Onze Plant

Freaky high

Bewuste gebruiker
yoooo Mensen!!! ik en Déé hebben dus samen een plant, in haar huis :grin: we zijn de beste vrienden en zijn natuurlijk ook Blow-Homies. Onze plant is van het soort 'Super Skunk'. het schijnt dat als je hem aan raakt in zijn bloeifase dat hij een stinkende geur afscheidt. maar dat vinden we niet erg want alles wat telt is een mooie plant met veel oogst :stoned: hier volgen een paar foto's over de groei van onze plant, het is onze eeste plant(Kevn Jr. 'andere naam zoeken we nog'), ondertussen hebben we ook al een tweede plant.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ziet er een mooi/gezond plantje uit
zou wel wat meer licht geven (kijk naar de steel die zich een beetje teveel uitstrekt om dichter bij het licht te geraken :wink: )
veel succes!

Wortel

Bewuste gebruiker
Freaky high zei:
yoooo Mensen!!! ik en Déé hebben dus samen een plant, in haar huis :grin: we zijn de beste vrienden en zijn natuurlijk ook Blow-Homies. Onze plant is van het soort 'Super Skunk'. het schijnt dat als je hem aan raakt in zijn bloeifase dat hij een stinkende geur afscheidt. maar dat vinden we niet erg want alles wat telt is een mooie plant met veel oogst :stoned: hier volgen een paar foto's over de groei van onze plant, het is onze eeste plant(Kevn Jr. 'andere naam zoeken we nog'), ondertussen hebben we ook al een tweede plant.

Laat me raden een bureau lamp? Daaronder gaat ie het nooit goed doen, zet hem dan voor de ruit (is beter) of maak een plank met daaronder een tl-buis of 4 - 5 gooi er 10 planten onder en je kan er onder groeien en bloeien. Voor meer info: http://www.wietportaal.nl (WietForum)

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
Mijn plantjes (2) staan dus bij een venster,
en worden beschijnd met 1 lamp van 25 Watt.
waarschijnelijk hangt deze te hoog, of is deze te zwak.
wat heb ik dus gedaan, lampje van 60 watt erboven gehangen :)
das beter?

Frisko

Badass junkie
hmmzzz,beters hang je een uv lamp erboven in een kast van 1x1m afgedekt met van die terugkaatsfolie(naam vergeten) en best ook een afzuiging enz :)

Wortel

Bewuste gebruiker
Me~plantu~isme~moat zei:
das beter?
Je bedoelt een gloeilamp? Haal maar weg is 100% doelloos, het lumenaantal in een gloeilamp is 3x niks het enigste wat die lampen doen is warm worden :wink:

Wortel

Bewuste gebruiker
Frisko zei:
hmmzzz,beters hang je een uv lamp erboven in een kast van 1x1m afgedekt met van die terugkaatsfolie(naam vergeten) en best ook een afzuiging enz :)
mwah, als je het niet te duur wilt maken is een simpel zelfgetimmert hokje met 4 - 5 tl buizen idiaal :)

spacekonijn

Badass junkie
of gewoon een tl verlichting met kleur 14 ( 1 lamp is genoeg joh) en wachten tot het iets zonniger word buiten en dan komt alles sowieso goed

Wortel

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
of gewoon een tl verlichting met kleur 14 ( 1 lamp is genoeg joh) en wachten tot het iets zonniger word buiten en dan komt alles sowieso goed
Met 1 lamp krijg je lange gestrekte rotplantjes (zie foto`s bovenaan)
Edit:

De lichtkleur 830 is inderdaad prima om onder te bloeien. Je kan ook 827's nemen, die hebben nog wat meer rood licht. Of een mix van die twee kleuren.

Voor de groei is kleur 33 of 840 (84) het beste, omdat ze hier onder het minst strekken. Als je goedkope armaturen koopt zit kleur 33 er meestal standaard in, dus kan je voor de groeifase beter die gebruiken, want je hebt ze toch al. Bij de bouwmarkt of verlichtingswinkel zijn de 827/830's wel vrij prijzig (varierend van 5 tot 8 euro). Bij Luckylight.nl zijn ze 2,55 incl. BTW, maar daar komen nog verzendkosten bij. Als je er genoeg bestelt is dat wel de moeite waard. Armaturen kan je het beste bij de Gamma halen (6,49 incl. buis kleur 33).

Op de diepte die je hebt (50 cm) kan je 8 armaturen kwijt. Je zou ze nog dichter op elkaar kunnen plaatsen door ze niet in een armatuur te doen, maar dat is wel een hoop werk. Vraag maar aan Atmosphere hoe je dat zou kunnen doen.

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
Frisko zei:
... met van die terugkaatsfolie(naam vergeten) ..
alluminiumfolie dus :)

slipperman zei:
Me~plantu~isme~moat zei:
das beter?
Je bedoelt een gloeilamp? Haal maar weg is 100% doelloos, het lumenaantal in een gloeilamp is 3x niks het enigste wat die lampen doen is warm worden :wink:

ik bedoelde eigenlijk een spot, maar kga jullie raad opvolgen en morgn wa inkopen doen.

spacekonijn

Badass junkie
ik heb mijn plantjes ook onder 1 lamp laten groeien in het begin..

4 plantjes - totale oogst 600/800 gram.. dus maak je niet druk joh :mrgreen:

het is meer een zaak ze in leven te houden , zodra de zon fel gaat schijnen groeien die dingen toch als een trein

Wortel

Bewuste gebruiker
Me~plantu~isme~moat zei:
Frisko zei:
... met van die terugkaatsfolie(naam vergeten) ..
alluminiumfolie dus :)

slipperman zei:
Me~plantu~isme~moat zei:
das beter?

ik bedoelde eigenlijk een spot, maar kga jullie raad opvolgen en morgn wa inkopen doen.
Aan een spot heb je ook niks :) Tip kijk eens rond op: http://www.wietportaal.nl Voor je ruit helpt vele malen beter als een spot/gloeilamp/burolamp etc. Met TL valt wel wat te bereiken mits goede kleur voor groei en bloei of een kleur die voor groei en bloei te gebruiken is (84). Gewoon een plaat maken met 4 tl`s pc fan van 4 euro om af te zuigen. Passieve inlaat.
Of je zet gewoon alles voor de ruit.

Wortel

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
ik heb mijn plantjes ook onder 1 lamp laten groeien in het begin..

4 plantjes - totale oogst 600/800 gram.. dus maak je niet druk joh :mrgreen:

het is meer een zaak ze in leven te houden , zodra de zon fel gaat schijnen groeien die dingen toch als een trein
Wat voor lamp?

spacekonijn

Badass junkie
een TL lamp met ik geloof kleur 14...
deze zijn voor stekkies ( weet niet hoe het met beginnende zaadjes zit ) beter geschikt dan de lampen die je later nodig hebt voor planten.

als ze groter zijn heb je niks meer aan deze TL's maar voor beginnende planten zijn ze juist perfect

Wortel

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
deze zijn voor stekkies ( weet niet hoe het met beginnende zaadjes zit ) beter geschikt dan de lampen die je later nodig hebt voor planten.

als ze groter zijn heb je niks meer aan deze TL's maar voor beginnende planten zijn ze juist perfect
Kleur 84(0) of 33 is het beste in de groei.
De kleur 830 is het beste voor bloeien.

michielxboxer

Belezen gebruiker
Ik heb een 600watt lamp boven zes plantjes, maar die lamp brand maar 8uur per dag. Gaat prima trouwens.

Nopg een leuke tip als je in een kast plantjes hebt, dan moet de lucht wel ververst worden. Nou moet je ff uit een oude pc de koeler (soort klein ventilatortje) halen, deze d.m.v een oude telefoon oplader bijv. aansluiten op het stroomnet. Dan kun je, als je 2 gaten in de kast boort, in het ene gat de ventiltor monteren, en in het andere gat niets. Dan komt er een gezonde luchtcirculatie. Ook handig als je je shit gaat laten drogen.

Wortel

Bewuste gebruiker
michielxboxer zei:
Ik heb een 600watt lamp boven zes plantjes, maar die lamp brand maar 8uur per dag. Gaat prima trouwens.

Nopg een leuke tip als je in een kast plantjes hebt, dan moet de lucht wel ververst worden. Nou moet je ff uit een oude pc de koeler (soort klein ventilatortje) halen, deze d.m.v een oude telefoon oplader bijv. aansluiten op het stroomnet. Dan kun je, als je 2 gaten in de kast boort, in het ene gat de ventiltor monteren, en in het andere gat niets. Dan komt er een gezonde luchtcirculatie. Ook handig als je je shit gaat laten drogen.
Heb ik een paar posts hierboven al gezegd :) Of je gaat gewon langs de pc winkel en daar liggen ze voor 3 - 4 euro :wink: En 1 pc fan bij een 600 watt lamp? Een 600 watter produceert wel zo ziekelijk veel warmte ik zou er toch een paar bij doen en ipv een passieve luchtinlaat de lucht er zelf in blazen.

Freaky high

Bewuste gebruiker
lekker vet! maar hoeveel oogst een plant de eerste maal? heb gehoord 40gram, klopt dat? hopelijk worden het grote gezonde planten. ik en Déé blijven allesinds hopen!! meer tips zijn welkom!! :stoned:

Wortel

Bewuste gebruiker
Freaky high zei:
lekker vet! maar hoeveel oogst een plant de eerste maal? heb gehoord 40gram, klopt dat? hopelijk worden het grote gezonde planten. ik en Déé blijven allesinds hopen!! meer tips zijn welkom!! :stoned:
40 gram? Is wel heel weinig :) Als het gratis moet blijven (zo goed als) en je toch een leuk rendement wil halen zou ik dit doen:
Je plantje nu voor een ruit zetten (waar het meeste licht is op een dag) en zo voor laten groeien. Wanneer het weer goed genoeg is buiten zetten word het `s nachts nog goed koud haal hem dan nog binnen. Op den duur denk je van ja nu is het weer goed genoeg en zet je hem in de opengrond. Vriend van me heeft er vorig jaar 450 gram (droog) vanaf gehaald :)

Edit: Tip: Koop 10 zaadjes ofzo. Wat nu als dit ene plantje dood gaat? Of een mannetje is? Zaden kosten niks bij een bazaar (10 voor €12,5)

Freaky high

Bewuste gebruiker
ja, de planten staat zo ie zo heel de dag voor een ruit in de zon. maar we zijn niet van plan buiten te zetten. word dan mss beetje te groot, we willen het graag binnen houden.

Mac...

Badass junkie
Nja hoe groter de plant hoe meer je rookt, mja moet je zelf weten natuurlijk
Wel heb je over het algemeen lekkerdere wiet als je binnen kweekt.

michielxboxer

Belezen gebruiker
slipperman zei:
michielxboxer zei:

Heb ik een paar posts hierboven al gezegd :) Of je gaat gewon langs de pc winkel en daar liggen ze voor 3 - 4 euro :wink: En 1 pc fan bij een 600 watt lamp? Een 600 watter produceert wel zo ziekelijk veel warmte ik zou er toch een paar bij doen en ipv een passieve luchtinlaat de lucht er zelf in blazen.
je hebt gelijk, maar dat computerkoelertje redt het wel. Tenminste de afgelopen 3 weken. Maar tis wel randje ja, miss. doei k er nog een bij. Of ga ik die lamp weg halen en dump ik een aantal TL buizen ervoor in de plaats.

Wortel

Bewuste gebruiker
michielxboxer zei:
slipperman zei:
michielxboxer zei:

je hebt gelijk, maar dat computerkoelertje redt het wel. Tenminste de afgelopen 3 weken. Maar tis wel randje ja, miss. doei k er nog een bij. Of ga ik die lamp weg halen en dump ik een aantal TL buizen ervoor in de plaats.
Wat voor temperatuur heb je in je hok? 45 graden ofzo? 1 pc fan met een 250 watter word al te warm :wink:

ThunderBunny

Belezen gebruiker
ja is ook schattig om te zien en bij genoeg licht goede voedzame grond en een graadje of 24 groeien ze super snel.
dit zou een leuk lampje voor je plantje zijn

:mrgreen: :wave:

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
thnx allmaal voe jullie reacties é :mrgreen:
vandaag plantje overgepot in grooote pot, was mss nog ni nodig, ma liever te vroeg dan te laat.

dikkn kus
Déétn :grin: :mrgreen: :grin: :mrgreen:

Wortel

Bewuste gebruiker
Freaky high zei:
ja, de planten staat zo ie zo heel de dag voor een ruit in de zon. maar we zijn niet van plan buiten te zetten. word dan mss beetje te groot, we willen het graag binnen houden.
Binnen zal niet goed gaan lukken.... het kan wel binnen maar dan moet je een hok bouwen een plant voor een ruit laten afbloeiengaat je never lukken + je ouders trappen die plant over een tijd toch het huis wel uit want het hele huis ruikt er naar :wink:

Frisko

Badass junkie
wss ja,en als je ze buiten zet moet ze zonlicht hebben van smorgens tot savonds...
maar daar is het nu toch nog te vroeg voor... :)

Freaky high

Bewuste gebruiker
zeg breek ons eens niet af :mrgreen: dat zal ons heus wel lukken, in huis hebben we genoeg lampen en het nodige, we hebben al meer dan 2 maand voordien op het internet en zo informatie gezocht over binnenkweken en dat zou moeten lukken, want wij zijn namelijk niet de enige die binnen kweken hoor. en dat van die ouders, het mag van haar ouders dus ja, als ze problemen hebben met de stank dan moeten ze maar luchtverfrissers kopen :P

yuuuuu kus
Kevn :stoned:

Wortel

Bewuste gebruiker
ThunderBunny zei:
ja is ook schattig om te zien en bij genoeg licht goede voedzame grond en een graadje of 24 groeien ze super snel.
dit zou een leuk lampje voor je plantje zijn

:mrgreen: :wave:
Aaan een bouwlamp heb je geen reet (iig niet veel vergeleken met stroomverbruik), komen niet veel lumen af meeste wat zo`n ding doet is warmte maken.

Wortel

Bewuste gebruiker
Freaky high zei:
zeg breek ons eens niet af :mrgreen: dat zal ons heus wel lukken, in huis hebben we genoeg lampen en het nodige, we hebben al meer dan 2 maand voordien op het internet en zo informatie gezocht over binnenkweken en dat zou moeten lukken, want wij zijn namelijk niet de enige die binnen kweken hoor. en dat van die ouders, het mag van haar ouders dus ja, als ze problemen hebben met de stank dan moeten ze maar luchtverfrissers kopen :P

yuuuuu kus
Kevn :stoned:
Ach hou je mond man als jij twee maanden info heb gezocht dan had je echt wel meer geweten. Binnen afbloeien voor een ruit zal je never lukken met een fatsoenlijk resultaat gooi hem buiten en je hebt veel meer kans.

spacekonijn

Badass junkie
slipperman zei:
spacekonijn zei:

33 had ik inderdaad in het begin , en later achter het raam in de zon en 15 mei ofzo in de tuin gezet

3 PP platen en 1 K2 plant , minimaal 600 gram geoogst maar heb t niet gewogen , was denk ik wel meer

Wortel

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
slipperman zei:
spacekonijn zei:

33 had ik inderdaad in het begin , en later achter het raam in de zon en 15 mei ofzo in de tuin gezet

3 PP platen en 1 K2 plant , minimaal 600 gram geoogst maar heb t niet gewogen , was denk ik wel meer
Ik doe dit jaar voorkweken voor de ruit gat niet echt super maar goed genoeg. Vorig jaar met 4 tl`s van 33 gedaan.

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
:confused:

zodra het wat warmer wordt zet ik hem wel buiten.
dat ik hem voor altijd binnen houdt is zeker verkeerde informatie.
zolang het te koud is staat hij voor de ruit.
de zomer komt er toch aan en bet ya ass datikem zkr buiten zet.

Wortel

Bewuste gebruiker
Me~plantu~isme~moat zei:
:confused:

zodra het wat warmer wordt zet ik hem wel buiten.
dat ik hem voor altijd binnen houdt is zeker verkeerde informatie.
zolang het te koud is staat hij voor de ruit.
de zomer komt er toch aan en bet ya ass datikem zkr buiten zet.
Oow dus je zet hem dan `s nachts in een schuur ofzo? (past moeilijk op de vensterbank he lol)

Freaky high

Bewuste gebruiker
sorry voor het misverstand Slipperman, Déé en ik hebben elkaar daar in verkeerd verstaan. dus ons plan is hem buiten te zetten in de zomer overdag als het warm is en snachts gewoon op de vensterbank want daar is zij(hopelijk) nu nog klein genoeg voor en hopelijk in de zomer ook nog altijd. en als zij dan te groot word dan zetten we die snachts wel in de veranda. goed plan? of tips?

Wortel

Bewuste gebruiker
Freaky high zei:
sorry voor het misverstand Slipperman, Déé en ik hebben elkaar daar in verkeerd verstaan. dus ons plan is hem buiten te zetten in de zomer overdag als het warm is en snachts gewoon op de vensterbank want daar is zij(hopelijk) nu nog klein genoeg voor en hopelijk in de zomer ook nog altijd. en als zij dan te groot word dan zetten we die snachts wel in de veranda. goed plan? of tips?
Op de vensterbank zal echt niet lukken :grin: Dan gewoon in de veranda ofzo ja dat moet lukken.

Bovenaan