badass junkie
ja opium is wel oké, heroine heeft een veel heftiger effect door de bepaalde stof die de morfine in heroine heeft omgezet, het is trouwens volgens mij net zo verslavend, gewoon je eigen planten en shit kopen, groei ze in een kas, gewoon een stuk of 40 van die planten, en oogsten maar.

parcival

idd gewoon de planten in de tuin groeien en er 1 maal per jaar thee van zetten. Meer dan 1 keer perjaar is teveel, ben er meestal een hele dag ziek van, misselijk oh ghod wat kan je daar misselijk van worden.

zommes

Badass junkie
Maar ik wil gewoon rookbare opium, daar heb je toch ontzettend veel van die papaver-planten voor nodig?

BillyBilo

Badass junkie
zommes zei:
Maar ik wil gewoon rookbare opium, daar heb je toch ontzettend veel van die papaver-planten voor nodig?

nee valt best mee ik bedoel, als je een habit wil krijgen, dan moet je veel planten hebben ja, maar tien tot twintig planten zijn best te doen, je kan het beste de opium gewoon nog nadat je het van de plant hebt afgehaald, het nog een poosje in laten drogen en het gewoon chinezen.

Jeller

Badass junkie
Ik heb het in Portugal al eens kunnen gekregen, maar keb daar niet echt veel interesse in.. dus hebben we gewoon hasj gekocht

wat vrienden van mij gaan het dit weekend doen, dus blijkbaar is het hier ook wel te krijgen.. ik vidn het toch geen verstandig idee, vanwege het hoge verslavingsrisico

BillyBilo

Badass junkie
disaster zei:
Dit is nou chinesen!

ja maar dat is nog weer anders chinezen, dat is een gootje leggen, dan blijf je de druppel heen en weer bewegen zodat deze niet verdampt, bij opium kun je gewoon kleine brokjes op alu folie leggen en dat echt verbranden.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
zommes zei:
Lijkt mij veel beter dan meteeen aan de heroine te gaan :tongueout:

Dat valt wel mee, maakt niet zo gek veel verschil. Het voornaamste actieve bestanddeel in opium is morfine. Een andere naam voor heroïne is diacetylmorfine. De verschillen tussen heroïne enmorfine zijn subtiel, die tussen opium en heroïne ook.

Het is enkel het stigma, vooroordeel dat bij bruin hoort, en niet bij opium omdat dat nooit zo erg misbruikt is maar vooral een medicijn en evt. genotsmiddel was, terwijl heroïne, toen het in '72 zo op de markt kwam in nl, echt gebruikt werd door het loser-cultuurtje, daarom raakten zo veel verslaafd.

Dus, gewoon wat bruin halen :wink: ghehehe

(ok grapje, voordat ik gzeieik krijg )

karton

Heroine is toch 1 vd 7 opiumderivaten(of oe noemde da spel)
net zoals morfine en codeine.
en weet er iemand de andere 4?
en als ik iets wil uittesten wil ik toch wel het beste probere :wink:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
^ thebaïne, noscapine (ook wel narcotine genoemd), papaverine, de rest weet ik niet.

ik weet wel dat heroïne géén direct opiumderivaat is, het is wat ze noemen semi-synthetisch, bewerkt, geacetyleerd om precies te zijn.

er zijn opiaten en opioïden, de opioïden zijn altijd synthetisch en hebben met opium niks te maken, bv. methadon, fentanyl. opiaten kunnen opiumderivaat zijn dus codeïne, morfine, thebaïne, noscapine, papaverine en misschien nog een paar die ik vergeet dus wat direct ín opium zit, en dan heb je nog de semi-synthetische (=bewerkte opiumderivaten) zoals heroïne, oxycodon enz.

fnea.

sick_pervert

kun je die opium, zonder dat je em gekookt hebt eigenlijk ook gewoon in een joint roken? dan heb je wel minder effect geloof ik, maar ik weet niet of ik (van de zomer als mijn plantjes uitgebloeid zijn) wel dat echte opium effect wil. en btw heb je van opium ook een beetje een effect dat je bepaalde kleuren enzo intenser gaat zien enzo? grtz

jaja

Bewuste gebruiker
Ooit had 'n kennis van me zelf papavers gekweekt, en daarvan opium verkregen.
Hij kookte 't eerst in een pan met azijn, meen ik me te kunnen herinneren.
Het effect viel me iig zwaar tegen.
Op straat ben ik het nooit tegen gekomen.

pepito

Bewuste gebruiker
sick_pervert zei:
kun je die opium, zonder dat je em gekookt hebt eigenlijk ook gewoon in een joint roken? dan heb je wel minder effect geloof ik, maar ik weet niet of ik (van de zomer als mijn plantjes uitgebloeid zijn) wel dat echte opium effect wil. en btw heb je van opium ook een beetje een effect dat je bepaalde kleuren enzo intenser gaat zien enzo? grtz

opium niet in een gewone pijp roken omdat de vlam niet in aanraking met de stof mag komen...in vaporizer (droog) zal prima gaan

BillyBilo

Badass junkie
pepito zei:
sick_pervert zei:

opium niet in een gewone pijp roken omdat de vlam niet in aanraking met de stof mag komen...in vaporizer (droog) zal prima gaan

alu folie.

pepito

Bewuste gebruiker
sick_pervert zei:
Help! ik heb wat papavers in potjes staan, maar als ze rond de 5cm zijn vallen ze steeds om, hoort dat?:P
ja zonder wind (maakt planten sterk) hoort dat. zet er dus een ventilator op

Flut

Belezen gebruiker
In de zomer heb ik met een vriend zelf gemaakte opium gerookt, vond het niet bijzonder maarja zal wel komen doordat we et zelf gemaakt hadden van papaver somniferum.

Bovenaan