Opium Vs Heroine

Telefoon

Wijs gebruiker
ik weet dat heroine een

warme gloed geeft en je in een gelukzalige "transe"brengt

maar opium weet ik niets van af

silverfish

Bewuste gebruiker
heroine: voelt als een warme deken zeg maar, als je er aan gewend bent werkt het als een antidepressiva (bij mij dan)
Van opium merkte ik eigenlijk amper iets... beslist minder effect in elk geval.
Maar ga het toch maar niet checken :wink:

Telefoon

Wijs gebruiker
Heroïne... Beeld je een rotdag in de koude regen in, hartje winter, in en in koud. Je komt thuis, glijdt in een heet bad. Het gevoel van het heerlijke warme bad, maar dan nóg meer van binnenuit, alsof je een heerlijk warme vloeistof in je aderen hebt. Elke ademteug voelt trouwens bijzonder prettig aan, alsof het al aangename gevoel telkens nog een beetje piekt.

dit is een hele goede omschrijving denk ik ...
:beer:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Mooie omschrijving van heroïne Tellius.

Het verschil tussen bruin en opium is niet zo heel groot.

Opium bestaat vooral uit morfine en een beetje thebaïne, plus wat codeïne. De morfine neemt de overhand. Thebaïne geeft (haast?) geen opiaateffect, maar is een mild stimulerend middel meen ik gelezen te hebben. Ook kan thebaïne convulsies veroorzaken.

De 'chemische' naam van heroïne is diamorfine, het is gewoon morfine met een paar atoompjes eraan om het sterker te maken (de rush), hierna wordt het heel snel al afgebroken naar morfine.

Omdat het allebei praktisch gewoon morfine is dus, is het verschil echt subtiel.

^_^

Bewuste gebruiker
Ik dacht dus altijd dat morfine en heroine in feite hetzelfde zijn in effect. Alleen zodra heroine in in je systeem komt wordt het omgezet naar morfine, tijdens dat omzetten voel je die rush? Daarna voelt het toch hetzelfde? Alleen is heroine natuurlijk in kleinere doseringen met een sterker effect wat het weer een beter handelswaar maakt.

Geen persoonlijke ervaringen trouwens :rolleyes:

Bovenaan