Aan opium is moeilijk te komen, ik heb van de zomer een poging ondernomen maar ben er niet in geslaagd. Helaas, want ik vind het het lekkerste opiaat, lekkere high maar toch mild en omdat het zo'n natuur product is voel je je niet zo bezwaard, het voelt als verantwoord drugs gebruik.
Wat wel makkelijk is is zelf je eigen opium maken. Koop een paar gram Papaver Somniferum zaadjes bij Azarius (duur) of op E-bay (vaak uit de UK en goedkoper). Je hebt vele soorten en de voorkeur heeft de Lilac single. De Giganteum of Persian White slaan vaak niet goed aan in NL, althans da's mijn ervaring. Vervolgens zoek je rond Maart/April een mooie beschutte en zonnige plek op, zet er een twintigtal flinke bloempotten neer, doe er aarde in en druk de zaadjes licht in de aarde met enige onderlinge afstand. Houdt het licht vochtig, wacht tot de plantjes opkomen en trek dan een deel eruit zodat er genoeg ruimte ontstaat voor de blijvende plantjes. Vervolgens is het wachten totdat de bloemknoppen ontstaan. Zodra je die ziet gaat het heel snel, de plant gaat ineens in de turbo en voor je het weet openen de knoppen zich en verliezen ze hun bloemblaadjes. Dan begint de 'pod' te rijpen en zodra het kroontje rechtop naar boven gaat staan en een beetje uitdroogt en de pod een donkergroene kleur heeft, dan kan je gaan oogsten. Je snijdt met een scherp mesje een ondiepe kerf in de huid van de pod en dan komt de latex eruit, dat is de ruwe opium. Je kunt dit nu laten indrogen maar je kunt het ook na een minuut of 10 gewoon met een lepeltje bijeenschrapen, het indrogen gebeurt sowiezo. Je kunt de pods meerdere malen melken gedurende een paar dagen. Zodra je een aardige hoeveelheid hebt ga je de ruwe opium oplossen in water, licht verwarmen dus niet koken en dan filteren. Vevolgens laat je het water verdampen en voila je hebt de opium die je nodig hebt.
Je kunt je deze moeite ook besparen en de omgeving afstruinen naar Papavers, een beetje geoefend oog spot ze onbewust en er zijn er altijd meer dan je denkt. Het probleem daarvan is alleen dat je ongemerkt moet kunnen oogsten en dat is vaak een probleem. In dat geval kan je beter de rijpe pods afknippen, als een speer naar huis en thuis inkerven. De opbrengst is dan veel minder maar als je er voldoende hebt kan het voldoende zijn...