Opium

J0rrit

Badass junkie
In de aflevering van gister van Spuiten & Slikken gebruikte ze Opium, nu vond ik dit middel altijd wel iets interessant hebben! Vooral de manier van gebruiken en de hele mik mak eromheen. Nu mijn vraag, op het net staat dat de effecten van opium en heroïne ongeveer gelijk zijn, hoe zit dit precies, voelt opium net als heroïne of toch anders? Dan zou ik graag wat ervaringen van gebruikers van de twee middelen weten, komt opium in de buurt van het 'echte' heroïne gevoel? Jammer genoeg kan ik niet aan opium komen is volgens mij toch wel heel erg zeldzaam hier in nederland!

Spor

Wijs gebruiker
Hee, dat is toevallig, ik wou ook al een soortgelijk topic starten.

Weten mensen uit eigen ervaring hoe de beste manier om het te gebruiken is ? Rook je het in een "joint", of moet het perse in een puur pijp, en degene die ik heb gesproken had het over eten ? of zou je het ook kunnen slikken ?

Ik ff blij dat ik er wel aan kan komen :wink:

Tripper

Wijs gebruiker
Opium is niet echt geweldig. Ik had ooit een groot stuk liggen. Ik heb dat puur gerookt. Ik had zoiets van, is dit het nou. Ik heb echt flink zitten roken om er nog een beetje wat van te voelen. Het uiteindelijke effect vond ik zeer tegenvallen. Het voelt als stoned, maar dan zonder het down gevoel. Die meid van spuiten en slikken vond het geweldig, maar ik weet beter. Ik heb wel daarna 18 uur liggen pitten, dat was wel heerlijk. Na 12 uur dacht ik: "Zo, ik heb al lang geslapen". Ik heb me eigen omgedraaid en sliep heerlijk verder. Je kan beter wiet roken, daar voel je nog wat van.

btw. het was zeer goeie opium.

Spor

Wijs gebruiker
^ik weet niet wat jij geweldig vind, maar zoals jij het beschrijft zie ik het wel zitten :grin:

Dat van of het in een "joint" te roken is vroeg ik meer omdat het er op erowid uitziet als een stuk afghaan. En er staan geen doses van opium op de een of andere manier.

Spor

Wijs gebruiker
Ik heb nog even wat verder gekeken op erowid.org weet iemand of de dosissen van heroine en opium overeen komen ? Want van heroine zijn die wel aanwezig:

Smoked Heroin Dosages
Common 15 - 25 mg
Strong 20 - 30 mg

Onset : 5 - 10 seconds
Peak Onset : 10 minutes
Peak Duration : 5 - 6 minutes
Duration : 3 - 5 hours

-----------------------------------

Oral Heroin Dosages
Common 50 - 70 mg

J0rrit

Badass junkie
Ik denk dat die doseringen sowieso van pure heroïne zijn, ik heb zelf een keer bruine heroïne gerookt ( zag er net uit als hash, ga er nog steeds vanuit dat het hero was, maar nooit laten testen ). Heb toen een joint gedraaid met ongeveer een hoeveelheid hash voor een normale joint erin, dit met nog een vriend opgerookt. Was toen kotsemisselijk en heb een uur lang moeten :kots: .

Maar waar het dus omging die 20-30 mg lijkt me absurd weinig, heb geen idee wat de dichtheid is van heroïne maar ik denk niet heel erg laag ofzo.

speeseend

Wijs gebruiker
Tripper zei:

En dan nu een Lysergine25-opmerking: Heb je het getest? Hoe the -piep- weet jij nu of dit wérkelijk de shit was als jij beweerd?

't Lijkt mij een simpel verhaal; indien het effect 'tzelfde is, zouden de mensen geen Hero meer gebruiken. Opium is immers minder verslavend.

Groet,

Eend

J0rrit

Badass junkie
Heroïne werkt nu eenmaal een stuk sneller en is ongeveer 10 keer zo heftig ( werd in spuiten & slikken gezegd ). Dan kan het effect wel nog steeds hetzelfde zijn!

Tripper

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Tripper zei:

En dan nu een Lysergine25-opmerking: Heb je het getest? Hoe the -piep- weet jij nu of dit wérkelijk de shit was als jij beweerd?

't Lijkt mij een simpel verhaal; indien het effect 'tzelfde is, zouden de mensen geen Hero meer gebruiken. Opium is immers minder verslavend.

Groet,

Eend

Ik heb niet gezegd dat het effect hetzelfde is als Hero (lezen is de sleutel)!! Opium is vergelijkbaar met Hash of Wiet qua gevoel alleen minder down.

En ik dacht dat het rotzooi was, ik had er immers geen bal verstand van en nog steeds niet, maar ik ging uit van een Opium freak die het vaak rookt. Die zei dat het echt hele goeie Opium was. Ik heb het weggegeven aan die gast, want het was niet mijn ding. En ja waar ik vandaan kom, daar doen wij dat soort dingen (easy come, easy go).. En, laat jij je Hash testen? Jij weet toch ook of Hash goed is of niet (waarschijnlijk ook niet). Daar is Opium mee te vergelijken. Ik wou het een keer proberen, maar ik vond er te weinig gevoel bijkomen. Ik heb een half uur lang zitten roken en het bleef steeds hetzelfde effect. En geloof je het niet.., i don't care, maar praat geen poep als je er zelf helemaal niet de ballen er verstand van hebt. Jij bent toch zo'n Hero man? Ga het dan na vragen aan je Guru!! Mensen die Opium hebben gerookt die kunnen die wel beamen.

En als jij in Lys zijn voetsporen wilt treden, geef dan je tekst een normale kleur..

speeseend

Wijs gebruiker
Auw! Doe me geen pijn met uw genadeloze woorden, Meester :wink:

U hebt gelijk en laat niemand u iets anders vertellen!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

@ Darkscope

Dat lijkt mij inderdaad zeer goed mogelijk, minus Flash dan.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
die hoeveelheden heroine lijken mij wel heel erg weinig

maar als ik zo de uitwerkingen hoor lijkt de uitwerking van opium wel op heroine, maar dan gewoon minder sterk ...
nou na een tijdje heroine roken merkte ik er ook steeds minder van en ging ik erbij blowen om nog maar wat te merken, dus ik vraag me dan af hoe dat met opium zou zitten .. misschien dat het ook daarom zo enorm verslavend is ... je lichaam went er heel erg snel aan waardoor je steed smeer gaat gebruiken en dus ook steeds sneller nog verslaafder wordt ..

:wave:

evil_kermit

Bewuste gebruiker

zo rook je het best een pijpje jongens.

Robdebob

Bewuste gebruiker
Ik vind het raar dat opium op dit forum wel 'geaccepteerd' is terwijl tegen heroine een gigantische afkeer over het algemeen is. Uiteindelijk komt het van beide drugs er op neer dat morfine in je hersenen de roes creeeren. Waarom is opium dan goed en heroine dan slecht? :confused:

speeseend

Wijs gebruiker
ik denk dat jij dat antwoord wel kan raden, Robbie! VOOROORDELEN, mijn vriend, niets anders dan dat. En dit enkel door mensen die het geen van beide voor langere periode heeft gebruikt.

Wat de Kutter betreft; ben je van plan om er één dezer dagen tussenuit te piepen? Dacht namelijk dat je het enkel zou gebruiken wanneer je terminaal zou zijn?! Kan me vergissen hoor.

jcutter

Badass junkie
Yeah, maar ik filosofeer zoveel.
Dat doen mensen die zich voorbereiden op de dood.
En ja; er tussen uit piepen; lijkt mij HEERLIJK!

speeseend

Wijs gebruiker
Okay, ik zal de collandiance-kaart alvast uit het stof halen. Nog eventuele laatste wensen...op de Hero na dan :sunglasses:

edit:

Bekeren heeft vooralsnog bij u geen zin, zal het dan ook niet proberen. Indien wel gewenst, dan horen wij dat natuurlijk graag! MvG., Stichting ''red de Kut"

jcutter

Badass junkie
Ik vind je lief :)
Ik wil de spot niet gaan drijven met heroine junkies ofzo.
Ik weet dat het genot wat hero je geef; een vergif is voor je geheugen, maar ik denk dat het iets toevoegt aan mijn persoonlijkheid. Het is gewoon iets wat ik moet proberen voordat ik dood ga :)

Spor

Wijs gebruiker
Drugsforum zei:
Dit bericht is geplaatst door jcutter, deze gebruiker zit momenteel in je vijandenlijst. Toon dit bericht.

Drugsforum zei:
Dit bericht is geplaatst door jcutter, deze gebruiker zit momenteel in je vijandenlijst. Toon dit bericht.

Drugsforum zei:

speeseend zei:
MvG., Stichting ''red de Kut"

Maar aan de posts van de eend te zien is het de moeite niet waard om uit te klappen :beer:

Verder heb ik al vaker gepost dat ik niet zomaar een "afkeer" tegen heroine heb, maar ik ben eerder bang dat ik zo'n persoon ben die er direct aan verslaafd is als ik het eenmaal probeer, ik ben namelijk nogal een downer type. Ik zou eerder zeggen een fascinatie ervoor. Maar daarom lijkt opium me een goede tussenweg, niet de enorme flash, maar wel een beetje het gevoel. Kan ik toch een beetje mee proeven :)

eend

Belezen gebruiker
jcutter zei:
...
Ik weet dat het genot wat hero je geef; een vergif is voor je geheugen...

Op zich komt er zo nu en dan behoorlijk wat wijsheid uit... voor uw leeftijd, mag ik aannemen?

De Kut is zo slecht nog niet :wink: misschien ietwat in een 'leerfase, zal ik maar zeggen' :wink:

Spor

Wijs gebruiker
^héél af en toe, kan ook haast niet anders als je bijna 4000 posts hebt in die tijd :wink: als ie alleen maar poep had gepost had ik onderhand nog knapper gevonden :wink:

jcutter

Badass junkie
eend zei:
jcutter zei:
...
Ik weet dat het genot wat hero je geef; een vergif is voor je geheugen...

Op zich komt er zo nu en dan behoorlijk wat wijsheid uit... voor uw leeftijd, mag ik aannemen?

De Kut is zo slecht nog niet :wink: misschien ietwat in een 'leerfase, zal ik maar zeggen' :wink:
Geloof mij dat ik een persoon in mijn leven ben tegengekomen die mij alles heeft geleerd op het sex gebied.

Ik zit vol met wijsheden.
Je moest eens weten :sunglasses:
Het probleem is dat DF een soort van uitlaatklep is voor mij..
Een plek waar ik mijn misantropische gevoelens kan botvieren op andere keyboard rockers :rock:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik moest misantropisch gewoon opzoeken zeg :sunglasses:

Misantropie is een levenshouding die zich kenmerkt door het wantrouwen van mensen en een pessimistische visie op de samenleving. Een misantroop kan humaan en sociaal gedrag vertonen en is dus niet per definitie anti-sociaal of het tegengestelde van een humanist. Het woord misantropie komt van het Griekse miseo ("haat") en anthropos ("mens"). Een synoniem voor misantropie is mensenhaat.

Misantropie was reeds een levenshouding in het Oude Griekenland, die zich veelal uitte in een afzondering van de samenleving, uitgelokt door desillusie en een ongeloof in de mogelijkheid van mensen om op harmonieuze wijze met elkaar om te gaan. Veel misantropen leidden een bestaan als heremiet.

In veel gevallen is misantropie een gevolg van negatieve ervaringen met andere mensen, en dikwijls gaat ze met cynisme, arrogantie en/of onverschilligheid ten opzichte van de maatschappij gepaard. De hedendaagse industriële samenleving, die de klemtoon op sociale vaardigheid en teamwork legt, heeft het vaak moeilijk om met misantropische levenshoudingen om te gaan, temeer daar misantropen dit alles slechts als een hypocriete façade beschouwen en zich weinig van de sociale omgangsregels aantrekken.

Een misantroop beschouwt vaak niet enkel de maatschappij, maar ook zichzelf als onbelangrijk, wat zich kan uiten in een onvriendelijk, nors voorkomen. Het opzettelijk mijden van mensen versterkt die indruk.

:rock:

jcutter

Badass junkie
Mwa, ik ben vriendelijk tegen mensen hoor..
Als ze vriendelijk tegen mij zijn.

De sociale omgang met mensen is puur een kwestie om naar interacties toe te gaan werken.
Daarom zie ik het sociale omgang; meer als een soort van teamsport.
Ik gebruik mensen om mijn genot te bevredigen :)
Als ik bev. opzoek ben naar een bepaalde drug; dan open ik een weg voor mezelf.
Een weg wat pas eindigt als ik mijn drug gevonden heb.
Dus wanneer ik mijn doel heb bereikt.
Dat kan je met zoveel aspecten van het leven zien.
De reden waarom ik zoveel thuis zit, is omdat bewust wil worden van inzichten.
Inzichten kan je verder ontplooien.
Op ten duur kan je het langzaam in je realiteit laten groeien.
:sunglasses:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Tripper zei:
Opium is niet echt geweldig. Ik had ooit een groot stuk liggen. Ik heb dat puur gerookt. Ik had zoiets van, is dit het nou. Ik heb echt flink zitten roken om er nog een beetje wat van te voelen. Het uiteindelijke effect vond ik zeer tegenvallen. Het voelt als stoned, maar dan zonder het down gevoel. Die meid van spuiten en slikken vond het geweldig, maar ik weet beter. Ik heb wel daarna 18 uur liggen pitten, dat was wel heerlijk. Na 12 uur dacht ik: "Zo, ik heb al lang geslapen". Ik heb me eigen omgedraaid en sliep heerlijk verder. Je kan beter wiet roken, daar voel je nog wat van.

Op welke manier heb je het gerookt? Als je het direct puur uit een pijpje rookt, zal veel van je opium namelijk gewoon verbranden en voel je ook niet veel effect..... Het beste is om de opium te verhitten, bijvoorbeeld met een verbogen paperclip die je een tijdje in het vuur houdt (brandertje of gasfornuis). Vervolgens houd je het heet geworden metaal tegen je opium aan, de rook die er dan vanaf komt inhaleer je via een waterpijp (die kan je zelf maken met een leeg colaflesje en een rietje...).

P.S. Goede opium zwelt direct op en gaat een beetje "borrelen".

Tripper

Wijs gebruiker
Marla Singer zei:
Tripper zei:

Op welke manier heb je het gerookt? Als je het direct puur uit een pijpje rookt, zal veel van je opium namelijk gewoon verbranden en voel je ook niet veel effect..... Het beste is om de opium te verhitten, bijvoorbeeld met een verbogen paperclip die je een tijdje in het vuur houdt (brandertje of gasfornuis). Vervolgens houd je het heet geworden metaal tegen je opium aan, de rook die er dan vanaf komt inhaleer je via een waterpijp (die kan je zelf maken met een leeg colaflesje en een rietje...).

P.S. Goede opium zwelt direct op en gaat een beetje "borrelen".

Die tip had ik gekregen. Ik heb de Opium verhit met veertje uit een pen, iets uitgetrokken en het spiraaltje verhit en op de Opium gehouden. Met een buisje gerold van papier. Die methode ging te langzaam en de instrumenten werden groter en groter. Op het laatst een grote toeter van gerold papier om de Opium op te zuigen en meerdere spiraaljes gedraaid om grotere stukken Opium te laten smelten. Ik heb een aantal keer mijn vingers verbrand van te hete aanstekers.
Nogmaals het Opium effect is niet heftig zelfs al rook je meer. Ik had op een gegeven moment een verzadigd gevoel alsof ik tien keer de in de achtbaan was geweest. Het kwam mijn oren uit zeg maar... Tuurlijk was het wel een chill gevoel, maar wat ik ervan verwacht had was een tegenvaller.

Heb jij wel eens Opium gerookt Marla?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb opium gerookt, een paar weken geleden nog.... Wij hebben een Iranese kennis die ons zo nu en dan wat laat proeven.

Ik vind dat het effect best heftig kan zijn, de een na laatste keer dat ik het rookte ging ik nog bijna tegen de vlakte. Het is namelijk nogal bloeddrukverlagend en als je er niet voldoende suikers bij nuttigt, kun je nog wel eens licht in je hoofd worden en neergaan.

speeseend

Wijs gebruiker
Ik heb zo het gevoel dat, wat Marla betikt meer in de buurt komt met de werkelijkheid.

Dat wil niet zeggen dat de Tripper Jokt :wink: Waarschijnlijk komt er een hoop techniek bij kijken.

Marla de Zangeres zei:
...Het is namelijk nogal bloeddrukverlagend en als je er niet voldoende suikers bij nuttigt, kun je nog wel eens licht in je hoofd worden en neergaan.

Dit is zeer typerend voor Opiaten. Wanneer ik verzadigd ben van Hero of de Bupe, dan heb ik écht een enorme drang naar zoetigheid. Een hele zak met mini-M&M's is gewoon niets :wink:

Overigens lopen de "street-junks" met staafjes suiker om aan hun behoefte op dit vlak te voldoen.

Groet,

Eend

4 fmp

Belezen gebruiker
Een keer ruwe opium die zelf uit 5 papaverbollen gehaald had opgerookt.
Een klein bolletje van 4mm doorsnede in een reageerbuisje gedaan. Deze met een aansteker verhit en de rook door een rietje geïnhaleerd. Dit werkt perfect!

Het effect leek erg op dat van uitgekookte Coke, allee hield het veel langer aan. Ik heb heerlijk geslapen :grin:

speeseend

Wijs gebruiker
4 fmp zei:
Een keer ruwe opium die zelf uit 5 papaverbollen gehaald had opgerookt.
Een klein bolletje van 4mm doorsnede in een reageerbuisje gedaan. Deze met een aansteker verhit en de rook door een rietje geïnhaleerd. Dit werkt perfect!

Het effect leek erg op dat van uitgekookte Coke, allee hield het veel langer aan. Ik heb heerlijk geslapen :grin:

Je#us man, je noemt twee uitersten. Minimaal één daarvan was niet hetgeen jij dacht, naar mijn mening.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
proest .. had ik maar zo'n effect van uitgekookte coke .. alhoewel, eigenlijk ook weer liever niet .. dan had ik nu nog steeds paranoia na elk pijpje door het raam zitten kijken of er geen invasie van politie of ander hersenspinselachtig gedoe aan het binnenvallen was :sunglasses: iets wat ik zeker niet had met opiaten :)

ik noemde base coke na een tijdje ' instant-paranoia' zelfs al was het 'lekkere' blijkbaar een lange tijd zwaarwegender dan het 'para' gedeelte :wink: dat haalde ik tenslotte toch wel weg met het dempende effect van de opiaten :)

:wave:

Rokertje

Belezen gebruiker
J0rrit zei:
Ik denk dat die doseringen sowieso van pure heroïne zijn, ik heb zelf een keer bruine heroïne gerookt ( zag er net uit als hash, ga er nog steeds vanuit dat het hero was, maar nooit laten testen ). Heb toen een joint gedraaid met ongeveer een hoeveelheid hash voor een normale joint erin, dit met nog een vriend opgerookt. Was toen kotsemisselijk en heb een uur lang moeten :kots:

Dat kotsen komt mij in ieder geval erg bekend voor van mijn begintijd, dus wat dat betreft zou het wel Hero geweest zijn ja... :wink:

4 fmp

Belezen gebruiker
Ik doelde meer op de roes die je even hebt van coke roken, Na het uitblazen van de rook krijg je zo'n heerlijk wreedzaam gevoel, dat na een kwartier ofzo omslaat in drang naar meer en paranoia.
Maar met opium voelde ik me heerlijk relaxt en ontspanen, maar dit hield veel langer aan. Die vergelijking doelde ik op.

knurft

Experimenterende gebruiker
Het roken van opium heeft mij altijd al interessant geleken. Is de roes enigzins te vergelijken met die van een stevige dosis GBL ? Zo te lezen lijkt mij namelijk van wel maar ben benieuwd of iemand die beide gebruikt dat nader kan toelichten..

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb 1 keer opium gerookt, maar vond het niet heel erg boeiend. Ik voelde me raar en licht en een beetje slaperig. Waarschijnlijk heb ik te weinig gepakt. Maar ik vond het heel smerig en had geen behoefte aan meer. Misschien maar beter ook :)

henkie84

Bewuste gebruiker
Wat ik uit al het bovenstaande begrijp valt opium niet echt te roken vanuit een joint? Maar de voorkeur gaat dus naar een puurpijpje of dmv een gloeiend stukje metaal (paperclip, etc.)? Op Boom festival kwam ik een Zuid-Afrikaanse vrouw tegen die aangaf dat ze regelmatig joints met opium en afghaanse hash gemixet rookte; verspilde zij haar opium of kan het stiekum wel in een joint? Ik hoop voor vrijdag antwoord te hebben, want dan zit ik op een feest waar dat ook aanwezig is. Ciao!

Atropa

Bewuste gebruiker
Als ik opium rook ten samen met wiet uit een pijpje krijg ik visuals zoals die ook in de koran te vinden zijn, op perzische tapijten en heiligdommen in Azie.

Zeer rustgevend en verlichtend, vredig gevoel. Opium kan idd euforisch zijn bij vlagen.

Wel uitkijken want overdoseren met opium is zeker mogelijk, 1 x gehad dat ik voelde dat m'n hart voelbaar langzamer klopte.

Bovenaan