Ik denk niet dat dit soort klachten met je bloeddruk te maken hebben.
Zoals psytekz al aangaf:
Je neus is verbonden met bijholtes en de weg naar gehoor.
Zou me niet verbazen als er teveel druk ontstaat op die zone waardoor je die pijn en last ervaart.
De buis van Eustachius vormt de verbinding tussen je middenoor en keel-neusholte. Door snuiven raakt bij mij altijd alles helemaal dicht, al helemaal van coke.
Als de buis van Eustachius dicht raakt, kan lucht zich niet verplaatsen zoals normaal. M.a.w. als er druk ontstaat, kan je deze niet meer kwijt; hoe hard je ook gaapt of slikt.
Het schijnt wel dat je kan voorkomen dat deze buis verstopt raakt door continu te slikken, dus kauwgom eten.
Maar misschien is het ook simpelweg irritatie van deze buis naar het middenoor. Coke is echt heel corrosief en als de boel eenmaal verstopt raakt, zal het slijm overal heen kruipen waar het gaan kan.
Paracetamol helpt normaal gezien tegen oorpijn. Ibuprofen als pijnstiller, maar ook ontstekingsremmer (lichamelijke onsteking; inflammation dus. Niet bacteriële ontsteking; infection. Dat laatste is hier immers sowieso niet aan de hand, dan zou je namelijk een loopoor hebben)
De combinatie paracetamol en ibuprofen (of naproxen) versterkt elkaar.
(Mijn moeder werkt op de pijnpoli in een ziekenhuis, dus ik vang nog weleens wat op)
een oorstokje klein beetje nat maken en is in je oren steken
Laat de KNO arts het niet horen hoor 😂
(Ben er zelf ook schuldig aan though)