opgepakt met GHB, help!!!!

dannydb

Newbie
Beste DF'ers!!!

Bijna een jaar geleden ben ik opgepakt op Vollt outdoor omdat ik GHB bij me had. Ik had een potje van iemand gekocht met daarin 62 mililiter, zo bleek uit mn dagvaardiging. Nu pas krijg ik bericht dat ik over een maand moet voorkomen.

Mijn vraag aan jullie, hebben jullie enig id wat voor een straf ik kan verwachten? hoogte geldboete of iets anders i dunno? Het is de eerste keer dat ik in aanraking kom met justitie, k weet niet of dat uitmaakt in de straf( denk van wel)

En kan je die geldboete in termijnen betalen?

Ik kan nergens op internet echt info hierover vinden, alvast bedankt!!!

DDB

raZiel

Experimenterende gebruiker
kut... das zeker 20 jaar als ze vergevingsgezind zijn. anders executie

Stylus

Belezen gebruiker
Probeer ze er van te overtuigen dat het voor jezelf was, dan krijg je helemaal geen boete / strafblad. Zo niet kan de boete flink oplopen, 50 euro per dosis is het bij xtc. Als dat ook bij gbh zou gelden zou het dus.. 60/4 = 15 -> 15x 50 = 750 euro worden? Maar een schatting hoor.

underworld

Wijs gebruiker
altijd op eigen gebruik gooien. (wat het wss ook was?) zodra ze denken dat je het verspreid ben je echt de lul

Volgin

Precies, als je wordt aangezien alszijnde "dealer" wordt je 10 keer zo hard aangepakt.
Als je een geldboete krijgt is er meestal wel een betalingsregeling te treffen, hoewel je dat wel goed moet regelen, maak duidelijke afspraken met het justitieel incassobureau, desnoods zwart op wit (d.m.v. mail o.i.d.) om aanmaningen (kosten) en/of dwangbevelen te voorkomen.

Mochten ze écht zuur zijn, en geen betalingsregeling willen treffen, kan je misschien het hele bedrag bij een vermogend iemand (familie / vrienden) lenen, en het hun in termijnen terugbetalen?

juuleke

Ik ben opgepakt met 15 gr coke, kreeg in eerste instantie alleen een werkstraf :) maar die had ik niet gedaan dus moest ik weer voorkomen, nu moet ik 1 jaartje 1 keer in de 2 maanden naar de reclassering, de werkstraf hebben ze kwijtgescholden :grin:

OT: Denk niet dat je een strafblad krijgt, zeg gewoon dat je je een avondje wou vermaken met je vriendin ofzo

TrippyShit

Badass junkie
juuleke zei:
Ik ben opgepakt met 15 gr coke, kreeg in eerste instantie alleen een werkstraf :) maar die had ik niet gedaan dus moest ik weer voorkomen, nu moet ik 1 jaartje 1 keer in de 2 maanden naar de reclassering, de werkstraf hebben ze kwijtgescholden :grin:
We hebben hier een echte Tony Montana dames en heren :openmouth:

Spy-gisch

TrippyShit zei:
juuleke zei:
Nee, iemand die zijn ervaring deelt en waar een wijsneus op reageert :wave:

TrippyShit

Badass junkie
Spy-gisch zei:
TrippyShit zei:
juuleke zei:
Nee, iemand die zijn ervaring deelt en waar een wijsneus op reageert :wave:
Vind je? Wat heeft een stoer verhaaltje over 15gram coke te maken met het verhaal van de TS?
Weinig, vind je ook niet? Dus was het niet nodig om het neer te zetten. Dat is vragen om een reactie als de mijne.

mvg,
De wijneus

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Het mag misschien opschepperig zijn, het is wel een voorbeeld dat je met best wat gewoon kan wegkomen. Om daar nou zo'n stennis over te schoppen.

Lauu

Badass junkie
Stylus zei:
Probeer ze er van te overtuigen dat het voor jezelf was, dan krijg je helemaal geen boete / strafblad. Zo niet kan de boete flink oplopen, 50 euro per dosis is het bij xtc. Als dat ook bij gbh zou gelden zou het dus.. 60/4 = 15 -> 15x 50 = 750 euro worden? Maar een schatting hoor.

Helemaal geen boete is zoiezo gelul, je krijgt vast wel wat...als hij nog een schoon strafblad heeft dan komt het zoiezo wel lager uit. Het zal niks schokkends worden denk ik, nederland kennende.

Bovenaan