Oorpijn na cocaïne

Zweevteev

Wijs gebruiker
Vannacht had ik voor het eerst erg veel last van oorpijn, nadat ik een avondje aan de cocaïne gezeten had. Had paracetamol genomen, maar dit hielp niet. Het voelde echt alsof het trommelvlies in mijn rechteroor op ieder moment kon gaan scheuren. Uiteindelijk was ik in slaap gevallen en toen ik wakker werd was de pijn volledig weg. Ik vroeg me af of anderen hier ook mee te maken hebben gehad en/of iemand weet wat mogelijk de oorzaak (pun intended) hiervan was.

Draaimiddel

Experimenterende gebruiker
Ik heb wel dat ik tinnitus extra luid hoor, maar nooit echt oorpijn. Na het gebruik heb ik wel een lichtelijk drukkend gevoel op mijn slaap, alsof iemand er op drukt.

Lemmy

Badass junkie
Cocaine zorgt voor hogere bloeddruk en zet bloedvaten onder druk.
Je neus is verbonden met bijholtes en de weg naar gehoor.
Zou me niet verbazen als er teveel druk ontstaat op die zone waardoor je die pijn en last ervaart.

Maar dan moet ie toch wel al flink veel gebruikt hebben, toch? :thinking:

Zweevteev

Wijs gebruiker
Dat heb ik ook wel 'ns gehad, nooit zo hevig wel. Hoeveel heb je gebruikt?
Grofweg 150mg, verspreid over 4 momenten.

Compulsief gebruiken met coke is wel een dingetje. De manier van snuiven en regelmaat kan wel voor dit soort problemen zorgen.
Wat voor manieren voor snuiven zou mijn klacht dan mogelijk veroorzaakt hebben? Ik gebruik cocaïne zeker niet regelmatig of vaak, hoogstens één keer per maand. Als ik gebruik dan is het bijna altijd met goede vrienden (die het wat vaker gebruiken) en is het hun cocaïne. Heb daar nooit fysieke kwaaltjes door ervaren, maar deze cocaïne was niet van hen, dus mijn vermoeden was dat de pijn mogelijk veroorzaakt was door een middel dat erom bekend staat dat cocaïne daar vaak mee versneden wordt (wat me best mogelijk lijkt, als oorpijn door cocaïne een veel voorkomend fenomeen is). Weet niet of hier verder op ingaan mag, though.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Wat voor manieren voor snuiven zou mijn klacht dan mogelijk veroorzaakt hebben?

Te hard, teveel na elkaar,...

dus mijn vermoeden was dat de pijn mogelijk veroorzaakt was door een middel dat erom bekend staat dat cocaïne daar vaak mee versneden wordt (wat me best mogelijk lijkt, als oorpijn door cocaïne een veel voorkomend fenomeen is).

Daar kunnen we hier helaas niets over zeggen of speculeren. Zonder testresultaat weet je weinig over de kwaliteit. Maar versnijdingsmiddelen kunnen dit best ook veroorzaken. Sommige versnijdingen hebben ook een stimulerende werking wat nog meer druk geeft op je bloedvaten.

Thomas838

Newbie
Wat hielp bij mij was een oorstokje klein beetje nat maken en is in je oren steken en wa ronddraaien en coke zet je bloedvaten uit dus kan een grote druk zetten op je oren kan ook van de warmte zijn je kan ook een washandje die beetje nat is op je voorhoofd leggen of te lang naar harde muziek luisteren voor ge gaat slapen kan ook een oorzaak zijn

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik denk niet dat dit soort klachten met je bloeddruk te maken hebben.

Zoals psytekz al aangaf:

Je neus is verbonden met bijholtes en de weg naar gehoor.
Zou me niet verbazen als er teveel druk ontstaat op die zone waardoor je die pijn en last ervaart.

De buis van Eustachius vormt de verbinding tussen je middenoor en keel-neusholte. Door snuiven raakt bij mij altijd alles helemaal dicht, al helemaal van coke.

Als de buis van Eustachius dicht raakt, kan lucht zich niet verplaatsen zoals normaal. M.a.w. als er druk ontstaat, kan je deze niet meer kwijt; hoe hard je ook gaapt of slikt.

Het schijnt wel dat je kan voorkomen dat deze buis verstopt raakt door continu te slikken, dus kauwgom eten.

Maar misschien is het ook simpelweg irritatie van deze buis naar het middenoor. Coke is echt heel corrosief en als de boel eenmaal verstopt raakt, zal het slijm overal heen kruipen waar het gaan kan.

Paracetamol helpt normaal gezien tegen oorpijn. Ibuprofen als pijnstiller, maar ook ontstekingsremmer (lichamelijke onsteking; inflammation dus. Niet bacteriële ontsteking; infection. Dat laatste is hier immers sowieso niet aan de hand, dan zou je namelijk een loopoor hebben)

De combinatie paracetamol en ibuprofen (of naproxen) versterkt elkaar.
(Mijn moeder werkt op de pijnpoli in een ziekenhuis, dus ik vang nog weleens wat op)

een oorstokje klein beetje nat maken en is in je oren steken
Laat de KNO arts het niet horen hoor 😂

(Ben er zelf ook schuldig aan though)

krijgt_kritiek

Ik raad je aan een neusspoel te kopeen voor na gebruik met daarbij een wateroplossing met jodium vrij zout. Aangezien het een vrij bijtende stof is en de verschillende holtes in verbinding zijn zou het kunnen zijn dat er iets kapot is geggaan, op dezelfde manier als een neusschot. Maar als je alleen coke gebruikt op festivals of feesten met vergelijkbare output aan decibel dan is dat ook wel waarschijnlijk.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De buis van Eustachius vormt de verbinding tussen je middenoor en keel-neusholte. Door snuiven raakt bij mij altijd alles helemaal dicht, al helemaal van coke.
Dat wist ik niet. Althans, ik ken de buis van Eustachius wel, maar niet dat deze dicht gaat zitten door snuiven.

Nu dus weer een reden (inmiddels reden 38 of zo) om nooit te gaan snuiven. :wink: (heb normaal al gauw eens last van de buis van Eustachius)

Pietlul

Je kunt ontstekkingne en verstoppingen hebben zonder dat je het echt door hebt.. klachten zoals plop oren etc some last van evenwichtsorgaan.. kan weken duren

LionX

Badass junkie
Ik raad je aan een neusspoel te kopeen voor na gebruik met daarbij een wateroplossing met jodium vrij zout. Aangezien het een vrij bijtende stof is en de verschillende holtes in verbinding zijn zou het kunnen zijn dat er iets kapot is geggaan, op dezelfde manier als een neusschot. Maar als je alleen coke gebruikt op festivals of feesten met vergelijkbare output aan decibel dan is dat ook wel waarschijnlijk.
4,5 gram zout in 0,5 liter gekookt water en je hebt de perfecte neuspoeloplossing (0,9% NaCl), kan ook met een 20ml spuitje
PS: wel het water af laten koelen voor je spuit he

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
4,5 gram zout in 0,5 liter gekookt water en je hebt de perfecte neuspoeloplossing (0,9% NaCl), kan ook met een 20ml spuitje
PS: wel het water af laten koelen voor je spuit he
Heb zelf een neusspray met zout.
Wat ik me nog steeds afvraag, moet je het opsniffen zoals bij een spray voor een verstopte neus of moet je de oplossing er terug laten uitlopen?

LionX

Badass junkie
Heb zelf een neusspray met zout.
Wat ik me nog steeds afvraag, moet je het opsniffen zoals bij een spray voor een verstopte neus of moet je de oplossing er terug laten uitlopen?
Ik sniff het op en wacht tot het achter mijn keel in loopt, super ranzig maar zo komt wel de grootste zooi eruit.
Een KNO arts vertelde me ooit dat sniffen / je neus ophalen beter werkt dan snuiten.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik sniff het op en wacht tot het achter mijn keel in loopt, super ranzig maar zo komt wel de grootste zooi eruit.
Een KNO arts vertelde me ooit dat sniffen / je neus ophalen beter werkt dan snuiten.
Ik stelde die vraag puur als gebruik in ontsmetting na het snuiven. Echte neusspoelingen moet je terug uit je neus laten lopen dacht ik, maar gezien het in een spray zit vond ik dat wat raar dus snifte het ook altijd door

LionX

Badass junkie
Ik stelde die vraag puur als gebruik in ontsmetting na het snuiven. Echte neusspoelingen moet je terug uit je neus laten lopen dacht ik, maar gezien het in een spray zit vond ik dat wat raar dus snifte het ook altijd door
Ah okay, verkeerd gelezen.
Ik spoel dan mijn neus onder de kraan, maar dat is alleen de buitenkant en het begin.
Als je met een spray gaat werken zou ik het opsnuiven zodat je geen zooi verliest doordat je het weer uit spoelt. Maar dat is mijn ervaring.
Alleen die drip is ranzig.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
:sunglasses:Ah okay, verkeerd gelezen.
Ik spoel dan mijn neus onder de kraan, maar dat is alleen de buitenkant en het begin.
Als je met een spray gaat werken zou ik het opsnuiven zodat je geen zooi verliest doordat je het weer uit spoelt. Maar dat is mijn ervaring.
Alleen die drip is ranzig.
Ach, niet ranziger dan speed of andere snuifdrugs:grin: het gevoel dat ik m´n neus reinig en ontsmet primeert wel

Zweevteev

Wijs gebruiker
Ik was helemaal vergeten dat ik al eerder een onverwachtse kwaal aan cocaïnegebruik overgehouden had. Ik had dus vorige week vrijdag voor het eerst sinds een hele lange tijd weer cocaïne gebruikt en de dag erna had ik voor mijn gevoel ineens een super intense keelontsteking die nu nog steeds niet helemaal over is. Keel, neus en oren staan allemaal met elkaar in verbinding natuurlijk, dus ik vroeg me af:

Als de buis van Eustachius dicht raakt, kan lucht zich niet verplaatsen zoals normaal. M.a.w. als er druk ontstaat, kan je deze niet meer kwijt; hoe hard je ook gaapt of slikt.
Is het hierdoor dat ik de afgelopen week zo ziek geweest ben? Het was ook niet helemaal typisch ziek zijn, het was echt specifiek m'n keel die super bad aan het gaan was, maar had geen verstopte neus o.i.d.

Kordie

DF-koning
Misschien de Colombiaanse verkoudheid. Geïrriteerd slijmvlies in de neus, welke weer in verbinding staat met keel en oren. Bij minder goed werkend slijmvlies komen ook virussen en bacteriën makkelijker binnen

LucidLucy

Verslaafde in herstel
UPDATE: ik had het hier dus een week of twee geleden over met een fellow. Hij heeft dus oprecht blijvende gehoorschade opgelopen aan de tijd dat het bij hem stevig sneeuwde.

Die coke kan dus echt volledig doortrekken tot alle holtes waar je slijm maar gaan kan. Best nasty eigenlijk....
Ik dacht voorheen oprecht dat je tussenschotje nog wel het ergste zou zijn. Maar gehoorschade zou ik eeeeeeecht niet tof vinden....

Pietlul

Misschien de Colombiaanse verkoudheid. Geïrriteerd slijmvlies in de neus, welke weer in verbinding staat met keel en oren. Bij minder goed werkend slijmvlies komen ook virussen en bacteriën makkelijker binnen
2 knoflook teentjes vermalen en bij maaltijd toevoegen of in water.
Legt zelfs het dodelijke antrax plat

Tartarus

Bewuste gebruiker
Vannacht had ik voor het eerst erg veel last van oorpijn, nadat ik een avondje aan de cocaïne gezeten had. Had paracetamol genomen, maar dit hielp niet. Het voelde echt alsof het trommelvlies in mijn rechteroor op ieder moment kon gaan scheuren. Uiteindelijk was ik in slaap gevallen en toen ik wakker werd was de pijn volledig weg. Ik vroeg me af of anderen hier ook mee te maken hebben gehad en/of iemand weet wat mogelijk de oorzaak (pun intended) hiervan was.
Minder kauwgom kauwen.
Toen ik stopte met roken kauwde ik ontiegelijk veel kauwgom en dat vormde druk op mijn trommelvlies. Nu ik ook met kauwgom ben gestopt is ook de druk weg en heb ik geen oorpijn meer.

Brakka Mang

Badass junkie
Grofweg 150mg, verspreid over 4 momenten.

Wat voor manieren voor snuiven zou mijn klacht dan mogelijk veroorzaakt hebben? Ik gebruik cocaïne zeker niet regelmatig of vaak, hoogstens één keer per maand. Als ik gebruik dan is het bijna altijd met goede vrienden (die het wat vaker gebruiken) en is het hun cocaïne. Heb daar nooit fysieke kwaaltjes door ervaren, maar deze cocaïne was niet van hen, dus mijn vermoeden was dat de pijn mogelijk veroorzaakt was door een middel dat erom bekend staat dat cocaïne daar vaak mee versneden wordt (wat me best mogelijk lijkt, als oorpijn door cocaïne een veel voorkomend fenomeen is). Weet niet of hier verder op ingaan mag, though.
Er is idd een middel wat kraakbeen in oa je oor aantast, iets met de L. Levisitol ofzoiets kom er even niet op zi snel. Zou heel goed kunnen dat dat de oorzaak is.

Vincent A

Bewuste gebruiker
Ik dacht aan druk door het snuiven mischien?!
of de versnijding middelen die gebruikt zijn

Bovenaan